World of Warcraft: Classic

Vielä kun lähtis nuo kaikki spellcleave yms spämmääjät pois niin alkaa olla kohillaan tämä peli.
Se taitaa olla vain nopein ja tehokkain keino instojen farmaukseen. Jos jotkut tykkää niin mikäs siinä, jokainen pelatkoon tyylillään. Suurin osa groupeista on edelleen ns. tavallisia.
 
Gehennaksella ainakin hankala löytää tavallista grouppia.

Mutta homma muuttuu Maraudon -> missä ei enää farmata niin tietääkseni.
 
Maraudonia ei expan takia kovin moni menekään randomien kanssa. BRD:ssä taas mennään. En ite näe vieläkään ongelmaa siinä jos joku vetää instoja cleaveämällä. Ei sinne ole pakko mennä sillain vaan voi koota oman maisemareittiä vetävän partyn, jos se on mielekkäämpää.
 
Tässä on nyt kaksi päivää tullut pelailtua Classicia ilmaiseksi, no en valita. Päivitän subin sitten joskus jos tulee aiheelliseksi.. :D Bnetissä lukee vielä inactive subin kohdalla.
 
Priest lvl 41 työn alla. Tekisi mieli koittaa holy/disc buildia dungeon hiilaukseen. Miten tuon buildin damage verrattuna shadow? Tuleeko soolo questaaminen olemaan tuskaa?
 
Priest lvl 41 työn alla. Tekisi mieli koittaa holy/disc buildia dungeon hiilaukseen. Miten tuon buildin damage verrattuna shadow? Tuleeko soolo questaaminen olemaan tuskaa?

Melko heikkohan se on soolona. Dungeonit kyllä pitäisi pystyä healaamaan shadowinakin ihan OK kunhan grouppi ei ole täynnä idiootteja.
 
Sehän riippuu myös omasta ja groupin leveleistä.

Holy/discillä hiilatessa voi mennä alempilevelisten kanssa dungeonin läpi. Tai olla itse pykälää tai paria alempana.
 
Maraudonia ei expan takia kovin moni menekään randomien kanssa. BRD:ssä taas mennään. En ite näe vieläkään ongelmaa siinä jos joku vetää instoja cleaveämällä. Ei sinne ole pakko mennä sillain vaan voi koota oman maisemareittiä vetävän partyn, jos se on mielekkäämpää.

On siinä ongelmia. Esim kaikki eivät kerro LFM viestissään että se on Cleave ryhmä. Ja ärsytävää lukea nopeasti liikkuvaa LFG chattia kun siellä on seassa tota Cleave paskaa. Saisikohan jollain addonilla pois kaikki viestit joissa mainitaan Cleave. :btooth:
 
On siinä ongelmia. Esim kaikki eivät kerro LFM viestissään että se on Cleave ryhmä. Ja ärsytävää lukea nopeasti liikkuvaa LFG chattia kun siellä on seassa tota Cleave paskaa. Saisikohan jollain addonilla pois kaikki viestit joissa mainitaan Cleave. :btooth:
https://www.curseforge.com/wow/addons/bad-boy
https://www.curseforge.com/wow/addons/badboy_ccleaner

Eka on spämmifilter ja toisella saat siihen lisättyä pahoja sanoja joiden mukaan rivit poistetaan
 
Tuo CC toimii tietääkseni classicissa myös. On vaan addonin lisäosa, eli vaatii tuon oman addonin jotta toimii.
 
Oiskos missään tarjolla lepposta peliseuraa guildin merkeissä, onko esim techbbs jengil omaa kiltaa tai vastaavaa?
 
Ashbringerillä (horde) on isohko suomikilta, tällä hetkellä mennään ekaa kertaa omalla groupilla onyxia ja mc (aikasemmin menty ruotsalaisten kanssa puoliksi :D).
 
