Xiaomi keskustelu

Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 837
"Mi Message" on Xiaomin ikioma viestipalvelu. Lue:


Ja kun olet lukenut, disabloi. Huomaa, että Mi Message -palvelu on eri asia kuin Messaging -sovellus.
Tämä oli itselle tuttu asia ja kuuluu niihin, joille ei tosiaan käyttöä ole ainakaan itselläni.

"Find Device". Lue:


Ja kun olet lukenut, disabloi.

Poista myös Mi Account puhelimesta, jos et ole rakastunut Xiaomin pilvipalveluun. Älä kuitenkaan poista itse tiliä, jos olet sellaisen bootloaderin avauksen yhteydessä perustanut.

Usean Xiaomi-luurin kokemuksella voin vakuuttaa, että näistä tempuista ei ole mitään haittaa. Enkä ole koskaan nähnyt mitään "SIM Activation" -ilmoituksia.
Samoin tuo on palveluna tuttu mutta olen jättänyt poistamatta kunnes tulee tarkistettua, onko poistaminen turvallista. Kuten todettua, taannoin osui silmään kommenttia ettei poisto välttämättä olisi fiksua mutta ilmeisesti tämä ei paikkaansa pidä joten voi ajatella poistaa. Mitään iloa kun tuosta ei itselle ole.

Noita Activation-ilmoituksia taas on kyllä saatu jos yhtään kommentteja netistä kaivelee. Toisaalta itse en ole saanut kuin tilanteessa, jossa boottaa luurin ennen kortin laittamista ensimmäistäkään kertaa sisään. Eli eipä tuon palvelun tulisi normaalisti jatkuvasti huomautella.
 
Liittynyt
23.11.2016
Viestejä
1 498
"Mi Message" on Xiaomin ikioma viestipalvelu. Lue:


Ja kun olet lukenut, disabloi. Huomaa, että Mi Message -palvelu on eri asia kuin Messaging -sovellus.

"Find Device". Lue:


Ja kun olet lukenut, disabloi.

Poista myös Mi Account puhelimesta, jos et ole rakastunut Xiaomin pilvipalveluun. Älä kuitenkaan poista itse tiliä, jos olet sellaisen bootloaderin avauksen yhteydessä perustanut.

Usean Xiaomi-luurin kokemuksella voin vakuuttaa, että näistä tempuista ei ole mitään haittaa. Enkä ole koskaan nähnyt mitään "SIM Activation" -ilmoituksia.
Taitaa myös olla noille vanhoille Miuille, uusissa globbaleisa kun on Googlen Messages käytössä, joten ei tuo Mi Messages enää edes toimi sillä
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
En tiedä miksi edes vastaan tähän mutta vastataan nyt kuitenkin.

Ei tällä MI9 SE:llä ainakaan saa pilkkopimeessä ilman salamaa mitään aikaseksi, tässä esim yötilassa ja salamalla otettu kuva samasta kohtaa:

Minäkin nyt vastaan, kuva otettu illalla ja kun käytti yökuvaus tilaa niin tuosta tuli ihan kelvollinen.

Salama taas pilasi koko kuvan.

Jopa vanha puhelin Nokia 8 otti hämärässä hyviä keikkakuvia ilman salamaa, joten ei salamaa.
 

Liitteet

Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 837
Minäkin nyt vastaan, kuva otettu illalla ja kun käytti yökuvaus tilaa niin tuosta tuli ihan kelvollinen.

Salama taas pilasi koko kuvan.

Jopa vanha puhelin Nokia 8 otti hämärässä hyviä keikkakuvia ilman salamaa, joten ei salamaa.
Ei tuo salamalla (no, ledi ja oikea salama on sekin kyllä eri) ottamasi mikään paras mahdollinen ole mutta ainoa vaihtoehto jos tuossa kohdassa haluaa vaikka ihan muistiinpanotyyppisesti kuvata radion yksityiskohtia. Sen kaltaista joudun tekemään itse aika usein ja kyllä se salama on välillä ainoa vaihtoehto saada halutut asiat näkyviin.
Mitä taas toiseen radiokuvaasi tulee niin ihan positiivista kun tuonkin kaltaisia saa kännykällä. Eihän kuvassa siis mitään vikaa ole. Mutta jos haluat vastaavan reilusti pidempää valotusaikaa vaativassa paikassa, tuleekin taas raja vastaan jollet saa kännykkää tuettua kunnolla johonkin.

Ja tuollainen keikkatilanne taas on sitä, jossa tottakai olet oikeassa. Ei sillä ledituikuilla tuikkiminen tee mitään muuta kuin valaisee hieman etualaa, siinä kaikki. Monella taitaa kuitenkin olla automaatilla moinen joten vilkkuu kun vilkkuu. Tosin ihan samaa tehtiin jo aikoinaan pokkareilla.

Aihetta voisi toki jatkaa liikkuviin tilanteisiin jne. Ei se pitkä valotusaika ja mahdollinen kuvanvakain pelasta hämärässä niiden osalta. Eli kyllä siitä perheen Mustin puuhailusta voi olla vaikea saada ilman salamaa mitään. Tosin eipä jokainen puhelin nyt nopeuden juhlaa muutoinkaan ole kuvaamisen osalta.

Omassa esimerkissäsi on toisaalta omasta mielestäni ihan samaa kuin lainaamassasi. Eli kyllä se salaman käyttö on tarpeesta riippuvainen. Oman ajatukseni mukaan sille salamalle on ihan kyllä paikkansa eikä se automaattisesti ole pahasta. Sen sijaan olisi kyllä iloa miettiä, missä kohden sitä ei tosiaan ole pakko käyttää. Väärässä paikassa sillä pilataan asioita, siitä ollaan varmasti samaa mieltä.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Ei tuo salamalla (no, ledi ja oikea salama on sekin kyllä eri) ottamasi mikään paras mahdollinen ole mutta ainoa vaihtoehto jos tuossa kohdassa haluaa vaikka ihan muistiinpanotyyppisesti kuvata radion yksityiskohtia. Sen kaltaista joudun tekemään itse aika usein ja kyllä se salama on välillä ainoa vaihtoehto saada halutut asiat näkyviin.
Mitä taas toiseen radiokuvaasi tulee niin ihan positiivista kun tuonkin kaltaisia saa kännykällä. Eihän kuvassa siis mitään vikaa ole. Mutta jos haluat vastaavan reilusti pidempää valotusaikaa vaativassa paikassa, tuleekin taas raja vastaan jollet saa kännykkää tuettua kunnolla johonkin.

Ja tuollainen keikkatilanne taas on sitä, jossa tottakai olet oikeassa. Ei sillä ledituikuilla tuikkiminen tee mitään muuta kuin valaisee hieman etualaa, siinä kaikki. Monella taitaa kuitenkin olla automaatilla moinen joten vilkkuu kun vilkkuu. Tosin ihan samaa tehtiin jo aikoinaan pokkareilla.

Aihetta voisi toki jatkaa liikkuviin tilanteisiin jne. Ei se pitkä valotusaika ja mahdollinen kuvanvakain pelasta hämärässä niiden osalta. Eli kyllä siitä perheen Mustin puuhailusta voi olla vaikea saada ilman salamaa mitään. Tosin eipä jokainen puhelin nyt nopeuden juhlaa muutoinkaan ole kuvaamisen osalta.

Omassa esimerkissäsi on toisaalta omasta mielestäni ihan samaa kuin lainaamassasi. Eli kyllä se salaman käyttö on tarpeesta riippuvainen. Oman ajatukseni mukaan sille salamalle on ihan kyllä paikkansa eikä se automaattisesti ole pahasta. Sen sijaan olisi kyllä iloa miettiä, missä kohden sitä ei tosiaan ole pakko käyttää. Väärässä paikassa sillä pilataan asioita, siitä ollaan varmasti samaa mieltä.
Olen samaa mieltä, jos haluat kuvan jota käytät vain omaa muistiinpanoa varten niin salamalle voi olla paikka, mutta silloinkin käyttäisin mielummin vaikka kattolamppua (kts. kuva) ennen kuin salamaa ja jos ei oikeasti ole mitään muuta valoa käytettävissä niin sitten salamalla.

