Mielipiteesi ovat perusteltuja. Vanheneva kärttyisä miljardööri ei välttämättä ole se kaikkein ideaalein ratkaisu yhtään mihinkään. Hän kuitenkin menettelee, jos ne muut vaihtoehdot ovat vielä aivan selvästikin huonompia. Hänessä on käytännöllistä älykkyyttä. Kirkasotsaiset idealistit aiheuttavat tässä maailmassa aina niitä suurimpia ruumispinoja. Rauhanseppelöity Obamakin on tästä aivan oivallinen esimerkki. Soti ja pommitti enemmän kuin kukaan edeltäjistään koskaan. Puhuva käsinukke, joka puhui toista ja teki toista. Ja tämän asian joko tajuaa tai sitten ei tajua. Useimmat eivät tajua. Heille ylevät puheet ja kauniit sanat ohittavat todellisuudesta tehtävät havainnot.
Minä pidän Amerikasta noin abstraktiona. Demokratian ja vapauden valo on loistanut tähän maailmaan lähes aina lännen suunnasta, ei koskaan idästä. Niiden peruskirjassa on ideaa, ja se on älyllisesti yllättävän taitavasti muotoiltu. Tekijät olivat lukeneita miehiä. Kaikki lähtevät samalta viivalta, mutta samaa loppuaikaa ei kisassa luvata. Tuossa kohtaa nykyiset tasa-arvo kiihkoilijat tekevät juuri sen virheen. Kyllä menestys ja onni riippuvat myös yksilöstä itsestään ja hänen ponnisteluistaan, eikä tätä ponnistelujen vaikutusta pidä yrittää liiallisilla toimenpiteillä poistaa. Jos näin tehdään, seurauksena on vain yleinen apatia. Pahimmillaan tämä on johtanut käytännössä liikaa tasa-arvoa kokeilevien yhteiskuntien täydelliseen taloudelliseen tuhoutumiseen. Kommunistimaat ovat tästä hyviä esimerkkejä.
Kiina on menossa todella huonoon suuntaan. Venäjä... no, ne eivät enää tuosta paljoa pääse huonompaan suuntaan muuta kuin hajoamalla osiinsa, ja siten että jokainen pikku-stania muuttuu suoraan lännen imperialistien talutushihnassa olevaksi läpikorruptoituneeksi kehitysmaaksi. Maaksi, jonka pohjavedetkin ovat sitten lopuksi vesisärötystekniikoilla pilattu ikuisiksi ajoiksi. Venäjän kohtalo on Afrikan kohtalo, jos siellä ei pysy kuri ja järjestys yksissä käsissä. Jollakin taholla on yhteiskunnassa aina oltava se väkivallan monopoli, ja ongelmat alkavat siitä, jos tästä asiasta on minkäänlaista epäselvyyttä.
Pidän Amerikkalaisesta ajatuksesta, että yksilö omistaa itse itsensä, ja vapaat yksilöt muodostavat sitten vapaaehtoisesti sen yhteiskunnan. Meistä itään päin olevissa yhteiskunta järjestelmissä se yhteiskunta on jokin pyhä itseisarvo ja toimija, ja omistaa ne omat alamaisensa kuin orjat konsanaan. Lyhyesti: Hyi helevetti. Senhän nyt kyllä tietää, että nilkkimäiset päällysmiehet juhlivat kuin hirvikärpäset pernussa tuon jälkeen. Niiden määrä lisääntyy lisäksi vielä eksponentiaalisesti. Meillä Suomessakin on vähän käymässä noin... pikkuisen on liikaa viranomaisia suhteessa normaaliin lisäarvoa tuottavaan työväestöön. Työn mittaaminen, seuraaminen tai siitä puhuminen kun eivät tuota yhtään mitään lisä jaettavaa tähän yhteiskuntaan. Nuo hommat ovat siellä kulusarakkeessa olevaa turhaa jahkaamista. Tämäkin itsestäänselvyys on joillekin näemmä liian vaikea asia ymmärrettäväksi.
Siksi minä olen nationalisti. Suomen valtakunnan rajojen sisäpuolella on paljon fiksumpaa itse säilyttää itsellään se oikeus ja kyky TÄYDELLISESTI päättää omista asioistaan. Nuo toiset... ne ovat todellakin niitä "toisia", eivätkä ne meidän asioitamme aja yhtään mitenkään parhain päin. Kuinka yksinkertainen sitä pitää olla, että voi edes uskoa moista?
Trump on minusta siksi ihan OK. Hän ei todellakaan usko rajattomaan EU- tai YK -henkiseen vasemmistolais- tyyppiseen globalisaatioon, jonka tuloksena koko maailmasta tulee vain yksi helvetin pakolaisleiri, ja jonka yläpuolella itse itsensä nimittäneet "demokraattiset" päällysmiehet tekevät niitä omia korruptoituneita juttujaan. Hän on aivan liian käytännöllinen uskoakseen moiseen soopaan. SIKSI minusta hän on aivan asiallinen presidentti niin amerikkalaisille, kun myös Amerikalle. Muutama itse itsensä ylentänyt idealistinen media imperiumin omistaja ei näemmä siltikään kykene viemään ihmisiä haluamaansa suuntaan kuin pässejä teuraalle. Nyt Amerikalla on taas toivoa. Maailmalla on taas toivoa.
Nyt niiden on pantava vielä kuriin se demokraatti puolueen kannattajien muodostama varjohallinto, ja hoidettava omaa talouttaan siten kuin yksityisen ihmisenkin on sitä hoidettava. Tienattava enemmän kuin kuluttaa.
T -.-
Kiitän lisäksi asiallisesta keskustelun sävystä. Ei näistä tarvitse samaa mieltä olla. Vapautta on juuri se, että sen oman mielipiteensä voi itse muodostaa ja sen valita. Sen voi myös aina vapaasti myös vaihtaakin. Globalisoitunut maailma on yksi jättiläismäinen henkinen diktatuuri, jossa ne valmiit sopivat mielipiteet ohjelmoidaan meihin jo koulussa, ja joita harvojen omistama media yrittää jatkuvasti takoa meidän päihimme. Touhu on kuin kopioitu suoraan jostain itänaapurin '70 -luvun yhteiskuntakokeiluista. Kyllä minä tuon tunnistan.