Ashbringerillä (horde) on isohko suomikilta, tällä hetkellä mennään ekaa kertaa omalla groupilla onyxia ja mc (aikasemmin menty ruotsalaisten kanssa puoliksi :D).
Old Gang? Aikaisemmin olin itse samassa killassa, lähdin kuitenkin pois koska kiltachatti muistutti lähinnä Twitchin vastaavaa, ei vain jaksanut enää katsella. Onnea kuitenkin runille :)
 
Jessus mitä paskaa näitten addonien kanssa usein on. Jouduin global ignore list addonin ottamaan pois päältä koska se esti petin dismissaamisen. :beye:
 
  • Tykkää
Reactions: eba
Jessus mitä paskaa näitten addonien kanssa usein on. Jouduin global ignore list addonin ottamaan pois päältä koska se esti petin dismissaamisen. :beye:
Onneksi lua on helppo kieli. teet vaan ite semmosen ku tarttet. nuo yleismaailmalliset on aina vähä over the top muutenki.
 
Ding lvl 52, vielä pitäisi muutama leveli jaksaa. Rahojen suhteenkin ollaan hyvässä vauhdissa kohti epic mounttia.

Osaako joku sanoa että miten paljon hitaampi Priestin Holy spec on levuttaa verrattuna Shadowiin? Pääasiassa tulee expattua questaamalla mutta dunkut tulee vettyä healerina. Tähän asti on voinut hiilata ihan hyvin Shadow specillä mutta veikkaan että esim BRD:ssä tarvitaan jo oikeasti Disc/Holy specciä.
 
Ding lvl 52, vielä pitäisi muutama leveli jaksaa. Rahojen suhteenkin ollaan hyvässä vauhdissa kohti epic mounttia.

Osaako joku sanoa että miten paljon hitaampi Priestin Holy spec on levuttaa verrattuna Shadowiin? Pääasiassa tulee expattua questaamalla mutta dunkut tulee vettyä healerina. Tähän asti on voinut hiilata ihan hyvin Shadow specillä mutta veikkaan että esim BRD:ssä tarvitaan jo oikeasti Disc/Holy specciä.

Aika nihkeätähän se holynä on shadowiin verrattuna. Tosin jostain 55 eteenpäin joutaakin jo melkeinpä levelaamaan dunkuissa enivei kun alkaa saamaan jo järkevää gearia niistä.
 
58 tuli eilen mittariin. On kyllä koukuttanut niin paljon, etten olisi ennakkoon uskonut. Toki hyvä kaveriporukka tekee paljon, migrattiin Mograinelta Eartshakerille, jotta saatiin porukka paremmin kasaan. Lvl 50 lähtien runnattu aika paljon BRD:tä ja nyt viimeaikoina myös LBRS+UBRS, muutama preraid-BIS on jo tarttunut magelle päälle. Tekee levuttamisesta aika nannaa kun on ~150 spell dmg :D

Vedettiin toissapäivänä 6-man UBRS viimeistä bossia lukuunottamatta, partyssä vain 2 lvl 60 tyyppiä, muut 56-58. Rendiin asti oli helppoa, sen jälkeen alkoi trashikin olla sen verran korkealla levelillä, että piti vähän varoa. Saatiin kuitenkin Beast alas, tuntui melkein raidiprogressilta vaikka ihan läpsyttelyähän tuo bossi ja koko insta on "kunnon groupilla".
 
Kyl mä joskus alkuperäses vanillassa levutin holy disc .. tosin muutama talentti kannattaa ottaa shadow puolelta (ehkä mind flay tms.)

Ei se nyt niin kauheen hidasta ole loppupelis. Siinä 50+ alkaa olee aika paljon dungeonii mitä pitää/voi runnata hiiluna että sieltäkin sitä expaa tulee todella paljon.
 
Layerien purkuun liittyen:

"
Over the five weeks since we launched WoW Classic, we’ve continuously monitored realm populations and utilized layering when necessary to handle launch populations. As we’ve said before, we will have all realms on a single layer before introducing world bosses, and a great deal of progress has been made toward that goal.

First and foremost, players have leveled up and spread out around the world. This allowed us to accommodate more players per layer, which means fewer layers required per realm. The last time a server in this region had more than three layers was the first week of September, and almost all realms reached two layers shortly after that. This includes high population realms such as Faerlina, which has had only two layers for three weeks now.

