En kai minä nyt mikään ihan pölö ole
Ajatuksena oli, että jos se boksi herättää tietyin väliajoin (tjsp) systeemiä sen verran ylös että pystyy tekemään ne päivitykset.
Tietenkin, kun lueskelee sitä perusdiibadaabaa, mitä MS on virtatiloista yms ilmoittanut, viitteet olisivat että näin ei pitäisi tapahtua. Vaan koneen pitäisi virransäästössä olla "Täysin sulki", mutta onko se?
Sen ulkoisen HDD:nkin pitäisi olla sammutettuna, mutta eihän se ole, ei edes silloin vaikka valitsen täpän että sammuta kiintolevyt kun virta on pois...
En omaa laitteistoa, että voisin itse tutkia onko vika/bugi WD:ssä vai MS:n koodissa. Mutta selvästihän siellä on jotain vikaa, kun näin käy.
Ja vaikka ulkoisesti käyttis näyttää samalta myös XboneX:ssä, niin sisäisesti kukaan meistä ei tiedä kuinka paljon koodia on muutettu.
En nyt ole katsonut viime aikoina XboneX:n virta-asetuksia, että ovatko ne samannäköiset, kuin SX:ssä. Koska siinä tuo mielestäni toimii niin kuin pitää ja silloin kun viimeksi niitä katsoin, asetukset olivat eri nimillä jne.
Mutta kaikkea ei myöskään laiteta changelogeihin. Näin jossain artikkelin (
Xbox Series X November Update Addressed Instant-On Power Usage Issues), että esim. ovat saaneet muutettua tuota pikastarttitilaa vähemmän virtaa vieväksi.
Vaikka se mielestäni edelleenkin on aika virtasyöppö (11w paikkeilla), se on huomattava parannus aikaisempaan (noin 25w).
Vai onko sinulla asiasta mahdollisesti jotain tarkempaa tietoa?
Mutta olemme varmaan "samalla sivulla" siitä, että tuo voi olla bugi Wessussa (ei virransäästö toimi protokollan mukaan), SX:n käyttiksessä tai aika monessa muussakin kohdassa...
Mutta boxi tuuppaa säästötilassakin välillä jotain USB:eihin, kerta nuo vehkeet käynnistyvät.
Minun osaltani tämän käsittely oli tässä. Jos jotain jossain välissä selviää tai näen jossain jotain tutkimustietoa, niin ilmoittelen kyllä varmaankin tähän samaan threadiin.
Onko tähän keskusteluun osaa ottaneet tyytyväisiä loppukonseksukseen?