Xbox One & One X keskustelu

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 143
Mistä kautta toi live gold kannattaa tilata? Onko toi cdkeys.com luotettava mitä on jossain linkattu halvimpana live goldin tilauspaikkana? Vai onko joku muu asiallisempi paikka tilata halvemmalla kuin tuo 60€ vuosi, ilman ongelmia?
Itse en jaksa kikkailla ja jatkuva vuosittainen laskutus suoraan Livestä. Ei se niin paljoa kuitenkaan ole kun sillä saa 3-4 peliä kuukaudessa.
 
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
140
Taidat nostella rautaa jos vielä laitetta pidellessäsi suostut uskomaan 2,2 kg painon :tup:. Eiköhän se ole lähempänä tuota 5,5 kg mitä minunkin postipakettini painoksi ilmoitettiin. Itse yllätyin ensin pienestä koosta, ja heti seuraavaksi yllätyin isosta painosta.
Ehkä sitten tullut painovirhe pakettiin, jossa tosiaan painoksi ilmoitettiin 2.2kg postin kuitissa..Kyllä tämä enemmän painaa..
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 747
Älkää ostako X:sää vielä.

https://forums.xbox.com/en-US/thread/b487ab82-c89d-4aa8-b4a8-37af5179aad3

https://forums.xbox.com/en-US/thread/f4c4a850-b17e-4ec4-8af4-ad1194b7821b

https://forums.xbox.com/en-US/thread/90da30a6-15d8-43d4-b216-1682cdb39abd

https://forums.xbox.com/en-US/thread/d8df0bdd-5838-4d35-be90-6272e793f464

Microsoft ei ole tarpeeksi testaillut laitetta kun noin pahoja kuumenenisongelmia siinä. :beye:

Saa nähdä jos joutuvat vetämään kaikki koneet myynnistä ja takaisin suunnittelupöydälle. :):geek:
 

CalEpitan

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
1 702
mielestäni todella typerää touhua ängetä pieneen koppaan sisään myös se virtalähde
mitä haittaa siitä noin läppärin virtalähteen kokoisesta mötikästä jossain tv-tason alla olisi?
muutenkin aika tuhnu vehje jota markkinoidaan 4K konsolina, jota se ei nyt kuitenkaan puhtaasti taida olla
itse pitäisin 4K 60fps rajana jotta laitetta voidaan sellaiseksi kutsua, käsittääkseni osa peleistä kuitenkin pyörii 30fps 4K resolla
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 143
mielestäni todella typerää touhua ängetä pieneen koppaan sisään myös se virtalähde
mitä haittaa siitä noin läppärin virtalähteen kokoisesta mötikästä jossain tv-tason alla olisi?
muutenkin aika tuhnu vehje jota markkinoidaan 4K konsolina, jota se ei nyt kuitenkaan puhtaasti taida olla
itse pitäisin 4K 60fps rajana jotta laitetta voidaan sellaiseksi kutsua, käsittääkseni osa peleistä kuitenkin pyörii 30fps 4K resolla
Xbox 360 ja PS3 oli teräväpiirtokonsoleita vaikka harvassa oli pelit jotka edes pyöri 720p:nä. Markkinatermit on hienoja. Tämä sentään ajaa pelejä 4K:na.
 
Liittynyt
16.03.2017
Viestejä
1 390
Konsolit eivät ole ikinä pyörittäneet mitään resoluutiota koko aika 60fps kaikissa peleissä, joten ei ole mikään ihme tämä. Tässä taitaa nyt kyseessä olla natiivi 4k resoluutio markkinointina, toisin kuin toisen leirin tuotoksella on upscale. Kerrankin konsoli jossa alkaa olemaan jo yritystä, tosin itse en näihin koske vieläkään.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 399
Joku jo kokeillut F1 2017 tai WRC7:aa että paraneeko grafiikat? pCars 2:han sai pätsin mutta oli vain hdr tässä vaiheessa, toki näyttää paremmalle kun pyörii resomaksimissa eikä dippaile kuten ennen. Ja tietysti Horizon 3 yms vasta odottelee pätsejä.
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
147
Scorpio odottaa kotona asennusta.

Ainoat pelit, jotka itseä kiinnostavat - ja jotka löytyvät - ovat Skyrim ja Witcher 3. Kummallekaan ei ole vielä virallista One X -päivitystä saatavilla.

