World of Warcraft

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
NO ainakin jos asenne on toi.. "ei viitti kun pitäisi vähän pelatakin".

Aika äkkiä ne randomitkin oppii, kun hieman wipeä tulee.

Nääh. Tuo olisi nyt Blizzulta vaan kaikilla mahdollisilla tavoilla aivan älyvapaa veto ja pelaajien määrä tippuisi kuin lehmän häntä entisestään. Tietty jos raha ei kelpaa niin sittenhän voi olla hyväkin idea alkaa suunnittelemaan pelin sisältö "oikeita raidaajia" ajatellen. :D
 
lfr= /follow random /die /loot

se tunne kun RL huutaa naama punasena battle ressiä ja yhtään siementä ei ole pusseissa (tais maksaa jotain 100g 2 stakkia)

ja toinen, alotat instan ja kaikki cct buffit ja pullit menee ilman puolentunnin opastamista :D

greater blessit tais tulla jossai 1.6 paikkeilla?
 
greater blessit tais tulla jossai 1.6 paikkeilla?
Kattelin .. 1.9 vasta eli AQ launch.

Aika yllättävän pitkää kesti :) Samassa patchissä tuli paladin talent revamp.

Patch 1.9.0

Talenteillahan sai vissiin pidempiä versioita noista, mutta piti buffata kaikki kuitenkin erikseen.
 
varmaankin viimisin patsi ennen tbc.tä + vanha honor systeemi mountteineen ois optimaalinen tai sinne päin
 
Enpä usko että aivan 1:1 tulee, vaan jotain pieniä muutoksia kuten UI parannukset, grafiikat(?), debuff limitit pois, cooldownien säätöä alemmas (30min rebirth esim) ja flaskit ei katoa kun kuolee.

Mitään talenttien, skillien tai itemien säätämistä en kyllä usko että tulisi. Parashan olisi että otettaisiin se viimeinen patchi ennen "expansion patchia" ja siihen tuotaisiin lisäksi muutamia quality of life muutoksia joita tuossa vähän listasinkin esimerkkinä mitä tarkoitan.

Tottakai tästäkin moni itkee samalla tavalla kuin itkisi jos olisi aivan täysin 1:1, blizzard ei tässä asiassa voi voittaa. Täytyy sanoa että TBC on mekaniikoilta paljon miellyttävämpi kokemus ja aivan yhtä "HC" kuin vanillakin, ellei jopa enemmän. Ainoa miinus on lentomountit.
 
Ehkä tärkein ominaisuus, jonka Blizzu vois implementoida sekä perus wowiin, että tulevaan classicciin on ingame voip random groupeille. Killat ja pre-made raidigroupit sais käyttää ihan mitä tahansa voipa hyvänsä, mutta random groupien kans ois hyvä jos voi vetää ingame, koska sillon kommunikaatio helpottuis ja ei tarttis kenenkään säätää mitään discord/ventrilo/teamspeak tms juttuja ennen ku voi kaverin kans tehä vaikeampia (koskee lähinnä vanillaa, koska normaalissa wowissa ei oo vaikeita kestejä) kestejä pois.
 
Mielestäni vanillan ei pidä olla valmiiksi patchissä 1.12, vaan progressata kohti tuota patchia vaikka blizzlike aikaväleillä. Pelimoottorin päivitys voi olla myöhempikin, kuten se ilmeisesti tulee olemaan lähempänä nykyistä pelimoottoria, mutta sisällön pitäisi edetä Blizzliken mukaan. Siitä en ole varma haluanko vanillan siirtyvän jossakin aikajaksossa TBC:hen, vai pitäisikö vanilla pitää vanillana, ja TBC-realm erikseen. Tai että pitäisikö TBC:n tulla samaan aikaan vaihtoehdoksi täysin vanillalle. Mieluiten ottaisin mallin: Vanilla Blizzlike progressilla -> (optional transfer TBC:lle, mutta vanillaserveri jämähtää paikoilleen), -> TBC blizzlike progressilla -> (Optional transfer WOTLK:iin) -> blizzlike progress. Voisihan se olla myös mahdollista että hahmon voisi kopioida vanillan lopuksi TBC:lle, jolloin myös vanillahahmo jää säilöön. Todennäköisesti kuitenkin vanilla on koluttu läpi jo kun TBC tulee vaihtoehdoksi ja serveri kuolee pystyyn, jolloin se ei välttämättä ole realistinen vaihtoehto blizzardin kannalta.

Mutta jos tietty expansion julkaistaan suoraan sen viimeisessä päivityksessä, jää siitä suurin osa turhaksi contentiksi. Miksi esimerkiksi raidata MC:tä kunnolla gearin toivossa, kun vaihtoehtona on mennä nopeinta reittiä BWL - AQ - Naxx ja farmata niitä. Tuolloin HC pelaajat voittaisivat ja pelistä tulisi vain nopeuskilpailu, ja HC pelaajat saisivat järjettömän edun päästessään etenemään kovimpaan contentiin nopeiten.

nuo "quality of life" muutokset pitäisin mahdollisimman minimissä, mainitsin aiemmin herbien ja orejen spawnraten muutoksen suhteelliseksi serverin pelaajamäärään, jolloin niiden poimiminen ja markkinat pysyvät suhteellisen vakaina. Cooldownien ja yleisestikin skillien muokkaamisen jättäisin kokonaan pois, jopa sen 50g respec feen pitäisin paikallaan vaikka se vituttaa aivan helvetisti. Gold sinkit pakottavat pelaajat myös pelaamaan peliä, eikä ainoastaan logaamaan raideille. Selvät bugit voi puolestani korjata "non-blizzlikesti" pois, eli jos bugi/abuse on löydetty patchissa 1.7, korjataan 1.9 (mutta se on exploitattavissa aiemmin), niin se pitäisi poistaa heti.

Esimerkiksi jos jonkun tolpan päälle kaupungin guardit eivät suostu juoksemaan ja se mahdollistaa huntereiden ampumisen viholliskaupungissa, vartijat korjataan vasta patchissa 1.11, mutta on blizzlikesti abusettavissa tuohon asti, niin mielestäni tuo pitäisi korjata jo heti.
 
Ehkä tärkein ominaisuus, jonka Blizzu vois implementoida sekä perus wowiin, että tulevaan classicciin on ingame voip random groupeille. Killat ja pre-made raidigroupit sais käyttää ihan mitä tahansa voipa hyvänsä, mutta random groupien kans ois hyvä jos voi vetää ingame, koska sillon kommunikaatio helpottuis ja ei tarttis kenenkään säätää mitään discord/ventrilo/teamspeak tms juttuja ennen ku voi kaverin kans tehä vaikeampia (koskee lähinnä vanillaa, koska normaalissa wowissa ei oo vaikeita kestejä) kestejä pois.

Pls no. Chatti riittää aivan täysin jopa ihan raidaamiseen.

Anyway ei tätä ole tulossa, kun ei kuulu tähän peliin.
 
varmaankin viimisin patsi ennen tbc.tä + vanha honor systeemi mountteineen ois optimaalinen tai sinne päin
Se on ollu monella privalla.

Ainoa ongelma tuossa on oikeastaan se että alku content on liian helppoa, koska 1.10-> tuli aika paljon parannuksia lootteihin.

Esim 1.10 patchissä UBRS muutettiin 15->10man ja scholo ja stratholme 10-5man. Koska talentti päivitykset ja lootit oli sen verran kovempia mitä pelin alussa.

Edit. Eikös pelissä ollut aikanaan joku VoiP? Millois se tuli? Ainakin WotLK käytin, ei ollut ehkä aiemmin?
 
Se on ollu monella privalla.

Ainoa ongelma tuossa on oikeastaan se että alku content on liian helppoa, koska 1.10-> tuli aika paljon parannuksia lootteihin.

Esim 1.10 patchissä UBRS muutettiin 15->10man ja scholo ja stratholme 10-5man. Koska talentti päivitykset ja lootit oli sen verran kovempia mitä pelin alussa.

Edit. Eikös pelissä ollut aikanaan joku VoiP? Millois se tuli? Ainakin WotLK käytin, ei ollut ehkä aiemmin?
Tais tulla jossain tbc patchissa, mutta en ole koskaan kuullut että sitä olisi kukaan, koskaan, missään käyttänyt.
Touhu pelin kulta-aikoina oli niin guild pohjaista että ventriloa yms käyteltiin ja randomien kanssa pysyttiin chatissa.

Sent from my H60-L04 using Tapatalk
 
Tais tulla jossain tbc patchissa, mutta en ole koskaan kuullut että sitä olisi kukaan, koskaan, missään käyttänyt.
Touhu pelin kulta-aikoina oli niin guild pohjaista että ventriloa yms käyteltiin ja randomien kanssa pysyttiin chatissa.

Sent from my H60-L04 using Tapatalk
Jooh, mulla oli pari kaveria, jotka ei ollu killassa ja pelas kasuaalisti. Niiden kanssa tuli jonkun aikaa käytettyä sitä voice chattia.
 
Kieltämättä. Niin minimaalinen pelaajakunta edes vaivautuu Mythicin kanssa että Blizzu voisi käyttää nekin rahat järkevämpään contenttiin.

Vaihdat vain Mythic = Retail ja olet lähellä totuutta. :D
 
Mythic koki myös inflaation ja siitä koitettiin saada kaikille kontenttia. Aikaisemmin jos jollain oli myyttistä päällä niin tiesi että sen eteen oli myös tehty töitä
 
Mythic koki myös inflaation ja siitä koitettiin saada kaikille kontenttia. Aikaisemmin jos jollain oli myyttistä päällä niin tiesi että sen eteen oli myös tehty töitä

Ennen oli paremmin, kun oli ylipäätään epicciä tai vaikka Atiesh olalla, niin tiesi että tuo kaveri on nähnyt vaivaa saadakseen tuon. Tuntematon käsite nykywowissa.
 
Ennen oli paremmin, kun oli ylipäätään epicciä tai vaikka Atiesh olalla, niin tiesi että tuo kaveri on nähnyt vaivaa saadakseen tuon. Tuntematon käsite nykywowissa.

Blizzulla ois ehkä pitäny mieluummin skaalata niitä jo saavutettujen epicien ja legendaryjen iLvLiä ja statseja jotenki ylöspäin sen sijaan, että ne ois jääny samalle tasolle ja kärsiny inflaatiota uusien expansionien myötä .... ja ehkä samalla ois raidien vaikeustasoki skaalata jollain lailla ylöspäin sen sijaan että ne ois hakattu staattisiksi siihen mihin ne jäi ku uus expansion tuli
 
Blizzulla ois ehkä pitäny mieluummin skaalata niitä jo saavutettujen epicien ja legendaryjen iLvLiä ja statseja jotenki ylöspäin sen sijaan, että ne ois jääny samalle tasolle ja kärsiny inflaatiota uusien expansionien myötä .... ja ehkä samalla ois raidien vaikeustasoki skaalata jollain lailla ylöspäin sen sijaan että ne ois hakattu staattisiksi siihen mihin ne jäi ku uus expansion tuli
No ilvl-inflaation tarkoitus on tietysti se, ettei huippukamoilla seilata parissa päivässä suurta osaa seuraavasta laajennuksesta läpi.
 
No ilvl-inflaation tarkoitus on tietysti se, ettei huippukamoilla seilata parissa päivässä suurta osaa seuraavasta laajennuksesta läpi.
Levutushan menee end tier raidikamppeilla yleensä 80-110% läpi jo nytkin.
 
Blizzulla ois ehkä pitäny mieluummin skaalata niitä jo saavutettujen epicien ja legendaryjen iLvLiä ja statseja jotenki ylöspäin sen sijaan, että ne ois jääny samalle tasolle ja kärsiny inflaatiota uusien expansionien myötä .... ja ehkä samalla ois raidien vaikeustasoki skaalata jollain lailla ylöspäin sen sijaan että ne ois hakattu staattisiksi siihen mihin ne jäi ku uus expansion tuli

Tuo on ollut Wowin suurin kompastuskivi, kun on jätetty vanha sisältö hyödyttömäksi.

Ajattele jos progressio olisi suht tasainen Vanillasta Legioniin, niin sisällön määrä olisi tajunnanräjäyttävä. :think:
 
Itse olen suuresti yllättynyt, että vieläkin jaksavat pistää +10 leveliä cappiin joka expansion.
Itse olisin viimeistään lvl100 kohdalla tehnyt silleen, että kaikki tulevat lisärit on vaan lisää raideja, daily quest zonei/mitälie, sen sijaan että lisää jotain questaus zoneja.
Todellakin tämä. Kuka jaksaa enää leveleiden takia pelata tuota nykywowia? Ei mitään hienoa dingata. Saa jonkun yhden kämäsen talentin 10 levulla.

Olisi voinut vaikka kehitellä jonkun paragon levu tyyppisen tuohon rinnalle tuossa 100 levulla. Joten Legion ja BFA lisäreissä vain paragon levut olisi kertynyt. Niillä olis voinut olla joku oma talentpuu.

Muutenkin olisi saattanut olla kivempi, että lisäreissä levut nousee vain 5 / lisäri.
 
Itse olen suuresti yllättynyt, että vieläkin jaksavat pistää +10 leveliä cappiin joka expansion.
Itse olisin viimeistään lvl100 kohdalla tehnyt silleen, että kaikki tulevat lisärit on vaan lisää raideja, daily quest zonei/mitälie, sen sijaan että lisää jotain questaus zoneja.
Itse pidän wowin tarinoista ja vaikka en joka questia alakkaan lukemaan niin ensimmäisten charrujen kohdalla tuo levutus storyline on se mitä odotan aina expansionilta.
 
Oliskin ollu ostettavat reagentit vanillas...
E11_p1_en.jpg

Höyhenet loppu aina kriittisellä hetkellä -> epic personal fail
Heroes of WoW
 
Vaihdat vain Mythic = Retail ja olet lähellä totuutta. :D

No eipä kyllä oikeastaan.
Itse olen suuresti yllättynyt, että vieläkin jaksavat pistää +10 leveliä cappiin joka expansion.
Itse olisin viimeistään lvl100 kohdalla tehnyt silleen, että kaikki tulevat lisärit on vaan lisää raideja, daily quest zonei/mitälie, sen sijaan että lisää jotain questaus zoneja.

Jaa, minusta taas lvl100-110 levutus oli ehkä parasta koko Legionissa. Saisi olla pitempikin rupeama toi. Siinä vaiheessa se peli tylsäksi menee kun pitää alkaa dailyjä yms. grindaamaan.
 
muistan jostain lukeneeni että lvl100 vai 105 tulee olemaan se viimeinen taso ja siitä ei koskaan mennä yli

olikohan tämä ennen LK.ta tjs
 
muistan jostain lukeneeni että lvl100 vai 105 tulee olemaan se viimeinen taso ja siitä ei koskaan mennä yli

olikohan tämä ennen LK.ta tjs
Se oli myös ennen 10 levun expansioita
 
En löytänyt alkuperäistä Vanilla versiota tästä, mutta TBC grand experiencen alussa oleva vanillapätkä tuo aika elävästi takaisin mieleen ne kaikki mahtavat hetket alkuperäisestä wowista:

Jos joku löytää jostakin toimivan videon ensimmäisestä Grand Experiencestä niin se on silkkaa vanilla nostalgiapornoa. ;)
 
Aaaaaaah vanilla wow :tup: mättää pari tuntia raidia ja viimeisen bossin kuoltua menee ja loottaa kaiken itselleen. Hyvää viihdettä, kun junnut itku/parcu ragee chattiin. :lol:
Ja moni vielä haluaa saman pelin takas :think:
 
Aaaaaaah vanilla wow :tup: mättää pari tuntia raidia ja viimeisen bossin kuoltua menee ja loottaa kaiken itselleen. Hyvää viihdettä, kun junnut itku/parcu ragee chattiin. [emoji38]
Ja moni vielä haluaa saman pelin takas :think:
/facepalm

Sent from my H60-L04 using Tapatalk
 
Aaaaaaah vanilla wow :tup: mättää pari tuntia raidia ja viimeisen bossin kuoltua menee ja loottaa kaiken itselleen. Hyvää viihdettä, kun junnut itku/parcu ragee chattiin. :lol:
Ja moni vielä haluaa saman pelin takas :think:
Levuta eka hahmoa se 100-250h lvl 60, farmaa pre-raid kamat, mene ja tee tämä temppu, saa potkut killasta ja todennäköisesti raid-ninjan maine, well spent 500h parin itemin takia -> joke's on you.
 
Ja moni vielä haluaa saman pelin takas :think:

Joo, en voi käsittää kans. Ihan täyttä roskaahan se peli oli verrattuna nykyiseen. Eikai kenelläkään, joku vanillaa pelasi "tosissaan" sillon 10 vuotta sitten, ole enää nykypäivänä laittaa samoja tuntimääriä siihen sisään anyway.
 
Joo, en voi käsittää kans. Ihan täyttä roskaahan se peli oli verrattuna nykyiseen. Eikai kenelläkään, joku vanillaa pelasi "tosissaan" sillon 10 vuotta sitten, ole enää nykypäivänä laittaa samoja tuntimääriä siihen sisään anyway.

Ymmärrän mielipiteesi. Omani on täysin päinvastainen ja en voi käsittää miten kukaan jaksaa tuota kuraa eli nykywowia pelata. Vanilla eikä TBC ei vaatinut mitään älyttömiä tuntimääriä - silloinkin tuli raidailtua koko content läpi guildissa jossa parina arki iltana pelailtiin klo.21-23/24. En pidä kovin rankalta.

Levutus toki otti aikaa, mutta kukaan ei tainnut sitäkään pakottaa vetämään putkeen...
 
Retailissa servut tyhjenee silmissä ja joku jaksaa vielä väittää pelin olevan parempi, kuin ennen? :think:
 
En löytänyt alkuperäistä Vanilla versiota tästä, mutta TBC grand experiencen alussa oleva vanillapätkä tuo aika elävästi takaisin mieleen ne kaikki mahtavat hetket alkuperäisestä wowista:

Jos joku löytää jostakin toimivan videon ensimmäisestä Grand Experiencestä niin se on silkkaa vanilla nostalgiapornoa. ;)


Harvinaisen haikea fiilis tuli tuosta. Tuli tuohon käytettyä vanilla + TBC + WotLK jotain 120d /played, mutta harvinaisen hauskaa pääasiassa oli. Hienoihin ihmisiin tuli myös tutustuttua ja vietettyä niiden kanssa ihan sopivasti aikaa raideilla :D
Stormreaver ja Exploding Labrats, jos täällä sattuu olemaan tuttuja.
 
Harvinaisen haikea fiilis tuli tuosta. Tuli tuohon käytettyä vanilla + TBC + WotLK jotain 120d /played, mutta harvinaisen hauskaa pääasiassa oli. Hienoihin ihmisiin tuli myös tutustuttua ja vietettyä niiden kanssa ihan sopivasti aikaa raideilla :D
Stormreaver ja Exploding Labrats, jos täällä sattuu olemaan tuttuja.

EL autistit. :beye:
 
Jonkun ne server first tapot piti hakea :tup:
Eikös ne realm firstit hakenu se hordepuolen parempi kilta ;) Eivaan. Itsehän olin draamassa sekä arcticassa raidaten. Myöhemmin kyllä mop lisäristä asti kulutin EL penkkiä sossuna kun ei tullut kuin pelattua buktzin kanssa ärenä :D
 
Joo, en voi käsittää kans. Ihan täyttä roskaahan se peli oli verrattuna nykyiseen. Eikai kenelläkään, joku vanillaa pelasi "tosissaan" sillon 10 vuotta sitten, ole enää nykypäivänä laittaa samoja tuntimääriä siihen sisään anyway.
Eikös nykyisin mene ihan samat tuntimäärät jos haluat pitää Artifact Powerit tapissa ja farmaat maximi Titanforged kamat jne.?

Enemmän top lootin hankkimiseen menee nykyisin aikaa kuin ennen vaikka dropratet oli minimaaliset. Nykyään on niin randomia mitä saat. Vaikka saat ns. parhaat lootit niin silti on aina mahis rollata parempaa.

Eikä peli mitään roskaa ole. Se on sentään MMO, toisin kuin nykyinen.

Vaikka aikaa ei olisi samaa määrää niin tuo levutus 1-60 on jo itsessään hauskaa.
 
Kun sain 100d täyteen hahmolle, lopetin raidaamisen ja menin täysin casuaaliksi. Täytyi vähän rajoittaa peliin mennyttä aikaa.

Ensimmäistä hahmoani, paladiinia, pelasin milloin missäkin kannettavalla ja kavereiden kanssa ja fiilistelin, tein alueita loppuun -> 22d played kun sain 60.
 
Ensimmäinen hahmo millä lie servulla Soulkeepers killassa, kiinnostus loppui warrun levelaamiseen siinä lvl 50 tienoilla. Tein maagin Sylvanas servulle ja levelaaminen meni neljän hengen suomi porukalla suht mallikkaasti. Liityttiin porukalla Methodiin ja siellä tuli raidattua MC ja BWL. Armeija vei miehen mennessään ja pelaaminen jäi puoleksi vuodeksi.

Armeijan jälkeen tein huntterin Chromaggus servulle ja liityin Arcticaan. Siellä tuli pyörittyä vanilla loppuun ja TBC alku. Välissä pienoinen tauko ja pelaaminen jatkui WotLK ToC aikoihin samassa killassa.

Tällä hetkellä satunnaista pelaamista Argent Dawnilla (RP servu). "Ensimmäisellä" hahmolla eli maagilla muistaakseni 180d played vanilla ajalta.
 
EL:ssä tuli oltua musta pappi nimeltä Pilates aikanaan :)

Kuulostaa etäisesti tutulta. Ei voi kaikkia muistaa enää, kun aika monta vuotta tuostakin. Galerram, retrispecillä healannut paladiini olin.

Eikös ne realm firstit hakenu se hordepuolen parempi kilta ;) Eivaan. Itsehän olin draamassa sekä arcticassa raidaten. Myöhemmin kyllä mop lisäristä asti kulutin EL penkkiä sossuna kun ei tullut kuin pelattua buktzin kanssa ärenä :D

Ei ollut oikein horden puolella vastusta pve:ssä siihen aikaan, kun itse pelailin. Sauna taisi jotain saada aikaan, Draaman myös jostain muistan, mutta siinä ne aika pitkälti olivatkin. PvP:n puolella sitten enemmän.
 
Kuulostaa etäisesti tutulta. Ei voi kaikkia muistaa enää, kun aika monta vuotta tuostakin. Galerram, retrispecillä healannut paladiini olin.



Ei ollut oikein horden puolella vastusta pve:ssä siihen aikaan, kun itse pelailin. Sauna taisi jotain saada aikaan, Draaman myös jostain muistan, mutta siinä ne aika pitkälti olivatkin. PvP:n puolella sitten enemmän.

Onko mitään muistikuvaa mikä oli Saunaa edeltänyt Suomikilta? Taisi olla Spirakherit kiltaliidu? :vihellys:
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 441
Viestejä
4 535 445
Jäsenet
74 809
Uusin jäsen
Jekko551

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom