World of Warcraft

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
LFR:ssä valkkaat vaan tietyn osan RAIDista mihin menet, saatat päästä alusta asti mukaan tai vaikka viimeiselle bossille, tuurista kiinni (ellei hommat ole muuttuneet sitten viime kertaisen lopettamiseni), vaikeustaso on luokkaa "Ei ole" ja raidit yhtä läpijuoksua
Ei millään pahalla mutta kuka nauttii tälläisestä? Karmeeta syöpää...
Luulin että tuo lfr on sentään sellainen että samalla ryhmällä pitää päästä koko raid läpi.

Sent from my H60-L04 using Tapatalk
 
Ei millään pahalla mutta kuka nauttii tälläisestä? Karmeeta syöpää...
Luulin että tuo lfr on sentään sellainen että samalla ryhmällä pitää päästä koko raid läpi.

Sent from my H60-L04 using Tapatalk
Casuaalit, valitettavasti. Onneksi on myös ne oikeat raidit olemassa kuitenkin
 
Ei millään pahalla mutta kuka nauttii tälläisestä? Karmeeta syöpää...
Luulin että tuo lfr on sentään sellainen että samalla ryhmällä pitää päästä koko raid läpi.

Sent from my H60-L04 using Tapatalk

99% ajasta kun viesti alkaa tyyliin "Ei millään pahalla" tai "anteeks nyt vaan" niin oikeastaan kannattaa vaan jättää postaamatta ja mennä vaikka paskalle. Just sayin'.

Mutta tosiaan LFR on käytännössä niille kavereille joilla ei vaan ole kiinnostusta/aikaa panostaa "oikeaan" raidiin. Kyllä sille löytyy ihan selkeä paikka pelistä. Enkä näe miten se on millään tavalla pois niiltä jotka sitten haluaa juosta niitä "oikeita" raideja.
 
99% ajasta kun viesti alkaa tyyliin "Ei millään pahalla" tai "anteeks nyt vaan" niin oikeastaan kannattaa vaan jättää postaamatta ja mennä vaikka paskalle. Just sayin'.

Mutta tosiaan LFR on käytännössä niille kavereille joilla ei vaan ole kiinnostusta/aikaa panostaa "oikeaan" raidiin. Kyllä sille löytyy ihan selkeä paikka pelistä. Enkä näe miten se on millään tavalla pois niiltä jotka sitten haluaa juosta niitä "oikeita" raideja.

99% ajast kun arvostelet muita niin kannattais jättää postaamatta

lfr niinkuin kaikki muutkin instat ovat farmaamista
 
Viimeksi muokattu:
Anteeks nyt vaan, ei millään pahalla, mutta kyllähän tähän ketjuun kirjoitettujen viestien määrä kielii siitä, kuinka paljon LFR ja muut pelin pilaavat ominaisuudet kuuluvat WoWiin. :cigar2:
 
Anteeks nyt vaan, ei millään pahalla, mutta kyllähän tähän ketjuun kirjoitettujen viestien määrä kielii siitä, kuinka paljon LFR ja muut pelin pilaavat ominaisuudet kuuluvat WoWiin. :cigar2:
Eiköhän se että näin vanhalla pelillä on vielä pelaajia ja keskustelua kerro että ne kyllä kuuluvat peliin ;)
 
Eiköhän se että näin vanhalla pelillä on vielä pelaajia ja keskustelua kerro että ne kyllä kuuluvat peliin ;)

Laskusuhdannetta pukkaa ja iso osa pelaajista on nostalgiaa tavoittelevia, jotka tulevat aina lisärien aikaan kokeilemaan, josko se peli ei ole enää niin surkea. ;)
 
Millainen tuo uusi vanilla tulee olemaan? Päästäänkö taas farmaamaan WSG/AB/AV repua, avaamaan AQ portit ja viettämään 6h+ AV matseja? :D Voi juku, tuotahan pitää kokeilla. Vanillasta MoPiin tuli pelattua, ehkä nyt voisi aloittaa uudelleen. Kysymysmerkkejä on kuitenkin ilmassa, onko Vanilla periaatteessa yhdellä serverillä vai tuleeko "cross realm"? Onko käytössä jotain LFR systeemejä vai mennäänkö /LFG kanavalla. Ja vielä, tuleekohan alkuperäiset battleground rankit takaisin.
 
Millainen tuo uusi vanilla tulee olemaan? Päästäänkö taas farmaamaan WSG/AB/AV repua, avaamaan AQ portit ja viettämään 6h+ AV matseja? :D Voi juku, tuotahan pitää kokeilla. Vanillasta MoPiin tuli pelattua, ehkä nyt voisi aloittaa uudelleen. Kysymysmerkkejä on kuitenkin ilmassa, onko Vanilla periaatteessa yhdellä serverillä vai tuleeko "cross realm"? Onko käytössä jotain LFR systeemejä vai mennäänkö /LFG kanavalla. Ja vielä, tuleekohan alkuperäiset battleground rankit takaisin.
Vastauksia jonkin verran: World of Warcraft Classic: We ask Blizzard our biggest questions

Sent from my H60-L04 using Tapatalk
 
Pääosin tämän ketjun innoittamana latasin WoWin 4 vuoden tauon jälkeen vain huomatakseni, etten muista pelaamisesta juuri mitään. o_O Pitää varmaan aloittaa jokin uusi hahmo.
 
Samoin multiple rankit kaikista spelleistä. Manareservation vaiheessa hiilailtiin rank 1 healeilla. Out of combat resserit raideissa, hunterien Feign death -> ruokaa ku mana loppu...
 
