Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kyllä tuo hajoamisprosentti vaikuttaa keskivertolaunchia suuremmalta ja siten huolestuttavalta. 26 kuukauden takuuaika onneksi hälventää hieman huolia.
Itsekin olen nyt X:n (Scorpio Ed.) hankkinut, ja parin päivän pitkien pelailujen perusteella toimii hyvin.
Mikä tämä 26 kuukauden takuuaika on?
Suomessahan on elektroniikassa 24kk virhevastuuaika, jonka aikana pitäisi saada Xbox kyllä kuntoon, jos sattuu kosahtamaan.
No tottakai se natisee jos sitä vääntelemään rupeaa.
Gigantti sanoo 2v
Mutta miksi juuri 26kk? Toivottavasti ei ole vain jokin kämmi, vaan on tosiaankin noin pitkä takuuaika.
Metalliako sen pitäisi olla?
Tuo 26kk (valimistuspäivästä) on tuttu jo mm. vanhoilta Nokia ajoilta, eli tuo 2kk varataan kattamaan aika mitä laite mahdollisesti lojuu eri varastoissa tai jälleenmyyjän hyllyllä.Mutta miksi juuri 26kk? Toivottavasti ei ole vain jokin kämmi, vaan on tosiaankin noin pitkä takuuaika.
Täh? Takuuhan alkaa ostohetkestä eikä laitteen valmistuksesta.Tuo 26kk (valimistuspäivästä) on tuttu jo mm. vanhoilta Nokia ajoilta, eli tuo 2kk varataan kattamaan aika mitä laite mahdollisesti lojuu eri varastoissa tai jälleenmyyjän hyllyllä.
Jos sattuukin toisin päin, että laatikko on pölyttynyt jossain kauemmin ja rekisteröidessä Microsoftin takuupalveluun se esim. 1.12.2017 järjestelmä antaisikin 26kk takuun loppumispäiväksi 1.11.2019, niin tällöin kuitin kanssa edelleen kuitenkin se 24kk ostopäivästä.
Sitähän tuossa koitin sanoa, mutta ilmeisesti hieman liian sekavasti.Täh? Takuuhan alkaa ostohetkestä eikä laitteen valmistuksesta.
Tämä voi hyvinkin pitää paikkaansa, että laite kytkettäessä verkkoon rekisteröi tuon aikaleiman, tosin tällöinkin laitteille joita loppukäyttäjä syystä tai toisesta ei kytke verkkoon pitäisi antaa joku takuuaika järjestelmään.Joo, luulen, että tuo AeshmAn kuvio on eri asia.
Tuo "pari kuukautta yli 2 vuotta" -keissi on nimittäin pätenyt aiempiinkin Xbox Oneihini, ja niitä tuskin on ostettu lähellä valmistuspäivää tai mitään. Uskoisin, että laskuri käynnistyy, kun vehje ekan kerran käynnistetään (toki takuuajan näkee netissä vasta kun käyttäjä on rekisteröinyt sarjanumeron).
Joo, Eneloopit oli kyllä hakusessa maineensa vuoksi. Jostain syystä ei vaan tullut vastaan niissä kaupoissa joista kävin kysymässä, enkä jaksanut alkaa odottelemaan.Jos ja kun joskus henki noista heittää niin ei ole (Panasonicin) Enelooppien voittanutta
Enpä ole tuollaisesta systeemistä ennen kuullutkaanEli Microsoftin takuujärjestelmään jos rekisteröi laitteen sen sarjanumerolla, niin sieltä tulee valmistuspäivään sidonnainen takuuaika, ihan kuten puhelimilla IMEI-koodin perusteella.
Joo, Eneloopit oli kyllä hakusessa maineensa vuoksi. Jostain syystä ei vaan tullut vastaan niissä kaupoissa joista kävin kysymässä, enkä jaksanut alkaa odottelemaan.
Tai vaikka Saksan Amazon. Itse tarttin heti, enkä jaksanut odotella.Akkula.fi ja tilaamaan. Saa samalla kotelot noille akuille.
Tavallisesta videokuvasta on hyvin vaikea erottaa 4K vs 2K (Full HD) jos ei istu ihan telkkarin edessä. Pelit yms sitten erikseen.Mikrobitin tuntien on katsottu Youtubesta Full HD:ta 4k-signaalilla ja päätelty, että sieltä tulee 4k Youtubesta.
Täytyy sanoa että 4k ja FullHD matskun kyllä erottaa jo 55 tuumasella ihan sohvalta katsottuna, jos lähdemateriaali on oikeaa eikä skaalattua soopaa. Onhan siinä eroa lyökö ruudulle 4k blurayn vai perinteisen.Tavallisesta videokuvasta on hyvin vaikea erottaa 4K vs 2K (Full HD) jos ei istu ihan telkkarin edessä. Pelit yms sitten erikseen.
Toki jos sohva on riittävän lähellä.Täytyy sanoa että 4k ja FullHD matskun kyllä erottaa jo 55 tuumasella ihan sohvalta katsottuna, jos lähdemateriaali on oikeaa eikä skaalattua soopaa. Onhan siinä eroa lyökö ruudulle 4k blurayn vai perinteisen.
No omasta Xbox X:stä lukee "Valmistajan takuu 01/22/2020 asti", eli jos tämä 26kk pitäisi paikkansa laitteeni valmistettaisiin 22.11.2017, sitä odotellessa.
Torstaina kun posti kikkaili pakettini kanssa pari päivää eli mennään sillä.Joo, minusta vaikuttaa siltä, että se on 800 päivää käyttöönottopäivästä.
Tai hmm, minä päivänä otit sen käyttöön? Itselläni on nimittäin tuo sama päättymispäivä ja otin vehkeen käyttöön torstaina.
Itse tein saman mutta oletan että kun annan jäsenyyden mennä umpeen 14päivän päästä voin sitten käyttää ton 1kk. Saa nähdäHöh. Onpas kepulia peliä noiden ilmaiskoodien kanssa. Lootassa tulee tuo 1kk kuponki sitä mäsän game pass -jäsenyyttä. No, konsoli ystävällisesti kysyi käyttöönotossa että haluanko kokeilla palvelua 14 päivää, johon minä että no mikäs ettei. Nyt sitten kun boksin mukana tullutta koodia yrittää lunastaa, niin kuittaa että vain uusille jäsenille.
En tiiä minulla aina ollu nuo pelaa ja lataa paketin akut tosi huono kestosia max 2v..Mulla taas on ollut Microsoftin Pelaa & Lataa vajaat pari vuotta, eikä mitään valittamista. Näppärä on vain tökätä micro-USBiin ja jatkaa peliä, kun virta alkaa loppua.
Tosin tuskin olisin ostanut, jos en olisi saanut alennuksella (Anttila myi Xbone-lisävarusteita 2 yhden hinnalla; ostin akun ja mediakaukosäätimen).
En tiiä minulla aina ollu nuo pelaa ja lataa paketin akut tosi huono kestosia max 2v..
siis tämä lähtiTälle vahva suositus, jollei oli liian suolainen. Mutta nuo kestää kyllä todella kauan Eneloop pikalaturi BQ-CC55 sis. 4 AA Eneloop Pro 2500 mAh akkua
Tuli konsoli hommattua lapsille ja nyt noiden ohjaimien paristojen tilalle tarvitsisi akut ja laturin. Toi virallinen "Pelaa & Lataa" -setti on aika suolainen kun näyttäisi kympin hujakoilla olevan vastaavia. Mikähän se onkaan se paras, vaivattomin ja pitkäkestoisin akku?
Ei mulla ainakaan ladannut jotain peliä kun kokeilin välillä pelata muuta. Myöhemmin katoin ni lataus oli yhä samassa missä aiemminkin.Onko tämä niin fiksu laitos, vai onko Oneen tullut joku yleinen päivitys tässä joskus, että kun uusi peli on latauksessa ja samalla pelaa jotain toista, niin se lataus ei keskeydy? Tai ainakaan mitään ilmoitusta ei tullut, että lataus pysäytettiin kun aloitti toisen pelin pelaamisen.
Ei mulla ainakaan ladannut jotain peliä kun kokeilin välillä pelata muuta. Myöhemmin katoin ni lataus oli yhä samassa missä aiemminkin.
Ei tullu mitään ilmoitusta. Mietin et pysähtykö koska pelasin destiny 2:sta ja tarvii kaistan siihen eli en oo varma tapahtuuko näin aina Mut pelasin kyl useemman tunnin ja lataus oli täysin pysähtynyt sen ajan.Aijaa, no voi olla että näin sitten on. Ennen vaan tuli sellainen ilmoitus että on pysäytetty. En huomannut katsoa prosentteja ja pelasin vielä niin vähän aikaa että siinä ajassa en mitään huomattavaa eroa ladatusta prosentista huomannut.
Tai sitten mulla on joku ilmoitus asetus keturallaan.
Mikähän olisi halvin paikka ostaa Xbox Live Gold aikaa 12 tai 12+1 kuukauden koodilla?
Viimeksi ostanut 5 vuotta sitten jolloin ostin kerralla sen verran pitkäksi aikaa että on ensi vuoden alussa vasta loppumassa joten ei ole oikein hajua nyky paikoista?
Itse olin tulossa suosittelemaan tuoda CDKeys:iä joka ainakin on luotettava. Tämän hetken hinta on senttiä vaille 41€/vuosi
12 Month Xbox Live Gold Membership (Xbox One/360) - cdkeys.com
Kyllä tässä voi vähän aikaa katella ainakin perjantain yli kun ostan kerralla viideksi vuodeksi aikaa niin ei tartte taas vähään aikaan.
Ei pysty kai nykyään enää ostamaan moneksi vuodeksi kerralla.
36kk on maksimi mitä noilla saa kerralla aktivoitua. Sama pätee mm. office365:n aktivointeihin jne.