Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)
Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.
Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.
Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.
Ei se nyt ole mitään chewbacca puolustusta että edelleen sikaan ja apinaan vertaavan epäinhimillistämisen tuomitseminen valikoivasti on ihan täyttä kaksinaismoralismia.
Onpas melkosta vänkkäämistä.
Kuka oikeasti vakavissaan on sitä mieltä että sika on rasistinen haukkumanimi?
Kuka taas oikeasti vakavissaan pitää apinaa rasistisena haukkuna Suomessa?Onpas melkosta vänkkäämistä.
Kuka oikeasti vakavissaan on sitä mieltä että sika on rasistinen haukkumanimi?
Kuka taas oikeasti vakavissaan pitää apinaa rasistisena haukkuna Suomessa?
En tiedä missä maassa asut, mutta Suomessa apinaa on käytetty haukkumasanana ihan suomalaisista ja kaikista muistakin niin kauan kuin minä muistan.Mä olen nähnyt tuota käytettävän ainakin netissä, eikä ole ollut harvinaista. Jostain syystä vain tummaihoisia on nimitelty apinoiksi.
Sekunnin etsinnällä löytyi:Mä olen nähnyt tuota käytettävän ainakin netissä, eikä se ole harvinaista. Jostain syystä vain tummaihoisia on nimitelty apinoiksi.
En tiedä missä maassa asut, mutta Suomessa apinaa on käytetty haukkumasanana ihan suomalaisista ja kaikista muistakin niin kauan kuin minä muistan.
Ei se nyt ole mitään chewbacca puolustusta että edelleen sikaan ja apinaan vertaavan epäinhimillistämisen tuomitseminen valikoivasti on ihan täyttä kaksinaismoralismia. Itse perustelit sitä apina termin loukkaavuutta sillä että mustia on orjuutettu unohtaen kivasti että ihan valkoisiakin on orjuutettu.
Jälleen kerran:
Apina vertauksilla on kiistämätön, pitkä rasistinen historia kun niitä kohdistetaan afrikkalaisiin tai afro-amerikkalaisiin. Niin USA:ssa kuin Euroopassakin.
Sika vertauksilla ei ole mitään lähellekään vastaavaa historiaa, etenkin jos se kohdistuu amerikkalaiseen, kristittyyn, valkoihoiseen mieheen.
Tuo on vain sinun mielipiteesi Sika vertaksella on paljon pahempi historia koska sitä on käytetty valkoihoisten ihmisryhmien epäinhimillistämiseen joita on sitten alettu joukkotuhota. Joku rasismi on pienempi paha sen rinnalla että ihmisryhmiä joukkotuhotaan.
Yksinkertaisesti paskapuhetta. Se on paskapuhetta jo pelkästään tuossa juutalaisten kontekstissa koska "schwein" ei mitenkään erityisesti viittaa juutalaisiin eikä se koskaan viitannut juutalaisiin. Sen kertoo se että tuo sun täällä lainaama termi oli "Judenschwein", eli "juutalaissika". Eli siinä pitää erikseen sanoa että puhutaan juutalaisista. Tuo voidaan yhdistää myös natseihin, "Nazischwein", i.e. natsisika, on ihan pätevää saksaa. Tai "Schweinhund" joka pätee vähän kaikkiin.
Siassa ei ole mitään tiettyyn ihmisryhmään liitettävää historiaa.
Ja me ei olla Saksassa. Trump ei ole Saksassa. Joten sen lisäksi että nämä sun sikahöpinät on aivan saatanan kaukaa haettuja muutenkin, ne eivät liity mitenkään tähän keskusteluun muutenkaan.
Joo me ollaan Suomessa ja "senkin apina" ei ole rasistinen ilmaus.
Obaman piirteistähän saisi Nyt-liitteeseen yhtä hauskan ja osuvan simpanssivertauksen kuin Trumpin sika. Ne piirteet näkyy vaikka Obama olisi valkoinenkin.
Valkoinen talo voi höpistä julkisuudessa ihan mitä haluaa, sen sanomisille ei Trumpin aikakaudella voi juurikaan antaa mitään arvoa.Eiköhän tämä lopeta ne Krimin niemimaa väitteet jo alkuun. Eli pakotteet pysyvät eikä Krimiä tunnusteta osaksi Venäjää. Kovasti valeuutiset pyrki antamaan toisen kuvan tilanteesta...
Mutta jos Trump tunnustaa Krimin, niin Valkoinen talo menettänee kasvonsa eikä sen sanomisille voi antaa minkäänlaista painoarvoa.
Eli win-win tilanne.
www.hs.fi/ulkomaat/art-2000005741792.html?ref=rss
Koska jälleen kerran, siinä apina vertauksessa on taustalla myös se useampi sata vuotta rasismia ja ihan suoraa orjuuttakin.
Kokoomusnuoret osoittaa mieltä Trumpia ja Putinia vastaan – puoluejohto: "Heillä on perustuslaissa oikeus siihen"
Kaikenlaiset vasemmistolaiset siellä riehuu. Muistinko oikein että kokoomus = antifa? Jotkut täällä bannitut hahmot huutelee muilla foorumeilla juuri kuinka menevät itse tuonne seuraamaan "vasemmiston riehumista".![]()
Vähän hassua osoittaa mieltä toisen valtion itselleen asettamista kaupan tullimaksuista. Aivan kuin siihen ei olisi ihan täysiä oikeuksia tai että se olisi jotenkin moraalisesti väärin.
Vähän hassua osoittaa mieltä toisen valtion itselleen asettamista kaupan tullimaksuista. Aivan kuin siihen ei olisi ihan täysiä oikeuksia tai että se olisi jotenkin moraalisesti väärin.
Nyt vähän kokkarinuoret toimivat hyödyllisinä idiootteina vasemmiston propagandalle. Vähän harmin paikka.
No itse en lähtisi osoittamaan mieltä asioista joista koen että toisella osapuolella on täysi oikeus asiat toteuttaa ja mitään moraalista ongelmaakaan asiassa ei ole ja kun kukaan ei ole minua esim. pakottamassa käymään kauppaa tämän kanssa.
Eli siis mitä, demokratioissa ei pitäisi järjestää mielenosoituksia hallituksen toimia vastaan?
Tottakai pitäisi jos näkee näissä jotain moraalisia ongelmia.
Kuten sanoin, Kokkarinuoret kunnon kapitalisteina ja vapaan markkinatalouden kannattajina varmasti näkee moraalisia ongelmia vapaan markkinatalouden häiritsemisessä.
Ehkä ovat enemmän huolissaan länsimaiden keskiluokan taloudesta kuin Trumpin tunteista?Sitten kyseenalaistan kokkarinuorten näkemykset että eikö näistä Yhdysvalloilla ole moraalista oikeutta asettaa tulleja omaan maahansa ja pidän näitä hihhulisakkina jos se vapaa maailmankauppa menee maiden suvereeniuden edelle.
Sitten kyseenalaistan kokkarinuorten näkemykset että eikö näistä Yhdysvalloilla ole moraalista oikeutta asettaa tulleja omaan maahansa ja pidän näitä hihhulisakkina.
Nämä on niitä juttuja joissa Trump on oikealla puolella.Trump poistamassa rasismin USA:n korkeakouluista.
Trumpin hallinto haluaa lopettaa vähemmistöjen positiivisen erityiskohtelun korkeakouluvalinnoissa
Trumpin hallinnon uudet linjaukset kehottavat kouluja ”rotuneutraaliin” valintaprosessiin.
Nämä on niitä juttuja joissa Trump on oikealla puolella.
"Moraalinen oikeus" on aika kyseenalainen oikeus, kun puhutaan kauppapolitiikasta. Mutta olipa moraalista oikeutta tai ei, niin rangaistustulleissa ja kauppasodissa ei vain ole mitään järkeä. Selkokielinen selitys miksei ole: The Iowa Car CropSitten kyseenalaistan kokkarinuorten näkemykset että eikö näistä Yhdysvalloilla ole moraalista oikeutta asettaa tulleja omaan maahansa ja pidän näitä hihhulisakkina jos se vapaa maailmankauppa menee maiden suvereeniuden edelle.
Omaan kielikorvaan ihan oikein kirjoittu viesti. En tiedä tarkoittiko JKR sitä että pore on harvinaisempi sana (jouduin itse googlaamaan) mutta näytti menevän oikein sekin.Aiemmin täällä joku vertaili erinäisten ihmisten kirjoittajanlahjoja, aiheeseen liittyen trump luulee vieläkin kirjoittaneensa kirjansa itse ja olevansa sen takia hyvä kirjoittaja.
Alkuun siinä viestissä luki pour.Omaan kielikorvaan ihan oikein kirjoittu viesti. En tiedä tarkoittiko JKR sitä että pore on harvinaisempi sana (jouduin itse googlaamaan) mutta näytti menevän oikein sekin.
Näistä twiiteistähän oli kai analysoitu että mihin kellonaikaan tulee hyvää kielioppia ja mistä päätelaitteesta kun niissä on eroja
On tuo Trumppi asiajätkä, kun laittaa meidänkin rajat kuntoon!
Rajavartiolaitos valmistautuu palauttamaan sisärajatarkastukset Trumpin ja Putinin vierailun yhteydessä
Tämä Helsingin kokous vaikuttaa enemmän ja enemmän pelkästään Trumpin keharilta. Ihan samaan tapaanhan meidän firmassakin aikoinaan toitotettiin, että tämä on kehityskeskustelu, ei palkkakeskustelu.Kreml valottaa vihdoin huippukokouksen sisältöä: Helsingissä voidaan puhua kaikesta paitsi Krimin valtauksesta
Kremlin mukaan Krimin tilanteesta ei edes jutella Helsingin kokouksessa. Kyllä ne varmaan kuitenkin kuuntelisi jos Trump olisi tunnustamassa Krimin Venäjään kuuluvaksi.
Enpä osannut arvata, että noin arvostetulla kirjailijalla voisi olla noin lapsellisen ala-arvoinen tapa kommunikoida. Twitter on mahtava keksintö ja seura + kaikukammio tekee kaltaisekseen, kai.Menee aiheen ohi mutta JK Rowling on kyllä yks pahimpia 'virtue signal' älämölö ihmisiä ikinä, mutta toisaalta hyvä, että hänelläkin on kuitenkin hauskaa internetissä, tässä tapauksessa Twitterissä.
Enpä osannut arvata, että noin arvostetulla kirjailijalla voisi olla noin lapsellisen ala-arvoinen tapa kommunikoida. Twitter on mahtava keksintö ja seura + kaikukammio tekee kaltaisekseen, kai.