Along the way, some select realms reached their end-state of a single layer, and we locked that in. With a change we made earlier this week, the following WoW Classic realms are now permanently set to one layer:

  • Anathema
  • Arcanite Reaper
  • Ashkandi
  • Azuresong
  • Deviate Delight
  • Earthfury
  • Felstriker
  • Heartseeker
  • Netherwind
  • Old Blanchy
  • Remulos
  • Smolderweb
  • Windseeker
Be on the lookout for another change that we will make in the coming days: soon, realms that are operating with more than one layer will indicate that on the realm selection screen. Those realms will say “Layered” in the realm list. Thereafter, you’ll only see the Full/High/Medium/Low markers for realms that are permanently set to one layer.

We plan to move more realms to a single layer over time, and we will continue to offer free character moves to balance populations and manage login queues. In order to avoid queues in the future, we encourage you to use that service as soon as possible.

Thank you very much!"

Realm Layering Update
 
Miksi? Tuossahan on jo reilusti contenttia ja tässä haluttiin mahdollisimman autenttinen kokemus pelaajabasen puolelta.
Ymmärrän kyllä ja itsekin olen mahdollisimman autenttisen kokemuksen kannalla. Kuitenkin, esim itsellä suurin osa pelitunneista tulee aamulla tai aamupäivällä jolloin server population on low-medium. Tuohon aikaan World PvP ei ole kovin helppoa kun ei ole pelaajiakaan. Nooh, katsotaan mitä tapahtuu kun layerit alkavat poistua.
 
Parempi että edes vähän aikaa sitä kunnon world pvp:tä on. Se meinaan vähenee aika reilusti kun pvp siirtyy BG:lle.
Varsinkin kun BG jono on siellä battlegroundin ovella niin ihmiset eivät vissiin voi laittaa itteään jonoon ja lähteä maailmaan worldbattleilemaan. tai ainakin se on hankalaa kun pitää ensin maatkustaa ovelle ja sit sinne missä haluaa wpvpillä.
Pöydät missä pysty pääkaupungeista queen kaikkiin kerralla tais tulla vasta joskus myöhemmin.
 
Oiskos missään tarjolla lepposta peliseuraa guildin merkeissä, onko esim techbbs jengil omaa kiltaa tai vastaavaa?

Gehennaksella meil on ainaki tollasta väkee <Disharmony> killallinen ja raidit just alussa. Suurin osa porukasta pelaillu vanillassa yhessä + sit random kavereita tms ketä vaan mukaan on halunnu. Eilen käytiin ekaa kertaa MC:ssä ja lähettiin vähä soitellen sotaan 23man mut saatiinpahan yks pomo pois. Vähä mageja lisää niin olis helposti kolme neljä.
 
Tuo world pvp taitaa sopia vallan mainiosti näille kavereille, jotka on kerenneet vetää vähän enemmän leveliä. Näin pikkasen päälle 30 levelisenä voi olla kyyti kylmää kun tulee ovista ja ikkunoista parikyt leveliä isompaa peluria häiritsemään levutusta ja siten ei houkuta itseä. Voi olla Strangletonissa esim. melkoiset gängfestit.
Tuon puolesta itse ainakin olisin toivonut edes yhtä battlegroundia peliin, niin olisi päässyt mittelemään edes vähän saman levelisiä vastaan.
Hommaa olisi tasoittanut se että tuo honor systeemi olisi tullut jo alusta alkaen peliin.
 
Tuo world pvp taitaa sopia vallan mainiosti näille kavereille, jotka on kerenneet vetää vähän enemmän leveliä. Näin pikkasen päälle 30 levelisenä voi olla kyyti kylmää kun tulee ovista ja ikkunoista parikyt leveliä isompaa peluria häiritsemään levutusta ja siten ei houkuta itseä. Voi olla Strangletonissa esim. melkoiset gängfestit.
Tuon puolesta itse ainakin olisin toivonut edes yhtä battlegroundia peliin, niin olisi päässyt mittelemään edes vähän saman levelisiä vastaan.
Hommaa olisi tasoittanut se että tuo honor systeemi olisi tullut jo alusta alkaen peliin.

