Xiaomi keskustelu

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 120
Pieni akku kyllä vähän häiritsee, mutta oma Mi 9 SE on muuten toiminut hyvin. Maksoin vielä extraa, kun piti saada nopeasti, niin 365€ tuli hinnaksi Amazonista (Spain). DNA:n 350€ version ostaisin heti asiaa miettimättä. Takuu, toimituksen nopeus ja suomalaisen firman tukeminen on kyllä sen arvoista.

Lisäksi jos @Juha Kokkonen testailee noita muita malleja, niin voit pitää puhelinta taskussa ja katsoa, meneekö se itsestään päälle niinkuin pari kertaa itsellä on käynyt. Jotenkin se integroitu sormenjälkilukija käynnistelee puhelinta, tai siitä ilmestyvä salasanaruutu. Nappia en paina vahingossa, ja Redmi Note 4 on mennyt hyvin taskussa ilman näitä ongelmia.

..ja jos ei ole omat puhelimet, niin Always On vaan näytölle ja parin päivän jälkeen vähän tarkastelua, onko mitään palanut kiinni. Se olisi kätevää, kun ilmoitukset olisivat suoraan siinä koko ajan. Itse en ole uskaltanut, kun on tosiaan omilla rahoilla ostettu.
 

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 407
Tollanen kohta löytyi asetuksista mutta löytyykö global romista ollenkaan? Ainakin näytti täppien jälkeen ilmestyvän messengerin logo viestin jälkeen.

Joo löytyy ja se on päällä ja pitäisi olla kaikki muutkin ilmoitus asetukset. Kuvakkeet vilahtaa sekunniksi ja häviää sen jälkeen näkyvistä.
 
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
853
Pieni akku kyllä vähän häiritsee, mutta oma Mi 9 SE on muuten toiminut hyvin. Maksoin vielä extraa, kun piti saada nopeasti, niin 365€ tuli hinnaksi Amazonista (Spain). DNA:n 350€ version ostaisin heti asiaa miettimättä. Takuu, toimituksen nopeus ja suomalaisen firman tukeminen on kyllä sen arvoista.
Multitronic lienee kotimainen firma? alvit ainakin jää suomeen ja oletettavasti takuutkin pelaa. Sieltä löytyi rouvalle Mi 9 Se ronttiin 300e. Oma Oneplus 6 kalpenee tuon rinnalla ja ei maksanut vuosi sitten kun 600e...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 120
Multitronic lienee kotimainen firma? alvit ainakin jää suomeen ja oletettavasti takuutkin pelaa. Sieltä löytyi rouvalle Mi 9 Se ronttiin 300e. Oma Oneplus 6 kalpenee tuon rinnalla ja ei maksanut vuosi sitten kun 600e...
Pari kuukautta sitten ei ollut Suomessa ja olin ehkä itse liian hätäinen..
 

FlyingAntero

ɑ n d r o i d
Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 129
Siis ilmoitusrivin kuvakkeet. Saapuneista ilmoituksista ei näe mitään tietoa ennen kuin avaa ilmoitusvalikon.
Käsittääkseni vika on korjattu beta buildista (=developer build?) mutta ei vielä stable buildeista. Myös MIUI EU romeisss korjattu, kun ne pohjautuu dev buildeihin.
Jos joidenkin sovellusten ilmoitukset jää kokonaan tulematta, niin syynä on Xiaomin turhan aggressiiviset virranhallinta asetukset. Vian voi korjata alla olevalla sovelluksella.
 
Viimeksi muokattu:

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 407
Käsittääkseni vika on korjattu beta buildista (=developer build?) mutta ei vielä stable buildeista. Myös MIUI EU romeisss korjattu, kun ne pohjautuu dev buildeihin.
Jos joidenkin sovellusten ilmoitukset jää kokonaan tulematta, niin syynä on Xiaomin turhan aggressiiviset virranhallinta asetukset. Vian voi korjata alla olevalla sovelluksella.
Ok. Aika hämmentävän kauan kestää noinkin oleellisen puutteen korjaaminen :think:

Tämä on muuten aika hyvän oloinen puhelin ensituntumien perusteella, mutta meinannut jo ensimmäisen vuorokauden aikana mennä totaalisesti hermot kun ilmoitukset ei näy.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
01.08.2017
Viestejä
2 743
Xiaomi Mi9T (64GB) hinta on suomessa se n. 400 euroa.

Sitten jos ei takuut ja muut niin kiinnosta niin hinnasta voi saada pois mukavasti:

Gearbest: n. 290 euroa kupongilla "MI9T64BLACK", toimitustavaksi Priority Line (?) tai niin ymmärtänyt, omaa kokemusta ei ole heiltä.

Banggood: 289 euroa kupongilla "BG7M9T", sisältäen toimituskulut (Priority Direct Mail), täppä pois kohdasta "Shipping insurance" säästää n. 6 euroa (295 euroa täpän kanssa), kokemusta 2018 puhelimen tilauksesta heiltä, Mi8 tuli ilman tulleja yms, löytyy viesti tästä "Xiaomi" ketjusta.

Xiaomi keskustelu

Ainoa huono puoli on se että banggoodilla ei omassa varastossa ole tällä hetkellä ja se toimitus jää tuonne kuun loppuun :/

Molemmissa paikoissa pitäisi olla "global" malli.

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
01.08.2017
Viestejä
2 743
Jotkut pelkäsivät aiemmin että tuossa perus Mi9T versiossa olisi eMMC, mutta ilmeisesti on ihan UFS (2.1), ainakin tämän käyttäjän tekemän testin mukaan:
Samsung display? - Post #13

Ja sitten AMOLED näyttö
Interestingly, Xiaomi usually mentions when its OLEDs are made by Samsung but that's not the case for the Mi 9T. Then again apps such as AIDA read the screen maker as Samsung, so if you were curious about this - now you know.
Hinta vs ominaisuuksien puolesta, jos siis ostaa ulkomailta niin todellakin Mi9T mielummin kuin Mi9SE ainakin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
287
Xiaomi Mi9T (64GB) hinta on suomessa se n. 400 euroa.

Sitten jos ei takuut ja muut niin kiinnosta niin hinnasta voi saada pois mukavasti:

Gearbest: n. 290 euroa kupongilla "MI9T64BLACK", toimitustavaksi Priority Line (?) tai niin ymmärtänyt, omaa kokemusta ei ole heiltä.

Banggood: 289 euroa kupongilla "BG7M9T", sisältäen toimituskulut (Priority Direct Mail), täppä pois kohdasta "Shipping insurance" säästää n. 6 euroa (295 euroa täpän kanssa), kokemusta 2018 puhelimen tilauksesta heiltä, Mi8 tuli ilman tulleja yms, löytyy viesti tästä "Xiaomi" ketjusta.

Xiaomi keskustelu

Ainoa huono puoli on se että banggoodilla ei omassa varastossa ole tällä hetkellä ja se toimitus jää tuonne kuun loppuun :/

Molemmissa paikoissa pitäisi olla "global" malli.

Ja jos haluaa ihan itse löytää nää tarjoukset niin:
Xiaomi Mi 9T: Price, specs and best deals

Sieltä sitten vertailemaan, että kuinka paljon haluaa maksaa suomitakuusta.
 
Liittynyt
01.08.2017
Viestejä
2 743
Jimm's näköjään myös mukana :eek: hinnat jopa vähän lähempänä (64GB malli 359 euroa, 128GB malli 389 euroa) sitä retail hintaa (329 euroa?) kuin DNA:lla tai verkkiksessä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
03.12.2016
Viestejä
1 596
Mistäs lähtisi xiaomi 9 se 128gb versio tällä hetkellä halvimmalla? Suomesta tietysti mieluiten mutta ulkomaiset verkkokaupatki toimii:)
 
Liittynyt
01.08.2017
Viestejä
2 743
CC9 + CC9e julkistus kiinassa, tulevien A3 ja A3 lite kohtalot selviävät, onko järkevää odottaa puhdasta androidia.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
97
Oma Mi Band 4 tipahti päiväpostin mukana postiluukusta. Tilasin alista 15.6. Lähettivät suht nopeasti eli 18pvä tuli seurantakoodi, mutta matkalla meni suht pitkään(halvimmalla kuljetuksella). Maksoi tilaushetkellä 34.20e+0.80e postit. Mukaan tuli vaihtoranneke ja 2 näytönsuojakalvoa.
En ole ehtinyt vielä tutustumaan ominaisuuksiin. Sen verran, että paritin sen puhelimeen ja on nyt latauksessa. Sössin samalla ensimmäisen suojakalvon kanssa ja se lensikin jo roskiin. Toisen sai suht ok paikoilleen. Minulla ollut reilun vuoden ajan tuo 3-malli (ennakkotilasin kiinamallin viime vuonna) ja vaikka muutama naarmu siinä näytössä onkin niin pärjäisin hyvin ilmankin.
Rannekkeet näyttäis käyvän ristiin, niitä minulla hyllyssä vielä 6 kpl, tuon 3-mallin jäljiltä käyttämättöminä. Tämä värinäyttö näyttää ihan kivalta uudistukselta. Latauspiuhan ovat uudistaneet ja ensivaikutelma on kyllä huono. Tässä 4-mallissa pitää edelleen laite poistaa rannekkeesta ja asettaa ns. telakkaan, joka on uudistettu täysin, mutta latausjohto erittäin ohut. Olisin toivonut jo latausta, jonka voi tehdä rannekkeen kanssa.
Xiaomi-Mi-Band-4.jpg
Päivitän tämän viestin kun olen ehtinyt käyttää enemmän.
Päivitystä. Ehtinyt nyt tutkimaan tätä tarkemmin. Valikot paljon kattavammat. Esivalittavissa 6 harjoitusta(maastojuoksu, juoksumatto, pyöräily, kävely, voimaharjoittelu & uinti. Musiikin ohjaus (en ole kokeillut), ilmoituksissa ei edelleenkään näy ääkköset. Oikeastaan vain 2 oletusnäyttöpohjaa, joista yksi oikein kattava(tässä näkyy akunvaraus%, kello, Thu 7/4 ja askeleet) ja toinen pelkistetty(tämä on valittavissa joko oranssina tai sinertävänä?), jossa vain kellon aika,akku-kuvake ja askel-kuvake.

Askelmittaus toimii edelleen edeltävän mallin tavoin. Sisätiloissa sukkasillaan, ei useimmiten havaitse edelleenkään vaikka tulisi pitempi matka kuljettua. Pihalla paremmin, mutta väittäisin, että edelleen alakanttiin.

Johtopäätökset: Päivitin mi band 3:sta tähän, koska global > edeltävä kiina-malli. Värinäyttö on kiva lisä ja parantuneet valikot. Harkitsin ostavani Polar vantage M, mutta siinä olisi ollut liikaa ominaisuuksia käyttötarpeilleni. Tämä on pieni ja suht huomaamaton. Pystyn nukkumaan ranneke kädessä ja voin seurata uni-tietoja.
En pidä yhdistettynä puhelimeen jatkuvasti. Ranneke + puhelimen GPS seurantaa tulee käytettyä harvemmin, lähinnä jos lähden rullaluistelemaan tai teen oikeasti pitemmän lenkin. Koiran kanssa lenkkeilyjen takia en vaivaudu pitämään puhelinta aina edes mukana. Sykeseuranta sählyssä/jalkapalloa pelatessa ollut riittävän tarkka.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 292
Latauspiuhan ovat uudistaneet ja ensivaikutelma on kyllä huono. Tässä 4-mallissa pitää edelleen laite poistaa rannekkeesta ja asettaa ns. telakkaan, joka on uudistettu täysin, mutta latausjohto erittäin ohut. Olisin toivonut jo latausta, jonka voi tehdä rannekkeen kanssa.
No toivottavasti tuo lataus toimii varmemmin kuin edellisessä mallissa. Itsellä pitää aina puhdistaa noita liittimiä kun ei meinaa alkaa ranneketta muuten lataamaan.
 
Liittynyt
29.04.2017
Viestejä
253
Osaako Mi Band 4 näyttää viestien åäöÅÄÖ-merkit oikein vai näkyvätkö ne edelleen kysymysmerkkeinä, kuten 3-mallissa?
 
Liittynyt
29.04.2017
Viestejä
253
Ei osaa. Piti ihan testata. Näyttää ääkköset kysymysmerkkeinä neliön sisällä.
Kiitos vastauksesta. Laitoin Mi Fit -sovelluksen kautta palautetta tuosta ongelmasta. Toivottavasti riittävän moni muukin laittaa, jotta tuohon saataisiin joskus vielä korjaus.

Tuota ongelmaa lukuunottamatta olen kyllä ollut hyvin tyytyväinen tähän nykyiseen Mi Band 3 -rannekkeeseenkin. Alunperin hankin sen vain tutustuakseni tällaisiin rannekkeisiin, jotta tiedän mitä ominaisuuksia haluan oikealta älykellolta. Tästä löytyikin jo kaikki tarvittava (sekä erinomainen akunkesto), joten älykellon hankinta siirtyi jonnekin tulevaisuuteen.
 

Corsten

Tukijäsen
Liittynyt
11.11.2017
Viestejä
1 245
Toimiiko nelosessa hyvin se, että näyttö menee päälle kun sitä katsoo (ranteen liike)? Kolmosessa se oli mielestäni tyydyttävällä tasolla (välillä ei toiminut, ja välillä pienellä viiveellä aukes).
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 013
Käsittääkseni vika on korjattu beta buildista (=developer build?) mutta ei vielä stable buildeista. Myös MIUI EU romeisss korjattu, kun ne pohjautuu dev buildeihin.
Jos joidenkin sovellusten ilmoitukset jää kokonaan tulematta, niin syynä on Xiaomin turhan aggressiiviset virranhallinta asetukset. Vian voi korjata alla olevalla sovelluksella.
Tuli joku 600mt päivitys juuri ja status barkin oli siinä mainittu, mutta edelleenkää ei kuvakkeet näy kellon vieressä pysyvästi. Kai se on tuo eu rom iskettävä sisään viikonloppuna kunhan bootloader unlockutuu jos siinä korjattu tuo.

 
Viimeksi muokattu:

trema

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
180
Tänne saapui myös Mi Band 4. Tilasin 2 viikkoa sitten ebaystä 41 dollarilla, Kiina-tilaukseksi saapui nopeasti. Aliexpressistä olisi saanut muutaman euron halvemmalla, mutta luotan enemmän Paypaliin ongelmatilanteissa.
Band parittui hyvin puhelimen kanssa ja rupesi saman tien päivittämään firmistä. Tekstit englanniksi päivityksen jälkeen.
Vaikuttaa hyvältä päivitykseltä, tähän mennessä ollut Mi Band 2 eikä kolmosessa ollut niin merkittävää eroa. Bandin kiinnitys rannekkeeseen on jämäkkä, lukittuu hahloon ja ranneketta täytyi vähän venyttää että lähti paikaltaan. Kiinnitysreikiä selkeästi enemmän, eli voi säätää joustavammin ranteeseen sopivaksi.
 
Liittynyt
02.07.2019
Viestejä
6
Onkos joku muukin hankkinut jo Xiaomi Mi9 T-puhelimen? Olen kirjoitellut kilpailevan foorumin (matkapuhelinfoorumi.fi) sivuille kokemuksia laitteesta. Hiton tyytyväinen olen ollut. Tiedän että moni odottelee tuota Pro-versiota, mutta jos ei ole tarvetta pelata pelejä niin suosittelen! Ja mitä olen testaillut, niin ainoastaan tuossa PUGB-pelissä ei ole vaihtoehtona sitä parhainta grafiikkamoodia. Kaikki muut pelit toimii normaalisti. Eli jos normi käyttöön haluaa erittäin hyvän puhelimen, niin suosittelen Honobuy-firmaa. Tilasin viime sunnuntaina ja puhelin oli kourassa tiistaina klo 11!!!
 
Liittynyt
01.08.2017
Viestejä
2 743
Paljo makso?

Edit: Ilmeisesti joku 350+ euroa 64GB malli varmaan (toimituskuluineen)?

Itse enimmäkseen odotan Pro mallia sen takia kun siihen saa 27W latauksen (erikseen ostettavalla laturilla), jos olisivat saaneet sen tähän normi 9T malliin niin olisin ostanut, 18W "pikalataus" ei vain hetkauta. Suorituskyky ja muu siihen tietysti bonuksena.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
02.07.2019
Viestejä
6
Ja mitä vielä. 128GB malli hintaan 364€ ja postikulut 26€. Samaan pakettiin 3kpl turvalaseja yhteensä noin 3,5€. Kun katsoin visalaskua, niin hinta oli noin 383€? Saattoivat siis antaa hiukan alennusta kaupan päälle, mutta en lähteny valittamaan asiasta :)

Mitä tulee lataukseen, niin tyytyväinen olen ollut tuohon 18W lataukseen. Edellinen puhelin oli LG G6 ja siinä oli sama. Ei ole kyseessä kuin noin 25-35min, kun akku on ladattu täyteen (jos lähdetään 0% liikkeelle). Todellisuudessa en anna akun mennä ikinä alle 50%. Jos lähdetään tuolta pohjalta, niin ero on vieläkin pienempi. Ei ole juurikaan 10-15 min eroa. Säästän senkin 70-100€ vaikka kaljaan :)

Jos pelkkä latausnopeus on esteenä niin suosittelen hankkimaan tämän. Akkukin kestää pitempää kun ei ole sd855 syömässä sitä. Itsekkin mietin jo mallin Mi9 hankkimista tai tuon Mi9T Pron:n latausominaisuuksien puolesta. Sitten kun oikein laskin miten puhelinta oikein lataan, niin minulle nousi vain akun kesto pääteemaksi.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
01.08.2017
Viestejä
2 743
Mi9T on kyllä varmaan hyvä päivitys OnePlus 3T puhelimelle (joka myös minulla on käytössä), ei siinä mitään.

Banggoodista lähtisi kupongin kanssa ja toimituskuluineen n. 290 euroa (Priority Direct Mail), 64GB on itselle kyllä liian paljon muistia, en saa sitä täyttymään millään vaikka paljon kuvia otan ja muuta, näin nykyisessä 3T mallissa. Mutta ei ole pienemmällä muistilla, niin 64GB haussa.

Nouseeko lämmöt kui paljon? OP3T puhelimella varmaan akun kesto vähentyy sen takia kun puhelimen lämmöt nousevat jo peruskäytössä aika paljon, eri nettiselaimet testattu videotoistossa ja muussa niin kyllä voi sanoa että polttaa pahimmassa tapauksessa (yli 40+ selvästi)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
02.07.2019
Viestejä
6
Minun käytölläni ei ole lämmöt nousseet. Ei vain ole. Käyttöön kuuluu Netflix ja pirunmoinen nettisurffaus ja hiukan spotifyä päälle. Toki jos alan oikein urakalla pelaamaan, niin kai ne lämmötkin hiukan nousee, mutta kun en oikein pelaa kännykällä, niin vaikea sanoa. Minullakin oli 3T aikoinaan ja sen voin sanoa, että parempi puhelin on kyseessä (siis Mi9T). Kamera on toiselta planeetalta ja vaikka puhutaankin MIUI-käyttöliittymästä, niin sulavaa on toiminta.

Olen huomannut ainakin omasta puhelimen käytöstäni sen verran, että oli minulla puhelin mikä tahansa, niin viimeistään 2v. välein vaihdan sen. Sylettää aina se miten paljon otan takkiini vaihdossa. Siksi päätin, että menen alta 400€ tietäen, että kun aika koittaa niin uutta pukkaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
702
Minun käytölläni ei ole lämmöt nousseet. Ei vain ole. Käyttöön kuuluu Netflix ja pirunmoinen nettisurffaus ja hiukan spotifyä päälle. Toki jos alan oikein urakalla pelaamaan, niin kai ne lämmötkin hiukan nousee, mutta kun en oikein pelaa kännykällä, niin vaikea sanoa. Minullakin oli 3T aikoinaan ja sen voin sanoa, että parempi puhelin on kyseessä (siis Mi9T). Kamera on toiselta planeetalta ja vaikka puhutaankin MIUI-käyttöliittymästä, niin sulavaa on toiminta.

Olen huomannut ainakin omasta puhelimen käytöstäni sen verran, että oli minulla puhelin mikä tahansa, niin viimeistään 2v. välein vaihdan sen. Sylettää aina se miten paljon otan takkiini vaihdossa. Siksi päätin, että menen alta 400€ tietäen, että kun aika koittaa niin uutta pukkaa.
Laitoitko miui EU ROMin?
Koititko gcamia?
 
Liittynyt
02.07.2019
Viestejä
6
Laitteessa oli tehtaalla asennettu global rom. Halusin kokeilla miltä tämä tuntuu, ennen kuin siirryn eu rom:n käyttöön. Mitä nopeasti luin, niin gcam:ssa on sen verran vikoja ja puutteita, niin en halua sitä puhelimeeni. Meinasin jo ostaa Pixel 3a:n, mutta päädyin tähän, koska oli halvempi, isompi akku, loveton näyttö, parempi prossu, enemmän muistia jne...
 
Liittynyt
01.08.2017
Viestejä
2 743
Ainakin mitä xiaomi.eu rom oli Mi8 puhelimessani viime vuonna hetken verran, niin siinä perus MIUI versiossa oli vaikka mitä kikkaretta yms mitä ei voinut edes ottaa pois käytöstä saati poistaa, eu romissa suurin osa kaikesta turhasta poistettu niin ei tarvitse enää vaivautua, isoin asia.

Enemmän RAM muistia vapautui käyttöön kun ei ollut kaikki turha päällä. 6GB rammia niin kokoajan söi joku 3GB vaikka ei tehnyt mitään, niin ei ollut mikään hyvä juttu.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
918
Jos tuon eu-romin laittaa sisään niin näkyykö silloin sovelluksille että puhelin on rootattu tms? XA2 + LineageOS tällä hetkellä käytössä ja kaikki muu toimii, mutta Google Pay vaan ilmoittaa että rootattu/muokattu puhelin.
 
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
1 371
Olen aina ollut hieman Xiaomi "fani" koska hyvää rautaa halvalla. Uusimmat ostokset on Redmi airdotsit sekä Mi band 4. Voin vastailla kysymyksiin koska tykkään säätää näitä vehkeitä ja kaikkea kokeiltu. :D

Osaako Mi Band 4 näyttää viestien åäöÅÄÖ-merkit oikein vai näkyvätkö ne edelleen kysymysmerkkeinä, kuten 3-mallissa?
Testailin ja Ä -> A sekä Ö -> O. Eli ei haittaa lukemista ainakaan itselläni. Voi olla että ääkköset saa toimimaan kyllä jossain vaiheessa, jos ei muuten niin sitten custom firmiksellä luultavasti. (Edit: Appina siis N&F koska mahdollistaa paremman notifikaatio customoinnit, voi olla että Mi Fit apilla tulee ne neliö kysymysmerkit, en ole koskaan testannut)

Tänne saapui myös Mi Band 4. Tilasin 2 viikkoa sitten ebaystä 41 dollarilla, Kiina-tilaukseksi saapui nopeasti. Aliexpressistä olisi saanut muutaman euron halvemmalla, mutta luotan enemmän Paypaliin ongelmatilanteissa.
Band parittui hyvin puhelimen kanssa ja rupesi saman tien päivittämään firmistä. Tekstit englanniksi päivityksen jälkeen.
Vaikuttaa hyvältä päivitykseltä, tähän mennessä ollut Mi Band 2 eikä kolmosessa ollut niin merkittävää eroa. Bandin kiinnitys rannekkeeseen on jämäkkä, lukittuu hahloon ja ranneketta täytyi vähän venyttää että lähti paikaltaan. Kiinnitysreikiä selkeästi enemmän, eli voi säätää joustavammin ranteeseen sopivaksi.
Itse ostin Aliexpressistä 23€ ja kahdessa viikossa tuli perille. Jos katsoo luotettavan myyjän, ei varmasti tule ongelmia koska kaupan "reputaatio" on kuitenkin kyseessä. Itse olen käyttänyt Mi Bandeja 2:sen julkaisusta lähtien (aina ostanut kiina versiot koska halvemmat + rauta sama) ja isoin hyppy "tekniikassa" on ollu Mi band 2 -> Mi band 3 koska Mi Band 3 iso näyttö mahdollisti jo pidempien tekstien lukemiset (emailit, tekstiviestit) sekä myös musiikkia pystyi tällä säätämään.


Oma arvio:
Notify and Fitness softaa käytän itse koska virallisesta Mi Fit ohjelmasta puuttuu todella paljon hyviä ominaisuuksia. Notify And Fitness softaa käyttänyt Mi Band 2 lähtien ja aina toiminut sekä tukenut uusia Bandeja julkaisusta lähtien. Parasta tässä softassa on se että Mi Fit ohjelman voi poistaa kokonaan vakoilemasta ja kuluttamasta akkua. Just tällä hetkellä se pitää kyllä olla asennettuna Band 4:n kanssa mutta tuo poistunee seuraavassa N&F päivityksessä.

Pidempien tekstien lukemisessa Band 3:ssa piti mennä sivu kerrallaan, mutta tässä 4:ssa voi scrollata tekstiä alaspäin joka tekee lukemisesta helpompaa kuin sivu kerrallaan. Näyttö on todella selkeä ja kirkkautta voi säätää niin manuaalisesti kuin myös kellonajan mukaan, eli esim sängyssa ei sulata silmiä ja päivällä täysi kirkkaus että näkee lukea aurinkovalossa.

Alotusnäytöltä kun swipee vasemmalle, saa musiikkitoisto näkymän. Siellä lukee biisin nimi, voi volumea säätää sekä tietenkin previous, next, play/pause. Aloitusnäytön voi customoida ja valmiita kuvia löytyy jo pilvin pimein. Voi jopa oman naaman siihen kopsata apuohjelmaa käyttäen. Ranteesta suoraan voi myös laittaa ajastimia sekä herätyksiä. Itse pidän Bandia ja puhelinta yhdeydessä bluetoothilla 24/7 ja toki DND on öisin päällä jotta ranneke ei hälyttäisi yöllä tulevista viesteistä.

Kannattaako Mi band 3 päivittää 4:seen? Minun tapauksessa ehdottomasti koska tykkään helpommasta musasoittimen säädöistä, hieman helpommasta tavasta lukea pitkiä viestejä yms, mutta jos pelkkä aktiivisuus on tärkeää, niin silloin ei välttämättä ole tarvetta päivittää koska Mi Band 3 pystyy seuraamaan kaikkea samaa kuin 4:kin. Jos aikoo hankkkia Mi Bandin, suosittelen tilaamaan Aliexpressistä kiina version. Yleensä noin 2 viikkoa menee toimituksessa, hinta 20-25€. Kiina rauta on täysin identtinen Global raudan kanssa ja ensimmäisellä käyttökerralla kieli muuttuu automaattisesti kiina -> englanti.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
12
Onkos joku muukin hankkinut jo Xiaomi Mi9 T-puhelimen? Olen kirjoitellut kilpailevan foorumin (matkapuhelinfoorumi.fi) sivuille kokemuksia laitteesta. Hiton tyytyväinen olen ollut. Tiedän että moni odottelee tuota Pro-versiota, mutta jos ei ole tarvetta pelata pelejä niin suosittelen! Ja mitä olen testaillut, niin ainoastaan tuossa PUGB-pelissä ei ole vaihtoehtona sitä parhainta grafiikkamoodia. Kaikki muut pelit toimii normaalisti. Eli jos normi käyttöön haluaa erittäin hyvän puhelimen, niin suosittelen Honobuy-firmaa. Tilasin viime sunnuntaina ja puhelin oli kourassa tiistaina klo 11!!!
Varmaankin Pokemon GO ja Harry Potter: Wizards Unite pyörii tuolla puhelimella hyvin? Nykyisellä luurilla (OnePlus 3) etenkin Wizards Unite tuntuu tökkivän välillä aika pahastikin.
 
Liittynyt
01.08.2017
Viestejä
2 743
Varmaankin Pokemon GO ja Harry Potter: Wizards Unite pyörii tuolla puhelimella hyvin? Nykyisellä luurilla (OnePlus 3) etenkin Wizards Unite tuntuu tökkivän välillä aika pahastikin.
SD730 (Mi9T) vs SD82x (OP3/3T) ainakin menee poikkeuksetta SD730:n voittoon (eri testituloksia katsonut), yhtä paljon RAM muistia (6GB) ja UFS 2.0 kiintolevy (luku 49x-5xx, kirjoitus 15x-19x), Xiaomi ei ole ilmoittanut erikseen sitä mikä kiintolevy Mi9T sisällä on, mutta käyttäjien androbench tulokset viittaavat siihen vahvasti että UFS 2.0, Redmi K20 Pro versiossa on ainakin ilmoitettu ihan että UFS 2.1

Ainakin voi kauemmin pelata kun suurempi akku Mi9T puhelimessa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
312
uskaltaako 9.5.23 eu romin päälle asentaa uusimman romin? MIUI 10.4 -> MIUI 10.5
 
Liittynyt
02.07.2019
Viestejä
6
SD730 vastaa suurin piirtein SD835:sta. Tein antutu testin ja sain noin 213930 pistettä irti 9T:stä ja LG G6:lla noin 132870. G6 taitaa olla juurikin tuo SD821 mikä on 1+3T:ssä.

Eli potkua löytyy enemmän. Mitä olen seuraillut arvosteluja, niin jos tuo pubg pyörii, niin pakko sen pokenkin on pyöriä.

Edit:SD835 antutu tulos on noin 182550 eli kyllä pitäisi pelien pyöriä. Eri asia on vuoden päästä kun tulee uusia pelejä markkinoille uusine vaatimuksineen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
01.08.2017
Viestejä
2 743
SD730 vastaa suurin piirtein SD835:sta. Tein antutu testin ja sain noin 213930 pistettä irti 9T:stä ja LG G6:lla noin 132870. G6 taitaa olla juurikin tuo SD821 mikä on 1+3T:ssä.

Eli potkua löytyy enemmän. Mitä olen seuraillut arvosteluja, niin jos tuo pubg pyörii, niin pakko sen pokenkin on pyöriä.

Edit:SD835 antutu tulos on noin 182550 eli kyllä pitäisi pelien pyöriä. Eri asia on vuoden päästä kun tulee uusia pelejä markkinoille uusine vaatimuksineen.
LG G6:ssa on vissiin 4GB rammia, se vähentää hiukan pisteitä verrattuna 6GB rammiin.

Mutta joo aika hyvin jos 210K+ pisteitä keskisarjan piirillä.

Kyllä siinä mielessä varmaan potkua riittää piiristä aivan riittävästi.
 
Liittynyt
19.01.2017
Viestejä
144
Tuli tilattua Note 7. Oon kyllä ollu tosi tyytyväinen, on kyllä paras hintalaatu 170e eu takuulla jahka sillä nyt mitään oikeeta merkistystä oo.
Piti tilata aluksi 9T, mutta en jaksanu juosta hintojen perässä.

+Pisara näyttölovi
+Ilmoituksetkin toimii
+++Kuulokeliitin
+Hyvä akunkesto
+Kamera ei paras, mutta tosi hyvä
+Eipä näytössäkään moitittavaa tässä hintaluokassa

-NFC, mutta enpä itse tuolla ainakaan tee mitään. Pivo mennyt hyvästä ihan käyttökelvottomaksi ja Gpay ei tue OP:ta.

Bootloaderin avauslupaa odotellessa, että saa Xiaomi EU romin sisään. Toki ei tässä normissakaan mitään häritsevää ole.

Ps. Tuli tilattua Redmi Airdotsitkin, katotaan onko niistä mihinkään. :)
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 443
Viestejä
4 199 601
Jäsenet
70 907
Uusin jäsen
Deut

Hinta.fi

Ylös Bottom