Itse käytän salamaa ehkä kerran vuodessa jos silloinkaan koska sillä ei vain saa kuvista mitään irti ja tunnelma häviää samantien. Toki siinä tulee myös se syy miksi olen valmis maksamaan puhelimesta +1000€, kamerat on parempia, kuvat onnistuu, varsinkin hämärässä alkaa eroa oikeasti tulemaan.

Itse vältän salamaa niin pitkään kuin mahdollista ja mielummin jätän kuvan ottamatta kuin käytän salamaa.
 

Liitteet

hrk

Liittynyt
23.07.2017
Viestejä
1 730
Taitaa myös olla noille vanhoille Miuille, uusissa globbaleisa kun on Googlen Messages käytössä, joten ei tuo Mi Messages enää edes toimi sillä
Kuten yritin sanoa, "Mi Message" on eri asia kuin MIUI-laitteiden Messaging-sovellus. Tuon jälkimmäisen asetusvalikosta löytyy kyllä kohta "Mi Message", selityksineen. Mutta toivottavasti disabloituna. Ja Messaging taas on paitsi sovellus, myös MIUI-Androidin järjestelmäpalvelu, jota myös Google Messages käyttää SMS-viestien lähettämiseen ja vastaanottoon. Huomaa Message != Messaging != Messages.
 
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
7 742
Itse käytän salamaa ehkä kerran vuodessa jos silloinkaan koska sillä ei vain saa kuvista mitään irti ja tunnelma häviää samantien. Toki siinä tulee myös se syy miksi olen valmis maksamaan puhelimesta +1000€, kamerat on parempia, kuvat onnistuu, varsinkin hämärässä alkaa eroa oikeasti tulemaan.

Itse vältän salamaa niin pitkään kuin mahdollista ja mielummin jätän kuvan ottamatta kuin käytän salamaa.
Itse käytän kameroissa ja puhelimessakin salamaa esimerkiksi täytesalamana aika usein. Alla pari esimerkkikuvaa mitä esimerkiksi se täytesalaman valo tekee kirkkaana kesäpäivänä auringonpaisteessa:

FillFlashTest.jpg


main-qimg-96ee9a70b22480bc55da1f7a943c0bca.jpg
 
  • Tykkää
Reactions: BOT

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Itse käytän kameroissa ja puhelimessakin salamaa esimerkiksi täytesalamana aika usein. Alla pari esimerkkikuvaa mitä esimerkiksi se täytesalaman valo tekee kirkkaana kesäpäivänä auringonpaisteessa:



Puhuttiin puhelimien integroiduista salamoista? :facepalm:

Etsi kuvasta eroavaisuus ja viittaa kun tiedät vastauksen:tup:
 

Liitteet

Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
7 742
Puhuttiin puhelimien integroiduista salamoista? :facepalm:

Etsi kuvasta eroavaisuus ja viittaa kun tiedät vastauksen:tup:

" Täytesalama
Kameran oma salama voi sensijaan toimia erinomaisena täytesalamana. Tällä tarkoitetaan salaman käyttöä kuvauksessa vaikka vallitseva valo riittäisikin. Tavoitteena on usein valaista kohteen sellaisia osia, jotka jäisivät tummaksi muuhun kuvaan verrattuna. Esimerkiksi, jos otetaan ihmisestä kuvaa valoisassa ympäristössä, mutta kasvot ovat varjossa. Käyttämällä salamaa lisänä, saadaan myös kasvot ja ihmisen etuosa sopivan valoisaksi."
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
412
Onko mi a4- mallista mitään hajua että onko moinen tulossa? Mi a3 kiinnostais seuraavaksi puhelimeksi mutta jos uusi malli on pian tulossa (a3 julkaistu viime vuoden heinäkuussa) niin en vielä uskalla ostaa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
486
Onko mi a4- mallista mitään hajua että onko moinen tulossa? Mi a3 kiinnostais seuraavaksi puhelimeksi mutta jos uusi malli on pian tulossa (a3 julkaistu viime vuoden heinäkuussa) niin en vielä uskalla ostaa.
"Xiaomi will launch the Mi A4 series in August."
Jos vuoto yhtään pitää paikkaansa. Joku varmaan on seurannut tarkemmin. Pienempää puhelinta ei tainnut tulla iPhonen kilpailijaksi?
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
5 481
"Xiaomi will launch the Mi A4 series in August."
Jos vuoto yhtään pitää paikkaansa. Joku varmaan on seurannut tarkemmin. Pienempää puhelinta ei tainnut tulla iPhonen kilpailijaksi?
Huhuissa ollut Mi A4 näyttökoko väliltä 6.4" - 6.67" että huhuihin nähden ei hirveän pientä puhelinta olisi tulossa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
486
Huhuissa ollut Mi A4 näyttökoko väliltä 6.4" - 6.67" että huhuihin nähden ei hirveän pientä puhelinta olisi tulossa.
Pienellä tarkoitin tuossa huhu-uutisessa mainittua mi7 2020:ä, jota ei ole näkynyt. Onko siis tuohon listaan yhtään luottamista.
 
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
7 742
Onko mi a4- mallista mitään hajua että onko moinen tulossa? Mi a3 kiinnostais seuraavaksi puhelimeksi mutta jos uusi malli on pian tulossa (a3 julkaistu viime vuoden heinäkuussa) niin en vielä uskalla ostaa.
"Xiaomi will launch the Mi A4 series in August."
Jos vuoto yhtään pitää paikkaansa. Joku varmaan on seurannut tarkemmin. Pienempää puhelinta ei tainnut tulla iPhonen kilpailijaksi?
Xiaomi Mi A3 näyttää olevan poistunut käytännössä jo myynnistäa esimerkiksi Amazon Saksassa ja Verkkokauppa.com:issakin on Outlet merkinnällä.

Voihan Mi A4 olla aika pätevä laite jos tulee Snapdragon 7xx järjestelmäpiirillä ja NFC ja Android One. Vielä kun olisi muistikorttipaikka, fm-radio, OLED näyttö fullhd-resoluutiolla ja IP68 vesitiiviys.

Tosin Xiaomilla mikään puhelin ei taida olla IP-luokiteltu koskaan.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
562
Xiaomi Mi A3 näyttää olevan poistunut käytännössä jo myynnistäa esimerkiksi Amazon Saksassa ja Verkkokauppa.com:issakin on Outlet merkinnällä.

Voihan Mi A4 olla aika pätevä laite jos tulee Snapdragon 7xx järjestelmäpiirillä ja NFC ja Android One. Vielä kun olisi muistikorttipaikka, fm-radio, OLED näyttö fullhd-resoluutiolla ja IP68 vesitiiviys.

Tosin Xiaomilla mikään puhelin ei taida olla IP-luokiteltu koskaan.
Sertifiointi pumppaisi varmaan hintaa. OnePlussakaan ei noista välitä.
 
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
7 742
Sertifiointi pumppaisi varmaan hintaa. OnePlussakaan ei noista välitä.
Kyllähän se IP68 luokitus löytyy jo OnePlus 8 Pro mallista.

Voisin siitä kyllä itse muutaman kymmenen euroa maksaakkin lisää jos puhelin olisi vesitiivis ja vähintään IP68 luokituksen vaatimukset ylittävä. Toki en minä sitä sertifikaattia kaipaa kunhan muuten on vähintään samalla tasolla sen vedentiiviys ja valmistaja takaa ettei se ota pienestä kosteutta sisuksiinsa.

Tarkoitukseni ei ole puhelimen kanssa esimerkiksi uida tai sukeltaa, mutta vesitiiviyttä kaipaisin jos puhelin on esimerkiksi taskussa kun lähden vaikka pyöräilemään ja alkaa satamaan vettä. Silloin se puhelimen näyttökin on ihan huurussa kosteudesta hetkeä myöhemmin.

Jotenkin tuntuu että keskihintaisissa puhelimissa ei ole enää edes niin usein IP-luokiteltua vedenpitävyyttä kuin aikaisemmin. Esimerkiksi Motorolalla oli aikaisemmin Moto G3 ja Moto X4 mallit vesitiiviitä. Eipä ole enää. Samsung Galaxy A7 (2017) ja Samsung Galaxy A5 (2017) olivat IP68 luokiteltuja. Eipä ole enää uudemmat mallit. Tai jos on niin puhelin on muuten vain romu hintaisekseen tyyliin Samsung Galaxy Xcover 4s.

Uskoisin että en ole ainut joka toivoisi puhelimeen vesitiiviyttä myös keskihintaluokan luureissa.

Vielä kummallisempaa on kun osassa tuhannen euron hintaluokkaa hipovissa lippulaivaluureissakin puhelinta ei ole tehty vesitiiviiksi eikä sillä ole mitään IP-luokitusta. Ainakaan itse en viitsisi sellaista luuria edes käyttää normaalisti arjessa kun ketuttaisi perusteellisesti se jos se ottaisi jostain kosteutta ja muuttuisi tiileskiveksi. Joku 200 euron luuri ilman vesitiiviyttä ei niin pahasti mielessä kirpaise jos se ottaa kosteutta ja vuoden jälkeen menee siitä kosteudesta paskaksi.
 
Liittynyt
23.11.2016
Viestejä
1 498
Onko mi a4- mallista mitään hajua että onko moinen tulossa? Mi a3 kiinnostais seuraavaksi puhelimeksi mutta jos uusi malli on pian tulossa (a3 julkaistu viime vuoden heinäkuussa) niin en vielä uskalla ostaa.
Ei päinvastaista huhua ainakaan ole ollut, joten voisi olettaa, että kyllä tulee
 
Liittynyt
04.11.2016
Viestejä
461
Jäätyykö muilla chrome satunnaisesti android 10?
Kyllä.

Sekä toisena ongelmana tuo kun kuvaa hidastusklippejä ja sitte kun niitä lähettää whatsapilla niin ne täytyy erikseen tallentaa vielä kameran kautta hidastetuksi. Menee tallentaessa 0 -> 100% ja "tallennettu onnistuneesti"

Mutta niin vaan puolet kerroista se ei tallenna sitä vaan täytyy uudestaan tehdä se.
 
Liittynyt
27.07.2017
Viestejä
255
Ajattelin huvikseen kokeilla laittaa lineage OS vanhaan mi mix2 puhelimeen.

Ongelma on että en saa bootloaderia unlockattua. Laitoin puhelimen kehittäjäasetuksista OEM-lukitus Salli bootloaderin lukituksen avaaminen ja sitten kun tuosta Mi Unlock -tilasta yrittää laittaa lisää tili ja laite tulee virheilmoitus "Vahvistaminen epäonnistui".

Mitähän asetuksia tuolta pitäisi säätää että ton saisi avattua?
 

hrk

Liittynyt
23.07.2017
Viestejä
1 730
Ajattelin huvikseen kokeilla laittaa lineage OS vanhaan mi mix2 puhelimeen.

Ongelma on että en saa bootloaderia unlockattua. Laitoin puhelimen kehittäjäasetuksista OEM-lukitus Salli bootloaderin lukituksen avaaminen ja sitten kun tuosta Mi Unlock -tilasta yrittää laittaa lisää tili ja laite tulee virheilmoitus "Vahvistaminen epäonnistui".

Mitähän asetuksia tuolta pitäisi säätää että ton saisi avattua?
Oletko sille Mi-tilillesi hankkinut unlock-luvan?
 
Liittynyt
27.07.2017
Viestejä
255
Oletko sille Mi-tilillesi hankkinut unlock-luvan?
Sitähän tässä yritän tehdä. Ohjeissa neuvotaan lisäämään laite tuolta miui asetuksista mutta tulee tuo virheilmoitus. Toisaalta xiaomi tilillä näkyy jo tämä laite. Mi unlock toolilla tulee virheilmoitus "could not unlock" (Apply for permissions to unlock Mi devices). Lueskelin että nykyään ei erikseen tarvi pyytää lupaa vaan tuolla ohjelmalla pitäisi onnistua automaattisesti.
 

FlyingAntero

ɑ n d r o i d
Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 069
Sitähän tässä yritän tehdä. Ohjeissa neuvotaan lisäämään laite tuolta miui asetuksista mutta tulee tuo virheilmoitus. Toisaalta xiaomi tilillä näkyy jo tämä laite. Mi unlock toolilla tulee virheilmoitus "could not unlock" (Apply for permissions to unlock Mi devices). Lueskelin että nykyään ei erikseen tarvi pyytää lupaa vaan tuolla ohjelmalla pitäisi onnistua automaattisesti.
Oletko siis käynyt lisäämässä tunnuksen puhelimeen asetuksien kohdasta ”Mi-tili” ja sen jälkeen vielä kehittäjäasetuksista kohdasta "Mi Unlock -tila"? Lisäksi OEM-lukitus ja USB-vianetsintä pitää olla luonnollisesti aktiivisena. Jos tämän jälkeen tulee vielä herjaa, niin olisiko laskuri vielä rullaamassa? Siinä pitäisi näkyä kauanko pitää odotella, että saa avata bootloaderin.
 

hrk

Liittynyt
23.07.2017
Viestejä
1 730
Sitähän tässä yritän tehdä. Ohjeissa neuvotaan lisäämään laite tuolta miui asetuksista mutta tulee tuo virheilmoitus. Toisaalta xiaomi tilillä näkyy jo tämä laite. Mi unlock toolilla tulee virheilmoitus "could not unlock" (Apply for permissions to unlock Mi devices). Lueskelin että nykyään ei erikseen tarvi pyytää lupaa vaan tuolla ohjelmalla pitäisi onnistua automaattisesti.
Minun olisi tietenkin pitänyt kysyä "ONKO Mi-tililläsi unlock-oikeus. Sitä oikeutta nimittäin nyt yritetään käyttää, ja jostain syystä tämä epäonnistuu. Aikaisemmin ei kovinkaan kauan sitten se oikeus piti erikseen etukäteen anoa, nyt se ilmeisesti tehdään jossain vaiheessa automaagisesti. Mutta se siis on tilikohtainen, ei laitekohtainen. Toki ovat voineet muuttaa sääntöjä taas.
 

hrk

Liittynyt
23.07.2017
Viestejä
1 730
Oletko siis käynyt lisäämässä tunnuksen puhelimeen asetuksien kohdasta ”Mi-tili”
Kokemukseni mukaan tuohon kohtaan ei tarvitse kajota, eli ei tarvitse kirjautua Mi Cloudiin. Riittää että Mi-tilille kirjaudutaan Mi Unlock Status -kohdassa. Mutta voin tietysti olla väärässäkin, kun viime kokemuksestani on jo melkein vuosi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 320
Nyt näköjään tuli xiaomi mi note 10 prohon OTA päivitys Android kymppiin. Täytyy pistää lataamaan.

Screenshot_2020-05-26-22-13-01-576_com.android.updater.jpg
 
Liittynyt
31.12.2018
Viestejä
476
MIUI kahtatoista on tullut käytettyy nyt pari päivää MI 9T luurissa. Kovasti oon raportoinu bugeja koodaajille telegrammissa, ja ovat päässeet bugi-ilmoitus listalle :D Omat ovat #2, #17 ja #21 :scool:
Hiomista vailla on kyllä päivitys reilusti. Launcheri tiputtaa sen verran frameja että huh huh

1590610155154.png
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 320
MIUI kahtatoista on tullut käytettyy nyt pari päivää MI 9T luurissa. Kovasti oon raportoinu bugeja koodaajille telegrammissa, ja ovat päässeet bugi-ilmoitus listalle :D Omat ovat #2, #17 ja #21 :scool:
Hiomista vailla on kyllä päivitys reilusti. Launcheri tiputtaa sen verran frameja että huh huh

Tulispa tuo tälle omallekin luurille, tosin aika tyytyväinen kun sai edes Android 10.
 
Liittynyt
05.06.2018
Viestejä
406
Minulla MI 10 pro puhelimessa on järjestelmäpäivityksen jälkeen jumitellut satunnaisesti Chrome. Toinen ikävä päivityksen myötä tullut ilmiö on, että näytön automaattinen kierto lakkaa toimimasta vähintään kerran päivässä ja sen korjaaminen vaatii puhelimen käynnistämisen uudelleen. Tosi ärsyttävää kun luuri muuten on oikein hyvä.
 

Lawidoh

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
366
Minulla MI 10 pro puhelimessa on järjestelmäpäivityksen jälkeen jumitellut satunnaisesti Chrome. Toinen ikävä päivityksen myötä tullut ilmiö on, että näytön automaattinen kierto lakkaa toimimasta vähintään kerran päivässä ja sen korjaaminen vaatii puhelimen käynnistämisen uudelleen. Tosi ärsyttävää kun luuri muuten on oikein hyvä.
tuota chrome jumittelua tuntuu olevan kanssa mi 9ssä, luurissa Xiaomi.EU rommi, Olen kyllä kuullut että tekisi samaa muillakin merkeillä?
 
Liittynyt
31.12.2018
Viestejä
476
Samaa chrome jumittaa Mi 9T, voiko olla Chrome eikö miui? Ei aina oo jumittanu
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
562
Itsellä 9T ja ei Chromessa mitään ongelmaa Xiaomi.eu:ssa, uusin weekly. Aina jos päivityksen jälkeen ollut jonkun appin kanssa ongelmia niin tietojen tyhjennys auttanut.

Lisäys: olen myös vetänyt clear dalvik/cache roottauksen yhteydessä.
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
418
Kokeilkaa jumittaako Chrome Beta. Itellä ei jumita ollenkaan, Mi Max 3 ja uusin xiaomi.eu weekly käytössä.
 
Liittynyt
12.01.2018
Viestejä
224
Tuli huomattua yks miinus mikä on näytönalaisessa sormenjäljenlukijassa(mi a3), tuli näyttöön naarmu just sen kohdalle ja noin joka neljäs yritys onnistuu, noh ei tässä kiirettä oo mutta ärsyttävää kun ei toimi kunnolla
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 881
Tuli huomattua yks miinus mikä on näytönalaisessa sormenjäljenlukijassa(mi a3), tuli näyttöön naarmu just sen kohdalle ja noin joka neljäs yritys onnistuu, noh ei tässä kiirettä oo mutta ärsyttävää kun ei toimi kunnolla
Minulla on näytönalainen lukija ja peukalolla saan samoja prosentteja. Etusormella toimii puolet tapauksista. Mi9SE

Ehkä olen kalibroinut väärin, tai se on vaan huono. Redmi Note 4:lla toimi kuin unelma, nyt toimii, kun toimii, jos toimii.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
8 348
Minulla on näytönalainen lukija ja peukalolla saan samoja prosentteja. Etusormella toimii puolet tapauksista. Mi9SE

Ehkä olen kalibroinut väärin, tai se on vaan huono. Redmi Note 4:lla toimi kuin unelma, nyt toimii, kun toimii, jos toimii.
Hyvin tuo lukee sormen normaalisti... Mutta jos iho kärsii esim. käsitöistä, tuntuu lukevan huonommin sormenjäljen.
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 837
Minulla on näytönalainen lukija ja peukalolla saan samoja prosentteja. Etusormella toimii puolet tapauksista. Mi9SE

Ehkä olen kalibroinut väärin, tai se on vaan huono. Redmi Note 4:lla toimi kuin unelma, nyt toimii, kun toimii, jos toimii.
Ja itsellä taas Note 4 vs 9T Pro on aika selvä tapaus. 9 vie koska tahansa koska 4:n lukija on vaan niin surkea. Eli nelosessa toimii jos sattuu jaksamaan ja ysissä käytännössä 100% varmuudella tunnistus.

Toisaalta tuntuma olisi nelosen toimineen paremmin alkuun mutta vaikea tuota on enää sanoa. Nyt ei kuitenkaan pärjää.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
215
Itsellä Mi Max 3 käytössä ja siinä Xiaomi.EU rommi. Uusimman päivityksen myötä huomasin, että 5.9.2020 lähtien laitteelle ei enää ilmeisesti china betaa julkaista, joten Xiaomi.EU-päivityksetkin loppuu. Kun muitakaan varteenotettavia custom-romeja ei ole tyrkyllä niin ilmeisesti pitää alkaa katselemaan uuttaa puhelinta kun ei kiinnosta vanhentuneilla turvauudistuksilla oleva Android. Tiedän täällä useammalla olevan ko puhelimen käytössä, oletteko te jo harkinneet seuraavaa? Uudessa puhelimessa voisi olla NFC ja parempi kamera, vaikka Mi Max 3 kamerakin on mun tarpeisiin riittänyt. Luurilla ei ole minkäänlaista pelikäyttöä. Redmi Note 9 Pro (tai 9S) vaikuttais ihan pätevältä manttelinperijältä? Toisaalta OLED-näytöllinen puhelin houkuttelisi.
 
Viimeksi muokattu:

hrk

Liittynyt
23.07.2017
Viestejä
1 730
Mi Note 10 Lite ei olisi kovinkaan paljon kalliimpi (kuin RN 9 Pro), mutta on aika selvästi "parempi". OLED-näyttö. Toisaalta on niin uusi, että EU-rommia ei ainakaan vielä ole. Ehkä syksyllä.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
215
Mi Note 10 Lite ei olisi kovinkaan paljon kalliimpi (kuin RN 9 Pro), mutta on aika selvästi "parempi". OLED-näyttö. Toisaalta on niin uusi, että EU-rommia ei ainakaan vielä ole. Ehkä syksyllä.
Joo, tattista vinkistä. Tää vois olla koko lailla passeli luuri kyllä. 399€ hintaan näyttäis saavan Gigantista ja 366€ hintaan Espanjan Amazonista. Mahtaakohan tuo tuosta vielä halventua seuraavien kuukausien aikana.
 

ted

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
181
Joo, tattista vinkistä. Tää vois olla koko lailla passeli luuri kyllä. 399€ hintaan näyttäis saavan Gigantista ja 366€ hintaan Espanjan Amazonista. Mahtaakohan tuo tuosta vielä halventua seuraavien kuukausien aikana.
Tuskin halventuu, varsin uusi malli.
 
Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
1 624
Laitettiin avopuolisolle Elisalta tilaukseen Redmi Note 8 Pro hintaan 229€. Mediatekin prossusta huolimatta (heikompi customrom-tarjonta) tuossa on mielestäni loistava hintalaatusuhde. Niin se on toki Teliallakin tuossa Redmi Note 8T:ssä hintaan 149€, mutta laatu heikkenee turhan paljon. Lisävarusteet (kuoret ja lasit) lähti matkaan perinteisesti AliExpressin kautta.

Xiaomi on ollut meidän talouden ainoa merkki jo viisi vuotta. Ihan älyttömiä hintalaatusuhteita varsinkin näissä halvemmissa. Itellä vielä Mi 8 täydessä kunnossa ja uudet lippulaivat maksaa vähän liikaa meikäläisen makuun.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 369
Viestejä
4 158 814
Jäsenet
70 410
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom