Xiaomi keskustelu

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
780
Laitettiin avopuolisolle Elisalta tilaukseen Redmi Note 8 Pro hintaan 229€. Mediatekin prossusta huolimatta (heikompi customrom-tarjonta) tuossa on mielestäni loistava hintalaatusuhde. Niin se on toki Teliallakin tuossa Redmi Note 8T:ssä hintaan 149€, mutta laatu heikkenee turhan paljon. Lisävarusteet (kuoret ja lasit) lähti matkaan perinteisesti AliExpressin kautta.

Xiaomi on ollut meidän talouden ainoa merkki jo viisi vuotta. Ihan älyttömiä hintalaatusuhteita varsinkin näissä halvemmissa. Itellä vielä Mi 8 täydessä kunnossa ja uudet lippulaivat maksaa vähän liikaa meikäläisen makuun.
Itse hain note 8 pron samaan hintaan dna:lta viime viikolla ja on kyllä hyvä luuri. Alilta luonnollisesti kuoria kasa tulossa. Vähän turhan iso mutta ei muuta vikaa. Tuokin on tietysti käyttäjästä kiinni. Käytän myös ensimmäistä kertaa miui käyttistä ja sekin tuntuu loogiselta ja hyvältä käyttää.
Toivottavasti kuoret tulee kohta koska luuri on ihan uskomattoman liukas.
 
Liittynyt
04.11.2016
Viestejä
461
Ja uus ongelma taas Mi9 SE:n kanssa, alkaa pikkuhiljaa tuntumaan siltä että oli viimenen kiinalainen paskaluuri minkä ostin. Nyt tekee useamman kerran sellasta että hävittää yhteyden eikä silti ilmoita siitä missään ja palkit näyttää normaalia, nettiyhteyttä ei vaan ole ja sen saa takaisin ainoastaan boottaamalla puhelimen uudestaan.

Hyvä huomata boottauksen jälkeen että joku yrittäny tavotella yli tunti sitten.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 658
Ja uus ongelma taas Mi9 SE:n kanssa, alkaa pikkuhiljaa tuntumaan siltä että oli viimenen kiinalainen paskaluuri minkä ostin. Nyt tekee useamman kerran sellasta että hävittää yhteyden eikä silti ilmoita siitä missään ja palkit näyttää normaalia, nettiyhteyttä ei vaan ole ja sen saa takaisin ainoastaan boottaamalla puhelimen uudestaan.

Hyvä huomata boottauksen jälkeen että joku yrittäny tavotella yli tunti sitten.
Mikä operaattori?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 658
Pahaa pelkään että vika on operaattorin ja puhelimen yhteensopivuudeassa jollain tasolla. Oma HTC teki Saunalahdella tota samaa 2011 eikä auttanu ku vaihtaa liittymä. Voisko vieläkin olla samaa vikaa liikenteessä?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
8 348
Pahaa pelkään että vika on operaattorin ja puhelimen yhteensopivuudeassa jollain tasolla. Oma HTC teki Saunalahdella tota samaa 2011 eikä auttanu ku vaihtaa liittymä. Voisko vieläkin olla samaa vikaa liikenteessä?
Elisa ei minulla kadota mobiilidataa. Hakee muuten vaan verkkoa välillä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 070
Osassa Xiaomin puhelimissa on huono 4G+/LTE-A/LTE-CA tuki Suomessa, joka heikentää aika reippasti 4G:n nopeutta. Tämän huomaa, ettei puhelimessa ole 4G+ logoa tilapalkissa kovinkaan usein.

Esimerkiksi Redmi Note 8 ja Redmi Note 8T välillä on iso ero, Redmi Note 8 ei tue 4G+ kuin Yhteisverkon alueella ja Redmi Note 8T tukee taas kaikkialla. Suosittelen siis tarkistamaan esim Search Results for Xiaomi | 4G/5G Bands & CA Combos täältä puhelinten taajuusyhdistelmiä.

Suomessa kannattaa olla taajuus tuki 1,3,7,20,28 ja niiden välillä mahdollisimman paljon yhdistelmiä niin toimii 4G maksiminopeudella.

Harmillisesti Xiaomi tai muukaan valmistaja julkaise näitä tietoja. Tämä on oma harrastusprojektini ja tästä enemmän erillisessä ketjussa. Älypuhelinten 4G+/4G CA/LTE-A tuki
 

ted

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
181
Osassa Xiaomin puhelimissa on huono 4G+/LTE-A/LTE-CA tuki Suomessa, joka heikentää aika reippasti 4G:n nopeutta. Tämän huomaa, ettei puhelimessa ole 4G+ logoa tilapalkissa kovinkaan usein.

Esimerkiksi Redmi Note 8 ja Redmi Note 8T välillä on iso ero, Redmi Note 8 ei tue 4G+ kuin Yhteisverkon alueella ja Redmi Note 8T tukee taas kaikkialla. Suosittelen siis tarkistamaan esim Search Results for Xiaomi | 4G/5G Bands & CA Combos täältä puhelinten taajuusyhdistelmiä.

Suomessa kannattaa olla taajuus tuki 1,3,7,20,28 ja niiden välillä mahdollisimman paljon yhdistelmiä niin toimii 4G maksiminopeudella.

Harmillisesti Xiaomi tai muukaan valmistaja julkaise näitä tietoja. Tämä on oma harrastusprojektini ja tästä enemmän erillisessä ketjussa. Älypuhelinten 4G+/4G CA/LTE-A tuki
Höpöhöpö, kyllä julkaisee. Aivan kaikki.

Mi Global Home
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 070
Höpöhöpö, kyllä julkaisee. Aivan kaikki.

Mi Global Home
Taajuusyhdistelmät puuttuu kokonaan. Pelkästään yksittäiset taajuudet mainitaan, mutta kappas kehveliä laite ei pysty CA:ta tekemään kaikilla taajuuksilla keskenään.

Itse käytän gsmarena.com taajuuksien tarkistamiseen


GSMarea on ok yksittäisen taajuuden kohtalla mutta se ei kerro CA:ta. "Speed" kohdassa välillä mainitaan nopeus /LTE-kategoria ja välillä virheellinenkin. Tämä vika johtuu siitä että Xiaomi ei ollenkaan edes mainitse UE kategoriaa, vaan gsmarea arvaa sen suoraan modeemin speksien perusteella ja katsoo Qualcommin sivuilta mikä on modeemin speksit... Tietysti tämä ei ihan mene yhteen mutta osassa toki toimii.

Tämä Mi 9 SE eli on ihan ok CAT12 DL/CAT13 UL -laite ja pystyy 3CA:han Suomessakin ja UL:CAkin toimii mm. Yhteisverkon alueella. Laitteessa on SD712 modeemi mutta kuten huomaatte, niin Qualcommin speksi sivujen perusteella modeemi kykenee CAT15-luokkaan ja 4x4 MIMO:akin olisi mutta tässä laitteessa ei ole 4x4 MIMO-tukea.

Jos ei minua usko ja omistaa kyseisen luurin niin sen saa puhelimen modeemin lokista kaikki combot ja LTE-kategoriat. Näihin tietoihin se perustuu mitä kerään. Tässä ohje miten saa luurista ulos: How to get 4G supported CA Combinations from your Android Phone? - MT-TECH.FI

Tämä ei ole tarkoitus kertoa että Xiaomi olisi huono tai hyvä. Xiaomilla on hyviä mallejakin missä taajuusyhdistelmiä reilusti kuten tämä Mi 9 SE. Erityisesti harmittaa että Suomessa myydään Redmi-malleja, jotka tukevat tosi huonosti meillä käytettyjä taajuusyhdistelmiä. Samalla hinnalla saa Motorolaa esimerkiksi. Sivullani on myös kiinalaisia malleja suoraan, jotta näkee että niistä 800 MHz (B20) tuki.
 
Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
1 624
Taajuusyhdistelmät puuttuu kokonaan. Pelkästään yksittäiset taajuudet mainitaan, mutta kappas kehveliä laite ei pysty CA:ta tekemään kaikilla taajuuksilla keskenään.



GSMarea on ok yksittäisen taajuuden kohtalla mutta se ei kerro CA:ta. "Speed" kohdassa välillä mainitaan nopeus /LTE-kategoria ja välillä virheellinenkin. Tämä vika johtuu siitä että Xiaomi ei ollenkaan edes mainitse UE kategoriaa, vaan gsmarea arvaa sen suoraan modeemin speksien perusteella ja katsoo Qualcommin sivuilta mikä on modeemin speksit... Tietysti tämä ei ihan mene yhteen mutta osassa toki toimii.

Tämä Mi 9 SE eli on ihan ok CAT12 DL/CAT13 UL -laite ja pystyy 3CA:han Suomessakin ja UL:CAkin toimii mm. Yhteisverkon alueella. Laitteessa on SD712 modeemi mutta kuten huomaatte, niin Qualcommin speksi sivujen perusteella modeemi kykenee CAT15-luokkaan ja 4x4 MIMO:akin olisi mutta tässä laitteessa ei ole 4x4 MIMO-tukea.

Jos ei minua usko ja omistaa kyseisen luurin niin sen saa puhelimen modeemin lokista kaikki combot ja LTE-kategoriat. Näihin tietoihin se perustuu mitä kerään. Tässä ohje miten saa luurista ulos: How to get 4G supported CA Combinations from your Android Phone? - MT-TECH.FI

Tämä ei ole tarkoitus kertoa että Xiaomi olisi huono tai hyvä. Xiaomilla on hyviä mallejakin missä taajuusyhdistelmiä reilusti kuten tämä Mi 9 SE. Erityisesti harmittaa että Suomessa myydään Redmi-malleja, jotka tukevat tosi huonosti meillä käytettyjä taajuusyhdistelmiä. Samalla hinnalla saa Motorolaa esimerkiksi. Sivullani on myös kiinalaisia malleja suoraan, jotta näkee että niistä 800 MHz (B20) tuki.
Nämä tulee ihan uutena tietona. Olen kytännyt aiemmin, että se B20 löytyis eikä sekään ole ollut pakollinen, koska hyvin toimiva 3G riittää myös.

Miten noita oikeen luetaan kun lista on älyttömän pitkä ja sekava tuon Mi 9 SE:n kohdallakin enkä löydä tuolta vaihtoehdoista Suomea tai DNA:ta? Minkä verran kaikista taajuusyhdistelmistä olisi vähintään hyvä löytyä, että kuuluvuus olisi kohdallaan?

Voitko tarkistaa Mi 8 ja Redmi Note 8 Pro-mallien tilanteen? Omassa Mi 8:ssa on jonkin verran kuuluvuusongelmia 4G:ssä. Epäilen kyllä, että ne johtuu terästehtaalla ihan jostain katvehommista, koska muillakin on samoja ongelmia DNA:n verkossa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 070
Nämä tulee ihan uutena tietona. Olen kytännyt aiemmin, että se B20 löytyis eikä sekään ole ollut pakollinen, koska hyvin toimiva 3G riittää myös.

Miten noita oikeen luetaan kun lista on älyttömän pitkä ja sekava tuon Mi 9 SE:n kohdallakin enkä löydä tuolta vaihtoehdoista Suomea tai DNA:ta? Minkä verran kaikista taajuusyhdistelmistä olisi vähintään hyvä löytyä, että kuuluvuus olisi kohdallaan?

Voitko tarkistaa Mi 8 ja Redmi Note 8 Pro-mallien tilanteen? Omassa Mi 8:ssa on jonkin verran kuuluvuusongelmia 4G:ssä. Epäilen kyllä, että ne johtuu terästehtaalla ihan jostain katvehommista, koska muillakin on samoja ongelmia DNA:n verkossa.
Uskon että uutta tietoa on ja siksi haluan nostaa esiin tämän mitä valmistajat eivät kerro.

Xiaomin osalta ei ole erikseen kuin "Default" lista joka cacombos.com sivulla tarkoittaa oletusta. Xiaomilla ei ole eroja operaattorien tai maakohtaisen asetusten välillä Kiinan ulkopuolella eli eivät tee softaan erikseen rajouksia. Kaikki listatut taajuudet ja taajuusyhdistelmät toimivat.

Suomessa kannattaa olla taajuusyhdistelmät joissa on 1-3-7-20 (4CA), mutta jos halvempaa haluaa niin siten kaikki näiden väliltä tyyliin 1-3-7, 1-3-20, 1-7-20 jne... Yhteisverkkoalueella hyötyy kirjaimista esim 3C ja 7C yhdistelmistä jotka tarkoittaa Contiguous CA:ta.

Redmi Note 8 Pro on selvästi heikompi: Xiaomi Redmi Note 8 Pro (Global) (M1906G7G) | 4G/5G Bands & CA Combos - tukee kyllä yksitäisiä taajuuksia mutta ei tue kuin 3+1 taajuusyhdistelmää jota on yleensä vasta ruuhkaisilla tukiasemilla ja päivitetty vuosi kaksi sitten. Suurimmalla osalla tukiasemista tätä ei ole.

Xiaomi Mi 8 (M1803E1A) | 4G/5G Bands & CA Combos Xiaomi Mi 8 on myös ongelma, kun ei tue B20 (800MHz) mitään taajuusyhdistelmiä. Oikeastaan meillä 1-3 on mitä tukee ja Yhteisverkossa 3C ja 7C on hyötyä.

Useimmat Xiaomit globaali markkinoilla on modeemilta sama kuin Kiinan markkinoille. Sen tunnistaa 1-3, 38C, 39-41 40C, 41C yhdistelmistä koska näitä käytetään Kiinassa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.02.2019
Viestejä
29
Jos ei minua usko ja omistaa kyseisen luurin niin sen saa puhelimen modeemin lokista kaikki combot ja LTE-kategoriat. Näihin tietoihin se perustuu mitä kerään. Tässä ohje miten saa luurista ulos: How to get 4G supported CA Combinations from your Android Phone? - MT-TECH.FI
Muuten kattava ohje, mutta kun ohjelmointikieli ei ole minulle tuttua. Niin voisiko joku selittää niinkin amatöörimäisen asian kuin että, miten käytännössä muunnetaan qmdl-tiedosto pcap-tiedostoksi. Eli tuossa linkkaamassasi ohjeessa tuo kohta:

"You can convert qmdl logs to pcap with scat.

python scat.py -t qc -d pathtogdmllog -F xxx.pcap"


Minulla on nyt tietokoneella logit qmdl-tiedostona ja scat-master asennettuna.

Kiinnostaa oman Xiaomini taajuusyhdistelmät
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 070
Muuten kattava ohje, mutta kun ohjelmointikieli ei ole minulle tuttua. Niin voisiko joku selittää niinkin amatöörimäisen asian kuin että, miten käytännössä muunnetaan qmdl-tiedosto pcap-tiedostoksi. Eli tuossa linkkaamassasi ohjeessa tuo kohta:

"You can convert qmdl logs to pcap with scat.

python scat.py -t qc -d pathtogdmllog -F xxx.pcap"


Minulla on nyt tietokoneella logit qmdl-tiedostona ja scat-master asennettuna.

Kiinnostaa oman Xiaomini taajuusyhdistelmät
Jos haluat, voit heittää minulle tuon qdml tiedoston niin listaan ne verkkosivulle josta helppo nähdä mitä taajuusyhdistelmiä laite tukee.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 070
Muuten kattava ohje, mutta kun ohjelmointikieli ei ole minulle tuttua. Niin voisiko joku selittää niinkin amatöörimäisen asian kuin että, miten käytännössä muunnetaan qmdl-tiedosto pcap-tiedostoksi. Eli tuossa linkkaamassasi ohjeessa tuo kohta:

"You can convert qmdl logs to pcap with scat.

python scat.py -t qc -d pathtogdmllog -F xxx.pcap"


Minulla on nyt tietokoneella logit qmdl-tiedostona ja scat-master asennettuna.

Kiinnostaa oman Xiaomini taajuusyhdistelmät
Jos Windowsia käytät niin tässä on aika tarkka ohje Windowsille: How to get 4G supported CA Combinations from your Android Phone? - MT-TECH.FI

Mutta tuo UE Capability Information viesti olisi sen minä ainakin haluaisin nähdä niin pystytään rakentamaan entistä parempaa tietokantaa eri päätelaitteista ja vertailemaan laitteita keskenään.
 
Liittynyt
06.01.2017
Viestejä
817
Eipä ole Poco F1 Android 10 päivitystä näkynyt? Ei ainakaan tunnu täällä automaattisesti tarjoavan, vaikka globaali levikki piti alkaa jo kuukausia sitten.
 
Liittynyt
16.12.2017
Viestejä
124
Eipä ole Poco F1 Android 10 päivitystä näkynyt? Ei ainakaan tunnu täällä automaattisesti tarjoavan, vaikka globaali levikki piti alkaa jo kuukausia sitten.
Samaa olen odotellut omaan Redmi Note 8 Prohon. Kai tuo kymppi siihenkin on silti tulossa???
 

hrk

Liittynyt
23.07.2017
Viestejä
1 730
Eipä ole Poco F1 Android 10 päivitystä näkynyt? Ei ainakaan tunnu täällä automaattisesti tarjoavan, vaikka globaali levikki piti alkaa jo kuukausia sitten.
OTA-jakelusta en tiedä, mutta asenna itse:
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
518
Samaa olen odotellut omaan Redmi Note 8 Prohon. Kai tuo kymppi siihenkin on silti tulossa???
Minulla on DNA:lta ostettu Note 8 Pro ollut viikon käytössä, ja jo viime perjantai-iltana latasin puhelimeen useita päivityksiä. Uusimpana tuli silloin MIUI 10.0.3 Android 10:llä (10 QP1A.190711.020).
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
418
Kumpi parempi: Mi9 vai Note 8 Pro? Vähän hankala vertailla noita puhelimia keskenään. Mi9 on langaton lataus ainakin? Peruskäyttöön tulis, en pelaile. Arvostan puhelimessa hyvää näyttöä, akunkestoa ja Xiaomi.eu -tukea. Tällä hetkellä käytössä Mi Max 3, liian suuri puhelin peruskäyttöön kyllä.

EDIT: Jaahas, ei oo Note 8 Pro:ssa amoled-näyttöä. Mitäs malleja Xiaomilla on amoled-näytöillä?
 
Viimeksi muokattu:

hrk

Liittynyt
23.07.2017
Viestejä
1 730
Liittynyt
10.10.2017
Viestejä
218
Mistä noita ilmoitusvalikon nappuloita saa lisättyä/vaihdettua (wifi, hotspot, bluetooth, käsinetila yms.)? Puhelimena redmi note 8t
 
Liittynyt
30.01.2020
Viestejä
80
Eipä ole Poco F1 Android 10 päivitystä näkynyt? Ei ainakaan tunnu täällä automaattisesti tarjoavan, vaikka globaali levikki piti alkaa jo kuukausia sitten.
Vähän myöhässä vastaus, mutta kyllä minulle tuli Android 10 ihan normaalina päivityksenä PocoF1:n jo kuukausia sitten
 

FlyingAntero

ɑ n d r o i d
Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 065
Ei ole toista välilehteä tai sitä muokkaa painiketta.

Miui 11.0.9
Vaikuttaa olevan bugi MIUI:ssa ja muutkin ovat raportoineet ongelmasta. Tehdasresetillä pitäisi korjaantua tai sitten ADB kikkailulla.
 

hrk

Liittynyt
23.07.2017
Viestejä
1 730
Vaikuttaa olevan bugi MIUI:ssa ja muutkin ovat raportoineet ongelmasta. Tehdasresetillä pitäisi korjaantua tai sitten ADB kikkailulla.
ADB-kikkailulla korjaantuu, siten kuin reddit-linkissäsi neuvotaan. Vaatii hieman harrastuneisuutta.
 
Liittynyt
20.04.2018
Viestejä
119
Ostin äidille äitienpäivälahjaksi Redmi 8 Noten ja nyt ihmetellään sitä, ettei se suostu lataamaan sitä täyteen. Nytkin se oli pysähtynyt 84%. Parhaimmillaan lukemat ovat näyttäneet yli 90%. Mikäköhän mahtaa olla vikana? Olen kuitenkin katsonut applikaatiolla, että kyllä se sitä lataa silloinkin, kun tuntuu , ettei se lataus etene mihinkään. Silti prosenttiluvut eivät nouse tuosta tai nousevat, mutta erittäin hitaasti.
 
Liittynyt
14.01.2017
Viestejä
338
Ostin äidille äitienpäivälahjaksi Redmi 8 Noten ja nyt ihmetellään sitä, ettei se suostu lataamaan sitä täyteen. Nytkin se oli pysähtynyt 84%. Parhaimmillaan lukemat ovat näyttäneet yli 90%. Mikäköhän mahtaa olla vikana? Olen kuitenkin katsonut applikaatiolla, että kyllä se sitä lataa silloinkin, kun tuntuu , ettei se lataus etene mihinkään. Silti prosenttiluvut eivät nouse tuosta tai nousevat, mutta erittäin hitaasti.
Takuuseen.
 
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
852
Onko Xiaomilta tullut/tulossa uudempaa Mi 9 Se:n kokoista (alle 6" näytöllä?) laitetta? Elokuussa saisi päivittää nykyisen Oneplus 6:sen uudeksi (noin 500e laite) ja vaimolla tuo Mi 9 Se joka vaikuttaa ihan pätevältä ja riittäisi omaan käyttöön mutta kun tuo jo vuoden vanha malli niin voisi jotain uudempaakin katsoa.
 
Liittynyt
20.04.2018
Viestejä
119
Lentokonetilassa tuntuu lataavan kyllä loppuun asti. Yritin katsoa, että viekö jokin sovellus kohtuuttomasti virtaa, mutta en löytänyt.
Tilasin kännykän Amazonista. Otin yhteyttä myyjään ja myyjä kirjoitti ottamaan suoraan yhteyttä valmistajaan. Onko Suomessa mahdollisesti jotakin tahoa, joka hoitaa näitä takuuasioita tai onko kokemusta ylipäätänsä takuuasioista Xiaomin kanssa kellään
 

FlyingAntero

ɑ n d r o i d
Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 065
Tilasin kännykän Amazonista. Otin yhteyttä myyjään ja myyjä kirjoitti ottamaan suoraan yhteyttä valmistajaan. Onko Suomessa mahdollisesti jotakin tahoa, joka hoitaa näitä takuuasioita tai onko kokemusta ylipäätänsä takuuasioista Xiaomin kanssa kellään
Jos kyseessä on sama malli, jota myydään myös Suomessa (Redmi Note 8T), niin puhelimen voi toimittaa takuuhuoltoon itse tai maahantuojan kautta.
Jos valmistaja on myöntänyt tuotteelle takuun, ja tällä tuotteella on virallinen maahantuoja Suomessa, niin silloin on mahdollista pyytää, että tuote korjataan Suomessa, kertoo johtaja Kirsi Leivo kilpailuvirastosta.
Jos tuote on ostettu jostain muusta EU-maasta (esim. verkkokaupasta tai lomamatkalla), kannattaa ensin tarkistaa takuuehdot. Niissä mainitaan tuotteen takuuhuoltopisteet. Jos suomalaista huoltopistettä ei ole mainittu, kuluttajan kannattaa kääntyä suomalaisen maahantuojan puoleen.

Jos EU-alueelta ostetun tuotteen takuukorjaus ei hoidu maahantuojan kautta, kuluttaja voi tehdä valituksen tuotteen valmistajalle. Jos tuotteella on valmistajan takuu, valmistajan on huolehdittava siitä, että sen EU:n yhdessä jäsenvaltioissa myöntämä takuu on voimassa myös muissa jäsenvaltioissa.

Kuluttaja voi lakisääteisiin oikeuksiinsa vedoten kohdistaa valituksensa aina myös myyjälle. Jos tuotteessa on myyjän vastuulle kuuluva virhe, kuluttaja voi ensin vaatia myyjää korjaamaan tai vaihtamaan tuotteen. EU-alueella myyjällä on aina virhevastuu tuotteen virheistä, jotka olivat tavarassa jo ostohetkellä.
Suomessa Xiaomin maahantuoja on Splendid Group yhteistyössä Group RDC:n kanssa. Varsinaiset takuuhuollot hoitaa Resete.fi.
Samalla DNA:sta tulee Xiaomin ensimmäinen virallinen jälleenmyyjä Suomessa. Ensimmäisenä tarjolle tulevat Mi Mix 2S, Redmi 5, Redmi 5 Plus ja Mi A1. Xiaomin puhelimien virallinen maahantuoja Suomessa on Splendid Group yhteistyössä Group RDC:n kanssa.

Henk. koht. kokeilisin vielä tehdasresettiä ennen huoltoon laittamista, kun siellä puhelin joka tapauksessa nollataan. Kauanko siinä lataamisessa tarkalleen ottaen menee?
 
Liittynyt
20.04.2018
Viestejä
119
Jos kyseessä on sama malli, jota myydään myös Suomessa (Redmi Note 8T), niin puhelimen voi toimittaa takuuhuoltoon itse tai maahantuojan kautta.


Suomessa Xiaomin maahantuoja on Splendid Group yhteistyössä Group RDC:n kanssa. Varsinaiset takuuhuollot hoitaa Resete.fi.


Henk. koht. kokeilisin vielä tehdasresettiä ennen huoltoon laittamista, kun siellä puhelin joka tapauksessa nollataan. Kauanko siinä lataamisessa tarkalleen ottaen menee?
Se lataa kyllä lentokonetilassa käytännössä loppuun asti, mutta sitten se alkaa samantien purkamaan sitä. Prosentit 80% eteenpäin menevät hitaasti. Malli on valitettavasti pelkkä Redmi Note 8, ei tuo T
 

FlyingAntero

ɑ n d r o i d
Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 065
Se lataa kyllä lentokonetilassa käytännössä loppuun asti, mutta sitten se alkaa samantien purkamaan sitä. Prosentit 80% eteenpäin menevät hitaasti. Malli on valitettavasti pelkkä Redmi Note 8, ei tuo T
Pikalatauksella lataaminen hidastuu loppua kohden, että viimeinen 10-15% saattaa ottaa jopa yhtä kauan kuin lataaminen sinne 85-90% tienoille. Kokonaisuudessaan lataamisessa ei pitäisi kuitenkaan mennä juuri kahta tuntia pidempään (tai ainakin io-techin Redmi Note 8T artikkelissa meni noin 2h). Lataatko siis alkuperäisellä pikalaturilla (ainakin 8T:n mukana tulee pikalaturi) vai jollain muulla?

Jos puhelin ei siis lataa täyteen esim. yön aikana, niin jotain vikaa siinä varmastikin on. Kannattaa kokeilla tehdasresettiä vielä. Redmi Note 8 mallia ei käsittääkseni myydä Suomessa, joten takuut joutuu hoitamaan myyjän kautta. Voit toki yrittää vedota siihen, että Redmi Note 8 eroaa 8T mallista vain epäolennaisesti, joten onnistuisiko korjaus maahantuojan kautta. Kyseessä on kuitenkin eri malli, niin en usko tämän onnistuvan.

Itsellä takuuvaihdot on myös onnistunut suoraan Amazonin kautta. Itse pitänyt aluksi maksaa rahdit takaisin päin mutta ne on hyvitetty jälkeen päin. Se on sitten eri asia, jos on tilannut Amazonin kautta jälleenmyyjältä eikä suoraan Amazonilta.
 
Liittynyt
20.04.2018
Viestejä
119
Pikalatauksella lataaminen hidastuu loppua kohden, että viimeinen 10-15% saattaa ottaa jopa yhtä kauan kuin lataaminen sinne 85-90% tienoille. Kokonaisuudessaan lataamisessa ei pitäisi kuitenkaan mennä juuri kahta tuntia pidempään (tai ainakin io-techin Redmi Note 8T artikkelissa meni noin 2h). Lataatko siis alkuperäisellä pikalaturilla (ainakin 8T:n mukana tulee pikalaturi) vai jollain muulla?

Jos puhelin ei siis lataa täyteen esim. yön aikana, niin jotain vikaa siinä varmastikin on. Kannattaa kokeilla tehdasresettiä vielä. Redmi Note 8 mallia ei käsittääkseni myydä Suomessa, joten takuut joutuu hoitamaan myyjän kautta. Voit toki yrittää vedota siihen, että Redmi Note 8 eroaa 8T mallista vain epäolennaisesti, joten onnistuisiko korjaus maahantuojan kautta. Kyseessä on kuitenkin eri malli, niin en usko tämän onnistuvan.

Itsellä takuuvaihdot on myös onnistunut suoraan Amazonin kautta. Itse pitänyt aluksi maksaa rahdit takaisin päin mutta ne on hyvitetty jälkeen päin. Se on sitten eri asia, jos on tilannut Amazonin kautta jälleenmyyjältä eikä suoraan Amazonilta.
Aamulla on jotain 80% varausta. Valitettavasti ostin Saksan Amazonista juurikin jälleenmyyjältä. Sieltä vastattiin jo, kun tiedustelin takuuasioita, että ota yhteyttä valmistajaan.
 
Liittynyt
07.12.2016
Viestejä
174
Pari kuukautta vanha Mi 9 ottaa tämän tästä kosketuksia vasemman kyljen google-painikkeesta, vaikka puhelin on pöydällä koskemattomana. Onko muilla ollut kyseistä vikaa? Onko vika ohjelmistossa (puhelimen nollaus?) vai vienkö takuuhuoltoon? Saako tuon painikkeen toimintaa kytkettyä pois käytöstä?
 

Lawidoh

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
366
Pari kuukautta vanha Mi 9 ottaa tämän tästä kosketuksia vasemman kyljen google-painikkeesta, vaikka puhelin on pöydällä koskemattomana. Onko muilla ollut kyseistä vikaa? Onko vika ohjelmistossa (puhelimen nollaus?) vai vienkö takuuhuoltoon? Saako tuon painikkeen toimintaa kytkettyä pois käytöstä?
Tuolta saa ainakin xiaomi.eu romista, mulla taisi joskus tehdä samaan mutta korjaantui kyllä itseatään pois.
 

Liitteet

Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 316
Viestejä
4 157 139
Jäsenet
70 407
Uusin jäsen
Eppupelaa

Hinta.fi

Ylös Bottom