Sinänsä ei siis juuri motivoi tehdä mitään - täytyy nyt kuitenkin katsoa, jos skyrim pyörii päivittämättäkin jollakin tavalla paremmin X:llä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 777
Scorpio odottaa kotona asennusta.

Ainoat pelit, jotka itseä kiinnostavat - ja jotka löytyvät - ovat Skyrim ja Witcher 3. Kummallekaan ei ole vielä virallista One X -päivitystä saatavilla.

Sinänsä ei siis juuri motivoi tehdä mitään - täytyy nyt kuitenkin katsoa, jos skyrim pyörii päivittämättäkin jollakin tavalla paremmin X:llä.

Witcheristä löytyi ainakin testi jonka mukaan pyörii kokoajan 30 fps One x, tosin grafiikat onkin sitten samaa blurria. Jos W3 saisi kunnollisen päivityksen, nii melkee jo sen takia voiskin tän s mallin päivittää :vihellys:
 
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
155
Xbox 360 ja PS3 oli teräväpiirtokonsoleita vaikka harvassa oli pelit jotka edes pyöri 720p:nä. Markkinatermit on hienoja. Tämä sentään ajaa pelejä 4K:na.
No harvassa ja harvassa varmaan joku ainakin 50/50 X360:lla, PS3:lla ehkä vähemmän kun alkuaikoina monet multiplatat oli jotain 640p.
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
147
Witcheristä löytyi ainakin testi jonka mukaan pyörii kokoajan 30 fps One x, tosin grafiikat onkin sitten samaa blurria. Jos W3 saisi kunnollisen päivityksen, nii melkee jo sen takia voiskin tän s mallin päivittää :vihellys:
Itse en ole edes W3 koskaan pelannut, joten en aio koskea siihen, ennen kuin päivitys on saapunut lisäämään karkkia. :D
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 579
El
Enpä uutta boksia saanutkaan paikallisesta kaupasta (citymarket). Kummallista mutta laitoin seuraavaan erään saapuvan tilauksen sisään jos vielä innostaa.
Uusi tv on myös hankinnassa (65" Oled) joten ehkä sille käyttöä löytyy myös. Multiplatterit edelleen PC:lle kun se niitä kykenee aina paremmin pyörittämään ilman tinkimisiä. Mutta silti jännittää, Halot (MCC ja Halo 5) jälleen peluuseen sitten :tup:
No eikös se sitten PS4 pro olis ollu mielekkäämpi hankinta? Eiks ne kaikki xbox pelit ole tulossa nykyään PC:lle kuitenkin. No joku Halo saattaa tosiaan jäädä pelkäksi boxin excluksi...
 

Zat

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 084
PS4:sen yksinoikeudet eivät kiinnosta, omistin konsolin aikoinaan ja ei sieltä paljoa käteen jääny. Makuasia. Halot toimii aina, joten valinta on sinänsä selvä kun ne nykyään ~60 fps rullaa kaiken kukkuraksi :)
Toki XOX tulee myös toistamaan minun 3D blurayt ja Netflixin nostan sinne "Ultra" HD:lle (TV:n myötä enemmin) ja mikä etten myös pari oikeaa 4kei Blurayta osta myös. Ei siis lopulta ole pelkkä pelikone. PC, Switch ja XOX on siis valintani tällä kertaa.
Itse harkitsen hyvin vakavasti X:n ostoa, mutta kyllä noihin sinun tarpeisiisi olisin ilman muuta ostanut Xbone S:n enkä X:ää. Mediakäytössähän näillä ei ole eroa, mutta hintaa S:llä on alle puolet X:n hinnasta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 143
Eiks ne kaikki xbox pelit ole tulossa nykyään PC:lle kuitenkin.
Ei ole. Microsoftin julkaisemat lähinnä (Forza, Halo, Gears of War).
Itse harkitsen hyvin vakavasti X:n ostoa, mutta kyllä noihin sinun tarpeisiisi olisin ilman muuta ostanut Xbone S:n enkä X:ää. Mediakäytössähän näillä ei ole eroa, mutta hintaa S:llä on alle puolet X:n hinnasta.
Parempi karkki ja fps X:n etu kuitenkin edelleen.
 

Zat

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 084
Ei ole. Microsoftin julkaisemat lähinnä (Forza, Halo, Gears of War).
Tässä jonkinlainen Xbox One -eksklusiivien lista. (Täydestä tarkkuudesta en ole varma, mutta on tuo realistinen. Kirkkaanpunaisella värillä merkityt ovat täysiä eksklusiiveja.)

Täysien yksinoikeuspelien lista kokonaisuudessaan on siis tällainen, poislukien download-only -pikkupelit:

Tulossa:
[Pending] Natsuki Chronicle (Qute)
[Pending] Shooting Love Trilogy (Triangle Service)
[Pending] Yomi wo Saku Hana (Experience)

Julkaistu:
[Import] Azito x Tatsunoko Legends (Hamster)
Forza Motorsport 5 (Microsoft)
Halo: The Master Chief Collection (Microsoft)
Halo 5: Guardians (Microsoft)
Powerstar Golf (Microsoft)
Rare Replay (Microsoft)
Sunset Overdrive (Microsoft)
edit: lisätään Forza Motorsport 6 (PC-versio on karsittu F2P-räpellys)

Voi hyvinkin sanoa, että Xbox Onelle ei nykyisellä julkaisupolitiikalla enää tule todellisia eksklusiiveja, joita siis ei tulisi PC:lle. Eksklusiivit eivät kerta kaikkiaan ole kummoinen syy ostaa Xboxia, jos pelikelpoinen PC löytyy.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 143
Tässä jonkinlainen Xbox One -eksklusiivien lista. (Täydestä tarkkuudesta en ole varma, mutta on tuo realistinen. Kirkkaanpunaisella värillä merkityt ovat täysiä eksklusiiveja.)

Täysien yksinoikeuspelien lista kokonaisuudessaan on siis tällainen, poislukien download-only -pikkupelit:

Tulossa:
[Pending] Natsuki Chronicle (Qute)
[Pending] Shooting Love Trilogy (Triangle Service)
[Pending] Yomi wo Saku Hana (Experience)

Julkaistu:
[Import] Azito x Tatsunoko Legends (Hamster)
Forza Motorsport 5 (Microsoft)
Halo: The Master Chief Collection (Microsoft)
Halo 5: Guardians (Microsoft)
Powerstar Golf (Microsoft)
Rare Replay (Microsoft)
Sunset Overdrive (Microsoft)

Voi hyvinkin sanoa, että Xbox Onelle ei nykyisellä julkaisupolitiikalla enää tule todellisia eksklusiiveja, joita siis ei tulisi PC:lle. Eksklusiivit eivät kerta kaikkiaan ole kummoinen syy ostaa Xboxia, jos pelikelpoinen PC löytyy.
Kukkuahan tuo tosiaan. Muunmuassa Forza 6 mukamas PC-peli tuo mukaan.

EDIT: Aika lyhyeksi tuo PS4:nkin Full lista jää kun karsii kaiken Japani-roskan pois. Näin pääasiallisesti PC-pelaajan näkökulmasta katsoo enemminkin leirejä PC - konsolit eikä PC - Xbox - Playstation. Jos joku peli on vain konsoleille niin PC-pelaajan näkökulmasta se on yksinoikeuspeli. Koko yksinoikeusperseily on ylipäätään typerää ja saisi loppua. En rupea ostamaan yhden pelin takia uutta alustaa vaan sitten jää kyseinen peli kokonaan hankkimatta. Menetettyä rahaa tekijöille.
 
Viimeksi muokattu:

Zat

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 084
Kukkuahan tuo tosiaan. Muunmuassa Forza 6 mukamas PC-peli tuo mukaan.

EDIT: Aika lyhyeksi tuo PS4:nkin Full lista jää kun karsii kaiken Japani-roskan pois. Näin pääasiallisesti PC-pelaajan näkökulmasta katsoo enemminkin leirejä PC - konsolit eikä PC - Xbox - Playstation. Jos joku peli on vain konsoleille niin PC-pelaajan näkökulmasta se on yksinoikeuspeli. Koko yksinoikeusperseily on ylipäätään typerää ja saisi loppua. En rupea ostamaan yhden pelin takia uutta alustaa vaan sitten jää kyseinen peli kokonaan hankkimatta. Menetettyä rahaa tekijöille.
Joo, Forza 6 on kyllä hyvä huomio, koska PC-versio on niin rajoittunut. Mutta muita virheitä en kyllä keksi.

Ja toki itsekin katselen maailmaa aikalailla PC vs. muut -näkökulmasta, mutta jos miettisi, mikä konsoli "kannattaa" hankkia peli-PC:n rinnalle, niin ei ainakaan Xbox Onea pelien perusteella.

PS4:llä ja Switchillä on hyviä yksinoikeuspelejä, joita ei PC:lle saa; Xboxilla ei. Ja btw, sanon tämän pelkän Xbox One S:n omistajana. En omista Switchiä enkä PS4:ää.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 143
Joo, Forza 6 on kyllä hyvä huomio, koska PC-versio on niin rajoittunut. Mutta muita virheitä en kyllä keksi.

Ja toki itsekin katselen maailmaa aikalailla PC vs. muut -näkökulmasta, mutta jos miettisi, mikä konsoli "kannattaa" hankkia peli-PC:n rinnalle, niin ei ainakaan Xbox Onea pelien perusteella.

PS4:llä ja Switchillä on hyviä yksinoikeuspelejä, joita ei PC:lle saa; Xboxilla ei. Ja btw, sanon tämän pelkän Xbox One S:n omistajana. En omista Switchiä enkä PS4:ää.
Mielipiteitä. Itse taas en voisi kuvitellakaan muuta kuin Xboxia. Nintendo ei ole vielä koskaan saanut kiinnostavaa peliä ulos ja PS4:n yksinoikeudetkin on varsin laimea esitys (Crash Bandicoot ainoa kiinnostava). Itsellä Xbox Onella pelaan nämä Microsoft-yksinoikeudetkin paremman ulkonäön takia (PC:llä ei ole HDR:ää). Dualshock jo itsessään todella kamala ohjain.
 

Sleipnir

Platinum-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
353
Miltäs muilla näyttää tuolla videoasetuksissa sijaitseva 4K tv:n info? Oma näyttää jostain syystä vihreää vain 4K:lle, mutta kaikki muut, kuten HDR, on joko punaisella tai keltaisella.

edit. Laitoin telkkaristani Ultra HD deep colourin päälle ja rastin YCC 4:2:2 ruutuun niin lähti pelaamaan kuten pitääkin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
147
^

Tuohon osittain liittyen: Minkä värisyvyys on syytä valita? 10 vai 12 bittiä? Molemmat ovat näkyvissä, mutta olen siinä kuvitelmassa, että tuo 10 bittiä on käytännössä se HDR-tarkkuus, jota Xbox käyttää. Oma TV on LG B6.
 

Zat

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 084
Mielipiteitä. Itse taas en voisi kuvitellakaan muuta kuin Xboxia. Nintendo ei ole vielä koskaan saanut kiinnostavaa peliä ulos ja PS4:n yksinoikeudetkin on varsin laimea esitys (Crash Bandicoot ainoa kiinnostava). Itsellä Xbox Onella pelaan nämä Microsoft-yksinoikeudetkin paremman ulkonäön takia (PC:llä ei ole HDR:ää). Dualshock jo itsessään todella kamala ohjain.
Juu, mielipiteitä. En koe tarvetta puolustella omia valintojani saati suostutella muita valitsemaan samoin, vaan jos muilla konsoleilla on objektiivisesti katsoen etu tietyssä käyttöskenaariossa, kerron sen suoraan.

PS4 ja Switch nyt vain tarjoavat Xbonea enemmän vastinetta hinnalleen peli-PC:n omistajalle – mutta toki vain, jos jotkin niiden omista peleistä kiinnostavat. Xbonen puolelle kallistaa lähinnä UHD BD -soitin ja EA Access, jos näihin on kiinnostusta.

Itse ostin ekan Xboneni alun perin näistä pääsyistä:
1) EA Access
2) silloin vasta julkaistu Rise of the Tomb Raider ja sen väliaikainen yksinoikeus
3) silloin vielä tulossa ollut Quantum Break, jonka piti olla yksinoikeuspeli
4) usko siihen, että Red Dead Redemption tulisi aikanaan BC:hen, ja tulikin.
 
Liittynyt
13.04.2017
Viestejä
58
Mielipiteitä. Itse taas en voisi kuvitellakaan muuta kuin Xboxia. Nintendo ei ole vielä koskaan saanut kiinnostavaa peliä ulos ja PS4:n yksinoikeudetkin on varsin laimea esitys (Crash Bandicoot ainoa kiinnostava). Itsellä Xbox Onella pelaan nämä Microsoft-yksinoikeudetkin paremman ulkonäön takia (PC:llä ei ole HDR:ää). Dualshock jo itsessään todella kamala ohjain.
Ei tämä kyllä mikään mielipide ole, vaan kuulostaa enemmänkin fanipojan horinoilta. PS4:llä ja Nintendolla ei ole kiinnostavia pelejä, pelkästään ”Japani-roskaa”? Please. Toki voi myös olla, että sun pelimaku on vain yksinkertaisesti paska ja naurettavan kapea.

Oman Xbox One X:ni kävin tänään hakemassa postista, joten tämä ei ole mitään fanipojan huutelua. On vain täysin harhaista väittää, että kolmesta konsolivalmistajasta juuri Xboxilla olisi muka parhaat yksinoikeuspelit. Sitä samaa geneeristä Gears of Waria, Forzaa ja Haloa vuodesta toiseen - pelisarjoja, jotka ovat parhaat päivänsä nähneet aikoja sitten. Forza Horizon 3:n ollessa poikkeus sääntöön.

Itse hankin konsolin multiplattareiden, Elite Controllerin ja taaksepäin yhteensopivuuden vuoksi. Hyllystä löytyy myös PS4 ja Switch, joille löytyy liuta mestariteoksia. Joka muuta väittää, on yksinkertaisesti väärässä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 124
Miten Juutuubiin upataan noita 4K videoklippejä? Tallensin sen 30 sekan 4K pätkän ja uppasin konsolin Youtubella sen niin siitä tuli vaan 1080p@60.

EDIT: Jaa, nyt se onkin 4K. Meni varmaan puoli tuntia. Eli noin se siis toimii kuitenkin.
 
Viimeksi muokattu:

Sleipnir

Platinum-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
353
^

Tuohon osittain liittyen: Minkä värisyvyys on syytä valita? 10 vai 12 bittiä? Molemmat ovat näkyvissä, mutta olen siinä kuvitelmassa, että tuo 10 bittiä on käytännössä se HDR-tarkkuus, jota Xbox käyttää. Oma TV on LG B6.
Tuo 10 bittiä on tosissaan vaatimus tuossa HDR:ssä, mutta jos löytyy deep colour asetukset televisiosta, niin voi laittaa suuremmalle. Näin ainakin itse asian ymmärsin ja laitoin suoraan 12 bittiä. Oma tv LG B7.
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 579
Mielipiteitä. Itse taas en voisi kuvitellakaan muuta kuin Xboxia. Nintendo ei ole vielä koskaan saanut kiinnostavaa peliä ulos ja PS4:n yksinoikeudetkin on varsin laimea esitys (Crash Bandicoot ainoa kiinnostava). Itsellä Xbox Onella pelaan nämä Microsoft-yksinoikeudetkin paremman ulkonäön takia (PC:llä ei ole HDR:ää). Dualshock jo itsessään todella kamala ohjain.
HDR toimii PC:llä kyllä. Toki HDR näyttöjä ei taida oikein vielä olla, mutta saa sen PC:n kiinni telkkuunkin. Itsekin olen viereisestä huoneesta yhdistäny PC:n töllöön ja sen kautta tulee välillä pelailtua padillla autopelejä ym.

Kyllä ne oli juuri noi mikkisoftan exclut, kun teki xboxista kiinnostavan näin pc-pelaajan näkökulmasta. Nyt kun niitä ei enää ole, niin eipä tuolla xboxilla jo kein olee enää mitään kiinnostavaa. Ainoa on se, että jis haluaa heti päästä pelaamaan esim. Rokkistaran pelejä, niin sitten pitää hommata konsoli. Ja silloinhan xonex on tällä hetkellä paras valinta, jos muuten ei konsoliexclut (ps4 exclut köytännnössä) kiinnosta.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 747
Noita sunnuntai kappaleita on aina.
Hmm no eräs myös sanoi että se on valmistettu huonosti:

Katoin ton purkuvideon ja näyttäs et toi jäähyn muoto tehdää prässäämällä korotus suoraa peltii, ei paljoa työstöä sitten tarvitakkaan :btooth: Aika ohutta kuparia vielä tuo pohja, saattaa vääntyä helpostikkin lämmitessään kun vielä aika isokokoinen. Sama pelti jäähdyttää muistit. Tästä on tulossa uusi katastrofi sanokaa mun sanoneen, luulis että testattukin tuota mutta aika näyttää :beye:

Tässä syy miksi on omaa s versiota vielä päivitä :):geek:
 
Liittynyt
09.11.2017
Viestejä
2
Oon tässä miettinyt, että onko ihan normaalia, että XOX tuulettimet yltyvät silloin tällöin aikas kovaan huutoon muutamiksi sekunniksi?

Perjantaina sain konsolin ja joka päivä olen pelannut, ongelma ei ole ainakaan rauhoittunut yhtään. Eniten mietityttää se, että mikä tuon triggeröi kun, ongelma tuntuu esiintyvän hyvin satunnaisesti ja ei kovin cpu/gpu tehoa vaativissa kohdissa (esim. Fifa 18 valikoissa)

Onkohan tämä nyt sitten sellainen maanantaiScorpio
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 143
HDR toimii PC:llä kyllä. Toki HDR näyttöjä ei taida oikein vielä olla, mutta saa sen PC:n kiinni telkkuunkin.
Juu niin saa mutta sen verta ison säätämisen takana aina että saa kuvan ja äänen toimimaan oikein (jos saa) ettei tuota kautta jaksa edes leffoja katsella saati pelata. Nvidian kortit haluaa väkisin tunnistaa kotiteatterin äänentoiston stereoksi.

Ei tämä kyllä mikään mielipide ole, vaan kuulostaa enemmänkin fanipojan horinoilta. PS4:llä ja Nintendolla ei ole kiinnostavia pelejä, pelkästään ”Japani-roskaa”? Please. Toki voi myös olla, että sun pelimaku on vain yksinkertaisesti paska ja naurettavan kapea.

Oman Xbox One X:ni kävin tänään hakemassa postista, joten tämä ei ole mitään fanipojan huutelua. On vain täysin harhaista väittää, että kolmesta konsolivalmistajasta juuri Xboxilla olisi muka parhaat yksinoikeuspelit. Sitä samaa geneeristä Gears of Waria, Forzaa ja Haloa vuodesta toiseen - pelisarjoja, jotka ovat parhaat päivänsä nähneet aikoja sitten. Forza Horizon 3:n ollessa poikkeus sääntöön.

Itse hankin konsolin multiplattareiden, Elite Controllerin ja taaksepäin yhteensopivuuden vuoksi. Hyllystä löytyy myös PS4 ja Switch, joille löytyy liuta mestariteoksia. Joka muuta väittää, on yksinkertaisesti väärässä.
Iän ikuiset Final Fantasyt, Super Mariot sun muuthan ei ole yhtään kulunutta sisältöä (30 vuotta julkaistu sama peli uudelleen ja uudelleen). Todellakin pidän kaikkea anime-tasoista skeidaa täysin turhana näin länsimaisesta näkökulmasta.
Tuohon osittain liittyen: Minkä värisyvyys on syytä valita? 10 vai 12 bittiä? Molemmat ovat näkyvissä, mutta olen siinä kuvitelmassa, että tuo 10 bittiä on käytännössä se HDR-tarkkuus, jota Xbox käyttää. Oma TV on LG B6.
Tätä kummastellut hieman itsekin. Käsittääkseni nämä telkkarit on 10 bittisellä paneelilla?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
498
Oon tässä miettinyt, että onko ihan normaalia, että XOX tuulettimet yltyvät silloin tällöin aikas kovaan huutoon muutamiksi sekunniksi?

Perjantaina sain konsolin ja joka päivä olen pelannut, ongelma ei ole ainakaan rauhoittunut yhtään. Eniten mietityttää se, että mikä tuon triggeröi kun, ongelma tuntuu esiintyvän hyvin satunnaisesti ja ei kovin cpu/gpu tehoa vaativissa kohdissa (esim. Fifa 18 valikoissa)

Onkohan tämä nyt sitten sellainen maanantaiScorpio
Pelien valikoissa on useasti rajoittamaton fps (CPU/GPU 100% käytössä) eli ei ole maanantaikappale.
 
Liittynyt
09.11.2017
Viestejä
2
Tämähän kuulostaa järkevältä, mutta hyvä kai jos asia on näin

Ihmettelen vaan, kun tätä on ymmärtääkseni pidetty aikaisempaa hiljaisempana laitteena. Oma kokemus kuitenkin on, että tämä on äänekkäämpi kuin S
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
147
Tätä kummastellut hieman itsekin. Käsittääkseni nämä telkkarit on 10 bittisellä paneelilla?
Näinpä. Asiaa ei helpota se, että tästä on mielipiteitä kovin monia, mutta esim. Microsoft tai itse TV-valmistajat eivät tunnu siihen hiiskuvan sanaakaan.

Ajoittain väitetään jopa, että 12 bitin valinta voi aiheuttaa teoreettista lisälatenssia, kun värit täytyykin konvertoida ja lähettää tosiasiassa 10 bittisinä TV:n suuntaan. Toisaalta jotkut sanovat esim. Forzan näyttävän paremmalta 12 bitin asetuksella.

Anyway, ainakin oma Scorpio on äänien puolesta hiljainen. Vanha One S puhisi kevyesti ihan idlenäkin ja ihan kuultavasti ehdottomasti - sen sijaan scorpio on idlenä äänetön, ja Skyrimiä pelataessa se tuttu kovempi suhina tuntui puuttuvan. Positiiviset kokemukset siis toistaiseksi sen osalta.

Sen sijaan laite tuntuu kyllä koskettaessa hyvin kuumalta, ja on omassa lokerossaan (suht tilava) lämmittänyt tv-tason yläosaa paljon.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 143
Kovin paljoa en tuota ole vielä kerennyt käyttämään mutta viileältä on tuntunut eikä tuo hirveästi meluakaan. Kaikkein hiljaisin oli kuitenkin alkuperäinen Xbone. S:n tuuletin piti pörinää ja tämän X:n jonkinlaista vinkunaa.
 

Zat

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 084
Iän ikuiset Final Fantasyt, Super Mariot sun muuthan ei ole yhtään kulunutta sisältöä (30 vuotta julkaistu sama peli uudelleen ja uudelleen). Todellakin pidän kaikkea anime-tasoista skeidaa täysin turhana näin länsimaisesta näkökulmasta.
Tämä väittely ei kuulune tänne, mutta kyllä suosittujen pelisarjojen jatko-osat/rebootit on paljon parempi myyntivaltti kuin ei mitään yksinoikeuspelejä, kuten Xboxilla. Jos edes niitä Haloja, Forzia ja Gearseja tulisi, mutta kun ne, mitä tulee, tulee myös PC:lle (tosin toisinaan vain paskana Windows 10 Store -versiona).

Nintendo myös löi nyt samana vuonna (vieläpä konsolin julkaisuvuonna) täydelliset kunnarit sekä Mario- että Zelda-sarjojen uusilla peleillä niin myynnillisesti kuin arvostelullisesti.

Lisäksi kyllä Playstationilla innovoidaan ihan uusienkin hyvin myyvien franchisejen muodossa (esim. Horizon Zero Dawn, Bloodborne, David Cagen seikkailut joista seuraavana Detroit), eli ainakaan siellä ei pelkästään kierrätetä.
 
Liittynyt
08.11.2017
Viestejä
18
En tiiä onko ollu tuuri vaan, mutta orginal one ja x malli ollut tosi hiljaisia kumpikin. Mitä 4k tv:tä porukka suosittelee x mallille?
Jos rahaa ois laittaa noin 600€
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 399
Itsellä perus-One oli kaikessa tosi hiljainen, kuten nyt tämä X:kin. Plese(orkkis 4) nyt suhisee monessa pelissä ihan saatanasti, toki ei niin kuin X360 aikoinaan.
 
Liittynyt
14.05.2017
Viestejä
86
Sen sijaan laite tuntuu kyllä koskettaessa hyvin kuumalta, ja on omassa lokerossaan (suht tilava) lämmittänyt tv-tason yläosaa paljon.
Tv tason lokerossa myös scorpio. Tyhjää tilaa takana 10cm,sivuilla 13cm ja ylhäällä 4cm. Tuntuu kyllä lämmittävän myös täällä tuota tv tason yläosaa aika mukavasti. Peliä levyltä asentaessa sisätilalämpömittari konsolin päällä näytti 45 astetta. Pitäisköhän miettiä jos laittais ilmavammin pystytuella tv viereen, jos tuolla lokerossa ilma ei kierrä ja pyörii jossain 50 asteessa tai ehkä enemmän kun pelaa
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 794
Tv tason lokerossa myös scorpio. Tyhjää tilaa takana 10cm,sivuilla 13cm ja ylhäällä 4cm. Tuntuu kyllä lämmittävän myös täällä tuota tv tason yläosaa aika mukavasti. Peliä levyltä asentaessa sisätilalämpömittari konsolin päällä näytti 45 astetta. Pitäisköhän miettiä jos laittais ilmavammin pystytuella tv viereen, jos tuolla lokerossa ilma ei kierrä ja pyörii jossain 50 asteessa tai ehkä enemmän kun pelaa
Ehkä pitäisi. Tuollaiseen tilaan en itse laittaisi mitään laitetta, mikä edes pienessä määrin lämpee.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 399
Itsellä konsot aina olleet "tv-tilassa", töllön sivuissa. Nyt X:ssa hyvä kun ei pitä ruudun reunaa
kuten perus-One teki.
konsott.jpg
 
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
140
Parin päivän kokemuksella

+ yhtä äänetön kuin perus julkaisupäivänä ostettu boxi.
+ tuttua ja turvallista.
+ pieni on ja miten kaikki mahtuu tohon?
+ on toi 4K+ HDR upea joissakin peleissä.
+ Xbox/Xbox360 yhteensopivuus

- Missä on ne yksinoikeus pelit?
- Vain 1Tb kovalevy


Toistaiseksi erittäin positiivinen ilmestys...
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
335
Parin päivän kokemuksella

+ yhtä äänetön kuin perus julkaisupäivänä ostettu boxi.
+ tuttua ja turvallista.
+ pieni on ja miten kaikki mahtuu tohon?
+ on toi 4K+ HDR upea joissakin peleissä.
+ Xbox/Xbox360 yhteensopivuus

- Missä on ne yksinoikeus pelit?
- Vain 1Tb kovalevy


Toistaiseksi erittäin positiivinen ilmestys...
Samat fiilikset. Yksinoikeuspelejä sais tulla lisää ja mikä tää 1Tb levy on? :facepalm: Muutamalla pelillä täynnä kun noi 4k versiot syö ton 100Gigaa ja tosta on käytössä vaan muutenkin toi 780.
Lisäksi miinuksena bluetoothin puute kun yritetään pakottaa noita omia langattomia headsettejä yms. varsinkin kun alunperin tohon piti tulla toi tuki ja kilpailijalla se käsittääkseni on. :dead:
 
Liittynyt
20.06.2017
Viestejä
2 551
Erittäin tyytyväinen olen näin 2vrk käytöllä. En ole pelannut vielä muuta kuin Forza Motorsport 7 mutta siinä onkin pelattavaa ja peli tuntuu upealta. Uskomatonta miten saatu virtalähdekkin tuonne sisälle kun miettii että kuinka pieni tuo konsoli on ja kuitenkin niin tehokas. Itselläni on pysynyt konsoli hiljaisena ja ei kovinkaan kuumaksikaan mene mutta minulla konsoli onkin aina täysin avoimessa tilassa lukuunottamatta pohjaa.

Tuli konsolin mukana ostettua Eliteohjain ja aijai miten hyvä tuo on. Ei kyllä perusohjaimeen ole paluuta kun tuolla pääsee pelaamaan.
 

Mustalaa

Lepakkona Ozzfesteillä
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
512
Tuli hankittua One S. Onko pelien ruudunpäivitysnopeudessa, latausajoissa tai valikoiden sulavuudessa eroa ostaako pelit storesta tai levyllä ja asentaa? Lähinnä tässä mietin, että pistänkö RDR2:n ennakkotilaukseen fyysisenä vai diginä...
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 386
Viestejä
4 200 205
Jäsenet
70 894
Uusin jäsen
JapPro

Hinta.fi

Ylös Bottom