Samoin multiple rankit kaikista spelleistä. Manareservation vaiheessa hiilailtiin rank 1 healeilla. Out of combat resserit raideissa, hunterien Feign death -> ruokaa ku mana loppu...
Jep, vain kivat jutut muistetaan :)

Paladineilla oli erityisen kivaa 40 man raideilla, kun niiden buffit kestivät 5min kerrallaan :D
 
Vähän sellainen kutina että tuo Classic pilataan modernilla modikulttuurilla. Kun niin paljon siitä immersiosta ja vaikeustasosta oli kiinni siitä, että asiat piti pitkälti itse hoitaa perstuntumalla, ja että oltiin loppupeleissä aika pihalla monesta asiasta.
 
Vähän sellainen kutina että tuo Classic pilataan modernilla modikulttuurilla. Kun niin paljon siitä immersiosta ja vaikeustasosta oli kiinni siitä, että asiat piti pitkälti itse hoitaa perstuntumalla, ja että oltiin loppupeleissä aika pihalla monesta asiasta.
Ihan samaan tapaan siihen aikaan käytettiin modeja, dispell/decurse ainakin taisi hoitua ihan automaagisesti modeilla jollen väärin muista
 
Eikö Vanillassa ollut niin, että kova PvE gear oli myös kova PvP gear? Resilienceä tjsp tuolloin ei ollut käytössä, mutta toki battleground vendoreilta sai ostettua gearia.
 
Aijaijai... Ikävä on vanillan PvP mättöjä Stranglethorn valessa :hungry:

edit. Ikävä myös Shamaanin 2H Windfury procceja...
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Tpa
Kai rogue palautetaan alkuperäiselle tasolle, että cheapshot/kidney shot ei jaa samaa duraatiota? :vihellys:

 
Aijaijai... Ikävä on vanillan PvP mättöjä Stranglethorn valessa :hungry:

edit. Ikävä myös Shamaanin 2H Windfury procceja...
Stranglethornissa ny tehty muuta ku gänkittiin. Southshore & Tarren Mill oli sitä jotain :beye:
 
  • Tykkää
Reactions: Tpa
Onko vinkkejä millä tuon sais pyörimään paremmin? Speksien mukaisella koneella välillä tökkii ja fps jossain 40-45.
 
Kiitokset @Kaotik xavius meni parissa minuutissa läpi ja sain quest pullon täytettyä. Oli aika helppo :oops:

Toivottavasti ei perus wowissa huntterien pidä taas kantaa 10000 kpl nuolia mukana, vieden kaiken tilan repusta...
 
Kiitokset @Kaotik xavius meni parissa minuutissa läpi ja sain quest pullon täytettyä. Oli aika helppo :oops:

Toivottavasti ei perus wowissa huntterien pidä taas kantaa 10000 kpl nuolia mukana, vieden kaiken tilan repusta...
Tämä vahvasti. Huomaa kyllä nyt kun on varmistettu "vanilla" versio niin alkaa tulemaan niitä huonoja puoliakin vanilla ajoista. Ei mennä ihan ne nostalgialasit päässä kokoajan :)
 
Mä luulin että tämmöset on ihan itsestäänselvyyksiä, että kuuluvat vanillaan.

Sent from my H60-L04 using Tapatalk
 
Kiitokset @Kaotik xavius meni parissa minuutissa läpi ja sain quest pullon täytettyä. Oli aika helppo :oops:

Toivottavasti ei perus wowissa huntterien pidä taas kantaa 10000 kpl nuolia mukana, vieden kaiken tilan repusta...
Ja sitten ruokaa lemmikille että pysyy tyytyväisenä. Kuten myös itelle ruokaa ja juomaa. Ja shammulla totemit vie 4 paikkaa repusta
 
Itse olen legionista tykännyt. Mutta porukka ja kilta uupuu. Pelailen itse Hellscream servulla. Täällä vähän nihkeemmin väkeä, mutta löytyypä orea helpommi.
 
Oli kyllä aika yllättävä tuo Classic WoW. Pakko se on sinne mennä pelaamaan. Toivotaan että eivät muuta mitään liikaa.

Uusi lisäri on hieman "Meh". Tai siis taas jotain faction waria yritetään tehdä, mutta tietäähän sen että floppi se on.

Kiinnostaako toi enää ketään? Kaikkihan runnaa vaan transmogeja, mountteja ja pettejä yms krääsää? Altit toki pitää myös pitää max levulla ja farmata samat daily questit kymmenettä kertaa.

No kuitenkin ainakin itellä toi kiinnostus lopahti siihen kun pvp meni Crossrealm ja nyt noi world zonetkin on crossrealm.. lisäksi ei taida olla juuri mitään realmia enää missä olis järkevä faction balance.

Sub racet ei juuri nappaa.

Stat squish taas? Miksi menivät paskomaan sen WoD:ssa tehdyn stat squishin? Olisko kannattanu miettii miten paljon power creeppaa :)

Level 120. Ei kiinnosta. Levutus ollu aika turhaa Legionassa jo. Johtuuko sitten alueiden skaalauksesta vai mistä. Eihän tuossa ole mitään tuntumaa että saat levuja. Vihut on samalla tasolla, yhtä voimakkaan tuntusia. Agroo aina samalta etäisyydeltä yms. Ei ole juuri mitään etuja levutuksesta, paitsi saat toki uudet talentit sitte max level.

Mutta kai tuota voisi kokeilla julkaisussa. Perinteiset 1-2kk pelaa ja sitte cancel.

Nostalrius taisi olla pitkäikäisin ja sekin vain noin vuoden tai alle.
Kronos on ollu pystyssä nyt keväästä 2015. Naxxramas julkaistiin vasta. Ei ole loppua näkyvissä. Lopulta tekevät joskus TBC servun minne Vanilla hahmon saa kopioitua.

Tekivät Kronos 2 servun kun Nostralius loppui, koska niin kova tungos. Sitten tuli Elysium joka nyt kaatui joten nyt on Kronoksella suht hyvin porukkaa pelaamassa. Tuo Kronos 2 yhdistettiin Kronos 1 kun Kronos 2:lla muutamat killat sai Cthunin tapettua.

Juuri tuo on priva servuissa ikävää että ei tiedä milloin ne kaatuu. Sen takia varmasti moni haluaa tulla blizzun pyörittämälle servulle koska siellä hahmot ei vaan häviä yhtäkkiä :)

Mjahas,, xavius, noin 30 asiaa mitkä kantsis tietää bossista,, ja jonottanut raidiin jo 30min,,, ei kiitos.:grumpy: katsellaan vuodenpäästä syksyllä kun uutta lisäriä pukkaa..
Nykyään melkein kivempi vetää sieltä group finderista Normal tasolla noi raidit. Voi vetää koko mestan kerralla.

99% ajasta kun viesti alkaa tyyliin "Ei millään pahalla" tai "anteeks nyt vaan" niin oikeastaan kannattaa vaan jättää postaamatta ja mennä vaikka paskalle. Just sayin'.

Mutta tosiaan LFR on käytännössä niille kavereille joilla ei vaan ole kiinnostusta/aikaa panostaa "oikeaan" raidiin. Kyllä sille löytyy ihan selkeä paikka pelistä. Enkä näe miten se on millään tavalla pois niiltä jotka sitten haluaa juosta niitä "oikeita" raideja.
Aika ripuliahan noi LFR on. Ei niissä ole oikein mitää järkeä. Olen wipeilly enemmän LFR kun Normal PuG raidilla.. kertoo jotain :)

MoP:ssa oli ihan järkeviä noi LFR kun mielestäni se ei ollu ihan täysin facerollia.

Vois pudottaa yhden vaikeusasteen pois noista raideista. Normal -> LFR, Heroic -> Normal ja Mythic -> Heroic

should UBRS be 10-person, or 5-person?

ääh, ubrs oli eka mesta missä sai vähän raidin tuntua, sinne kun pääs 15

se siitä autenttisuudesta, eli ei tule vanilla kokemusta vaan jotain sinne päin

kiitos linkistä
No UBRS on kyllä sen verran vaikeampi. Sinnehän mahtui 15 joo. Eli jos olis 5man niin sehän pitäs balansoida uusiksi.

Alkuaikana noi 5manit pysty vetää raidilla, mutta muuttivat sitten aika pian.

Tossa tuli heti esiin hyvä esimerkki siitä että moni muutos on ollut hyvä - esim tuo buff juo buff juo buff juo oli äärimmäisen ärsyttävää, voi sitä riemua kun sai prayer of fortituden vai mikä se oli kun buffasi koko groupin kerralla, taisi tulla ihan vanillan loppumetreillä.
Oli kyllä jo ihan alusta asti.. Patch 1.2.0
Ennen EU julkasua jo. Ei noita vaan ihan kaikilla heti ollut, mutta muistelisin että kyllä lähes kaikilla oli ne meidän ekoilla MC runneil.

Yleensähän noi buffit heitti heti instan alussa, tai jopa matkalla sinne pysty buffailee. Ei ollu niin kiire kuitenkaan facerollaa koko dungeonia läpi 10min.

Samoin multiple rankit kaikista spelleistä. Manareservation vaiheessa hiilailtiin rank 1 healeilla. Out of combat resserit raideissa, hunterien Feign death -> ruokaa ku mana loppu...

Kiitokset @Kaotik xavius meni parissa minuutissa läpi ja sain quest pullon täytettyä. Oli aika helppo :oops:

Toivottavasti ei perus wowissa huntterien pidä taas kantaa 10000 kpl nuolia mukana, vieden kaiken tilan repusta...

Tämä vahvasti. Huomaa kyllä nyt kun on varmistettu "vanilla" versio niin alkaa tulemaan niitä huonoja puoliakin vanilla ajoista. Ei mennä ihan ne nostalgialasit päässä kokoajan :)

Ja sitten ruokaa lemmikille että pysyy tyytyväisenä. Kuten myös itelle ruokaa ja juomaa. Ja shammulla totemit vie 4 paikkaa repusta

^ Ihme ihmettelyä. Tottakai noi kaikki kuuluu vanillaan. Ei ole pakko pelata, jos ei halua. Mielummin ne jotka ei diggaa kaikesta voi jäädä servuilta pois valittamasta :)

Yleensä Hunterilla riitti kun quiver oli täys.. ehkä pitkälle raidille parit stackit nuolia varuiksi laukkuihin.

En muista kovin usein vetäneeni FD -> manaa. Ehkä jossain MC pitkässä trash mätössä. Sitte Firemawilla pysty tekee ku piti niitä debuffeja mennä suojaan tiputtaa, siinä pysty samalla regen. Olisko allyillä ollu helpompaa manan kanssa, Judgement of Wisdom ja Blessing of wisdom jeesas hitosti. Sitte toki piti olla Mp5 ruokaa ja olihan niitä mp5 elixirejä myös. Ja manapottuja piti käyttää toki.

Out of combat ressit ei toiminu BWL julkasun jälkeen. Pomot heitti koko dungeonin kattavaa combat pulssia tms. Muistan että ekoissa MC oli meillä jossain pomoissa sellanen BWL:ssä ei toiminu enää edes Hunterilla Feing Death -> Goblin Jumper Cables millä pysty joskus combat ressaa ennen tuota muutosta.
 
Ihan samaan tapaan siihen aikaan käytettiin modeja, dispell/decurse ainakin taisi hoitua ihan automaagisesti modeilla jollen väärin muista

pitihän siinä nappia painaa, mut decurse kyl pilas pelaamisen kokonaan, vielä kun rl vaati että pitää käyttää
 
Oli kyllä aika yllättävä tuo Classic WoW. Pakko se on sinne mennä pelaamaan. Toivotaan että eivät muuta mitään liikaa.

Uusi lisäri on hieman "Meh". Tai siis taas jotain faction waria yritetään tehdä, mutta tietäähän sen että floppi se on.

Kiinnostaako toi enää ketään? Kaikkihan runnaa vaan transmogeja, mountteja ja pettejä yms krääsää? Altit toki pitää myös pitää max levulla ja farmata samat daily questit kymmenettä kertaa.

No kuitenkin ainakin itellä toi kiinnostus lopahti siihen kun pvp meni Crossrealm ja nyt noi world zonetkin on crossrealm.. lisäksi ei taida olla juuri mitään realmia enää missä olis järkevä faction balance.

Sub racet ei juuri nappaa.

Stat squish taas? Miksi menivät paskomaan sen WoD:ssa tehdyn stat squishin? Olisko kannattanu miettii miten paljon power creeppaa :)

Level 120. Ei kiinnosta. Levutus ollu aika turhaa Legionassa jo. Johtuuko sitten alueiden skaalauksesta vai mistä. Eihän tuossa ole mitään tuntumaa että saat levuja. Vihut on samalla tasolla, yhtä voimakkaan tuntusia. Agroo aina samalta etäisyydeltä yms. Ei ole juuri mitään etuja levutuksesta, paitsi saat toki uudet talentit sitte max level.

Mutta kai tuota voisi kokeilla julkaisussa. Perinteiset 1-2kk pelaa ja sitte cancel.


Kronos on ollu pystyssä nyt keväästä 2015. Naxxramas julkaistiin vasta. Ei ole loppua näkyvissä. Lopulta tekevät joskus TBC servun minne Vanilla hahmon saa kopioitua.

Tekivät Kronos 2 servun kun Nostralius loppui, koska niin kova tungos. Sitten tuli Elysium joka nyt kaatui joten nyt on Kronoksella suht hyvin porukkaa pelaamassa. Tuo Kronos 2 yhdistettiin Kronos 1 kun Kronos 2:lla muutamat killat sai Cthunin tapettua.

Juuri tuo on priva servuissa ikävää että ei tiedä milloin ne kaatuu. Sen takia varmasti moni haluaa tulla blizzun pyörittämälle servulle koska siellä hahmot ei vaan häviä yhtäkkiä :)


Nykyään melkein kivempi vetää sieltä group finderista Normal tasolla noi raidit. Voi vetää koko mestan kerralla.


Aika ripuliahan noi LFR on. Ei niissä ole oikein mitää järkeä. Olen wipeilly enemmän LFR kun Normal PuG raidilla.. kertoo jotain :)

MoP:ssa oli ihan järkeviä noi LFR kun mielestäni se ei ollu ihan täysin facerollia.

Vois pudottaa yhden vaikeusasteen pois noista raideista. Normal -> LFR, Heroic -> Normal ja Mythic -> Heroic


No UBRS on kyllä sen verran vaikeampi. Sinnehän mahtui 15 joo. Eli jos olis 5man niin sehän pitäs balansoida uusiksi.

Alkuaikana noi 5manit pysty vetää raidilla, mutta muuttivat sitten aika pian.


Oli kyllä jo ihan alusta asti.. Patch 1.2.0
Ennen EU julkasua jo. Ei noita vaan ihan kaikilla heti ollut, mutta muistelisin että kyllä lähes kaikilla oli ne meidän ekoilla MC runneil.

Yleensähän noi buffit heitti heti instan alussa, tai jopa matkalla sinne pysty buffailee. Ei ollu niin kiire kuitenkaan facerollaa koko dungeonia läpi 10min.









^ Ihme ihmettelyä. Tottakai noi kaikki kuuluu vanillaan. Ei ole pakko pelata, jos ei halua. Mielummin ne jotka ei diggaa kaikesta voi jäädä servuilta pois valittamasta :)

Yleensä Hunterilla riitti kun quiver oli täys.. ehkä pitkälle raidille parit stackit nuolia varuiksi laukkuihin.

En muista kovin usein vetäneeni FD -> manaa. Ehkä jossain MC pitkässä trash mätössä. Sitte Firemawilla pysty tekee ku piti niitä debuffeja mennä suojaan tiputtaa, siinä pysty samalla regen. Olisko allyillä ollu helpompaa manan kanssa, Judgement of Wisdom ja Blessing of wisdom jeesas hitosti. Sitte toki piti olla Mp5 ruokaa ja olihan niitä mp5 elixirejä myös. Ja manapottuja piti käyttää toki.

Out of combat ressit ei toiminu BWL julkasun jälkeen. Pomot heitti koko dungeonin kattavaa combat pulssia tms. Muistan että ekoissa MC oli meillä jossain pomoissa sellanen BWL:ssä ei toiminu enää edes Hunterilla Feing Death -> Goblin Jumper Cables millä pysty joskus combat ressaa ennen tuota muutosta.


ooc resserin muistan joskus nähneeni:vihellys:
 
ooc resserin muistan joskus nähneeni:vihellys:
Njoh:)

Mutta noi raidithan tulee olee todella helppoja jos servuilla on viimeisin patchi niinkuin monella privalla on ollut.

Niissä on talentti parannukset, sitten taisi olla buffattua gearia 5man dungeoneista + lisäks jotain parempaa questi kamaa ja parempaa crafti kamaa.

Nousee raidin dps, heali ja tankki kyky hieman eri tasolle mille noi ekat raidit on suunniteltu.

Toivoisin siinä tapauksessa että tuo patchi tulee jonkulaista buffia ekoihi raideihi ainaki :)
 
Njoh:)

Mutta noi raidithan tulee olee todella helppoja jos servuilla on viimeisin patchi niinkuin monella privalla on ollut.

Niissä on talentti parannukset, sitten taisi olla buffattua gearia 5man dungeoneista + lisäks jotain parempaa questi kamaa ja parempaa crafti kamaa.

Nousee raidin dps, heali ja tankki kyky hieman eri tasolle mille noi ekat raidit on suunniteltu.

Toivoisin siinä tapauksessa että tuo patchi tulee jonkulaista buffia ekoihi raideihi ainaki :)

tuo kuulostaa lähinnä wanha maailma ja uudet kujeet ja lvl locked, eihän siinä mitään vanillaa olisi
 
Tuskin tulee mitään uber vaikeita 40man raidi instansseja, käy muuten samoin kuin wildstar pelille. Porukka ensin huutaa 40man raideja ja kinuaa niitä vaikeammiksi, sitten kun tekijät teki vaikeita instansseja muutama 30 pelaajaa oli ihan extaasissa juuuuh juuuuuuuh. Kunnes äkkiä lopahti hardcore pelaajien into ja pian wild staria jaeltiinkin ilmaiseksi.

Uskon että tulee olemaan myös niitä perus raid instansseja viikonloppu pelaajille. Kuka nykyään kerää kamaa/potuja tms. pitkin viikkoa viikonlopun raideihin, eikö ihmisillä muka ole muuta elämää kuin tietokonepeli.

Kuka muka haluaa saman vanhan wow vanilla pelin? o_O
Senkun painuu sinne priva vanilla servuille sitten ja jättää ihmettelyt sikseen.

Tiimillä on hyvä tilaisuus parantaa monta asiaa, mitä vanillassa oli pielessä.
 
Viimeksi muokattu:
Tuskin tulee mitään uber vaikeita 40man raidi instansseja, käy muuten samoin kuin wildstar pelille. Porukka ensin huutaa 40man raideja ja kinuaa niitä vaikeammiksi, sitten kun tekijät teki vaikeita instansseja muutama 30 pelaajaa oli ihan extaasissa juuuuh juuuuuuuh. Kunnes äkkiä lopahti hardcore pelaajien into ja pian wild staria jaeltiinkin ilmaiseksi.

Uskon että tulee olemaan myös niitä perus raid instansseja viikonloppu pelaajille. Kuka nykyään kerää kamaa/potuja tms. pitkin viikkoa viikonlopun raideihin, eikö ihmisillä muka ole muuta elämää kuin tietokonepeli.

Kuka muka haluaa saman vanhan wow vanilla pelin? o_O
Senkun painuu sinne priva vanilla servuille sitten ja jättää ihmettelyt sikseen.

Tiimillä on hyvä tilaisuus parantaa monta asiaa, mitä vanillassa oli pielessä.


viimeisin insta mitä tein wowissa niin hämmästytti että vielä 10vuoden jälkeen joutuu hunuille mainitsemaan agron varastamisesta ja selityksetkin on pysyneet samana: "its not on"

unohtui tuasta aikasemmin mainita että ubrsäähän ei tehty vihreät päällä :D

ja speedrunit tuli peliin oikeastaan vasta timed ud side myötä vai miten se oli

cc.tä itse kaipailin, se kun on kadonnut pelistä kokonaan, muuten paitsi ylimääräsen interruptina koska castereitä ei kukaan nuketa enään ensimmäisenä
 
Onpas ollut paska tankki jos ei ole agroa pystynyt pitämään, että pitää vielä hunulle mennä sanomaan. :sgiggle:
 
Blizzard on jo todennut tuon olevan "authentic vanilla experience", eli vaikuttaisi siltä, että noita peliä pilaavia ominaisuuksia(QoL) ei ole tulossa.

Olen itse tyytyväinen, jos tuovat koko kauneudessaan ja karkeudessaan Vanillan siten, kuin se aikoinaan oli.
 
Olen itse tyytyväinen, jos tuovat koko kauneudessaan ja karkeudessaan Vanillan siten, kuin se aikoinaan oli.
Minkä version?

Olihan se hienoa ku restodruidi tankkas hiilaamalla instoissa.

Lisäksi Diski priestejä rakastetaan Vanillassa tän vuoksi:
"
  • As of Patch 3.1, Power Word: Shield will still allow warriors and druids to generate rage from damage absorbed.
"
 
Viimeksi muokattu:
^ Ihme ihmettelyä. Tottakai noi kaikki kuuluu vanillaan. Ei ole pakko pelata, jos ei halua. Mielummin ne jotka ei diggaa kaikesta voi jäädä servuilta pois valittamasta :)

Yleensä Hunterilla riitti kun quiver oli täys.. ehkä pitkälle raidille parit stackit nuolia varuiksi laukkuihin.

En muista kovin usein vetäneeni FD -> manaa. Ehkä jossain MC pitkässä trash mätössä. Sitte Firemawilla pysty tekee ku piti niitä debuffeja mennä suojaan tiputtaa, siinä pysty samalla regen. Olisko allyillä ollu helpompaa manan kanssa, Judgement of Wisdom ja Blessing of wisdom jeesas hitosti. Sitte toki piti olla Mp5 ruokaa ja olihan niitä mp5 elixirejä myös. Ja manapottuja piti käyttää toki.

Niin ihme ihmettelyä, monille tuntuu olevan ihme juttu että vanillassa joutuu kantaan tavaraa mukana repuissa eikä kaikki ole automaattista kuten nykyään. Tuntuu monilla jotka tuota vanillaa hehkuttavat olevan kokemukset priva servuilta joissa, ainakin omien kokemusten mukaan, on kasa kaikenlaisia helpotuksia mukana verrattuna oikeaan wow:iin.( en nyt sua välttämättä tarkoita ).

Kovin on eri muistikuva vanillan Hunterista, ite en Huntteria pelannu mutta muistaa vieläkin sen killan hunttereiden kitinän kun reput oli täynnä ammuksia ja syötävää lemmikille ja kuitenkin molemmat loppu yleensä aina Raidin tai jopa tavallisten instojen aikana.
 
Oli se hunulla kyl perseestä, kun kaikki laukut täynnä ruokaa ja nuolia, toisaalta kaikilla jotka buffas oli kans reagentteja. Ja seki pirun mukavaa, jos joutu kesken raidin lähtee respeccaamaan, varsinki jos ei warlockia ollu groupissa.
 
Niin ihme ihmettelyä, monille tuntuu olevan ihme juttu että vanillassa joutuu kantaan tavaraa mukana repuissa eikä kaikki ole automaattista kuten nykyään. Tuntuu monilla jotka tuota vanillaa hehkuttavat olevan kokemukset priva servuilta joissa, ainakin omien kokemusten mukaan, on kasa kaikenlaisia helpotuksia mukana verrattuna oikeaan wow:iin.( en nyt sua välttämättä tarkoita ).

Kovin on eri muistikuva vanillan Hunterista, ite en Huntteria pelannu mutta muistaa vieläkin sen killan hunttereiden kitinän kun reput oli täynnä ammuksia ja syötävää lemmikille ja kuitenkin molemmat loppu yleensä aina Raidin tai jopa tavallisten instojen aikana.
Ite olen pelannut vaan blizzlike priva servuilla. Kai nyt jokainen ymmärtää minkälaisella priva servulla on pelaillu? Kaikki viimeisimmät servut mitä tiedän on kyllä ollut blizzlike, eli ei helpotuksia. En nyt muita helpotuksia tiedä kuin enemmän expaa. Mitä muuta voisi olla halvempi mountti, halvempi respec ehkä? Mutta noi nyt liittyy vaan siihen paljon menee aikaa.

Aijaa. Ei mulla nuolet kyllä loppunu. Quiver täyteen ja max 5 slottia reppuun.
Petille kyllä riitti 1 kasa ruokaa raidille. Niitä petfoodeja nyt muutenkin oli repussa aina.

En kyllä usein pettiä käyttänyt kuin pomoissa.
Monesti oli muuten sitten se susi petti buffaamassa.

Ei se petti tehny niin paljon DPS että sitä olis tarvinu välttämättä käyttää ainakaan trash packeissa.

Monet pomojen cleavet tappoi pettejä aika helposti. Taisi vasta TBC:ssä tulla jotain keinotekoista helpostusta, että aoe efektit ei tehny niin paljon damaa petteihin. Mend pettiä ei kannattanu käyttää koska tehotonta ja channeloitava, joten dps meni enemmän hiilaukseen kuin mitä petti olis tehnyt :)

TBC:n mend petti olikin hieman kätevämpi käyttää. (HoT)

Oli se hunulla kyl perseestä, kun kaikki laukut täynnä ruokaa ja nuolia, toisaalta kaikilla jotka buffas oli kans reagentteja. Ja seki pirun mukavaa, jos joutu kesken raidin lähtee respeccaamaan, varsinki jos ei warlockia ollu groupissa.
Aika huono tuuri, jos ei yhtään warlockia ole 40:ssä pelaajassa :)

Harvoin kyllä tilannetta Vanillassa, että jonkun tarttis respecaa kesken raidin. Ehkä jos main tank /offtank joutuu lähtee pois kesken raidin niin jonkun toisen warrun pitäis käydä laittaa tankki spekki.
 
Kyllä hunulla yleensä pärjää kun on yks stacki ruokaa mukana pettiä varten. Ellei sitten ole uusi petti (loyalty vaikuttaa miten usein niiden tarvii syödä). Raidissa petti tosin kuolee helposti joten sen managerointi on suositeltavaa. Ammukset ovat kieltämättä hieman ärsyttäviä kantaa mukana, kun vanillassa on kaikennäköistä tilpehööriä mitä on hyödyllistä olla varalta messissä (engineering-vempaimet, mount speed trinket, kaikennäköiset PvP/PvE-kamat ja toki potionit jne. jne.) Voi olla tilanne, että pitää laittaa surutta hyödyllistä kamaa pankkiin, muuten menee hermot kun ei oo lootille kunnolla tilaa
 
Vois pudottaa yhden vaikeusasteen pois noista raideista. Normal -> LFR, Heroic -> Normal ja Mythic -> Heroic

Muuten hyvä mutta sitten kukaan ei vaivautuisi enää vetään LFR. Ehkä 1% groupeista valehtelematta pääsisi ne enää läpi, ts. menisi ihan täysin pointti koko LFR:stä.
 
Ite olen pelannut vaan blizzlike priva servuilla. Kai nyt jokainen ymmärtää minkälaisella priva servulla on pelaillu? Kaikki viimeisimmät servut mitä tiedän on kyllä ollut blizzlike, eli ei helpotuksia. En nyt muita helpotuksia tiedä kuin enemmän expaa. Mitä muuta voisi olla halvempi mountti, halvempi respec ehkä? Mutta noi nyt liittyy vaan siihen paljon menee aikaa.

No ite en oo pelannu varmaan vuoden 2013 jälkeen vanillaa privalla. Enkä muista palvelimien nimeä mutta kyllä niissä oli esim. manan ja helatin generoituminen paljon nopeampaa, droppeja sai 10x enemmän, mobit tippu helpommin. En tiedä onko nykyäänä joku vanilla priva joka oikeasti olisi kuten vanilla wow oli aikoinaan ilman helpotuksia.
 
Muuten hyvä mutta sitten kukaan ei vaivautuisi enää vetään LFR. Ehkä 1% groupeista valehtelematta pääsisi ne enää läpi, ts. menisi ihan täysin pointti koko LFR:stä.
NO ainakin jos asenne on toi.. "ei viitti kun pitäisi vähän pelatakin".

Aika äkkiä ne randomitkin oppii, kun hieman wipeä tulee.

Lisäksi nykyään saa yhtä hyvät ja paremmatkin kamat Mythic 5man ja world questeistä, kuin mitä LFR. Joten LFR:ssä voisi olla hieman korkeampi ilvl requirement, jotta se hieman kompensoisi haasteellisuutta.

Pitäisi sen LFR olla ainakin sellainen, että niitä boss abilityjä pitäisi edes jotenkin osata varoa ja reagoida.

No ite en oo pelannu varmaan vuoden 2013 jälkeen vanillaa privalla. Enkä muista palvelimien nimeä mutta kyllä niissä oli esim. manan ja helatin generoituminen paljon nopeampaa, droppeja sai 10x enemmän, mobit tippu helpommin. En tiedä onko nykyäänä joku vanilla priva joka oikeasti olisi kuten vanilla wow oli aikoinaan ilman helpotuksia.

Nostalrius oli ensimmäisiä, samaan aikaan julkaistiin myös Kronos. Sitten tuli tää Elysium jne.

Kyllä vaikuttaa siltä että lähes kaikki pyrkii nykyään tarjoamaan mahdollisimman autenttisen kokemuksen privoillakin. Siitä se suuri suosiokin varmaan johtui. Ainakin itse lueskelin paljon juttua ettei moni viittiny pelailla privoilla, koska oli niin paljon pay2win ja ihme modauksia peliin.
 
Itse pelailen vieläkin Nostalrius/Elysium/Lightforge, Nostahan ei ole oikeastaan kuollut, pelaajat luulevat että se on kuollut. Servun toiminta databaseineen siirtyi eri toimijalle ja hahmot jatkoivat siitä mihin jäivät. Nyt kun Blizzard julkisti vanillan tulon niin pelaajat ovat ainakin toistaiseksi hieman kadonneet ja meilläkin suomikillalla on hieman haastavaa saada raideja kasaan. Tällä hetkellä aito Vanilla-Naxxramas on menossa ja muutamat killat ovat clearanneet sen, meillä on vielä KT kaatamatta.

Nyt kun blizzlike vanillaa on pelattu muutama vuosi, niin en todellakaan halua yhtään ainutta lisäreiden helpotusta mitä tässä on hehkutettu, ja tuollakin pelaajien konsesnsus on mahdollisimman aito blizzlike vanilla. Menkää pelaamaan niitä nykyisiä lisäreitä jos muutaman grp-buffin heittäminen vituttaa tai nuolten kantaminen. Ei paljoa kiinnosta. Tuohon säätämiseen menee kyllä hieman aikaa, mutta kun jokainen osaa hommansa niin aikaa kuluu ~1 min ennen pullia, jos porukkaa on kuollut. Grouppibuffit tulivat kyllä ajoissa, Paladinien greater blessingeistä en muista missä patchissä tulivat, jolloin 5min buffit korvaantuivat. PvE-kama on parempaa PvP:ssä BWL-lopuksi / AQ:ssa, mutta sitä ennen Rank13/14 kamat ovat helvetin kovia. Niiden hommaaminen vaan vaatii ~6 viikkoa 18/7 pelaamista.

Oikeastaan ainoa helpotus mikä on tervetulllut on dynaamisten herbien / orejen spawnit. Sillä privaattiservuilla parhaimmillaan on ollut 13k pelaajaa samanaikaisesti, kun Vanillassa pelaajia oli n. 2k. Tällöin herbispawnien lisääminen vastaamaan pelaajamäärää tekee pelistä mielestäni enemmän blizzliken, kuin täysin alkuperäinen "fixed spawnrate". Mielenkiintoista nähdä mihin muotoon uusi vanilla hioutuu, todennäköisesti sitä kuitenkin testaan.
 
Ite olen pelannut vaan blizzlike priva servuilla. Kai nyt jokainen ymmärtää minkälaisella priva servulla on pelaillu? Kaikki viimeisimmät servut mitä tiedän on kyllä ollut blizzlike, eli ei helpotuksia. En nyt muita helpotuksia tiedä kuin enemmän expaa. Mitä muuta voisi olla halvempi mountti, halvempi respec ehkä? Mutta noi nyt liittyy vaan siihen paljon menee aikaa.

Aijaa. Ei mulla nuolet kyllä loppunu. Quiver täyteen ja max 5 slottia reppuun.
Petille kyllä riitti 1 kasa ruokaa raidille. Niitä petfoodeja nyt muutenkin oli repussa aina.

En kyllä usein pettiä käyttänyt kuin pomoissa.
Monesti oli muuten sitten se susi petti buffaamassa.

Ei se petti tehny niin paljon DPS että sitä olis tarvinu välttämättä käyttää ainakaan trash packeissa.

Monet pomojen cleavet tappoi pettejä aika helposti. Taisi vasta TBC:ssä tulla jotain keinotekoista helpostusta, että aoe efektit ei tehny niin paljon damaa petteihin. Mend pettiä ei kannattanu käyttää koska tehotonta ja channeloitava, joten dps meni enemmän hiilaukseen kuin mitä petti olis tehnyt :)

TBC:n mend petti olikin hieman kätevämpi käyttää. (HoT)


Aika huono tuuri, jos ei yhtään warlockia ole 40:ssä pelaajassa :)

Harvoin kyllä tilannetta Vanillassa, että jonkun tarttis respecaa kesken raidin. Ehkä jos main tank /offtank joutuu lähtee pois kesken raidin niin jonkun toisen warrun pitäis käydä laittaa tankki spekki.

Se on totta, että harvoin noita tapahtuu.

Kaikenlaista säätöö kyl tullu vastaan vuosien varrella. Jengi afkaa, putoo serveriltä, netti menee poikki, ruokapaussia, nukahtaa, muuten vaan lähtee vaan menee, unohtaa ostaa reagentit tai nuolet.

Sitä porukkaa kun tosiaan se 40 ni aina siel on noita säätäjiä. Varsinki pugeissa, ne tietysti ihan oma lukunsa. :lol:
 
Katsoin tuon Classicin trailerin varmaan 10 kertaa lauantaina, mutta nyt vasta tuon seuraavan lisärin. Täytyy todeta, että lisäri ei säväyttänyt yhtään, mutta classicia odottelen kyllä kovasti. Saa nähdä muuttuuko mieli, mutta voi olla ensimmäinen kerta, että en osta uutta lisäriä ollenkaan.

Eniten nykywowissa ärsyttää se, että mikään ei oikeastaan tunnu saavutukselta. Vanillassa tuntui mahtavalta jo kun saavutti lvl 60 ja oikeastaan kaikki vaatii vaivaa. Pelkkään ekaan mounttiin farmasin koko illan vendoroitavia kiviä ja lopulta yksi kaveri lainasi puuttuvat 5g. Toisaalta kun tapettiin Loatheb siihen yritykseen meni tuntikausia valmistautumista, kun kaikille hommattiin kaikki potut ja alteilla tehtiin monta instaa world buffeja varten. Nykyään ei enää siihen varmaan olisi aikaa, mutta vanillassa oli paljon sellaista, mikä kiinnostaisi edelleen. Pelkkä levuttaminen oli jo kokemuksena jotain semmoista, mitä nykywowista on turha etsiä.

Pelasin vähän aikaa privaserverillä, mutta oli lopulta niin buginen, että jäi siihen. Heti ensimmäisistä pelitunneista lähtien kuitenkin tuli fiilis, että tätä jaksaisi pelata. Mikään ei ollut helppoa ja kuolin monta kertaa, kun olin unohtanut joitain melko tärkeitä asioita. Kuitenkin heti alusta asti, jos vastaan tuli joku tyyppi samalla questillä, mentiin grouppiin vähän niinkuin vakiona. Kaikki ei puhuneet oikein englantia hyvin, mutta muutaman kanssa oli todella kivoja keskustelujakin.

Itselleni jäi sellainen fiilis, että ne tyypit, joita oikeasti kiinnostaa vanillawow on osin erilaisia kuin monet joita kiinnostaa nykywow. Ei kaiken aina tarvi olla helppoa ja omasta puolestani haluaisin nimenomaan sitä, mitä vanilla oli. Erityisesti 1.12 tuli muistaakseni QoL parannuksia, jotka voisin vielä hyväksyä, mutta haluaisin pitää ärsyttävät nuoleni, soulshardini ja jopa sen fiiliksen joka pve pelaajalle tulee, kun pvp jäi vahingossa päälle ja tyhjästä ilmaantuu 20 levua korkeammalla oleva rogue siitä killasta, jonka jäsenten kaikki tietää olevan vähän paskiaisia.
 
Minkä version?



Lisäksi Diski priestejä rakastetaan Vanillassa tän vuoksi:
"
  • As of Patch 3.1, Power Word: Shield will still allow warriors and druids to generate rage from damage absorbed.
"

Progressiivinen pätsäys, kuten Nostalrius oli, olisi paras. Blizzard totesi haastattelussa olleensa yhteydessä Nostalriukseen ja että heillä on Nostalriuksen koodit käytettävissä. Eli en pitäisi tuotakaan vaihtoehtoa mahdottomana.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 405
Viestejä
4 534 489
Jäsenet
74 806
Uusin jäsen
Kalsutumpper

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom