Mielestäni kaikenmaailman haasteiden, unlockien ja muiden 'numbers go brrrr' juttujen tuominen peliin on sitä välittömän palkitsemisen kulttuuria, joka nimenomaan on tuotu suuren yleisön viihdyttämiseksi. Olen pelannut pelisarjaa parikymmentä vuotta enkä ainakaan tunnista itseäni siitä "oikeasta BF-yleisöstä" joka kaipaa mitään haasteita pelisarjaan. Minua ei haittaisi ollenkaan, jos vaikka palattaisiin BF2 tyyliin, kun ei ollut tähtäimiä tai muuta avattavaa ja hahmoluokilla oli tasan yksi uusi ase avattavana (okei, lisäreistä tuli aikanaan pari lisää).
Ja hei kamoon, sataviisikymmentä headshottia yli 150 metrin päästä jonkun paskan kiväärin avaamisesta? Esimerkiksi
Battefield 3:ssa haasteet olivat paljon helpompia ja oikeastaan vain mukava lisä, eivätkä vaatineet mitään munat hikisenä kuukausikaupalla grindaamista. Puhuttiin siis luokkaa 10 taposta tai 150 kumulatiivisestä metristä headshottien etäisyydestä. Ja peli oli silti yksi sarjan parhaimpia.
Kertoo vaan pelin huonosta laadusta, jos sitä ei jaksa pelata pelkästä ilosta ilman, että tekee tietoisesti työtä jotain "palkintoa" kohti.
E: Ei minulla oikeastaan mitään ole vaikeita tai haastavia haasteita vastaan. Mutta miksei riitä, että niistä saa palkinnoksi vaikka hienon dogtagin tai jonkun muun mitalin, kuten ennenkin? Miksi joku ase pitää lukita sellaisen taakse? (EE: Esimerkki hyvin toteutetusta palkitsevasta haasteesta oli Halo (3) Vidmaster Challenge, jonka kautta sai Recon armorin ja haasteet vaativat kahden eri pelin pelaamista, mutta eivät silti vaatineet mitään turhaa grindaamista.)