Xbox Series X + Series S -keskusteluketju

en ole seurannut riittävästi miksi vanhojen mallien tuotanto on lopetettu miksi one x? Eli onko versio erot niiin isoja että Series mallien pelit täytyy devata isostikin uudelle tai päinvastoin vanhalle alustalle. Tämän takia tehty tämä S malli nuhapumppu, joka syrjäyttää vanhat olemassa olevat. one X maksaa nyt n 399 ovh ja on tehokkaampi kun tämä Series S josta liikkunut puheet että olisi vain 4teraflop. joten en ymmärrä miksi edes möis hyvin.

en itse ainakaan ole ostamassa uutta sukupolvea jos/kun one X toimii paremmin kuin hyvin 4k:na jo nyt. Jos tuki loppuisi #yhtäkkii vaihtaisin kaluston pleikkariin, jos niin kylmät voi valmistaja tehdä one x omistajille.

en siis its ymmärrä tuota Series S.ää ennekuin kuulee virallisen julkaisun.
 
en ole seurannut riittävästi miksi vanhojen mallien tuotanto on lopetettu miksi one x? Eli onko versio erot niiin isoja että Series mallien pelit täytyy devata isostikin uudelle tai päinvastoin vanhalle alustalle. Tämän takia tehty tämä S malli nuhapumppu, joka syrjäyttää vanhat olemassa olevat. one X maksaa nyt n 399 ovh ja on tehokkaampi kun tämä Series S josta liikkunut puheet että olisi vain 4teraflop. joten en ymmärrä miksi edes möis hyvin.

en itse ainakaan ole ostamassa uutta sukupolvea jos/kun one X toimii paremmin kuin hyvin 4k:na jo nyt. Jos tuki loppuisi #yhtäkkii vaihtaisin kaluston pleikkariin, jos niin kylmät voi valmistaja tehdä one x omistajille.

en siis its ymmärrä tuota Series S.ää ennekuin kuulee virallisen julkaisun.
Kys. Uusi S sisältää next gen palikkaa, eikä tuo 4tflop ole suoraan verrannollinen. Oma veikkaus on, että pesee kyllä tuon oneX konsolin käytännön suorituskyvyssä.
 
en ole seurannut riittävästi miksi vanhojen mallien tuotanto on lopetettu miksi one x? Eli onko versio erot niiin isoja että Series mallien pelit täytyy devata isostikin uudelle tai päinvastoin vanhalle alustalle. Tämän takia tehty tämä S malli nuhapumppu, joka syrjäyttää vanhat olemassa olevat. one X maksaa nyt n 399 ovh ja on tehokkaampi kun tämä Series S josta liikkunut puheet että olisi vain 4teraflop. joten en ymmärrä miksi edes möis hyvin.

en itse ainakaan ole ostamassa uutta sukupolvea jos/kun one X toimii paremmin kuin hyvin 4k:na jo nyt. Jos tuki loppuisi #yhtäkkii vaihtaisin kaluston pleikkariin, jos niin kylmät voi valmistaja tehdä one x omistajille.

en siis its ymmärrä tuota Series S.ää ennekuin kuulee virallisen julkaisun.
Xbox One / One S / X järjestelmäpiiri on valmistettu nykymittapuulla vanhalla ja kalliilla 16nm prosessilla, joten on halvempaa valmistaa uutta.
Myöskin nuo vanhat Jaguar ytimet ovat luokattoman hitaita verrattuna uusiin Zen2 ytimiin ja samalla GPU:n päivittyy RDNA2 pohjaiseen.
Suurin vaikutus kuitenkin lienee tuolla SSD levyllä, sillä sen osalta voidaan näitä cross-gen pelejä devata ns. kahteen leiriin, eli vanhat mallit ja uudet mallit.
 
en ole seurannut riittävästi miksi vanhojen mallien tuotanto on lopetettu miksi one x? Eli onko versio erot niiin isoja että Series mallien pelit täytyy devata isostikin uudelle tai päinvastoin vanhalle alustalle. Tämän takia tehty tämä S malli nuhapumppu, joka syrjäyttää vanhat olemassa olevat. one X maksaa nyt n 399 ovh ja on tehokkaampi kun tämä Series S josta liikkunut puheet että olisi vain 4teraflop. joten en ymmärrä miksi edes möis hyvin.

en itse ainakaan ole ostamassa uutta sukupolvea jos/kun one X toimii paremmin kuin hyvin 4k:na jo nyt. Jos tuki loppuisi #yhtäkkii vaihtaisin kaluston pleikkariin, jos niin kylmät voi valmistaja tehdä one x omistajille.

en siis its ymmärrä tuota Series S.ää ennekuin kuulee virallisen julkaisun.

Series S on tehoiltaan varmaan melkolailla tasoissa. X saa väistyä, ku tahdotaan myydä uutta konsolia samassa hintaluokassa. Nykyisen S:n hinta tullee putoamaan alle 200e, ehkä reilustikin (vai joko senki tuotanto lopetettiin?).
 
Voi vain kuvitella kivijalkakauppojen tuskaa näiden nimien kanssa esimerkiksi joulukaupan yhteydessä. Mitä näitä nyt sitten on? Xbox One, Xbox One S, Xbox One X, Xbox Series S ja Xbox Series X.

Jo Wii ja Wii U meni asiakkailla sekaisin. Wii U peliä ostaessa ensimmäinen myyjän kysymys oli, jotta onhan oikea konsoli omistuksessa. Taisi suurin osa peleistä tulla palautuksena takaisin.
 
Series S on tehoiltaan varmaan melkolailla tasoissa. X saa väistyä, ku tahdotaan myydä uutta konsolia samassa hintaluokassa. Nykyisen S:n hinta tullee putoamaan alle 200e, ehkä reilustikin (vai joko senki tuotanto lopetettiin?).
Series S on edellä One X:ää aikalailla joka suhteessa. Pelkästään nykyaikainen CPU ja nopea SSD tekevät massiivisen eron vanhaan sukupolveen. GPU:n osalta eroa löytyy, mutta nekään ei ole täysin vertailukelpoisia lukuja.
Voi vain kuvitella kivijalkakauppojen tuskaa näiden nimien kanssa esimerkiksi joulukaupan yhteydessä. Mitä näitä nyt sitten on? Xbox One, Xbox One S, Xbox One X, Xbox Series S ja Xbox Series X.

Jo Wii ja Wii U meni asiakkailla sekaisin. Wii U peliä ostaessa ensimmäinen myyjän kysymys oli, jotta onhan oikea konsoli omistuksessa. Taisi suurin osa peleistä tulla palautuksena takaisin.
Tuo Wii vs Wii U oli kyllä ihan Nintendon oma hasardi ja markkinoinnillinen epäonnistuminen.

Xbox One ja One X valmistus on jo lopetettu. Tuskinpa noita enää joulun aikoihin on missään kivijalkakaupassa jäljellä. Hyllyssä on Series S ja Series X.

Onneksi noissa markkinointitehtävissä on yleensä palkattuja ammattilaisia hoitamassa näitä hommia. En tiedä sitten kuinka sekavaa on vaikka Samsungin tai Applen puhelinmallien nimeämiskäytännöt tavalliselle kuluttajalle, mutta ainahan voi kysyä myyjältä jos ei tiedä. :tup:
 
Kyllähän tuo series s moppaa one xällä lattiaa mennen tullen, pelkästään tuon cpun osalta saa jo tasaisen fpsän peleihin kun ei pullonkaulaa kun viime genissä. tuo menee kyllä ostoon viimeistään ens vuonna olkkariin niin voi one s siirtää muksun huoneeseen
 
en ole seurannut riittävästi miksi vanhojen mallien tuotanto on lopetettu miksi one x? Eli onko versio erot niiin isoja että Series mallien pelit täytyy devata isostikin uudelle tai päinvastoin vanhalle alustalle. Tämän takia tehty tämä S malli nuhapumppu, joka syrjäyttää vanhat olemassa olevat. one X maksaa nyt n 399 ovh ja on tehokkaampi kun tämä Series S josta liikkunut puheet että olisi vain 4teraflop. joten en ymmärrä miksi edes möis hyvin.

en itse ainakaan ole ostamassa uutta sukupolvea jos/kun one X toimii paremmin kuin hyvin 4k:na jo nyt. Jos tuki loppuisi #yhtäkkii vaihtaisin kaluston pleikkariin, jos niin kylmät voi valmistaja tehdä one x omistajille.

en siis its ymmärrä tuota Series S.ää ennekuin kuulee virallisen julkaisun.
Miksi oletan, että se myy hyvin on äidin pikku millapetteri, joka haluaa uuden pelikoneen joulupukilta. Jos ei ole ehdottomasti pyytänyt pleikkarileiriin, niin äiti ostaa sen halvimman konsolin, josta myyjä osaa kertoa, että tämä on ihan uusi. Julkaistiin kuukausi sitten.
 
Harmittaa kyllä jos Xboxista tehdään nyt jotain "lastenkonsolia". Alkoi vaikuttaa siltä jo kun viime kerralla näyttivät tulevia pelejään ja ohjaintakin on kooltaan pienennetty.
 
Series S tulee myös ihan käytännössä olemaan parempi peleissä. One X tähtäsi liian isoon resoluutioon ja se näkyi peleissä. Series S vaikuttaa aika tasapainoiselta tekniikan osalta ja tähtäin on muualle kuin isoon resoluutioon.
 
Harmittaa kyllä jos Xboxista tehdään nyt jotain "lastenkonsolia". Alkoi vaikuttaa siltä jo kun viime kerralla näyttivät tulevia pelejään ja ohjaintakin on kooltaan pienennetty.

En ole ostamassa konsolia, mutta minua ei haittaa lapsille sopivat pelit, millaiseksi voisi laskea esimerkiksi Sea of Thieves (iästä riippuen) ja Ori-pelit. On mukavaa että kaiken ikäiset voivat pelata samoja pelejä ja samalla tämä kasvattaa myyntilukuja kun yleisö on laajempi. Verta ja väkivaltaa näkee ihan tarpeeksi viihteessä, sekä uudempana ilmiönä ainakin Last of Us 2 sisältää ihmeellistä "edgy" settiä kidutuskohtauksineen, millaista en halua tukea missään tapauksessa. Sitten on vielä muka-aikuiset pelit kuten CD Projektin tekeleet, jotka ovatkin onneksi monialustaisia, joten ei joudu valitsemaan joko tai jos tykkää. Tässä tapauksessa voin melkeinpä allekirjoittaa ääripäät, että joko oikein ahdistava, kauhistuttava ja painostava peli tai sitten vekkuli lapsenmielinen, muttei mitään harmaata massaa kiitos. Erityisesti tuleva Fable on tyyliltään hyvää vaihtelua, toivottavasti myös pelinä mielenkiintoinen.
Ainut huolenaihe onkin tuo pienempi ohjain, mutta totuin kuin totuin alun hämmennyksestä huolimatta DS4-ohjaimeen Xbox One S -ohjaimen jälkeen, mikä on pienempi käteen ehkäpä aasialaisen yleisön takia, joten varmaan totun Series X -ohjaimeen kuten kaikki muutkin. Vaikuttaa siis siltä että ostoon lähtee PC-käyttöön tuo ohjain.
 
Eikö XSS:ään saa normi USB3 SSD levyn kiinni? Sinne voi dumpata ne 90% peleistä joissa levyn (siis ulkoinen vs sisäinen SSD) nopeudella ei ole mitään merkitystä?
 


Mikäli pitää paikkansa niin teran laajennus tuohon maksaa 219,99$.

Hyi hemmetti. Kalliiksi tulee lisätila.

Lisätilan tarvitsijat ostanee suoraan series X konsolin. Series S menee kyllä ostoon, pelataan sit vaikka vaan kahta peliä kerrallaan :thumbsup:
Ei se Series X:n 1 tera mihinkään myöskään riitä.
Eikö XSS:ään saa normi USB3 SSD levyn kiinni? Sinne voi dumpata ne 90% peleistä joissa levyn (siis ulkoinen vs sisäinen SSD) nopeudella ei ole mitään merkitystä?
Series S/X pelejä ei pysty ajamaan USB-levyiltä. Xbox Onen ja vanhempin pelejä voi.
 
Aika kalliilta kuulostaa teran laajennus jos totta. Jimssillä hyllyssä 119e terasia M.2 kortteja 2200/2000 nopeudella.
Eipä tuollaista 2200/2000 nopeuksista PCI-E 3.0 levyä oikein voi verrata suoraan M.2 2230 kokoon puristettuun PCI-E 4.0 levyyn, joka tallennusarkkitehtuurin vuoksi todennäköisesti toimii samalla nopeudella kuin sisäinen levy (2400 RAW, 4800 compressed).
Surface laitteisiin sopivia 1TB M.2 2230 (PCI-E 3.0) levyjä saa halvimmillaan $220 hintaan purkamalla jokin ulkoinen levy Upgrade Surface Laptop 3 / Pro X to 1TB SSD for ~$220

Edit: Lisätään, että tuon Velocity arkkitehtuurin myötä pelien data pitäisi olla pakattavissa (siksi tuo compressed luku materiaaleissa on) ja muistelisin että pakkaussuhde olisi jopa 50% luokkaa, joten näillä uusilla levyillä pärjännee pidempään kuin nykysukupolven vastaavilla.
Ulkoiselle 3.0 levylle tosiaan kannattaa sitten kaikki taaksepäin yhteensopivat pelit asennella, kun tuskin hyötyvät tuosta NVMe levystä yhtä paljon kuin uudet pelit, jotka on optimoitu se mielessä.
 
Viimeksi muokattu:
Eipä tuollaista 2200/2000 nopeuksista PCI-E 3.0 levyä oikein voi verrata suoraan M.2 2230 kokoon puristettuun PCI-E 4.0 levyyn, joka tallennusarkkitehtuurin vuoksi todennäköisesti toimii samalla nopeudella kuin sisäinen levy (2400 RAW, 4800 compressed).
Surface laitteisiin sopivia 1TB M.2 2230 (PCI-E 3.0) levyjä saa halvimmillaan $220 hintaan purkamalla jokin ulkoinen levy Upgrade Surface Laptop 3 / Pro X to 1TB SSD for ~$220
Niin. Sitä tässä ehkä moni funtsii että miksi laajennus ei ole standardi M.2 mikä on tuttu PC alustalla ja nähtävästi kilpailijan alustalla? Olettaen että hinta on nuin ärjy.
 
Niin. Sitä tässä ehkä moni funtsii että miksi laajennus ei ole standardi M.2 mikä on tuttu PC alustalla ja nähtävästi kilpailijan alustalla? Olettaen että hinta on nuin ärjy.
Käytön helppous ja varma yhteensopivuus jotka on tavallisten pulliaisten tapauksessa olennainen asia. Ei PS5:eenkään käy mikä tahansa M.2 SSD vaan pitää olla Sonyn kriteerit täyttävä nopeudeltaan jne. eikä saa olla fyysisesti liian iso koska asennuspaikka on rajatun kokoinen. Eli mikään jossa on pinnassa jäähdytyselementtejä ei esimerkiksi mene PS5:een.
 
Niin. Sitä tässä ehkä moni funtsii että miksi laajennus ei ole standardi M.2 mikä on tuttu PC alustalla ja nähtävästi kilpailijan alustalla? Olettaen että hinta on nuin ärjy.
Eikös tuo $220 1TB levystä ole linjassa muiden markkinoilla olevien 1TB PCI-E 4.0 levyjen kanssa? Ainakin Jimm's:llä näyttää olevan 210€ ja 250€ 1TB - SSD-levyt M.2 - Jimms.fi
Ei noita PCI-E 3.0 levyjä tosiaan pidä verrata PCI-E 4.0 levyihin ja tuon Seagaten ulkoisen lisätallennustilan tapauksessa tosiaan helppokäyttöisyys ja pieni koko lienee olleet suunnitteluperusteina.

Edit: Todennäköisesti julkaisun jälkeen sitten tulee N-määrä kaikennäköistä kiinapuljua, jotka tuottavat noita ulkoisia levyjä PCI-E 3.0 levyt sisällään, joita sitten saa halvalla, mutta ongelmia jos moisen kanssa tulee, niin saanee syyttää vain itseään.
 
Olisikohan XSS/XSX:ssä sellainen fiksu ominaisuus että kaikki XO/X360 pelit latautuisivat automaattisesti ulkoiselle levylle jos sellainen on? Ei pitäisi olla vaikeasti toteutettavissa.
 
Ei noita PCI-E 3.0 levyjä tosiaan pidä verrata PCI-E 4.0 levyihin ja tuon Seagaten ulkoisen lisätallennustilan tapauksessa tosiaan helppokäyttöisyys ja pieni koko lienee olleet suunnitteluperusteina.
Vähän olisin veikannut suunnitteluperusteeksi erästä muuta anti-consumer perustetta, mutta mennään nyt nuilla. Nuihin nopeusvaatimuksiin riittäisi nykyään jo aika moni PCIx3 asema helppokäyttöisyyden ollessa luokkaa "työnnä slottiin". Jos joku väittää M.2 legopalikoita suurikokoisiksi niin jaa-a. Toivon pilkahduksena varmaan se että nuita samoja kortteja saa miltä tahansa valmistajalta eikä MS ole tehnyt softa/firmware lukkoa nuille. Tosin historia huomioiden...
 
Minulla on pc:llä riittänyt 500gb ssd hyvin. Pelaan pelin ja siirrän takaisin kirjastoon. Vaatii tietysti poiston, mutta nopeasti lataan uusiks. Ei ole tullut ostettua lisää tilaa, kun tottunut. Ps4 pro tera tuntuu valtavalle. :p
 
Vähän olisin veikannut suunnitteluperusteeksi erästä muuta anti-consumer perustetta, mutta mennään nyt nuilla. Nuihin nopeusvaatimuksiin riittäisi nykyään jo aika moni PCIx3 asema helppokäyttöisyyden ollessa luokkaa "työnnä slottiin". Jos joku väittää M.2 legopalikoita suurikokoisiksi niin jaa-a. Toivon pilkahduksena varmaan se että nuita samoja kortteja saa miltä tahansa valmistajalta eikä MS ole tehnyt softa/firmware lukkoa nuille. Tosin historia huomioiden...
Kyllä noissa asemissa vain on melkoisia fyysisiä kokoeroja ja todellakin pitää ottaa huomioon että tavallinen tallaaja osaa hädin tuskin laittaa kännykkään SIM-kortin.

Minulla on pc:llä riittänyt 500gb ssd hyvin. Pelaan pelin ja siirrän takaisin kirjastoon. Vaatii tietysti poiston, mutta nopeasti lataan uusiks. Ei ole tullut ostettua lisää tilaa, kun tottunut. Ps4 pro tera tuntuu valtavalle. :p
Itsellä Xboxilla 3-4 teraa pelejä kun vaihtelee fiilikset jatkuvasti mitä haluaa pelata niin on kaikki valmiina :) PC:lläkin yli teran verran pelejä asennettuna.
 
Vähän olisin veikannut suunnitteluperusteeksi erästä muuta anti-consumer perustetta, mutta mennään nyt nuilla. Nuihin nopeusvaatimuksiin riittäisi nykyään jo aika moni PCIx3 asema helppokäyttöisyyden ollessa luokkaa "työnnä slottiin". Jos joku väittää M.2 legopalikoita suurikokoisiksi niin jaa-a. Toivon pilkahduksena varmaan se että nuita samoja kortteja saa miltä tahansa valmistajalta eikä MS ole tehnyt softa/firmware lukkoa nuille. Tosin historia huomioiden...
Tokihan koitetaan lisälaitteilla hieman saada rahaakin tienattua, ihan yhtälailla Microsoft koittaa osakkeenomistajille tuottaa rahaa kuin muutkin firmat, mutta tosiaan hinta on ihan linjassa noiden pelkkien PCI-E 4.0 asemien kanssa ja lisänä saa pienen koon, koteloinnin ja plug&play toiminnallisuuden.
Jos perinteinen 2280 koon levy laitetaan ulkoiseen koteloon, niin sille olisi tarvinnut suunnitella täysin toisenlainen paikka itse konsolissa.
Ja ei taida tosiaan mikään PCI-E 3.0 riittää tuohon 4,8GB/s compressed nopeuteen, kun kaista taita loppua noin 4GB/s tienoille. Esim. 970 EVO Plus, joka on yksi nopeimmista 3.0 levyistä pääsee ATTO:n pakatun datan testissä noin 3,5GB/s lukemiin Samsung 970 EVO Plus NVMe SSD Review (250GB/1TB) – Knockout Performance at a Value Price - The SSD Review
 
Ja ei taida tosiaan mikään PCI-E 3.0 riittää tuohon 4,8GB/s compressed nopeuteen, kun kaista taita loppua noin 4GB/s tienoille.
Lukaiseppa Microsoftin Velocity architecture presentaatio vasiten läpi. Sieltä levyltä ei siirry koskaan 4,8GB/s vaan sieltä liikkuu se 2GB/s (vaimitäseoli). Tuo data puretaan sitten myöhemmin signaalitiellä GPU/CPU toimesta jolloin datamäärä kasvaa muistissa ja efektiiviseksi tiedonsiirtonopeudeksi voidaan ilmoittaa täten 4,8GB/s. E: Sama periaate nyt uutisissa olleessa nVidian RTX-IO ja kilpailijan SSD toteutuksessa. Isoja lukuja ilmoitellaan mutta oikeasti levyltä siirtyy se "pienin luku" ja ilmoittavat purkuoperaation jälkeen efektiivisen nopeuden mitä CPU/GPU pukkaa sinne muistiin tavaraa.
 
Lukaiseppa Microsoftin Velocity architecture presentaatio vasiten läpi. Sieltä levyltä ei siirry koskaan 4,8GB/s vaan sieltä liikkuu se 2GB/s (vaimitäseoli). Tuo data puretaan sitten myöhemmin signaalitiellä GPU/CPU toimesta jolloin datamäärä kasvaa muistissa ja efektiiviseksi tiedonsiirtonopeudeksi voidaan ilmoittaa täten 4,8GB/s. E: Sama periaate nyt uutisissa olleessa nVidian RTX-IO ja kilpailijan SSD toteutuksessa. Isoja lukuja ilmoitellaan mutta oikeasti levyltä siirtyy se "pienin luku" ja ilmoittavat purkuoperaation jälkeen efektiivisen nopeuden mitä CPU/GPU pukkaa sinne muistiin tavaraa.
Niin, tuo 2,4GB/s on siis sustained throughput, eli kyseinen luku luvataan myös pakkaamattomalla datalla, jos en nyt aivan metsässä ole Xbox Velocity Architecture: A Closer Look at the Next-Gen Tech Driving Gaming Innovation Forward on Xbox Series X - Xbox Wire
Esimerkkinä käytetyn 970 EVO Plus nopeus tippuu huomattavasti kun aletaan siirtämään pakkaamatonta dataa, esim. game copy ~1,2GB/s Samsung 970 Evo Plus SSD (NVMe, M.2) Review
Levyjen markkinointimateriaalissa nuo luvut on aina esitetty pakatun datan kanssa, jotta luvut saadaan näyttämään mahdollisimman hyvältä, joten jonkun 2200/2000 levyn nopeus on pakkaamattomalla datalla täysin toinen.

Lisätään vielä, että Microsoft melko konservatiivisesti on antanut tuon 4,8GB/s lukeman, sillä itse purkamiseen dedikoitu rauta kykenee jopa yli 6GB/s lukuihin Inside Xbox Series X: the full specs
"Our second component is a high-speed hardware decompression block that can deliver over 6GB/s. This is a dedicated silicon block that offloads decompression work from the CPU and is matched to the SSD so that decompression is never a bottleneck."
 
Tuo lisä-SSD:n huhuttu hinta oli kyllä täysin odotettu, kun katsoo mitä nuo samantasoiset PC-SSD:t kaupassa maksavat. Periaatteessa tuon Series S:n hinta olisi voinut olla:

249€ ilman tallennustilaa
299€ 512GB lätyllä
399€ 1TB lätyllä
499€ 2TB lätyllä
jne.

Siitä sitten pohtimaan sweet spotia kuluttajamarkkinoita ajatellen. Series S:llä pelit tuskin tarvivat muutenkaan yhtä paljon tilaa kuin Series X:llä, mikäli Smart Deliveryn myötä peli tunnistaa jo asennusvaiheessa konsolin, jolloin esim. 4K-tekstuureja ei tarvi ladata ollenkaan.

Hyvä puoli on se, että uuden tekniikan hinta tulee nopeasti alaspäin kilpailun myötä ja jos pakottava tarve lisätilalle on jo nyt, niin sitten voi käyttää myös ihan normaalia ulkoista kovoa "jääkaappina". Vuoden-parin sisään tulee kauppoihin varmasti sitten jo Series S v2 1TB lätyllä ja Series X v2 2TB lätyllä jne.

Omassa One X:ssä 1TB kovo ei ole loppunut vielä kesken, joten tulevana Series X:n omistajana ei ainakaan vielä pelota. Aikalailla tasan kaksi kuukautta enää odottelua ja sitten on uusi Xbox talossa. :tup:
 
Eli 10v päästä kaikki pelit pitää optimioida 4tflop konsolille samalla kun tehdään 100 tflop pc versiota?
 
Nykyisellä x konsolilla sisäisen terasen lisäksi ollu 2tb jääkaappi ja 1tb ulkonen ssd, 4tb ihan sopiva määrä ollu, tietysti joutunu joitakin poistamaan.
 
Eli 10v päästä kaikki pelit pitää optimioida 4tflop konsolille samalla kun tehdään 100 tflop pc versiota?
Ai meinaat että next gen kestää seuraavat 10v ja pc:stä tulee konsolien tapaan suljettu systeemi?
Juuh okei.
 
Miten RAM tähän liittyy?

leveämmällä kaistalla lataus on nopeampaa, ja ei haittaa, jos niitä pelejä sieltä tallennustilasta(!) poistelee.
Ei taida kellään olla niin nopeaa nettiä että jonkun 50-100 gigan pelin lataisi vessakäynnin aikana.
 
Ei taida kellään olla niin nopeaa nettiä että jonkun 50-100 gigan pelin lataisi vessakäynnin aikana.

Riippuu vessakäynnin pituudesta...Kyllähän gigan putkella tulee aika haipakkaa tavara, laskennallisesti 50GB peli tulee alle 8 minuutissa.

Kunhan saisivat vain nyt konsolitkin tukemaan isompia nopeuksia, ärsyttää kun WLANin päässä XBoxS lataa vain maks 150Mbit vaikka kaistaa olisi enemmän.
 
Aika harvassa nuo taitaa olla.
Niinpä. Siksi tarvitaan tallennustilaa.
Riippuu vessakäynnin pituudesta...Kyllähän gigan putkella tulee aika haipakkaa tavara, laskennallisesti 50GB peli tulee alle 8 minuutissa.

Kunhan saisivat vain nyt konsolitkin tukemaan isompia nopeuksia, ärsyttää kun WLANin päässä XBoxS lataa vain maks 150Mbit vaikka kaistaa olisi enemmän.
Taitaa Microsoftin puolella tulla pullonkaula vastaan vain ensin. Muistelisin että Xbox One ketjussa joku gigan netin omaava kertoi että tulee yleensä max 200 Mbps vauhdilla.

OT: Ihan hyvinhän tuo wifi sulla toimii sitten. Itsellä wifin vauhdit jää 60-70 paikkeille. Siksi johto joka paikkaan.
 
Taitaa Microsoftin puolella tulla pullonkaula vastaan vain ensin. Muistelisin että Xbox One ketjussa joku gigan netin omaava kertoi että tulee yleensä max 200 Mbps vauhdilla.

Halon päivitykset hyppivät ainakin mulla 70-650Mbps välillä. Aina ei päästä edes keskimäärin tuohon 200Mbps.
 
No onneksi voit ostaa lisätilaa. Tosin suurin osa noista taitaa olla alle 30gb :)
Juu mutta tuo Series X:n tulevaisuus vähän pelottaa kun sille tehdyt pelit pitää mahduttaa noille tällä havaa 1+1 teraisille levyille. Kyllähän nämä Onen ja vanhempien pelit menee tuolla 8 teran hdd:llä ja 1 teran ssd:llä kivasti.
 
Juu mutta tuo Series X:n tulevaisuus vähän pelottaa kun sille tehdyt pelit pitää mahduttaa noille tällä havaa 1+1 teraisille levyille. Kyllähän nämä Onen ja vanhempien pelit menee tuolla 8 teran hdd:llä ja 1 teran ssd:llä kivasti.

Kyllä niitä isompia tiloja tulee vielä. Ja halpeneekin tuossa parin vuoden sisään.

Itse lopetin tuon varastoinnin about siinä kohtaa, kun mekaanisista luovuin. Ei oo haitannut.
 
Juu mutta tuo Series X:n tulevaisuus vähän pelottaa kun sille tehdyt pelit pitää mahduttaa noille tällä havaa 1+1 teraisille levyille. Kyllähän nämä Onen ja vanhempien pelit menee tuolla 8 teran hdd:llä ja 1 teran ssd:llä kivasti.
Jos yhtään lohduttaa, niin tosiaan Microsoft tuossa Velocityn artikkelissa mainitsi pelien asennustiedostojen pienenemisestä tuon pakkauksen myötä Xbox Velocity Architecture: A Closer Look at the Next-Gen Tech Driving Gaming Innovation Forward on Xbox Series X - Xbox Wire
"Game packages and assets are compressed to minimize download times and the amount of storage required for each individual game. "
Pakkaussuhteesta on tuo esimerkki 2:1, mutta jostain ainakin olin lukevinani jopa 2,5:1 olevan ihan mahdollinen. Backward compatiblet sitten sinne USB 3.0 levylle talteen, jos niitä haluaa säilöä valmiina.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 820
Viestejä
4 517 692
Jäsenet
74 480
Uusin jäsen
Merts1
Back
Ylös Bottom