Xiaomi keskustelu

Nämä tulee ihan uutena tietona. Olen kytännyt aiemmin, että se B20 löytyis eikä sekään ole ollut pakollinen, koska hyvin toimiva 3G riittää myös.

Miten noita oikeen luetaan kun lista on älyttömän pitkä ja sekava tuon Mi 9 SE:n kohdallakin enkä löydä tuolta vaihtoehdoista Suomea tai DNA:ta? Minkä verran kaikista taajuusyhdistelmistä olisi vähintään hyvä löytyä, että kuuluvuus olisi kohdallaan?

Voitko tarkistaa Mi 8 ja Redmi Note 8 Pro-mallien tilanteen? Omassa Mi 8:ssa on jonkin verran kuuluvuusongelmia 4G:ssä. Epäilen kyllä, että ne johtuu terästehtaalla ihan jostain katvehommista, koska muillakin on samoja ongelmia DNA:n verkossa.
Uskon että uutta tietoa on ja siksi haluan nostaa esiin tämän mitä valmistajat eivät kerro.

Xiaomin osalta ei ole erikseen kuin "Default" lista joka cacombos.com sivulla tarkoittaa oletusta. Xiaomilla ei ole eroja operaattorien tai maakohtaisen asetusten välillä Kiinan ulkopuolella eli eivät tee softaan erikseen rajouksia. Kaikki listatut taajuudet ja taajuusyhdistelmät toimivat.

Suomessa kannattaa olla taajuusyhdistelmät joissa on 1-3-7-20 (4CA), mutta jos halvempaa haluaa niin siten kaikki näiden väliltä tyyliin 1-3-7, 1-3-20, 1-7-20 jne... Yhteisverkkoalueella hyötyy kirjaimista esim 3C ja 7C yhdistelmistä jotka tarkoittaa Contiguous CA:ta.

Redmi Note 8 Pro on selvästi heikompi: Xiaomi Redmi Note 8 Pro (Global) (M1906G7G) | 4G/5G Bands & CA Combos - tukee kyllä yksitäisiä taajuuksia mutta ei tue kuin 3+1 taajuusyhdistelmää jota on yleensä vasta ruuhkaisilla tukiasemilla ja päivitetty vuosi kaksi sitten. Suurimmalla osalla tukiasemista tätä ei ole.

Xiaomi Mi 8 (M1803E1A) | 4G/5G Bands & CA Combos Xiaomi Mi 8 on myös ongelma, kun ei tue B20 (800MHz) mitään taajuusyhdistelmiä. Oikeastaan meillä 1-3 on mitä tukee ja Yhteisverkossa 3C ja 7C on hyötyä.

Useimmat Xiaomit globaali markkinoilla on modeemilta sama kuin Kiinan markkinoille. Sen tunnistaa 1-3, 38C, 39-41 40C, 41C yhdistelmistä koska näitä käytetään Kiinassa.

Viimeksi muokattu:
Jos ei minua usko ja omistaa kyseisen luurin niin sen saa puhelimen modeemin lokista kaikki combot ja LTE-kategoriat. Näihin tietoihin se perustuu mitä kerään. Tässä ohje miten saa luurista ulos: How to get 4G supported CA Combinations from your Android Phone? - MT-TECH.FI
Muuten kattava ohje, mutta kun ohjelmointikieli ei ole minulle tuttua. Niin voisiko joku selittää niinkin amatöörimäisen asian kuin että, miten käytännössä muunnetaan qmdl-tiedosto pcap-tiedostoksi. Eli tuossa linkkaamassasi ohjeessa tuo kohta:

"You can convert qmdl logs to pcap with scat.

python scat.py -t qc -d pathtogdmllog -F xxx.pcap"

Minulla on nyt tietokoneella logit qmdl-tiedostona ja scat-master asennettuna.

Kiinnostaa oman Xiaomini taajuusyhdistelmät

Muuten kattava ohje, mutta kun ohjelmointikieli ei ole minulle tuttua. Niin voisiko joku selittää niinkin amatöörimäisen asian kuin että, miten käytännössä muunnetaan qmdl-tiedosto pcap-tiedostoksi. Eli tuossa linkkaamassasi ohjeessa tuo kohta:

Jos haluat, voit heittää minulle tuon qdml tiedoston niin listaan ne verkkosivulle josta helppo nähdä mitä taajuusyhdistelmiä laite tukee.

Jos Windowsia käytät niin tässä on aika tarkka ohje Windowsille: How to get 4G supported CA Combinations from your Android Phone? - MT-TECH.FI

Mutta tuo UE Capability Information viesti olisi sen minä ainakin haluaisin nähdä niin pystytään rakentamaan entistä parempaa tietokantaa eri päätelaitteista ja vertailemaan laitteita keskenään.

Eipä ole Poco F1 Android 10 päivitystä näkynyt? Ei ainakaan tunnu täällä automaattisesti tarjoavan, vaikka globaali levikki piti alkaa jo kuukausia sitten.

Eipä ole Poco F1 Android 10 päivitystä näkynyt? Ei ainakaan tunnu täällä automaattisesti tarjoavan, vaikka globaali levikki piti alkaa jo kuukausia sitten.
Samaa olen odotellut omaan Redmi Note 8 Prohon. Kai tuo kymppi siihenkin on silti tulossa???

hrk

OTA-jakelusta en tiedä, mutta asenna itse:

Samaa olen odotellut omaan Redmi Note 8 Prohon. Kai tuo kymppi siihenkin on silti tulossa???
Minulla on DNA:lta ostettu Note 8 Pro ollut viikon käytössä, ja jo viime perjantai-iltana latasin puhelimeen useita päivityksiä. Uusimpana tuli silloin MIUI 10.0.3 Android 10:llä (10 QP1A.190711.020).

Kumpi parempi: Mi9 vai Note 8 Pro? Vähän hankala vertailla noita puhelimia keskenään. Mi9 on langaton lataus ainakin? Peruskäyttöön tulis, en pelaile. Arvostan puhelimessa hyvää näyttöä, akunkestoa ja Xiaomi.eu -tukea. Tällä hetkellä käytössä Mi Max 3, liian suuri puhelin peruskäyttöön kyllä.

EDIT: Jaahas, ei oo Note 8 Pro:ssa amoled-näyttöä. Mitäs malleja Xiaomilla on amoled-näytöillä?

Viimeksi muokattu:

hrk

Mistä noita ilmoitusvalikon nappuloita saa lisättyä/vaihdettua (wifi, hotspot, bluetooth, käsinetila yms.)? Puhelimena redmi note 8t

Vähän myöhässä vastaus, mutta kyllä minulle tuli Android 10 ihan normaalina päivityksenä PocoF1:n jo kuukausia sitten

FlyingAntero

ɑ n d r o i d
Tukijäsen
Ei ole toista välilehteä tai sitä muokkaa painiketta.

Miui 11.0.9
Vaikuttaa olevan bugi MIUI:ssa ja muutkin ovat raportoineet ongelmasta. Tehdasresetillä pitäisi korjaantua tai sitten ADB kikkailulla.

hrk

Vaikuttaa olevan bugi MIUI:ssa ja muutkin ovat raportoineet ongelmasta. Tehdasresetillä pitäisi korjaantua tai sitten ADB kikkailulla.
ADB-kikkailulla korjaantuu, siten kuin reddit-linkissäsi neuvotaan. Vaatii hieman harrastuneisuutta.

Ostin äidille äitienpäivälahjaksi Redmi 8 Noten ja nyt ihmetellään sitä, ettei se suostu lataamaan sitä täyteen. Nytkin se oli pysähtynyt 84%. Parhaimmillaan lukemat ovat näyttäneet yli 90%. Mikäköhän mahtaa olla vikana? Olen kuitenkin katsonut applikaatiolla, että kyllä se sitä lataa silloinkin, kun tuntuu , ettei se lataus etene mihinkään. Silti prosenttiluvut eivät nouse tuosta tai nousevat, mutta erittäin hitaasti.

Ostin äidille äitienpäivälahjaksi Redmi 8 Noten ja nyt ihmetellään sitä, ettei se suostu lataamaan sitä täyteen. Nytkin se oli pysähtynyt 84%. Parhaimmillaan lukemat ovat näyttäneet yli 90%. Mikäköhän mahtaa olla vikana? Olen kuitenkin katsonut applikaatiolla, että kyllä se sitä lataa silloinkin, kun tuntuu , ettei se lataus etene mihinkään. Silti prosenttiluvut eivät nouse tuosta tai nousevat, mutta erittäin hitaasti.
Takuuseen.

Onko Xiaomilta tullut/tulossa uudempaa Mi 9 Se:n kokoista (alle 6" näytöllä?) laitetta? Elokuussa saisi päivittää nykyisen Oneplus 6:sen uudeksi (noin 500e laite) ja vaimolla tuo Mi 9 Se joka vaikuttaa ihan pätevältä ja riittäisi omaan käyttöön mutta kun tuo jo vuoden vanha malli niin voisi jotain uudempaakin katsoa.

Lentokonetilassa tuntuu lataavan kyllä loppuun asti. Yritin katsoa, että viekö jokin sovellus kohtuuttomasti virtaa, mutta en löytänyt.
Tilasin kännykän Amazonista. Otin yhteyttä myyjään ja myyjä kirjoitti ottamaan suoraan yhteyttä valmistajaan. Onko Suomessa mahdollisesti jotakin tahoa, joka hoitaa näitä takuuasioita tai onko kokemusta ylipäätänsä takuuasioista Xiaomin kanssa kellään

FlyingAntero

ɑ n d r o i d
Tukijäsen
Tilasin kännykän Amazonista. Otin yhteyttä myyjään ja myyjä kirjoitti ottamaan suoraan yhteyttä valmistajaan. Onko Suomessa mahdollisesti jotakin tahoa, joka hoitaa näitä takuuasioita tai onko kokemusta ylipäätänsä takuuasioista Xiaomin kanssa kellään
Jos kyseessä on sama malli, jota myydään myös Suomessa (Redmi Note 8T), niin puhelimen voi toimittaa takuuhuoltoon itse tai maahantuojan kautta.
Jos valmistaja on myöntänyt tuotteelle takuun, ja tällä tuotteella on virallinen maahantuoja Suomessa, niin silloin on mahdollista pyytää, että tuote korjataan Suomessa, kertoo johtaja Kirsi Leivo kilpailuvirastosta.
Jos tuote on ostettu jostain muusta EU-maasta (esim. verkkokaupasta tai lomamatkalla), kannattaa ensin tarkistaa takuuehdot. Niissä mainitaan tuotteen takuuhuoltopisteet. Jos suomalaista huoltopistettä ei ole mainittu, kuluttajan kannattaa kääntyä suomalaisen maahantuojan puoleen.

Jos EU-alueelta ostetun tuotteen takuukorjaus ei hoidu maahantuojan kautta, kuluttaja voi tehdä valituksen tuotteen valmistajalle. Jos tuotteella on valmistajan takuu, valmistajan on huolehdittava siitä, että sen EU:n yhdessä jäsenvaltioissa myöntämä takuu on voimassa myös muissa jäsenvaltioissa.

Kuluttaja voi lakisääteisiin oikeuksiinsa vedoten kohdistaa valituksensa aina myös myyjälle. Jos tuotteessa on myyjän vastuulle kuuluva virhe, kuluttaja voi ensin vaatia myyjää korjaamaan tai vaihtamaan tuotteen. EU-alueella myyjällä on aina virhevastuu tuotteen virheistä, jotka olivat tavarassa jo ostohetkellä.
Suomessa Xiaomin maahantuoja on Splendid Group yhteistyössä Group RDC:n kanssa. Varsinaiset takuuhuollot hoitaa Resete.fi.
Samalla DNA:sta tulee Xiaomin ensimmäinen virallinen jälleenmyyjä Suomessa. Ensimmäisenä tarjolle tulevat Mi Mix 2S, Redmi 5, Redmi 5 Plus ja Mi A1. Xiaomin puhelimien virallinen maahantuoja Suomessa on Splendid Group yhteistyössä Group RDC:n kanssa.

Henk. koht. kokeilisin vielä tehdasresettiä ennen huoltoon laittamista, kun siellä puhelin joka tapauksessa nollataan. Kauanko siinä lataamisessa tarkalleen ottaen menee?

Jos kyseessä on sama malli, jota myydään myös Suomessa (Redmi Note 8T), niin puhelimen voi toimittaa takuuhuoltoon itse tai maahantuojan kautta.

Suomessa Xiaomin maahantuoja on Splendid Group yhteistyössä Group RDC:n kanssa. Varsinaiset takuuhuollot hoitaa Resete.fi.

Henk. koht. kokeilisin vielä tehdasresettiä ennen huoltoon laittamista, kun siellä puhelin joka tapauksessa nollataan. Kauanko siinä lataamisessa tarkalleen ottaen menee?
Se lataa kyllä lentokonetilassa käytännössä loppuun asti, mutta sitten se alkaa samantien purkamaan sitä. Prosentit 80% eteenpäin menevät hitaasti. Malli on valitettavasti pelkkä Redmi Note 8, ei tuo T

FlyingAntero

ɑ n d r o i d
Tukijäsen
Se lataa kyllä lentokonetilassa käytännössä loppuun asti, mutta sitten se alkaa samantien purkamaan sitä. Prosentit 80% eteenpäin menevät hitaasti. Malli on valitettavasti pelkkä Redmi Note 8, ei tuo T
Pikalatauksella lataaminen hidastuu loppua kohden, että viimeinen 10-15% saattaa ottaa jopa yhtä kauan kuin lataaminen sinne 85-90% tienoille. Kokonaisuudessaan lataamisessa ei pitäisi kuitenkaan mennä juuri kahta tuntia pidempään (tai ainakin io-techin Redmi Note 8T artikkelissa meni noin 2h). Lataatko siis alkuperäisellä pikalaturilla (ainakin 8T:n mukana tulee pikalaturi) vai jollain muulla?

Jos puhelin ei siis lataa täyteen esim. yön aikana, niin jotain vikaa siinä varmastikin on. Kannattaa kokeilla tehdasresettiä vielä. Redmi Note 8 mallia ei käsittääkseni myydä Suomessa, joten takuut joutuu hoitamaan myyjän kautta. Voit toki yrittää vedota siihen, että Redmi Note 8 eroaa 8T mallista vain epäolennaisesti, joten onnistuisiko korjaus maahantuojan kautta. Kyseessä on kuitenkin eri malli, niin en usko tämän onnistuvan.

Itsellä takuuvaihdot on myös onnistunut suoraan Amazonin kautta. Itse pitänyt aluksi maksaa rahdit takaisin päin mutta ne on hyvitetty jälkeen päin. Se on sitten eri asia, jos on tilannut Amazonin kautta jälleenmyyjältä eikä suoraan Amazonilta.

Pikalatauksella lataaminen hidastuu loppua kohden, että viimeinen 10-15% saattaa ottaa jopa yhtä kauan kuin lataaminen sinne 85-90% tienoille. Kokonaisuudessaan lataamisessa ei pitäisi kuitenkaan mennä juuri kahta tuntia pidempään (tai ainakin io-techin Redmi Note 8T artikkelissa meni noin 2h). Lataatko siis alkuperäisellä pikalaturilla (ainakin 8T:n mukana tulee pikalaturi) vai jollain muulla?

Jos puhelin ei siis lataa täyteen esim. yön aikana, niin jotain vikaa siinä varmastikin on. Kannattaa kokeilla tehdasresettiä vielä. Redmi Note 8 mallia ei käsittääkseni myydä Suomessa, joten takuut joutuu hoitamaan myyjän kautta. Voit toki yrittää vedota siihen, että Redmi Note 8 eroaa 8T mallista vain epäolennaisesti, joten onnistuisiko korjaus maahantuojan kautta. Kyseessä on kuitenkin eri malli, niin en usko tämän onnistuvan.

Itsellä takuuvaihdot on myös onnistunut suoraan Amazonin kautta. Itse pitänyt aluksi maksaa rahdit takaisin päin mutta ne on hyvitetty jälkeen päin. Se on sitten eri asia, jos on tilannut Amazonin kautta jälleenmyyjältä eikä suoraan Amazonilta.
Aamulla on jotain 80% varausta. Valitettavasti ostin Saksan Amazonista juurikin jälleenmyyjältä. Sieltä vastattiin jo, kun tiedustelin takuuasioita, että ota yhteyttä valmistajaan.

Pari kuukautta vanha Mi 9 ottaa tämän tästä kosketuksia vasemman kyljen google-painikkeesta, vaikka puhelin on pöydällä koskemattomana. Onko muilla ollut kyseistä vikaa? Onko vika ohjelmistossa (puhelimen nollaus?) vai vienkö takuuhuoltoon? Saako tuon painikkeen toimintaa kytkettyä pois käytöstä?

Pari kuukautta vanha Mi 9 ottaa tämän tästä kosketuksia vasemman kyljen google-painikkeesta, vaikka puhelin on pöydällä koskemattomana. Onko muilla ollut kyseistä vikaa? Onko vika ohjelmistossa (puhelimen nollaus?) vai vienkö takuuhuoltoon? Saako tuon painikkeen toimintaa kytkettyä pois käytöstä?
Tuolta saa ainakin xiaomi.eu romista, mulla taisi joskus tehdä samaan mutta korjaantui kyllä itseatään pois.

Liitteet

Onko kellään Redmi Note 9 Prosta kokemuksia? Isälle Saksan Amazonista tilaisin :)

Osaako joku kertoa tuosta App vaultista (sovellus holvi). En saa siinä näkymään kuin pikavalinnat, muistiinpanot ja turvallisuus -kortit. Eikö siihen pitäisi saada kalenteritapahtumat, sään, jne? Ainakin kun katsoin jotain kuvankaappauksia netistä. Vai eikö Suomessa toimi muut kuin nuo mainitut? Puhelin on Mi 10 pro ja käytössä Poco Launcher

hrk

Osaako joku kertoa tuosta App vaultista (sovellus holvi). En saa siinä näkymään kuin pikavalinnat, muistiinpanot ja turvallisuus -kortit. Eikö siihen pitäisi saada kalenteritapahtumat, sään, jne? Ainakin kun katsoin jotain kuvankaappauksia netistä. Vai eikö Suomessa toimi muut kuin nuo mainitut? Puhelin on Mi 10 pro ja käytössä Poco Launcher
Auttaisiko jos Poco Launcherin korvaa Mi System Launcherilla? Jos ei stock rommissa vielä ole app drawerilla varustettua launcheria (Kiina-rommissa ja siis EU-rommissa on), niin sen voi ladata ja asentaa:

Mi System Launcher on myös puhelimessa. Ja siinä app drawer. Mutta sillä en saanut ollenkaan näkymään tuota app vaultia. Tulee Google feed kotinäkymän vasemmalla puolella. Eikä siinä, se on parempi kuin app vault. Mutta Mi System Launcherissa on joku ihme bugi. Välillä kun palaan kotinäytölle näkyviin jää vain taustakuva ja puhelimen uudelleen käynnistys on ainoa joka palauttaa kuvakkeet & widgetit. Sen takia kokeilin Poco Launcheria. Paras yhdistelmä olisikin Poco Launcher + Google feed

hrk

Mi System Launcher on myös puhelimessa. Ja siinä app drawer. Mutta sillä en saanut ollenkaan näkymään tuota app vaultia. Tulee Google feed kotinäkymän vasemmalla puolella. Eikä siinä, se on parempi kuin app vault. Mutta Mi System Launcherissa on joku ihme bugi. Välillä kun palaan kotinäytölle näkyviin jää vain taustakuva ja puhelimen uudelleen käynnistys on ainoa joka palauttaa kuvakkeet & widgetit. Sen takia kokeilin Poco Launcheria. Paras yhdistelmä olisikin Poco Launcher + Google feed
Kyllä minulla (EU-rom kahdessa eri luurissa, joista kumpikaan ei ole Mi 10 Pro) on Home screenin "-1 screen"-valinnassa kolme vaihtoehtoa: App vault, Google Discover ja None. Joista valitsen None. System Launcherin versio on uusin eli release 4.18. Mitään vakavia bugeja en ole havainnut.

Onko kellään Redmi Note 9 Prosta kokemuksia? Isälle Saksan Amazonista tilaisin :)
V11.0.3.0.QJZEUXM (MIUI11) romilla teki uudelleenkäynnistyksiä kun kuunteli spotifya Bt-kuulokkeiden kautta.
Xiaomi.eu romeilla ei ole ollut ongelmia. Ihan ok luuri.

Redmi 10X 5G mielenkiintoisin

Saapas nähdä, millä nimellä tulee Euroopassa myyntiin.

On kyllä tää Mi9 kamerakyhmy todella herkkä ottamaan kolhuja. Alle puoli vuotta puhelin ollu ja pari kolme nikkiä jo siinä lasin ulkoreunassa. Vaikka pidän puhelinta ku kukkaa kämmenellä.
Olis pitäny tajuta hommaa ebaysta siihen semmonen alumiinikehys mutta enhän mä semmosesta tienny. No, josko toi kestäis kunnes semmoinen tulee ni josko kestäis parmmin.

Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
92 847
Jäsenet
39 817
Uusin jäsen
fi-sh

Hinta.fi

Ylös Bottom