Samaa mieltä, itsekin vasta 40lvl...
 
Joo, en suosittele olemaan <60 kun phase2 alkaa. Tulee olemaan aika tuskaa leveloida.
 
10lvl sisällä pitää olla että tulee HK, en jotenkin jaksa uskoa että tuo wpvp räjähtää täysin käsiin.
ehkä auttaa noihin alliancen mulkkuihin, niiden pitää olla se 10lvl isompia ja mieluusti kaksi kertaa enemmän ennenkuin ne uskaltaa alkaa grieffaamisen.
 
ehkä auttaa noihin alliancen mulkkuihin, niiden pitää olla se 10lvl isompia ja mieluusti kaksi kertaa enemmän ennenkuin ne uskaltaa alkaa grieffaamisen.

Luuletko tosissaan että tuo on jotenkin alliancelle ominaista? :D Väitän 99,9% varmuudella että täysin samaa tapahtuu toiseen suuntaankin.
 
Luuletko tosissaan että tuo on jotenkin alliancelle ominaista? :D Väitän 99,9% varmuudella että täysin samaa tapahtuu toiseen suuntaankin.
voi olla, itse olen kokenut sitä vain toiseen suuntaan enkä itse moista harrasta vaan annan olla rauhassa ja tehdä tehtäviään.
Toki on tuossa tullut pvp:tä otettua aina tilanteen tullen mutta hitusen reilummalla otteella missä ei voimasuhteet ole ihan pielessä ja kummankin edustajia on useampi paikalla.
 
Luuletko tosissaan että tuo on jotenkin alliancelle ominaista? :D Väitän 99,9% varmuudella että täysin samaa tapahtuu toiseen suuntaankin.

Juuri näin. Sen n. 30 leveliä kun pelasin pvp-servulla Alliancea, niin jokainen kohtaamani pvp-tilanne oli joko ??-levelinen tai vähintään 2vs1. Eiköhän wpvp ole lähinnä synonyymi gänkkimiselle factionista riippumatta.
 
Eipä ne high levelit hyödy low levelin tappamisesta mitään. Joten siellä STV:ssä on ne samat kehvelit tappamassa lowbieita, kun tälläkin hetkellä.
 
Dire maul tulossa lähiaikoina pelattavaksi, irroitettu alkuperäisestä P2 julkaisusta.

 
  • Tykkää
Reactions: eba
En kyl tiiä onko nuo raidit nykyään helpompia kun ennen mut kovasti ainakin tuntu siltä. Käytiin eilen ~30+ man raidilla Onyxia ja MC:ssä. Ony tonttiin tokalla pullilla ja MC:stä 8/10 alas kun ei ollu vielä vesiä. Joko sitä ei sillon 14v sit osattu pelata lainkaan tai nää on vaan helpompia. :-D
 
En kyl tiiä onko nuo raidit nykyään helpompia kun ennen mut kovasti ainakin tuntu siltä. Käytiin eilen ~30+ man raidilla Onyxia ja MC:ssä. Ony tonttiin tokalla pullilla ja MC:stä 8/10 alas kun ei ollu vielä vesiä. Joko sitä ei sillon 14v sit osattu pelata lainkaan tai nää on vaan helpompia. :-D

Silloin 14 -vuotta sitten ei ollut discordeja, ventrilo/teamspeak oli kyllä muistaakseni käytössä, mutta läheskään kaikki eivät siellä olleet. Kommunikaatio ja ohjeet enemmänkin kirjoittamalla. Yhtä kattavia guideja ei ollut, mitä nykypäivänä ja peli oli tuore. Original -peli ja sen jälkeen privaservut tuottaneet suuren määrän infoa lisää. Eli sama vaikeustaso se on, kuin ennenkin. Eihän MC:n pomoissa ihmeellisiä taktiikoita ole retailiin verrattuna. Eli sanoisin, että peli tuntui vaikeammalta julkaisun aikoihin kuin nyt, johtuen em. syistä. Itse en pelaa classicia vaikeuden vuoksi, vaan RPG -puolen takia.
 
  • Tykkää
Reactions: eba
Silloin 14 -vuotta sitten ei ollut discordeja, ventrilo/teamspeak oli kyllä muistaakseni käytössä, mutta läheskään kaikki eivät siellä olleet. Kommunikaatio ja ohjeet enemmänkin kirjoittamalla. Yhtä kattavia guideja ei ollut, mitä nykypäivänä ja peli oli tuore. Original -peli ja sen jälkeen privaservut tuottaneet suuren määrän infoa lisää. Eli sama vaikeustaso se on, kuin ennenkin. Eihän MC:n pomoissa ihmeellisiä taktiikoita ole retailiin verrattuna. Eli sanoisin, että peli tuntui vaikeammalta julkaisun aikoihin kuin nyt, johtuen em. syistä. Itse en pelaa classicia vaikeuden vuoksi, vaan RPG -puolen takia.

Kyllä meillä ainaki aina oli joo tosiaan Ventrilo ja sittemmin TeamSpeak ihan vaatimuksena että pääsi raideille mukaan. :-) Muuten olis kyllä ollukkin ihan HC-mode. :-D Mut joo pomot kyllä vaan suli eilen sitä tahtia et ei ehtiny kissaa sanoa.
 
preraid romut paljon parempia, melkein viimeiset 60 luvun talentit käytössä ja ekoja raidejakin helpotettu tähän patchiin meneesä. Kai se helppous noiden yhdistelmästä tulee.
 
ja ekoja raidejakin helpotettu tähän patchiin meneesä.
Onko? En tiennytkään. Itse luulin että helppous johtuu siitä että porukkaa osaa nykyään oikeasti pelata. Lisäksi UI:t ovat nykyään hieman siistimpiä isompien näyttöjen myötä :vihellys:

ZqEEQsT5Jpmi7jOwjPDEadMxR6LnzQYnA30YpVy_XFs.jpg
 
En kyl tiiä onko nuo raidit nykyään helpompia kun ennen mut kovasti ainakin tuntu siltä. Käytiin eilen ~30+ man raidilla Onyxia ja MC:ssä. Ony tonttiin tokalla pullilla ja MC:stä 8/10 alas kun ei ollu vielä vesiä. Joko sitä ei sillon 14v sit osattu pelata lainkaan tai nää on vaan helpompia. :-D

No siis, MC ja Onyxia mekaniikathan on aivan naurettavan simppelit. Ihmettelisin jos jollain olisi vaikeuksia niiden kanssa nykyään. Retailissa on paljon, paljon hankalammat mekaniikat. Mutta tosiaan, eikai Classicia kukaan nyt vaikeustason vuoksi pelaakaan. Ei siinä ole mitään vaikeata.
 
No siis, MC ja Onyxia mekaniikathan on aivan naurettavan simppelit. Ihmettelisin jos jollain olisi vaikeuksia niiden kanssa nykyään. Retailissa on paljon, paljon hankalammat mekaniikat. Mutta tosiaan, eikai Classicia kukaan nyt vaikeustason vuoksi pelaakaan. Ei siinä ole mitään vaikeata.

No se on vähän millä vaikean määrittelee. Katselin tuossa juuri eilen mielenkiintoisen videon siitä mikä classicista tekee hyvän tai huonon:

Vaikken ihan kaikesta samaa mieltä ollutkaan kuin heppu videolla niin pakko myöntää, että kärsivällisyys on yksi asia mikä tekee classicista todella vaikean monille pelaajille verrattuna retailiin. Pitää jaksaa odottaa ne sunderit. Pitää jaksaa odottaa, että dotit lähtee pois koska agrot resettaa. Pitää jaksaa syödä ja juoda taistelujen jälkeen.

Tuntuu tekevän välillä tiukkaa itsellenikin tuo jatkuva odottelun vaikeus niin voin vain kuvitella kuinka mahdotonta se on nuoremmalle ADHD sukupolvelle.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 252
Viestejä
4 491 053
Jäsenet
74 171
Uusin jäsen
äänihaitta

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom