Ehdotuksesi megamenusta on sikäli huono, että tarvitisisin sitä vain 1141px alkaen. Siitä aiheutuisi ylimääräistä rasitetta palvelimelle ja selaimelle, kun pitäisi koko ajan ladata kahden eri valikkosysteemin generointi.
Yritän siksi jossakin vaiheessa ensin puukottaa teemaa. Jos teeman puukotus osoittautuu itselleni liaan vaikeaksi tehtäväksi, tutkin, mitä megamenu voisi tarjota. Se on minulle kuitenkin vastaa viimeinen hätävara sen tuoman ylimääräisen rasitteen vuoksi.
Valitettavasti en ymmärrä toimintalogiikkaasi, koska se on ihan erilainen kuin sivustoilla joista itse pidän.
Tämä sivusto mobiilileveyksillä on aika lähellä sitä, mistä pidän. Lue kuitenkin korjausehdotukseni. En täysin pidä tämän sivuston mobiilivalikko onnistuneena. Olen kertonut, mikä minun mielestäni valikossa on pielessä. Olen antanut korjausehdotuksia. Jos et ehdotuksistani välitä, se on sinun asiasi. Jos valikko muille kelpaa, ok. Minulle vaan tämän sivusto mobiilivalikossa on suunnitteluvirhe. Toivon, että hyväksyt mielipiteeni.
Ihan sinulle tiedoksi, että yli 1140 levyksillä selain pääsee huomattavasti pienemmällä työllä kuin mobiilileveyksillä. Yli 1140 leveyksillä nimittäin selaimen ei tarvitse käsitellä lainkaan suurta joukkoa jQuery-komentoja. Pudotusvalikko toimii ilman JavaScriptiä, pelkällä CSS:llä. Toki pudotusvalikon toimivuutta voi varmistaa JavaScriptillä, mutta varmistaminen ei periaatteess ole tarpeen. En usko, että WordPressin luomissa pudotusvalikoissa on yhtään JavaScript-koodausta.
Ymmärrä, että pidän sinua ystävänä. En kritisoi kritisoimisen vuoksi. Jokaisen suunnittelijan pitää sietää kritiikkiä.
Sanariksen foorumissa joillakin kommentoijilla oli asenne, että laatijaa pitää aina hirveällä hinkulla lähteä puolustamaan. Kritisoin laatijoiden tekemisiä, mutta niin tekee moni muukin. Ihan samalla lailla kuin ristikoiden laatijoiden luomuksia pitää kritisoida. aivan samalla lalla koodaajien luomuksia pitää voida kritisoida. Turha koodaajan tai ristikon laatijan työn puolustelu on lapsellista.
Mitä muuten tämän sivuston valikkoon tietokonelevyksillä, myös tietokonelevyksillä valikossa on JavaScript koodia ja siinäkin vaikuttaisi olevan jQueryllä luotua toiminallisuutta.
WordPressin tietokonevalikko on ilman jQuery luotu. Megamenulla siihen ehkä voisi saada samanlaisen toiminnallisuuden kuin mitä on tällä sivustolla. Sen antaisi paremmat lähtökohdat eteenpäin. Tämän tyyppinen valikko toimii mobiilissakin yli 1041px viewport-leveyksillä. Kyllä minä tämän sivuston kaltaisen valikon yli 1140px ylittäville arvoille voisin kelpuuttaa.
Mutta sitten pitäisi miettiä, minne sijoittaa hakutoiminnan. Hakutoiminnalle pitäisi laittaa uusi koodi. Selaimen pitäisi piilottaa ja paljastaa haku leveysarvoista riippuen. Samoin mahdolliset apuvalikot pitäisi piilottaa, sillä toimintovalikolle ja aihevalikolle pitäisi tietokoneelle luoda oma versio.
Voisin tuskin jättää valikkoa kiinteäksi, sillä alivalikoissa on niin paljon kohtia, että kaikki valikot eivät mahtuisi avautumaan näytölle.
Tämän sivuston kaltaisen päävalikon laittaminen nykyisen valikon tilalle olisi kyllä melko hankala toimenpide. Ikävintä on se, että ylimääräinen koodi entisestään hidastaisi sivuston lataantumista. Jos saisin teeman koodin muutettua, mitään ylimääräistä valikongenerointia ei tarvittaisi.