Xiaomi Mi Robot Vacuum

Liittynyt
26.10.2017
Viestejä
85
Parasta robossa on, että se harjaa lattiasta pölyä. Kuluneesta parketista irtoaa varmasti ihan eri tavalla pölyä niin kuin että itse sudin imurin kanssa menemään.

Meillä ei ole robon tulon jälkeen kertaakaan imuroitu itse koko kämppää läpi. Robotti puuhaa noin kerran viikossa.
Sama. Vaimon kanssa mietittiin jo että normi-imuri joutaa kaatopaikalle (varalla pieniä sotkuja varten on joku Dysonin langaton mutta eipä siihenkään tule itse koskettua - käskytän robon paikalle puhelimella :D ). Robotti tosin menee joka toinen päivä, koska meiltä löytyy myös langaton ruuantähteiden noukkija isoilla äänentunnistimilla, jossa on ominaisuutena julmettu karvojen levittely (aka corgi).
 

escalibur

"Random Tech Channel" @ YouTube
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 118
Sama. Vaimon kanssa mietittiin jo että normi-imuri joutaa kaatopaikalle (varalla pieniä sotkuja varten on joku Dysonin langaton mutta eipä siihenkään tule itse koskettua - käskytän robon paikalle puhelimella :D ). Robotti tosin menee joka toinen päivä, koska meiltä löytyy myös langaton ruuantähteiden noukkija isoilla äänentunnistimilla, jossa on ominaisuutena julmettu karvojen levittely (aka corgi).
Eipä perinteisestä imurista voi luopua vielä pitkään aikaan, jos joskus haluaa imuroida sohvan, tuolit, auton sisätilat yms.
 
Liittynyt
26.10.2017
Viestejä
85
Eipä perinteisestä imurista voi luopua vielä pitkään aikaan, jos joskus haluaa imuroida sohvan, tuolit, auton sisätilat yms.
Mutta kun ne hoituu tuolla Dysonillakin - perinteinen seinään kytkettävä imuri olisi nyt poistolistalla joka tapauksessa :)
 
Liittynyt
13.06.2019
Viestejä
28
Nytpä tuli tilattua alista toi 1s malli hintaan 270e! Puolan varastolta pitäisi tulla... Jospa ei olisi hukkaostos [emoji848]

Lähetetty minun PAR-LX1 laitteesta Tapatalkilla
 

escalibur

"Random Tech Channel" @ YouTube
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 118
Pystyisikö joku teistä testaamaan Mi Accountin salasanan resetointia? Olen jo muutaman viikon yrittänyt resetoida oman tunnuksen salasanaa, mutta resetointisähköpostia ei ikinä tule sähköpostilaatikkoon (ei myöskään Junk-kansioon).

upload_2019-7-2_14-28-12.png


Mi Account - Reset password

Kokeilin myös noita muita vaihtoehtoja, mutta eipä nekään näytä toimivan. Tabletissa on sama appi jossa olen kirjautuneena, mutta sieltäkään en löydä mitään passun resetointiin viittaavaa, ilman että pitää syöttää vanhan salasanan.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
82
Pystyisikö joku teistä testaamaan Mi Accountin salasanan resetointia? Olen jo muutaman viikon yrittänyt resetoida oman tunnuksen salasanaa, mutta resetointisähköpostia ei ikinä tule sähköpostilaatikkoon (ei myöskään Junk-kansioon).



Mi Account - Reset password

Kokeilin myös noita muita vaihtoehtoja, mutta eipä nekään näytä toimivan. Tabletissa on sama appi jossa olen kirjautuneena, mutta sieltäkään en löydä mitään passun resetointiin viittaavaa, ilman että pitää syöttää vanhan salasanan.
Kokeilin ja sain kyllä resetointiviestin. Gmail kyseessä.
 
Liittynyt
12.12.2018
Viestejä
57
Viimeistä hiiren klikkausta vaille lähdössä tuo S1-tilaukseen jostakin päin maailmaa. Täällä on aiemmin mainittu, että tähän S1-versioon kävisi S2:lle tarkoitetut pestävät suodattimet mutta mistä olette noita tilailleet? Käyvätkö esimerkiksi nämä Ebaysta?

