- Liittynyt
- 12.12.2016
- Viestejä
- 1 825
Yritetään säästää rahaa ja saada takuu Suomeen. Tosin se takuukin taitaa olla sitten kuukausien keikka jos tarvitsee.Peruuta ja tilaa amazonista
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Yritetään säästää rahaa ja saada takuu Suomeen. Tosin se takuukin taitaa olla sitten kuukausien keikka jos tarvitsee.Peruuta ja tilaa amazonista
Vai voitko saada sen takuuseen suomessa vaikka oiskin tilattu amazonista?Yritetään säästää rahaa ja saada takuu Suomeen. Tosin se takuukin taitaa olla sitten kuukausien keikka jos tarvitsee.
Xiaomin tapauksessa taitaa joutua hoitamaan Amazonin kautta, kun ei ole virallista maahantuojaa Suomessa. Varmaankin suurimmat erot: joutuu hoitamaan Englanniksi, takuu voi olla vain 12kk ja se toimii.Vai voitko saada sen takuuseen suomessa vaikka oiskin tilattu amazonista?
Xiaomin tapauksessa taitaa joutua hoitamaan Amazonin kautta, kun ei ole virallista maahantuojaa Suomessa. Varmaankin suurimmat erot: joutuu hoitamaan Englanniksi, takuu voi olla vain 12kk ja se toimii.
Xiaomin puhelimien virallinen maahantuoja Suomessa on Splendid Group yhteistyössä Group RDC:n kanssa. Virallisena jälleenmyyjänä DNA tarjoaa Xiaomi-älypuhelimille 24 kuukauden takuun.
Tuo uutinen on vuodentakainen, ja nykynäkökulmasta höpöhöpöä. Oikeasti DNA:n Xiaomi-huoltokumppani on Mobylife. Eikä DNA ole sen virallisempi jälleenmyyjä kuin muutkaan.
Xiaomi A3 tullut.
edit:
Huom. HD-näyttö, wtf!?
Ei ole ainut, se on kompakti.harmillisesti tuhnu tuli MI 9T ainut järkevä vaihtoehto tällä hetkellä.
Tuo uutinen on vuodentakainen, ja nykynäkökulmasta höpöhöpöä. Oikeasti DNA:n Xiaomi-huoltokumppani on Mobylife. Eikä DNA ole sen virallisempi jälleenmyyjä kuin muutkaan.
Oman tulkintani mukaan on eroa onko tuotteella "virallinen" valmistajan kanssa sopimus suhteessa oleva maahantuoja vai ei. Virhevastuu ja takuu kulutustavaran kaupassaKysehän ei ollutkaan huoltokumppaneista jne. vaan onko maahantuontia. Pikaisella googlauksella, ja jos on yhtään seurannut markkinoita, Suomessa on useampi. EU-lainsäädäntöä ei tietääkseni kiinnosta onko "valmistajan virallinen" maahantuoja.
Siinä vuodentakaisessa mobiili.fi:n uutisessa DNA:n sanottiin olevan ensimmäinen virallinen Xiaomi-jälleenmyyjä Suomessa, erotukseksi muista puodeista. Varsinaiseksi maahantuojaksi mainittiin tuolloin Splendid Group Oy, joka oli/on viime vuonna toimintansa aloittanut pieni tukkuri, jonka muusta mahdollisesta toiminnasta ei ole tietoa.Oman tulkintani mukaan on eroa onko tuotteella "virallinen" valmistajan kanssa sopimus suhteessa oleva maahantuoja vai ei. Virhevastuu ja takuu kulutustavaran kaupassa
Xiaomin mukaan he virallisesti myy tuotteitaan Euroopassa Puolassa, Espanjassa, Ranskassa, Italiassa ja Portugalissa. Näiden maiden välillä Xiaomi tarjoaa "EU"- takuun ts. takuu toimii ristiin kaikissa näissä maissa.
Mitä väliä? EU-alueen kaupassa on 2v virhevastuu aina.Kännykkäkaupassa tärkeintä on, että vialliset laitteet vaihdetaan ripeästi ja asiallisesti. Amazon on tässä hyvä. Sensijaan mitään takuuta ei Amazon suomalaisille anna.
Kunhan ymmärretään mitä se tarkoittaa:Mitä väliä? EU-alueen kaupassa on 2v virhevastuu aina.
Tänään tuli Amazonin kautta Redmi Note 7, ja siinä on tavallinen global stable, ei siis EEA-versio. Arpapeliä.Kun Xiaomi nykyään ihan virallisesti toimittaa Eurooppaan mm. Amazonin kautta ja (vain?) EEA-rommilla varustettuna, niin ei pitäisi olla hinnoissa eroa tai edes saatavilla molempia versioita rinnakkain.
Pitäiskö tuosta lataus nappulasta pystyä lataamaan nuo päivitykset vai pitää ne ladata aina manuaalisesti Xiaomi.eu sivustolta? Tulee aina tuo sama 'virheviesti', vaikka olen kokeillut nyt parina päivänä eri kellon aikoihin.
Niin taisit ostaa 4/64GB mallin ilmeisesti, Amazon.de kaupasta?Tänään tuli Amazonin kautta Redmi Note 7, ja siinä on tavallinen global stable, ei siis EEA-versio. Arpapeliä.
Juu Saksasta, tosin paketti tuli Italiasta kiinalaiselta firmalta "Fullfilled by Amazon" eli Amazonin varastosta.Niin taisit ostaa 4/64GB mallin ilmeisesti, Amazon.de kaupasta?
Sen tuotekoodissa paketin takaosassa näkyy: "F7GN-64" loppu eli viittaa global versioon, kun taas 3/32GB mallin ja 4/128GB mallin tuotekoodeissa "EU" lopussa eli EEA.
Juu Saksasta, tosin paketti tuli Italiasta kiinalaiselta firmalta "Fullfilled by Amazon" eli Amazonin varastosta.
Ei ole tuollaista tuotekoodia, mutta on punainen tarra jossa lukee Global Version. Eikähän nettikaupassa pääse pakettia tutkimaan. Mutta kaikki hyvin, halusinkin mieluummin "oikean" globaalin rommin sen viikon ajaksi, minkä bootloaderin avautumista ja custom rommin asentamista joutuu odottamaan.
Tarvittaessa sen firmwaren voi myös vaihtaa jälkikäteen Global -> EEA. Kiinaversioista ei enää voi vaihtaa Globaliin Xiaomin virallisilla työkaluilla.Kiinasta varmaan kaikki global malleja.
Sen retail paketin takaosassa on niitä IMEI yms juttuja, niin siellä on "product code" kohta.
Juu tosiaan ei sillä versiolla sitten ole väliä jos heti custom romeilla menossa. Global vs EEA romeissa se isoin ero tulee siinä ensiasennuksen aikana, yksi asetus jolla saa ihmeitä aikaan eikä tarvitse etsiä kissojen ja koirien kanssa eri sovelluksia yms läpi. Joskus jossakin luki että EEA saa hitaammin päivityksiä, mutta nyt näyttää olevan toisin päin, ainakin Mi9T:n kanssa ku katsonut noita eri sivuilta.
Kiinastahan kaikki tietysti tulevat, mutta nyt siis Amazonin eurooppalaisen varaston kautta. Eikä paketissa ollut tuotekoodia. Mutta laitteen mallinimi (About phone / Model name) on M1901F7G, mikä tarkoittaa Euroopassakin myytäväksi tarkoitettua laitetta. EEA-mallilla ei ole omaa mallinimeä, ensiasennus-rom vaan on hieman erilainen. Ja nyt siis on puhe laitteesta Redmi Note 7.Kiinasta varmaan kaikki global malleja.
Sen retail paketin takaosassa on niitä IMEI yms juttuja, niin siellä on "product code" kohta.
Enpä ole koskaan niitä mainoksia tai muutakaan kummaa nähnyt, kun en ole kiinalaisten sovelluksia käyttänyt. Note 7:n global-rom on vähän uudempi kuin EEA, Mi 9T:n EEA johtaa juuri nyt. Hurjan jännää.Juu tosiaan ei sillä versiolla sitten ole väliä jos heti custom romeilla menossa. Global vs EEA romeissa se isoin ero tulee siinä ensiasennuksen aikana, yksi asetus jolla saa ihmeitä aikaan eikä tarvitse etsiä kissojen ja koirien kanssa eri sovelluksia yms läpi. Joskus jossakin luki että EEA saa hitaammin päivityksiä, mutta nyt näyttää olevan toisin päin, ainakin Mi9T:n kanssa ku katsonut noita eri sivuilta.
Kiinastahan kaikki tietysti tulevat, mutta nyt siis Amazonin eurooppalaisen varaston kautta. Eikä paketissa ollut tuotekoodia. Mutta laitteen mallinimi (About phone / Model name) on M1901F7G, mikä tarkoittaa Euroopassakin myytäväksi tarkoitettua laitetta. EEA-mallilla ei ole omaa mallinimeä, ensiasennus-rom vaan on hieman erilainen. Ja nyt siis on puhe laitteesta Redmi Note 7.
Enpä ole koskaan niitä mainoksia tai muutakaan kummaa nähnyt, kun en ole kiinalaisten sovelluksia käyttänyt. Note 7:n global-rom on vähän uudempi kuin EEA, Mi 9T:n EEA johtaa juuri nyt. Hurjan jännää.
Huhuissa ollut että tulisi vasta mahdollisesti syksyllätietoa tuleeko Mi 9T Pro koskaan suomeen?
DNA:lla nyt Mi 9T 64GB malli noudettavissa 2 myymälässä (Helsinki ja Jyväskylä), ensimmäisenä suomessa!
Mutta eipä näytä edes olevan varastossa muilla
Näkeekö sitä esimerkiksi kuvasta / videosta, vai pitääkö läheltä tutkia? Mutta ei tuo kyllä hyvältä kuulosta, toivottavasti vain yksittäistapaus.Jos joku täällä oli jo saanut noita Mi 9T:tä käsiinsä, niin minkälaisia havaintoja on laitteen viimeistelystä? Omassa testilaitteessa näyttäisi olevan näyttölasin ylä- ja etenkin alareunassa suurehko rako, josta näkee "sisuksiin". Lieneeköhän yksilökohtainen juttu vai normaalia laatuvaihtelua? En muista nähneeni vastaavia sovitustoleransseja missään puhelimessa ihan hetkeen.
Ei kyllä kuulosta hyvältäJos joku täällä oli jo saanut noita Mi 9T:tä käsiinsä, niin minkälaisia havaintoja on laitteen viimeistelystä? Omassa testilaitteessa näyttäisi olevan näyttölasin ylä- ja etenkin alareunassa suurehko rako, josta näkee "sisuksiin". Lieneeköhän yksilökohtainen juttu vai normaalia laatuvaihtelua? En muista nähneeni vastaavia sovitustoleransseja missään puhelimessa ihan hetkeen.
Jos joku täällä oli jo saanut noita Mi 9T:tä käsiinsä, niin minkälaisia havaintoja on laitteen viimeistelystä? Omassa testilaitteessa näyttäisi olevan näyttölasin ylä- ja etenkin alareunassa suurehko rako, josta näkee "sisuksiin". Lieneeköhän yksilökohtainen juttu vai normaalia laatuvaihtelua? En muista nähneeni vastaavia sovitustoleransseja missään puhelimessa ihan hetkeen.
Aika läheltä pitää tutkia tai sitten valon osua sopivasti, että sieltä raon pohjalta kiiltelee jotain hopeanväristä. Koitin ottaa tuosta kuvaa ja näkyy se siinä jotenkin jos osaa katsoa, mutta ei nyt erityisen räikeästi. Harvoin kuitenkaan enää nykypuhelimissa tuollaisia gäppejä näkyy, varsinkaan noin syviä.Näkeekö sitä esimerkiksi kuvasta / videosta, vai pitääkö läheltä tutkia? Mutta ei tuo kyllä hyvältä kuulosta, toivottavasti vain yksittäistapaus.
Onko se rako suurempi kuin mitä Galaxy Note 4:ssä aikanaan oli (gapgate)? Note 4:n lasin ja rungon väliin mahtui pelikortti mutta Samsungin mukaan se kuului asiaan (valmistustekninen juttu).Aika läheltä pitää tutkia tai sitten valon osua sopivasti, että sieltä raon pohjalta kiiltelee jotain hopeanväristä. Koitin ottaa tuosta kuvaa ja näkyy se siinä jotenkin jos osaa katsoa, mutta ei nyt erityisen räikeästi. Harvoin kuitenkaan enää nykypuhelimissa tuollaisia gäppejä näkyy, varsinkaan noin syviä.
Tavanomaisen paksuinen käyntikortti ei sentään mahdu, mutta tavallinen tulostuspaperi menee varsin helposti. Lisäksi tuo rako on tosiaan aika syvä, eli siitä on nähdäkseni pääsy "paneelin alle". En tiedä minkälainen kiinnitystapa tuossa on, mutta voihan se olla että tuosta on unohtunut välistä jonkinlainen kiinnitysliima/-massa, joka normaalisti tiivistää raon. Itsellä siis tuo suurempi rako on alareunassa tuon näyttöä kiertävän ohuen muovikehyksen ja näyttölasin välissä.Onko se rako suurempi kuin mitä Galaxy Note 4:ssä aikanaan oli (gapgate)? Note 4:n lasin ja rungon väliin mahtui pelikortti mutta Samsungin mukaan se kuului asiaan (valmistustekninen juttu).
Parissa kuvassa, mitä Googlella löysin, niin pieni rako näyttäisi olevan havaittavissa. Parhaiten näkyy kahdessa ensimmäisessä kuvassa (Carbon Black).
Riippuu ihan tapauksesta. Tämä kyseinen laite tuli DNA:lta.Niin mitä kautta yleensä saatte noita testilaitteita, suoraan valmistajalta joku lähettää vai?
Jos joku täällä oli jo saanut noita Mi 9T:tä käsiinsä, niin minkälaisia havaintoja on laitteen viimeistelystä? Omassa testilaitteessa näyttäisi olevan näyttölasin ylä- ja etenkin alareunassa suurehko rako, josta näkee "sisuksiin". Lieneeköhän yksilökohtainen juttu vai normaalia laatuvaihtelua? En muista nähneeni vastaavia sovitustoleransseja missään puhelimessa ihan hetkeen.
Ei ollut kollegankaan testikappaleessa kun kyselin, joten kaippa itselle sitten sattui vaan kohdalle toleranssien huonoimmasta päästä oleva yksilö tai muuten hieman valmistusvirheellinen. Jos olisi omalla rahalla ostettu puhelin, niin pistäisin varmaankin vaihtoon, sen verran kuitenkin likaa yms. tuo rako varmasti kerää ajan myötä.Tänään saksan Amazonista saapuneessa sinisessä Mi 9T:ssä ei näy mitään rakoa, yhden tunnin käytön jälkeen laatuvaikutelma 5/5..
Aika erikoista jos manuaalilla noin käy, tuo kuulostaa kyllä siltä edelleen jotain automatiikkaa päällä.Näytön kirkkaus nousee auringonpaisteessa, vaikka säätö on manuaalilla. Itse säätöpalkki ei liiku, vaan pieni boosti. Onko muissa malleissa samaa?
Kirkkaus oli 1/3, ja suora auringonpaiste näytölle nosti kirkkautta. Arvostelujen mukaan automaatilla kirkkaus on suurempi, mutta ei näemmä koske tätä.Aika erikoista jos manuaalilla noin käy, tuo kuulostaa kyllä siltä edelleen jotain automatiikkaa päällä.