Xbox One & One X keskustelu

Mielenkiintoinen uutinen koskien tulevaisuutta:


Ai Microsoft ei lopetakkaan konsolien tekemistä? Olipa yllätys. :rofl:

MS:n HW-tiimillä näyttää olevan aika eri meininki kuin Xbox Onen julkaisun alla (orig. Xbox One vs Xbox One S vs Xbox One X), joten odotukset on kyllä korkealla. :tup:
 
Ai Microsoft ei lopetakkaan konsolien tekemistä? Olipa yllätys. :rofl:

MS:n HW-tiimillä näyttää olevan aika eri meininki kuin Xbox Onen julkaisun alla (orig. Xbox One vs Xbox One S vs Xbox One X), joten odotukset on kyllä korkealla. :tup:

Niin no uuden konsolin kehittäminen kun nyt ei ole mikään tae että sellainen julkaistaan, eihän siihen tarvita kuin dirikan mahtikäsky että rahan syytäminen kankkulankaivoon lopetetaan. Konsolibisnes kun ei edelleenkään ole sitä Mikkiksen core competencea, jolloin siitä irtautuminen on aivan hyvin mahdollista jos kehitys ei ole positiiviseen suuntaan myös kaupallisesta vinkkelistä.

Noh, tuossa on vielä työstämistä. Kiva kumminkin, että toimii edes jollain tasolla.

Jep, onhan tuo vielä pahasti vaiheessa, mutta jollakin peli pitää avata tämänkin suhteen. Ilmeisesti myös tuki freesyncille on pelikohtaista, eli vaatii lisäpäivityksen pelikoodiin toimiakseen?
 
Viimeksi muokattu:
Todennäköisesti Microsoftin laaduntarkkailu esti moisen kurapökäleen julkaisun. Pettyneet:

-Fightinglove
-
-
-
-
-

Unohtamatta:

-
-
-

Vaikutti kyllä keskustelupalstoilla olevan montakin pettynyttä kyseiseen tilanteeseen. Mutta jatka sinä niiden vuodesta toiseen 'helvetisti' muutoksia kokevan NHL pelien ostamista:tup: Olisiko parempi pitää ne omat mielipiteet ihan itselläsi, jos ei osaa asiallisesti keskustella?
 
Ei vielä päivämääriä ole ilmoitettu milloin kevätpäivitystä sais ladattua?

Lähinnä 1440p reso kiinnostais kun monitorilla tulee pelattua.

En tiedä onko tekemistä sillä, että tuo Windows 10:in kevään päivitys on myös viivästynyt ja tällä hetkellä puhutaan"May updatesta" Xboxilla eli toukokuun päivityksestä. Muutama lisäfeature tuli nyt Insider-ryhmään kuuluville tähän "May" updateen:

120Hz Comes to Consoles

In April, we added variable refresh rate, 1440p resolution support, and auto low latency mode. But we aren’t done just yet. In May, we’re adding support for additional panel refresh rates. Gamers with gaming monitors and televisions that support a 120Hz refresh rate can now turn on 120Hz support for 1080p and 1440p output resolutions. This high refresh rate option means you can now take full advantage of displays with 120Hz capabilities.


Groups.png


Group Your Games and Apps (ei ole vielä Alpha ryhmäläisillä, mutta tulossa)

Our fans asked for new ways to organize their library of games and apps. In response, we’re introducing a powerful new enhancement to Pins which we call “Groups.” With Groups, you can create multiple collections of content made up of anything from within My games & apps. You can also assign custom names to each Group, organize and order them, and add individual Groups to Home. Groups will appear across My games & apps, Home, and Guide, so you’ll be able to access your Groups at a moment’s notice. Best of all, Groups are tied to your account, so they will automatically sync across multiple Xbox One consoles. We’ve started you off with a Group that should look very familiar — your Pins!


Trim.png




Trim Clips Directly in the Guide
Last month, we added a new sharing feature that helps gamers upload their captured screenshots and videos directly to Twitter. This month, we’re improving on the sharing experience even further; you can now trim your recent game captures directly from the Guide, so you won’t need to switch to Upload Studio to make a quick cut to your saved clips.



May Xbox Update Adds Groups, High Refresh Rate, and More
 
Tuo 120 Hz tuki on vähän jännä prioriteetti ollut, kun mulla ei ainakaan tule yhtään peliä mieleen joka tukisi >60 Hz ruudunpäivitystä. Onko tästä jotain iloa yhdistettynä tuohon FreeSynciin? Tietty pc-näytöllä leffoja katsellessa on jotain hyötyä, kun 24 Hz sisältö menee nätisti 120:een.
 
Vgtechin on julkaissut Conker Live & Reloadedin analyysin. Analyysin mukaan alunperin Xboxilla peli pyöri noin 635x478 resoluutiossa. Xbox Onella peli pyörii noin 1270 x 956 resoluutiolla ja Xbox One X:llä noin 2540 x 1912. Pelin ruudunpäivitys cutsceneissä on huomattavasti vakaampi Xbox Onella ja Xbox One X:llä


 
Voisipa pelata uudelleen Conker Live & Reloaded Xbox X:llä.
Suosittelen peliä kyllä todellakin jos ei ole aikaisemmin pelannut.
 
Enskuussa siis vois tulla päivitystä. Olis kyllä makeeta jos saisivat esim. CoDin jollain tapaa rullaamaan 120Hz, tarkoittaa varmaan aikamoista graffojen tyhmennystä tai resosta tinkimistä.

Miksei kuitenkin 4k sijasta nopeampaa 120fps olis mahdollinen.
 
Enskuussa siis vois tulla päivitystä. Olis kyllä makeeta jos saisivat esim. CoDin jollain tapaa rullaamaan 120Hz, tarkoittaa varmaan aikamoista graffojen tyhmennystä tai resosta tinkimistä.

Miksei kuitenkin 4k sijasta nopeampaa 120fps olis mahdollinen.
Helpompaa lisätä resoluutiota (gpu) vs fps (cpu), ainakin näin nopeasti 'järkeillen'
 
No pelit on max 60FPS enginelle tehtyjä, joten tuskin tullaan näkemään 120FPS:iä.

Ainoa mikä etäisesti voisi tulla mieleen on tuo Halo MCC "remasteri" eli Xbox One X päivitys, jos sen reso olisi tarvittaessa 1080p Xbox One X:llä, niin varmaan silloin tuonne 120Hz:iinn voisi päästä, mikäli custoimoivat sen ja tekevät siitä esimerkiksi kilpailullisen turnausversion. (Oli ~1080p@60 Xbox Onella).

Vähän semmoinen fiilis, että nyt kun suurinosa peleistä on muutenkin 30FPS (poislukien moninpelit) niin ehkä seuraavalla sukupolvella vihdoin päästäisiin 60FPS minimiin.

Tai sitten jossain vaiheessa jos frame rate interpolointiin päädytään 30FPS peleissä jossakin vaiheessa eli "fake 60FPSään".


Toukokuun Games with Gold pelit:


Xbox One:

Super Mega Baseball 2
Metal Gear Solid: The Phantom Pain

Xbox 360:

Sega Vintage Collection: Streets of Rage
Vanquish

 
Viimeksi muokattu:
Aivan joo, menee prossulle kuormaa jos frameja tarvitaan. Eikä taida olla kaksinen X:ssäkään tuo prossupuoli.

No 1440p myös kiva lisä :)
jep sama 'paska' prossu, gpu sitten huomattavasti parempi

Tuntuu, että nuo games with gold pelit huononee huononemistaan ja näin varmasti yrittävät saada ihmiset gamepassin pariin. Ei sillä, ettäkö pelit olisivat huonoja/makunsa kullakin, mutta auttamattoman vanhoja ja MGS olisivat voineet edes complete laittaa eikä vaan perus versiota(PS+ vuosi sitten oli sama(?`))
 
Toisaalta pc:lläkin 120/144hz näytöillä ja näyttiksen samalla hertsiasetuksella matallammatkin fps:t näyttää paremmalta/sulavammalta niin miksei sitten konsojenkin puolella.
 
Digital Foundryn Hellbladen Xbox One X analyysi. ns. 60FPS modessa näyttäisi olevan melkoisen vakaa 60FPS ja resoluutiolla 1080p - 1296p välillä. Xbox One pyörii 900p resoluutiolla, mutta vakaalla 30FPS:llä.

4K modeja on kahdenlaisia Tomb Raiderin tapaan, mutta Hellbladessa molemmat ovat dynaamisella resoluutiolla.


"Next, there's the resolution and enriched modes on Xbox One X, each of which add a straight 30fps cap. Ninja Theory promises resolutions typically lower than 4K for the enriched mode, albeit with the best visual settings for shadows and foliage. The max result on each does come in at 3840x2160 at the absolute peak - though it's obviously less common on the enriched variant. The opening coastline area, for example, runs at 3072x1728 on the enriched mode, giving us 80 per cent on each axis of full ultra HD resolution. It's a faintly visible cut in image quality from the high resolution mode, which hits 3328x1872 in that very same scene - or 86 per cent for reference."




Does Hellblade on Xbox One X deliver the definitive console experience?
 
Toisaalta pc:lläkin 120/144hz näytöillä ja näyttiksen samalla hertsiasetuksella matallammatkin fps:t näyttää paremmalta/sulavammalta niin miksei sitten konsojenkin puolella.
Tarkoitatko että 144Hz näytöllä 45fps näyttää sulavammalle mitä 60Hz näytöllä 45fps? Jos näin niin olet plasebol uhri valitettavasti. :(
 
No siis olettaen, että konsolin Vsync osaa toimittaa freimit nopealle näytölle oikein, niin kyllähän niiden tarvitsee vähemmän odotella seuraavaa ruudunvirkistystä kuin hitaalla näytöllä. Niinpä nopea näyttö saa muun kuin 30/60 fps:n tietysti näyttämään rahtusen sulavammalta (mutta ei toki läheskään FreeSync/Gsync-luokkaa). Jos taas pysyy tiukasti 30 tai 60 fps:ssä, silloin ei tietysti ole vaikutusta.
 
No siis olettaen, että konsolin Vsync osaa toimittaa freimit nopealle näytölle oikein, niin kyllähän niiden tarvitsee vähemmän odotella seuraavaa ruudunvirkistystä kuin hitaalla näytöllä. Niinpä nopea näyttö saa muun kuin 30/60 fps:n tietysti näyttämään rahtusen sulavammalta (mutta ei toki läheskään FreeSync/Gsync-luokkaa). Jos taas pysyy tiukasti 30 tai 60 fps:ssä, silloin ei tietysti ole vaikutusta.
Niin puhut siis scanout lagista? Sehän on siis yksi input lagin muoto eli se aika joka kestää että monitori piirtää kuvan ruudulle (kaikki muu laskenta on jo tehty). Tämähän siis nimensä mukaan pienentää input lagia teoriassa tämä skenaario mutta ei se tee mitään sille että kuvasarja on edelleen 45 kertaa sekunnissa. 45fps kuva on valitettavasti 45fps kuva.

Lisätään tähän vielä oma huomio kun vierekkäin on 240Hz ja 60Hz monitorit. Kummassakin näyttää alle 60fps content yhtä rujolta. En pysty kehumaan kumpaakaan paremmaksi.
 
Niin puhut siis scanout lagista? Sehän on siis yksi input lagin muoto eli se aika joka kestää että monitori piirtää kuvan ruudulle (kaikki muu laskenta on jo tehty). Tämähän siis nimensä mukaan pienentää input lagia teoriassa tämä skenaario mutta ei se tee mitään sille että kuvasarja on edelleen 45 kertaa sekunnissa. 45fps kuva on valitettavasti 45fps kuva.

Lisätään tähän vielä oma huomio kun vierekkäin on 240Hz ja 60Hz monitorit. Kummassakin näyttää alle 60fps content yhtä rujolta. En pysty kehumaan kumpaakaan paremmaksi.

Scanout lag saattaa olla oikea termi, mutta en ole näistä niin varma.

Pointtini oli kumminkin siis, että vaikka esim. 45 fps luonnollisesti aiheuttaa kummalla tahansa näytöllä epätasaisia frametimeja eli aika rujon näköistä menoa, niin silti mitä nopeampi näyttö, sen vähemmän tätä judderia tulee (eli tahdistus osuu tarkemmin). Korjaava vaikutus on silti varsin marginaalinen, ei erityisen näkyvä eikä varmasti monikaan pitäisi sitä merkittävänä.
 
Kyllähän se Xbox ekosysteemi on osittain PC puolella. Voi sitten pelailla noita boxi "exclusiiveja" (Gearsit, Halot jne) ostamatta koko matolaatikkoa.

Toki multiplatform pelejä on joka paikassa. Ei kai siinä mitään uniikkia ole.
Tosin, hyvin erilainen tuo Xbox/Windws 10 käyttöympäristö on vrt. vaikka Steamiin ja Originiin. Paljon rajatumpi ja "konsolimainen" sanoisinko.
 
Kyllähän se Xbox ekosysteemi on osittain PC puolella. Voi sitten pelailla noita boxi "exclusiiveja" (Gearsit, Halot jne) ostamatta koko matolaatikkoa.


Tosin, hyvin erilainen tuo Xbox/Windws 10 käyttöympäristö on vrt. vaikka Steamiin ja Originiin. Paljon rajatumpi ja "konsolimainen" sanoisinko.

Et pysty pelaamaan kaikkia boxin pelejä pc:llä.
 
Asiaton käytös - jatkuva provosoiva käytös
Eipä tuo haittaa.

Ei minuakaan, enkä usko että ketään muutakaan boxin omistajaa. Valitus taitaa tulla tuolta sinisestä leiristä kun joutuvat pelaamaan teknisesti paskalla laitteella, tai sitten parin tonnin pc:llä että pääsevät X:n tasolle.
 
Testasin tuossa ekan kerran tota Share Controller hommaa ja kyllä se pelittää, periaatteessa. Viive vaan oli kuulemma sitä luokkaa, että aika mahdotonta oli. Tällä toki ei mikään huippunopea yhteys joten pitänee vielä kokeilla kaverin kanssa jolla nopeammat yhteydet. Viiveetöntähän se ei tietenkään tule olemaan. Mutta esim. sohva-coopit, Lego pelit ym. voisi tuollaisella pelata jos se edes jollain lailla pysyisi pelattavana.
 
Asiaton käytös - onelinerit ja provosointi
Ei minuakaan, enkä usko että ketään muutakaan boxin omistajaa. Valitus taitaa tulla tuolta sinisestä leiristä kun joutuvat pelaamaan teknisesti paskalla laitteella, tai sitten parin tonnin pc:llä että pääsevät X:n tasolle.
Kyllä, kyllä.

tenor.gif
 
Hyvään aikaan kyllä pubg studio myi itsensä, kun Fortnite tuli ja jyräsi heti sen jälkeen. Kevyesti arvo varmaan hiipunut.
 
Hyvään aikaan kyllä pubg studio myi itsensä, kun Fortnite tuli ja jyräsi heti sen jälkeen. Kevyesti arvo varmaan hiipunut.

En muita tilastoja löytänyt kuin steam ja tänään ollut parhaillaan 2 miljoonaa pelaajaa PUBG:ssa joka enemmän kuin TOP 10 pelatummissa kaikilla muilla yhteensä joten en usko että kovinkaan jyrätty on :D

Itse kyllä räiskinnästä mätän paljon mieluummin Halo tai Gears of War
 
Onko tähän joku syy ettei täällä saa mainita yritystä sen edustajan välistä suhdetta?
Mikäli käyttäjä ei ole itse tuonut julkisuuteen mahdollista työsuhdettaan johonkin firmaan niin parempi jättää mainitsematta, poislukien mahdolliset "isot kihot" jotka ovat julkisesti tiedossa muutenkin.
Toki jos minulta on mennyt ohi @no_way4000 mainostamassa että on MS:n edustaja tms niin sitten asia on toinen ja homma voidaan korjata.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 382
Viestejä
4 506 180
Jäsenet
74 391
Uusin jäsen
Miqz

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom