Eihän nuo sisältä tietenkään identtiset ole, kun Elitessä löytyy liipaisinnappien liikeradan puolitus, takanapit ja ohjainprofiilin vaihtonappi, mutta näitä lukuunottamatta se on sisältä ihan samaa kamaa, mitä normiohjain. Ja miksei olisi, kun ei perusohjaimen sisuskaluissa mitään vikaa ole pl. joystick ja olkanäppäimet. Jälkimmäinen olisi minun mielestä kuulunut Eliteen suunnitella uusiksi, mutta joystickista on vähän turha valittaa, kun se on samaa kamaa myös eliteä kalliimmissa padeissa.
Ulkoinen rakenne on Elitessä taas selkeästi jämäkämpi ja ohjain on tuntumaltaan ylivoimaisesti paras padi, mitä itse olen käyttänyt.
Onhan se nyt hullunkurista että maksat ohjaimesta parhaillaan lähes kolme kertaa enemmän ja edelleen se samainen komponentti on ketjun heikoin lenkki mitä perusohjaimessa. Vastaava tilannehan olisi jos ammattikäyttöön olevat työkalut olisivat kestoltaan yhtä rimpuloita kuin nämä kuluttajavehkeet ja tässä ei nähtäisi mitään vikaa?
Tietty jos yksinkertaisesti ohjaimissa käytettyä joystickiä ei yksinkertaisesti löydy kestävämpänä niin sen mukaan mennään. Tuntumahan Elitessä on hyvä, sitä ei käy kiistäminen, harmi vaan että kulutuskestävyys ei ole normiohjainta yhtään sen parempi.
Hienoa kun täällä jälleen kerran ollaan huolissaan ms laadusta kun itse ei ole omistanut edes ko. laitetta.
En edelleenkään tajua sitä että miten voi olla niin kateellinen toiselle yritykselle että pitää koittaa sitä bashata vuosikausia netissä.
7kpl normi ohjaimia on tullut tiensä päähän omassa/vaimon käsittelyssä. Kun panosti pariin eliteen niin loppui nekin huolet.
Haluaisin myös lähdettä sille että ohjaimissa on samat soossit sisällä, koska tämä ei ole ainakaan oma johtopäätökseni molemmat tyypit avanneena. (V1 normiohjain ja Elite avattu pari kertaa kun pitänyt tahmasia viinan jämiä putsata ryhmäpeli-iltojen jälkeen).
Ei sitä kannata edes yrittääkään ymmärtää mistä tässä keskustellaan, kun paljon helpompaa on vetää se peppukipeä itkumoodi päälle MS:lle kateellisista foorumitrolleista?