Mitä muita tarvikkeita kannattaisi laittaa tilaukseen per heti vai pärjääkö ns. starttipaketilla (eli roinalla mitä tulee itse imurin mukana) sen aikaa että ehtii noita pohtimaan myöhemminkin?
 
Liittynyt
13.06.2019
Viestejä
28
Tänään tuli 1s! Viikko meni tilauksesta! Äkkiseltään loistavalta vaikuttaa kaikinpuolin.


Lähetetty minun PAR-LX1 laitteesta Tapatalkilla
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
82
Viikon verran on S6 täällä nyt hyörinyt. Viihdearvo alkaa olla jo vähän tippunut, mut on kyllä huikea laite. Meillä tumma laattalattia missä kaikki näkyy, niin jatkuvan siisteyden huomaa heti. Yhden räsymaton kanssa vehje taistelee ja pyörii edestakas, mut hyvät väistöliikkeet tuntuvat olevan. Erityisesti nauttii noista huonevalinnoista, ettei tarvitse ajaa sitä huonetta mikä on täynnä legoja.
 
Liittynyt
13.08.2018
Viestejä
613
Ai 1S löytyy myös vaikka töpseli on varmaan Kiinalainen ja se on kai tehty Kiinan markkinoille kuitenkin? :O Sittenhän tuollaisen uskaltaa ostaa, jos tosiaan on CE merkitty.
 
Liittynyt
13.08.2018
Viestejä
613
Kuinka monta karttaa 1S voi tallentaa? Ja tunnistaako se tallennetun kartan, vaikka ei lähtisi liikkeelle telakasta?

Edit: Selvisi, että vain kolme karttaa voi tallentaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
149
Kuinka monta karttaa 1S voi tallentaa? Ja tunnistaako se tallennetun kartan, vaikka ei lähtisi liikkeelle telakasta?

Edit: Selvisi, että vain kolme karttaa voi tallentaa.
Mitenkäs tuo karttojen tallentelu onnistuu ykkösellä kun vitosesta en ole moista toimintoa löytänyt?
 
Liittynyt
13.06.2019
Viestejä
28
Ai 1S löytyy myös vaikka töpseli on varmaan Kiinalainen ja se on kai tehty Kiinan markkinoille kuitenkin? :O Sittenhän tuollaisen uskaltaa ostaa, jos tosiaan on CE merkitty.
Kyllä siellä Ce löytyy, ja tosiaan töpseli oli kiinalainen, vaihdoin radiosta johdon

Lähetetty minun PAR-LX1 laitteesta Tapatalkilla
 

Clarenz

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 696
Xiaomi Mijia Robot cleaner 1S tuli kotiin noin viikko sitten. Tämä on ensimmäinen robotti-imurini, joten ensin meni jonkinaikaan vain ihmetellessä mitä tuolle pitäisi nyt tehdä.

Joitain kokemuksia:
+siivoaa hyvin, kiertää pöydän ja penkkien jalat tarkasti, mahtuu yllättävän matalien huonekalujen alle
+siivoaa nopeasti
+voi kartalta ilmoittaa alueen jonka haluaa siivottavan, esim keittiö vain
+loppujen lopuksi hyvin helppo käyttöönotto (apuna käytin tätä artikkelia Review: Xiaomi Mi Robot 1S Vacuum robot (2nd gen.) for $329.99)
+hinta mielestäni kohtuullinen, kotiin kannettuna muutamilla lisäharjoilla ja suodattimilla 297 €

-tästä olemassa vasta kiinalainen versio eli ohjeet kiinankielellä, samoin tekstit robotissa. Appissa piti valita alueeksi kiina. (Kuitenkin appi ja robotti puhuu englantia kun asetukset vaihtaa)
-yksi puuvillamatto joka tuottaa robotille haasteita, on kevyt ja "löysä" niin robotti sattaa työntää sen edellään ruttuun. Olen miettinyt et millä saisin sen maton vähän jämäkämmäksi lattiaa vasten, ehkä joku maton alle asennettava kuminen jarrumatto. Varsinkin tuo maton kulma tuosta lähtee rullautumaan, kuva alla.

IMG_2904.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.06.2019
Viestejä
28
Xiaomi Mijia Robot cleaner 1S tuli kotiin noin viikko sitten. Tämä on ensimmäinen robotti-imurini, joten ensin meni jonkinaikaan vain ihmetellessä mitä tuolle pitäisi nyt tehdä.

Joitain kokemuksia:
+siivoaa hyvin, kiertää pöydän ja penkkien jalat tarkasti, mahtuu yllättävän matalien huonekalujen alle
+siivoaa nopeasti
+voi kartalta ilmoittaa alueen jonka haluaa siivottavan, esim keittiö vain
+loppujen lopuksi hyvin helppo käyttöönotto (apuna käytin tätä artikkelia Review: Xiaomi Mi Robot 1S Vacuum robot (2nd gen.) for $329.99)
+hinta mielestäni kohtuullinen, kotiin kannettuna muutamilla lisäharjoilla ja suodattimilla 297 €

-tästä olemassa vasta kiinalainen versio eli ohjeet kiinankielellä, samoin tekstit robotissa. Appissa piti valita alueeksi kiina. (Kuitenkin appi ja robotti puhuu englantia kun asetukset vaihtaa)
-yksi puuvillamatto joka tuottaa robotille haasteita, on kevyt ja "löysä" niin robotti sattaa työntää sen edellään ruttuun. Olen miettinyt et millä saisin sen maton vähän jämäkämmäksi lattiaa vasten, ehkä joku maton alle asennettava kuminen jarrumatto. Varsinkin tuo maton kulma tuosta lähtee rullautumaan, kuva alla.

Minulla kans kyseinen laite ja tosiaan ihmetellessä mennyt että miten hyvin se imuroi [emoji4] itse ostin mattojen alle tokmannista sitä "jarruverkkoa". Auttaa aika hyvin mutta silti joskus lähtee matto rullautumaan mukaan!
Loista laite kaikenkaikkiaan! 5/5

Lähetetty minun PAR-LX1 laitteesta Tapatalkilla
 
Liittynyt
30.11.2018
Viestejä
89
eli mikä tuossa S6 maksaa melkein tuplat enempi jos se on 550e ja 1S alle 300e? 1S:ssako ei ollut moppausta?
 
Liittynyt
12.12.2018
Viestejä
57
Täällä on aiemmin mainittu, että tähän S1-versioon kävisi S2:lle tarkoitetut pestävät suodattimet mutta mistä olette noita tilailleet? Käyvätkö esimerkiksi nämä Ebaysta?

Mitä muita tarvikkeita kannattaisi laittaa tilaukseen per heti vai pärjääkö ns. starttipaketilla (eli roinalla mitä tulee itse imurin mukana) sen aikaa että ehtii noita pohtimaan myöhemminkin?
Tuli nyt laitettua tuo S1 tilaukseen ProShopista. Jos joku osaisi vastailla yo. kysymyksiin ja hieman avittaa noviisia alkuun niin olisin kiitollinen!
 
Liittynyt
13.04.2018
Viestejä
241
Tuli nyt laitettua tuo S1 tilaukseen ProShopista. Jos joku osaisi vastailla yo. kysymyksiin ja hieman avittaa noviisia alkuun niin olisin kiitollinen!
Taitaa olla kuitenkin vanhempi malli kuin tuo S1. Tämän päättelin esim imutehosta 1800pa vs 2000pa, joka on uudessa 1S mallissa.
 
Liittynyt
12.12.2018
Viestejä
57
Taitaa olla kuitenkin vanhempi malli kuin tuo S1. Tämän päättelin esim imutehosta 1800pa vs 2000pa, joka on uudessa 1S mallissa.
Ääh, perhana, niinpäs taitaakin olla. Kiitokset huomiosta - ei ollut laite vielä lähtenyt mihinkään joten kävinpä vielä perumassa tuon tilauksen ja pitää rauhassa katsastaa vielä tilanne uudelleen!
 
Liittynyt
13.04.2018
Viestejä
241
Ääh, perhana, niinpäs taitaakin olla. Kiitokset huomiosta - ei ollut laite vielä lähtenyt mihinkään joten kävinpä vielä perumassa tuon tilauksen ja pitää rauhassa katsastaa vielä tilanne uudelleen!
Tuo vanhakin on ihan pätevä laite, mutta siitä puuttuu esim tuo usean kartan tallennus, joka on hyödyllinen kun on useampi kerros. Oma 1S on tulossa Puolasta, pitänee kirjoitella tänne joku kommentti kunhan on päässyt testaamaan.
 

Clarenz

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 696
eli mikä tuossa S6 maksaa melkein tuplat enempi jos se on 550e ja 1S alle 300e? 1S:ssako ei ollut moppausta?
moppaus puuttuu, samoin s6 taitaa olla hieman hiljaisempi. 1S:ssä pikkaisen pienempi säiliö, joskin aika pieni molemmissa. Yksi ero on myös tuo sivuharja S6:ssa se on silikoninen ja 1S:ssä normiharjas. Olisikohan S6:ssa ollut helpompi purkaa tuo alaharja, jotta on puhdistettavissa. 1s:ssä taas on parempi prosessori ja sitä kautta nopeampi siivous.

@paklit ostin version missä tuli 1+2 suodatinta jo mukana ja varaharjat niin en ole jaksanut vielä tutustua lisäsuodattimien ostoa ja en tiedä käykö samat.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
505
1s:ssä taas on parempi prosessori ja sitä kautta nopeampi siivous.
Tätä olen miettinyt, että kuinka monimutkainen pohjapiirros oikein on oltava, jotta prosessori vaikuttaa siivousnopeuteen, mikäli kylmäkäynnistysaikoja ei huomioida. Tuntunut aina hitusen mainospuheelta.
 

Clarenz

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 696
Tätä olen miettinyt, että kuinka monimutkainen pohjapiirros oikein on oltava, jotta prosessori vaikuttaa siivousnopeuteen, mikäli käynnistysaikoja ei huomioida. Tuntunut aina hitusen mainospuheelta.
En usko että erot on isoja mutta kyllähän normihuoneessa on niinkuin itselläkin keittiönpöytää jossa 6 jalkaa ja sen ympärillä tuoleja joissa yhteensä 16 jalkaa ja näiden kanssa se touhuaa jo tovin kun pyörii tuolla kaikkien jalkojen ympärillä ja joutuu aina laskemaan reittiä uudelleen. Voi tosin olla mainoshömppää eikä minulla ole mitään faktatietoa siivousnopeuden eroista.
 

Clarenz

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 696
Liittynyt
15.01.2017
Viestejä
107
1S ja S6 ero on myös se, että Mi Home sovellus pitää laittaa 1S:n kanssa Kiinaan, kun S6 toimii euroserverillä. Pitää huomioida, mikäli muita Xiaomin vehkeitä käytössä.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
154
Äitimuorin halpis Roomba kyykähti, ilmeisesti akku loppu, niin pitäisi kai suosiolla uutta viritellä tilalle. Toimiiko nämä Xiaomit myös nappia painamalla eli ilman noita älypuhelin härpäkkeitä, mitkään wifit ym. ei nyt tuolla tule kyseeseen?
 
Liittynyt
27.11.2016
Viestejä
915
Äitimuorin halpis Roomba kyykähti, ilmeisesti akku loppu, niin pitäisi kai suosiolla uutta viritellä tilalle. Toimiiko nämä Xiaomit myös nappia painamalla eli ilman noita älypuhelin härpäkkeitä, mitkään wifit ym. ei nyt tuolla tule kyseeseen?
Toimii nappia painamalla. Ei ole kokemusta käyttää ilman wifiä kuitenkaan... Käyttöönoton kai teoriassa vois tehä kännyn hotspotilla. Onko muilla tarkempaa tietoa?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
505
Toimii nappia painamalla. Ei ole kokemusta käyttää ilman wifiä kuitenkaan... Käyttöönoton kai teoriassa vois tehä kännyn hotspotilla. Onko muilla tarkempaa tietoa?
Tein käyttöönoton laittamalla töpselin seinään. Toki tuo avoin hotspot vähän kuumottelee, mutta toistaiseksi ei ole robotti lähtenyt liikkeelle ilman napin painamista. Tylysti virrat pois pidemmiksi ajoiksi.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 249
Äitimuorin halpis Roomba kyykähti, ilmeisesti akku loppu, niin pitäisi kai suosiolla uutta viritellä tilalle. Toimiiko nämä Xiaomit myös nappia painamalla eli ilman noita älypuhelin härpäkkeitä, mitkään wifit ym. ei nyt tuolla tule kyseeseen?
Uuden akun saa parilla kympillä.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
154
Tein käyttöönoton laittamalla töpselin seinään. Toki tuo avoin hotspot vähän kuumottelee, mutta toistaiseksi ei ole robotti lähtenyt liikkeelle ilman napin painamista. Tylysti virrat pois pidemmiksi ajoiksi.
OK, eli periaatteessa ilman "älyä" saisi otettua käyttöönkin. Uuden akun toki saisi halvemmalla, mutta onhan tuossa jo harjatkin aika repaleiset ym., niin sama keitellä ihan uusi kone tilalle.
 
Liittynyt
17.01.2019
Viestejä
39
Toimii nappia painamalla. Ei ole kokemusta käyttää ilman wifiä kuitenkaan... Käyttöönoton kai teoriassa vois tehä kännyn hotspotilla. Onko muilla tarkempaa tietoa?
Imuri tosiaan toimii ilman WiFiä ja käyttöönottoa. Jollain minun korttelin asukeista on Xiaomin imuri, jota ei ole konffattu pilveen. Imuri on huudellut avointa hot spottiaan kerrostalon pihalle jo parisen kuukautta. :)

On käynyt mielessä, josko imurin kävisi konffaamassa omalla kännykän hotspotilla. Heittäisi sitten tunnarit pois. Tällöin joku ulkopuolinen ei pääsisi tekemään pahojaan.
 
Liittynyt
17.01.2019
Viestejä
39
Xiaomin imureiden roottausta harrastaville on tullut surullisia uutisia. Ei onnistu enää roottaus helposti ja imureihin on myös tullut aluelukituksia.

 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
154
Tuli pistettyä tuo Xiaomi Mi Robot Vacuum tilaukseen Proshopista. Posteineen sen 270 euroa eli ei paha hinta vaikkapa Verkkokaupan 350 euroon verrattuna.
 
Liittynyt
21.03.2019
Viestejä
453
Mitäs eroa on Roborock 2 ja S6? Kannattaako hinnan ero maksaa? Asunto on 76 neliön rivari yhdessä tasossa ja kissatalous (2 kissaa).

Edit: Ja mikä on tuo Milja? Onkos se Xiaomin halpa kopio?
 
Viimeksi muokattu:

Clarenz

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 696
Mitäs eroa on Roborock 2 ja S6? Kannattaako hinnan ero maksaa? Asunto on 76 neliön rivari yhdessä tasossa ja kissatalous (2 kissaa).

Edit: Ja mikä on tuo Milja? Onkos se Xiaomin halpa kopio?
Se (xiaomi mijia robot vacuum 1S) on Roborockin tekemä edullisempi vastine s6:lle. Lue erot ylempää.
 

Pingviini

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 106
Tässä viestini Robotti-imurit-ketjusta, jos tästä on jollekin jotain iloa:

Tullut nyt muutama päivä tutkittua näitä robo-imureita "sillä silmällä".

Aluksi olin kallistumassa Roombaan, koska tunnettu brändi ja hyvä saatavuus, mutta syvemmän tutkiskelun ja useamman vertailun perusteella ovatkin itseasiassa aika keskinkertaisia laitteita hinta/laatusuhteeltaan. Roomba 606 oli Gigantissa päivän tarjouksena 149€ juuri tänään, mutta onneksi maltoin mieleni.

Xiaomi Roborock S6 on tällä hetkellä aikalailla ykkönen robo-imureissa hintaluokassa 500€+. Imuroinnin lisäksi laite myös moppaa. Useissa allaolevissa testeissä on mukana hyvin menestyvä Roborock 2, joka näyttäisi olevan Roborock S6:n edeltäjä.

Omien tutkimusten perusteella hinta/laatusuhteeltaan paras laite "keskiluokan" laitteissa on Xiaomi Mi(jia) 1S, joka on paranneltu versio 3v sitten julkaistusta Mi-mallista. Laitteessa ei ole moppaus-toimintoa. Hinta noin 300€ aliexpressissä.

1S ja Roborock S6 vertautuvat testeissä hyvin lähelle toisiaan ominaisuuksiltaan, mutta hintaeroa löytyy noin 200-300€ ja suurimpana yksittäisenä syynä on että S6-mallissa on moppaus.

Pieni miinus näille molemmille Xiaomin laitteille pienehköstä roskasäiliöstä. Myös tietoturvapuoli hieman mietityttää.

Ilman loogista navigointia toimiviin, sikin sokin ympäriinsä huristeleviin halpismalleihin en perehtynyt ollenkaan. Testien perusteella tällaisten robojen siivoustulos oli heikko ja isoja alueita jäi kokonaan siivoamatta.

1S lähtee nyt itselläni tilaukseen. Toivottavasti tästä oli apua jollekin, joka suunnittelee robo-imurin hankintaa. :tup:

Pari linkkiä:

https://m.gearbest.com/blog/new-gea...t-vacuum-cleaner-which-is-better-for-you-3914

Roborock S6 Review | Trusted Reviews

https://m.gearbest.com/blog/new-gea...ew-stronger-smarter-and-voice-controlled-3937

Robotti-Imuri - ostajan opas

Viikko robotti-imurin kanssa: vertailussa 5 erilaista laitetta, nämä olivat hyvät ja huonot puolet

Tekniikan Maailma
Oma 1S tuli viime viikolla postista. Puolasta tilasin ja reilun viikon verran meni.

Asetukset tsekkailin ja ihan lyhyet testaukset tein, mutta sen suuremmin ei pääse vielä testailemaan, koska remontti kesken. Kannattaa tosiaan huomata käyttöönottaessa, että region pitää olla Kiina, että laitteen saa yhdistettyä ja toimimaan. Tuli joku tovi tuon kanssa painittua ja luulin että omassa langattomassa verkossa joku hämminki, kunnes googlailin asiaa tarkemmin. :rofl:
 

Pingviini

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 106
Mitäs eroa on Roborock 2 ja S6? Kannattaako hinnan ero maksaa? Asunto on 76 neliön rivari yhdessä tasossa ja kissatalous (2 kissaa).

Edit: Ja mikä on tuo Milja? Onkos se Xiaomin halpa kopio?
Roborock 2 on käsittääkseni yhtä kuin Roborock S5 (myös joissain paikoissa nimellä Roborock S50) ja S6 on sitten tästä uudempi malli.

Mijia on myös Xiaomin robotti-imurimalli, mutta siinä ei ole moppaustoimintoa.

Jos persaus kestää (ja tarvitset moppausta) niin osta Xiaomi Roborock S6. Jos et tarvitse moppausta, niin Xiaomi Mijia 1S on erinomainen valinta. Tsekkaa yläpuolella oleva viestini.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 235
Viestejä
4 195 291
Jäsenet
70 878
Uusin jäsen
Konko

Hinta.fi

Ylös Bottom