World of Tanks

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
60
on siinä kyllä mahdollisuus että tuollainenkin tiimi tulisi vastaan jopa tier ~6, vaikkakin epätodennäköistä. Itsellä tuppaa tulemaan tiimejä joissa on se pari kolme 1500+wn8-pelaajaa ja loput on tomaatteja, niin eipä siinä tiimityöstä ole paljoa toivoa :l
 

Professori Kaaos

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
638
Eilen taas oli sellainen päivä, että vaikka mitä tekisi niin auta. Kauhee kolikko grindi päällä koitin ajaa Panther 8.8, Su-122-44 ja WZ-111. Pantherilla tuntui siltä että 1/3 kuulista teki damagea. SUlla ei tahtonut edes osua ja WZ-111 tuntui paperilta, jonka tykki ei osuisi edes ladon seinään. Mutta mutta, nyt kun kävin katsomassa eilisen statsit, niin ei ne nyt NIIN huonot olleet.

 

DarkWing

12/99
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
237
E-25 Olisi tänään tänään joulukalenterissa.

+Gold: 7650

49.99 €
Olisi ihan mukava tietää paljonko rahaa WG tuolla tempauksella teki, veikkaan vastaantulleista vaunumääristä että tainnut myydä paremmin kuin jäätelö Helvetissä.

P.S. Tosin sorruin tarjoukseen itsekin, ajattelin silloin skipata sen finaalitarjouksen mutta siitä asti harmittanut niin tulipahan korjattua tilanne.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
420
on joo aika mautonta rahastusta noi WG:n bundlet. itse jättänyt viimeaikoina väliin. tosin reilun 5 vuoden aikana upottanut ihan tuhottoman määrän fyrkkaa kyseiseen peliin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
60
harkitsin ostavani sekä e25 että skorpion G, jäi molemmilla kerroilla väliin hinnan takia, en ehkä aio uppottaa 60e peliin jos kerta olen tähänkin asti pärjännyt ilman. Mikäs tässä sitten odotellessa jos vaikka se black dog m41 ilmestyis myyntiin
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
176
harkitsin ostavani sekä e25 että skorpion G, jäi molemmilla kerroilla väliin hinnan takia, en ehkä aio uppottaa 60e peliin jos kerta olen tähänkin asti pärjännyt ilman. Mikäs tässä sitten odotellessa jos vaikka se black dog m41 ilmestyis myyntiin
Tänään on black doggi myynnissä. Olethan huomannut, että saat ostettua kalenterivaunut myös ilman bundleja premium shopista?
 

mnz

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
228
Black doggi ja cromwelli tarttunut kalenterista mukaan. Tuota eilistä KV:ta mietin pitkään, mutta eipä sitten lähtenyt. Periaatteessa ryssähevimiehistön koulutukseen tuo olisi ollut oivat. Black dogii pitäisi nyt repäistä jostain joku miehistö ja ilmeisesti sitten grindata saksan light-puuta myös.

Saa nährä mitä vikoina päivinä vielä tulee myyntiin ja mitä tuolla raaputuskoodilla saa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
60
Black doggi ja cromwelli tarttunut kalenterista mukaan. Tuota eilistä KV:ta mietin pitkään, mutta eipä sitten lähtenyt. Periaatteessa ryssähevimiehistön koulutukseen tuo olisi ollut oivat. Black dogii pitäisi nyt repäistä jostain joku miehistö ja ilmeisesti sitten grindata saksan light-puuta myös.

Saa nährä mitä vikoina päivinä vielä tulee myyntiin ja mitä tuolla raaputuskoodilla saa.
Jos saksan kevyitä lähtee hankkimaan niin vk28. 01 on aivan loistava jos siihen laittaa sen 10,5cm kanuunan :)
 

Professori Kaaos

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
638
Joo, VK28.01 on ihan paras paperivaunuja vastaan sillä derpillä.
KV-122 on samanlainen ajettava mitä se KV-1S oli aikoinaan, eli nopea paperi HT jonka tykki osuessaan sattuu.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
60
Nyt on joulukalenterin viimesestä päivästä tullu loput koodinpalat, eli QDWE3L2M4SA2XBZ4 -koodilla saa jotain pikku bonuksia. En oo varma mitä mutta kai jotain reservejä ja kulutustavaroita luulisin.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
129
Onko porukka saanut koristeltua kuusta ja vaunua 5 tieriin asti?

Ja joulutunnelmaa 10 tasolle?

Tuntuu melko vaikealta päästä tuolle korkeimmalle tasolle. Itsellä nyt 9 tierin tunnelma ja 4 ja 5 tason koristeita.

Nyt tuli hankittua vihdoin T110E5 ja pari 9 tierin medikkaa. (Centurion 7/1 ja M46 Patton) Niissä riittää pelattavaa kaiken muun lisäksi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
60
Taisin ensimmäisellä hyvin mennellä matsilla saada kuusen ja tankin tasolle 6, nyt on grindattu tehtävillä tasolle 8 ja kohta ysiä pukkaa.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 163
Onko porukka saanut koristeltua kuusta ja vaunua 5 tieriin asti?

Ja joulutunnelmaa 10 tasolle?

Tuntuu melko vaikealta päästä tuolle korkeimmalle tasolle. Itsellä nyt 9 tierin tunnelma ja 4 ja 5 tason koristeita.
10 tasolle tarvitsee 16kpl vitos-koristeita. Käytännössä mahdotonta vielä tällä viikolla ilman osto-koristeita koska korkeamman tason koristeita saa rajallisesti ja 3-4 tason koristemissionit voi suorittaa vain kerran viikossa. Ja yhteen vitoskoristeeseen tarvii 625 ykköskoristetta, joten ei niitä voi oikein grindatakkaan.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
191
On tuo peli vaan syöpää varsinkin näinä 5x aikoina...parina iltana nyt reiskat 30 matsia illassa ja voittorosentit 35% tienoilla..huoh..
Kuusesta puuttuu enää 1 tier V:n koriste, tähti, siten olisi täynnä vitosen kikkareita, toki ostin 5kpl noita euron paketteja, mutta samalla tuli kultaa 750 ja 7pv premi laatikosta, joten hyvä sijoitus :)
 

Eas

Liittynyt
29.12.2016
Viestejä
613
Itse en oo nyt ajellut kuin pakolliset 5X pois niillä vaunuilla mitä grindaan aktiivisesti eteenpäin taikka miehistön koulutukseen. Noita personal reservejä sataa ovista ja ikkunoista joten niitä olen käyttänyt surutta.
 

MrFoxZet

R♿ T Virallinen™ Autisti
Liittynyt
05.01.2017
Viestejä
212
Mielestäni toi joulumissioni oli parhaita hetkeen. Nyt vaan keräilen koristeita ja kattelen miltä puu näyttää (taso 10 saavutettu ja muijat kasarmilla)... Noi V-tason koristeiden kuvaukset on muuten komediakultaa, lukekaa ihmeessä. Omia suosikkeja Kypärä-latvakoriste ja se "Viila"... Tässä odotellessa että muijat pääsee Emiliin ja Udesiin...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
60
Joo tuo joulumissionit on ollu paras veto wargamingilta viimeseen vuoteen, vielä kun saisi paremmaksi tuota reporttisysteemiä ja communityä paremmaksi niin sehän olisi siinä se. Onko muuten porukka katsonut sitä videota siitä että mitä tankkipeliin olisi vielä tulossa? On meinaan melkoisen muikeat grafiikkapäivitykset luvassa :hungry:
 

MrFoxZet

R♿ T Virallinen™ Autisti
Liittynyt
05.01.2017
Viestejä
212
Joo tuo joulumissionit on ollu paras veto wargamingilta viimeseen vuoteen, vielä kun saisi paremmaksi tuota reporttisysteemiä ja communityä paremmaksi niin sehän olisi siinä se. Onko muuten porukka katsonut sitä videota siitä että mitä tankkipeliin olisi vielä tulossa? On meinaan melkoisen muikeat grafiikkapäivitykset luvassa :hungry:
Onneksi kone on kunnossa, hiukan lirahti housuihin kun sitä videota katseli. Oi nam nam... En malta odottaa KV-2 mäiskintää uudella pelimoottorilla!
 

Waldo

Niin elämä kuin videopelitkin tunteella.
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 344
Joo tuo joulumissionit on ollu paras veto wargamingilta viimeseen vuoteen, vielä kun saisi paremmaksi tuota reporttisysteemiä ja communityä paremmaksi niin sehän olisi siinä se. Onko muuten porukka katsonut sitä videota siitä että mitä tankkipeliin olisi vielä tulossa? On meinaan melkoisen muikeat grafiikkapäivitykset luvassa :hungry:
Onneksi kone on kunnossa, hiukan lirahti housuihin kun sitä videota katseli. Oi nam nam... En malta odottaa KV-2 mäiskintää uudella pelimoottorilla!
Infotkaa lisää.

T:Karkkien ystävä.
 

Waldo

Niin elämä kuin videopelitkin tunteella.
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 344
Eipä tuossa mitään erikoisen uutta ole, paitsi räjähdykset / tuli. Kaikki maxeilla näyttää lähes samalta ainakin omaan silmään.
 

MrFoxZet

R♿ T Virallinen™ Autisti
Liittynyt
05.01.2017
Viestejä
212
Eipä tuossa mitään erikoisen uutta ole, paitsi räjähdykset / tuli. Kaikki maxeilla näyttää lähes samalta ainakin omaan silmään.
Tietysti video ei tee ihan täyttä oikeutta itse kokemukselle pelissä, ja onhan toi vasta kehitysvaiheessa :) Mutta ei se ainakaan huonommaksi voi mennä!
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
56
Itsellä ainakin pisti silmään että viimeinkin aitojen/tolppien jne. hajoaminen on muokattu aidommaksi.
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
190
Olihan siinä parannuksia esim. vedessä, joka käyttäytyi paljon aidommin.
 

Eas

Liittynyt
29.12.2016
Viestejä
613
Mites toi muuten toimii kun muutoksia tulee, jos olet vain tutkinut Maus:n mutta et ole ostanut niin pysyykö se tutkittuna tuon muutoksen jälkeen että sen saa suoraa hopialla ostettua vai pitääkö taas aloittaa grindaaminen jostain 8 tieristä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
60
Kaiketi se toimii niin että joko se maus pidetään tutkittuna että voit vain ostaa sen tai sitten saat valmiiksi tutkittuna sen korvaavan tankin.
 

MrFoxZet

R♿ T Virallinen™ Autisti
Liittynyt
05.01.2017
Viestejä
212
Minkäköhän takia kahden peruspetterin plato pitää aina heittää +2 mm ja unicumeja vastaan...
 

V84

Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
135
Ottakaa se XVM pois päältä, niin on mukavempaa pelailla, eikä ala kiristämään heti matsin alkaessa mitättömät voittomahdollisuudet, unicum-platat tms. pienet ärsytyksen aiheet. :) Pienen taktisen edun siinä ehkä menettää, mutta vastaavasti pelaaminen on rennompaa ja vähemmän hermoja koettelevaa.
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
190
Välillä ärsyttää kyllä Lakevillessä, kun vallattava tukikohta on kaupungissa, mutta suurin osa joukkueesta menee kartan vasemman reunan käytävään, ja suurin osa vihollisista on melkein aina kaupungissa. Ja näin häviämme kerta toisensa perään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
60
Monta kertaa olen haaveillu pelimuodosta johon pääsisi vasta kun esim. wn8 olisi yli 600 ja on läpäissyt jonkinlaisen tiimityö- ja lontoon kielen osaamistestin. Niin paljon niitä mitään osaamattomia polakkeja näkyy että huh :bored:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
467
Välillä ärsyttää kyllä Lakevillessä, kun vallattava tukikohta on kaupungissa, mutta suurin osa joukkueesta menee kartan vasemman reunan käytävään, ja suurin osa vihollisista on melkein aina kaupungissa. Ja näin häviämme kerta toisensa perään.
Noob walley se jaksaa vetää porukkaa aina. Kasvattihan ne jossain välissä sitä cäppi aikaa, mutta kyllä se ratkaisu käydään siellä kaupungissa edelleen. On se kuitenkin ihan pelattava mappi, toisin kuin joku hiton Sand river hyökkäys/deffi joka vammasuudellaan on kyllä ehdottomasti paskita paskaa mitä voi saada. Sitä tuntuu puskevan vielä turhan suurella prosentilla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
60
Sand river on kyllä scouteilla pelatessa aina sitä samaa kentän keskellä pyörimistä ja jos 1) omat pääsee voitolle niin sitte on mahdollisuus lähteä kiertelemään kentällä tai 2) jos omat häviää niin siinä ei paljoa enää auta parkua kun joka puolelta ammutaan. Ei kauhean jännittävää mitenkään päin :dead: Olisihan se siistiä jos wg päättäisi vaikka vain huvin vuoksi pistää pystyyn pelimuodon jossa olisi palautettu kaikki vanhat kentät ja pelimuodot ihan nostalgian vuoksi :think:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
467
Hyvä että edes jossain kartoissa aktiivnen scouttaaminen ja sniputtaminen vielä onnistuu.
Spotterina pelaaminen Sand riverissä hyökkäys deffi muodossa on tylsempää kuin spotterina himmelissä :D . Oikeiasti Himmelissä pystyy spotterina pelaamaan huomattavasti tehokkaammin ja monipuolisemmin :D . Eikä tuo mikään td mappi ole, todella rajoitteiset ampumispaikat, ja jos haluaa ratkaista peliä, niin niistä "td" mestoista niitä ei ratkaista. Tosin itse tykkään pelata todella agressiivisesti aivan alusta lähtien, joten se voi vaikuttaa siihen etten tykkää tuollaisista wänkkäys mapeista. Muissa pelimuodoissa Sand River on ihan jees.
 

MrFoxZet

R♿ T Virallinen™ Autisti
Liittynyt
05.01.2017
Viestejä
212
No eipä tarvi tätä peliä kauan pelata kun kaikki t8 laitit nerffataan, survotaan ysitierille ja sanotaan että pitäkää hauskaa. Ja T49stä 152mm pois, elikkä joudut grindaamaan Sheridaniin (joka on ruma kuin mikä) ja sitten vasta saat kunnon derpin.

Ei hyvää päivää. Meno kuin eduskunnassa.
 

V84

Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
135
Nyt vielä testataan aika roimaa RNG:n lisäystä tähtäystä vielä entisestään huonontamalla. Ihan kuin ei tähän mennessä jo kiristäisi tarpeeksi se, että täysin tähdätty laukaus suhahtaakin aivan metsään tähtäysrinkulan ulkokehälle.

Vertailukuva
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 000
No niin, menin sitten innostumaan tästä pelistä toden teolla ja nyt kaipailisin hieman neuvoja totaaliselle aloittelijalle.

Kokeilin World of Tanksia joskus alkuvuonna 2011 pelin ollessa vielä betassa. En muista ollenkaan pelasimmeko sitä silloin kavereiden kanssa muutaman illan, viikon vai jopa kuukauden ajan. Joka tapauksessa innostus lopahti vielä samana vuonna ja sen jälkeen tämän on jäänyt itseltäni täysin unholaan.

Nyt on kuitenkin jo hetken aikaa ollut uusi nettipeli hakusessa mistä voisi innostua kunnolla. Sain kaveriltani tähän sellaisen invitekoodin, millä pääsee ilmeisesti normaalia parempaan alkuun ja saa vähän jotain ylimääräistä. Kahden illan aikana olen hakannut nyt noin 100 matsia menemään ja oikein mukavaltahan tämä vaikuttaa.

Olen kuitenkin monessa asiassa vielä ihan täysin ulapalla. Rehellisesti en muista noista reilu viiden vuoden takaisista betakokeiluista yhtään mitään ja luultavasti peli nyt on muutenkin kehittynyt vähän jokaisella osa-alueella sen jälkeen. Käytännössä olen siis aivan uusi, kaikesta tietämätön pelaaja. Tajusin esimerkiksi vasta eilen noin 60 pelatun matsin kohdalla sen, että snipertilassa voi myös zoomata. Facepalm. Hieman muuttui kauas ampuminen helpommaksi, kun saa 8x zoomin 2x sijasta. Olin kerennyt jo tähtäyksen sensitivityäkin säätämään reilulla kädellä alemmas, kun niitä pieniä millin kokoisia kohteita tähystellessä tuntui että pienikin heilahdus ja ohi menee metreillä. Eipä tosin voi syyttää muuta kuin omaa typeryyttä. Toki tuollaisenkin olisi voinut vääntää rautalangasta jossain ihan alun tutoriaalissa, nyt tajusin tämän vasta kun pyöräytin ihan vahingossa hiiren rullaa snipertilassa. No mutta, ainakin seuraavat 40 tämän tajuamisen jälkeen pelattua matsia on taas mennyt ihan helvetisti paremmin kuin ne ensimmäiset 40. Tietyllä tavalla siis toisaalta jopa ihan kiva pelailla, kun suunta on vain ylöspäin ja kokoajan oppii lisää.

Netistä olen koittanut kyllä lukea tietoa ja opiskella peliä. Tietoa vain tuntuu olevan ihan helvetisti ja osa siitä on vanhaa, niin tälläiselle täysin ummikolle on välillä vaikea erotella mikä on edelleen relevanttia ja mikä ei. Monet suosittelivat Redditissä aloittelijoille heavy tankkeja ja niistä erityisesti Neuvostoliiton linjaa. Kuulemma ovat perusvarmoja suoriutujia, joilla ei voi kovin metsään mennä. Sitä lähdin itsekin nyt ensimmäisenä avaamaan ja tulen ihan parin matsin kuluessa saavuttamaan tier 5 ja KV-1 tankin. Tässä pelaillessa olen kuitenkin todennut, että Tank Destroyerit saattaisivat myös kiinnostaa ja sopia pelityyliini. Tykkään nimittäin jäädä hieman taka-alalle ja jysäytellä täsmäosumia piilosta. Mutta mutta, tämä rupeaa pikku hiljaa menemään jaarittelun puolelle joten pahoittelut siitä. Oli minulla niitä oikeita kysymyksiäkin olemassa.

Kysymyksiin siis: Ajattelin eilen sitten ruveta avaamaan ensimmäiseksi TD tankiksi muun pelailun ohessa tuota Ruotsin TD-linjaa. Huomasin silloin, että minulla on heti 100% miehistö jo tuossa tier 1 tankissa. En ymmärrä miehistön koulutuksista vielä mitään muuta kuin sen, että miehistölle karttuu kokemusta pelaamalla ja 100% tullessa täyteen saat valita taidon. Ruotsilla on ilmeisesti jokin erikoisjuttu tuo, että on 100% kokemus alusta asti? Mitkäs taidot minä nyt tälle miehistölle sitten valitsen, kun en ole joutunut (saanut) valita niitä vielä millekkään muullekkaan tankille/miehistölle? Mitkä on parhaat taidot juurikin tier 1 ruotsitankin perusmiehistölle ja miksi? Vaikuttaako jatkolinja tähän vai pidänkö tämän miehistön tässä tier 1 tankissa ikuisesti?

Tästä tulikin muuten mieleen tuo miehistön liikuttelu ihan yleisesti. Tähän mennessä olen ottanut aina uuden ilmaisen miehistön tankin mukana, sillä olen säilyttänyt kaikki tankit, jotka olen tähän mennessä avannut. Nykyisen tier 4 tankin miehistö on jo lähes 75% lukemissa. Tämä ei ilmeisesti kuitenkaan ole järkevää etenkään myöhemmillä tiereillä? Pitäisikö minun aina ja poikkeuksetta myydä edellinen tankki ja siirtää miehistö uuteen? Mitkä tankit kannattaa sitten säästää ja miksi? Mitä jos haluan joskus kehittää jotakin toista linjaa, johon tarvitsee juurikin jonkun tankin aiemmilta tiereiltä? Onko tankeilla/tankkipaikoilla yleensäkkään mitään maksimimäärää, vai voinko pistää kultaa haisemaan ja ostaa noita 300 kultaa maksavia paikkoja vaikka loputtomasti?

Unohdin varmasti jo jotakin mielen päällä ollutta, mutta jos näihin saisi vaikka ensin vastaukset, niin pääsen ainakin avaamaan tuota Ruotsinkin linjaa jo tänään. Koitin tosiaan googletella mm. hakusanoilla "world of tanks swedish crew for noobs" "swedish 100% crew for tier 1 world of tanks" ja kaikkea vastaavaa, mutta tunnuin löytävän vain puhetta jostain joulukampanjasta ja naismiehistöstä. Samalla jauhetaan kuinka tärkeää miehistö on retrainata (häh, miksi haluaisin aloittaa alusta?) ja siitä miten Sixth Sense on tärkein taito commanderille. Jossain kuitenkin sanottiin myös, ettei sitä Sixth Senseä saa missään nimessä valita vasta kuin ensimmäisen retrainingin jälkeen. Minä en ole tehnyt mitään retrainingeja. Olen oikeasti ihan kujalla näistä nyt. Auttakaa!

PS: Itselläni on kyllä kiinnostusta tankkailla tekkiläisten kanssa jos täältä vielä peliseuraa löytyy. Ikää on lähemmäs 30v ja mikki löytyy kyllä. Viikonloppuna tulee varmasti pienissä kaljoissa pelattua rennolla otteella ja mikäs sen hauskempaa kuin tehdä samaa porukalla.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.01.2017
Viestejä
7
Sinulla on tuossa Ruotsalaisessa vaunussa 100% miehistö, koska jossain vaiheessa WG muutti systeemiä niin, että uudet maat saavat 100% miehistön tier 1 vaunuihinsa. Jos tallissa on vielä Tsekkoslovakian tier 1 Kolhousenka, ainakin siitä pitäisi myös tuo 100% miehistö löytyä. Nuo googlailusi tulokset liittyvät jo menneeseen tehtävään, jonka suorituksesta oli palkintona ruotsalainen naismiehistö (100% päätaito ja kaksi valmista lisätaitoa).

Miehistön siirtelyn olen itse hoitanut viime aikoina kultaa käyttäen silloin, kun se on ollut mahdollista puoleen hintaan, usein n. parin kuukauden välein yhden viikonlopun ajan on päällä tuollainen tarjous. Pelaan tosin montaa kymmentä linjaa samanaikaisesti, eli pelaaminen ei pysähdy näitä tarjouksia odotellessa.

Miehistön siirtely on siinä mielessä hankala asia, että siinä on aika paljon variantteja. Yleisesti ottaen se kuitenkin on kannattavaa. Kultaa käyttäessä miehistö pitää kaikki taitonsa, riippumatta siitä, onko uusi vaunu samaa tyyppiä edellisen kanssa. Hopeaa käyttäessä tulee pieni taitojen menetys, 100% miehistö ilman lisätaitoja pitää muistaakseni 90% taidoistaan uudessa saman tyypin vaunussa, ja 80% jos vaunu on eri tyyppiä (kuten tuossa ruotsin tier 1 light -> tier 2 TD siirrossa). Tässä tapauksessa ottaisin itse tier 2 TD:tä varten uuden miehistön hopeaa käyttäen, ja siirtäisin tämän tier 1 light porukan tier 2 lightiin 90% taidoilla. Lisätaitoja muuten ei kannata valita aluksi ollenkaan, jos siirrät porukkaa hopealla. 100% miehistölle kertyy lisätaitokokemusta joka tapauksessa, ja jos varsinaista lisätaitoa ei ole valittu, tuo lisätaitokokemus pienentää "penaltia", jota siirto hopealla tai ilmaiseksi aiheuttaa. Jos pelaat vaunujasi 50% miehistöllä, pärjääminen on hankalaa ja pelaaminen tuskaa. Komentajasi havaitsee vihollisvaunut vasta hyvin läheltä, ampujasi ei silti niihin osu ja lataajallakin kestää ikuisuus uuden ammuksen lataamisessa. Karkuunkaan ei pääse kun kuskikaan ei osaa hommaansa.

Sixth sense on tosiaan varmaan pelin tärkein lisätaito, mutta se alkaa toimia vasta kun se on 100% valmis. Ensimmäisen lisätaidon kehittäminen 100%:iin vaatii noin 200 000xp, ja jos siirtelet miehistöäsi hopeaa käyttäen (tai etenkin jos siirtelet porukkaa ilmaiseksi), tuo 200k xp on pitkän matkan päässä (varmaan tiereillä 7-8). Retrain meinaa sitä, että koska tuo sixth sense on hyödytön niin pitkään kun se ei ole 100%, moni ottaa komentajalle ensin jonkun muun taidon (esim. heveillä yleensä repair ja lighteilla camo), ja kun taito saavuttaa riittävän tason, kultaa käyttäessä 100% ja hopeaa käyttäessä myöhemmin, vaihdetaan tilalle sixth sense.


Myös noita kysymiäsi tallipaikkoja on aika ajoin saatavilla puoleen hintaan (150g), kannattaa niitä ostaa tuolloin. Mitään rajoitusta tuolla määrällä tuskin on, itselläni on tällä hetkellä 67 tallipaikkaa.

En tähän hätään kerinnyt vastata ihan jokaiseen kohtaan, mutta toivottavasti tästä on nyt jotain apua näin alkuun.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
60
aliaksen kysymykseen noista säästettävistä tankeista niin itse olen pelannut periaatteella: Jos tankki on linjassa seuraavan tankin hankinnan jälkeen a) tarpeeksi hyvä, eli tulee paljon voittoja ja massia, b) tarpeeksi hauska (esim. pz 1 c) tai c) esimerkiksi klaani- tai platoon taisteluihin sopiva niin sitten olen ne säästänyt, aika pitkälti muuten vain tankkia myyntiin ja sitten alkaa se miehistön kanssa leikkiminen.

Pääasiassa alle tier 5 tankkeihin olen käytännössä aina vain hankkinut suoraan uuden miehistön (50% / 75% riippuen paljonko tulee tankilla olettettavasti pelattua) ja tier 6-> saattanut jopa siirrellä niitä miehistöjä. Premium-tankeista on myös hyötyä, koska niillä pystyy lisärahan tienaamisen lisäksi käyttämään saman maan samantyyppisten tankkien miehistöjä, eli miehistö kehittyy nopeammin eikä tarvitse kuin yhden miehistön /2 tankkia.

Tuli vielä mieleen että jos raskaita tankkeja alkaa pelaamaan niin "side scraping" on todella hyödyllinen taito osata, eli ajetaan tankki esimerkiksi talon nurkalle keula seinää vasten (vihollisen suuntaan) ja käännetään tankkia hienokseltaan ja ajetaan kylki vinosti esillä taaksepäin. Tästä on se hyöty että esim. kv-1:lläkin saa kimmotettua tier 7 TD ammuksia melkoisen vaivatta kun vain säätää kulmaa. Kulmaus toimii käytännössä samalla tavoin mutta ilman edessä olevaa estettä, eli käännetään tankkia vinosti vihollista kohden ja pyritään minimoimaan tasaisen panssarin määrä, ja näin nostaen vastustajan mahdolllisuutta kimmottaa.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 163
Hopeaa käyttäessä tulee pieni taitojen menetys, 100% miehistö ilman lisätaitoja pitää muistaakseni 90% taidoistaan uudessa saman tyypin vaunussa,
Prosenteissa voi näyttää pieneltä mutta 90->100% primääriskillissä on 40k miehistöexpaa. Uudelleenkoulutusta ei kannata tehdä pikkutiereillä ollenkaan, mielummin ajaa kouluttamatta. Jos miehistö on 100% niin sitä voi käyttää 75%:na ilman uudelleenkoulutusta jos vaunuluokka pysyy samana. Samalla lisäskillit edistyvät.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
467
Mitkä tankit kannattaa säästää? Ei ehken ruotsin td-linjasta sellaisia löydä, mutta jos löydät jonkin, jolla tykkäät ajella, niin säästä se.

Muita vinkkejä aloittelijalle:

Älä aloittelijana leiki sankaria yksin, pelaa sen isomman massan läheisyydessä. Yksin tahtoo kuolla nopsaan.

Jos et tiedä missä on hyvä pelata jollain vaunulla jossain mapissa, niin etsi täältä : WoTReplays — Main hyviä reploja. Niistä saat hyviä vinkkejä missä kannattaa pelata missäkin mapissa. Jos ei löydy sitä tiettyä vaunua, niin kattele saman tyypin vaunujen reploja ko. mapissa.

Erityisesti TD jannuilla, puskat antaa camoa, mutta jos ammut niin puskat "häviää" 10m säteellä ja tulet spottiin. Eli sniper modessa jos näet puskan "läpi" voit spotata läpi siitä, mutta ampuessa tulet spotteihin. Eli kun ammut, niin peruuta niin kauan kun et voi puskasta nähdä "läpi", vaan näet vain vihun vaunun korostetut ääriviivat. Tämän opettelu auttaa paljon ja aiheuttaa repourted itkuja, kun ammut näkymättömällä vaunulla :dead:.

Derppi TDeillä, eli mm. ruottalaisilla pikkutierien 75mm ja 105:llä tykeillä ammuskele vain HE:tä. Tekee tasaisen varmasti damagea, vaikka ei menisi läpi. Läpäisee myös hyvin paperisia vaunuja ja saat niitä ihania one shottauksia, koska se sitten tekee kovemmin lämää kuin normi kuula.

Älä sekaannu tykkeihin, sillä ne ovat tämän pelin s***** ja niiden pelaajat tavattoman retardeja ja ilkeitä ihmisiä.

Pari pelaamista helpottavaa asetusta:

Asetukset ->General välilehdestä klikkaa "enable dynamic camera" kohdasta rasti pois ja rasti kohtaan "horizontal stabilatin in sniper mode" . Rauhoittavat tähtäämistä ja ei ampuessa ja liikkuessa ristikko pompi kuin hullun mulkku mielettömän persiissä. Jotkut tykkää pitää noita päällä, mutta itse en kuulu siihen masokistiseen ihmisryhmään.

Asetukset-> graphics -> details

Ota pois rasti " grass in sniper mode" , Poistaa siis ruohon sniper modesta, ja täten helpottaa mäkien ja nyppylöiden takaa ampumista.

Minimapista pistä päälle etäisyys ympyrät, niin näet sen maagisen 445m piirtoetäisyyden ja oman spotti etäisyyden minimapissa. Auttaa monessa asiassa kuten ampumapaikan valinnassa td:llä.

Kaikkea ei tarvitse eikä voi oppia kerralla, joten ajele rauhassa :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
63
@Alias Hoboimp Suosittelen ostamaan heti, kun creditit saallii, 2x camoverkkoja & 2x kiikareita(kaksi siksi, että jos kuolet ja tankki jää taisteluun, niin voit lähteä toisella tankilla uuteen taistoon varusteet mukana). Niitä voit sitten siirrellä ilmaiseksi aina pelattavaan vaunuun. Etenkin pienillä tiereillä noista on iso etu. Molemmat aktivoituvat, kun olet muutaman sekunnin liikkumatta. Toinen parantaa sinun spot rangea, toinen camo arvoa. Peliin saa myös auto equip modin, mikä siirtää nuo automaattisesti pelattavaan vaunuun, joka säästää tuon manuaalisen siirtämisen vaivan.

edit. Ja jos tosiaan haaveilet tuosta sniputtelevasta TD kuskin urasta, niin tuon Potkukelkan puskamekaniikan opettelu on äärimmäisen tärkeää.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
424
Tänään työkaverin kanssa nousi WoT aiheeksi ja mietin että josko sitä viikonloppuna testailisi uudestaan pidemmän tauon jälkeen tätä. Viimesimmistä pelailuista on joku ~1 vuosi aikaa, että varmasti kaikkea on ehtinyt tapahtua, mutta niihin perehdyn sitten jos jaksaa. Muutama kysymys kuitenkin tuli mieleen. Tarviiko vielä latailla jotain modeja esimerkiksi tähtäintä varten, että näkee millä todennäköisyydellä kuula menee läpi. Ja toisena kysymyksenä, että mikä mahtaisi olla hyvä TD linja kun tykkään olla takalinjalla ja sieltä pommitella. Muistelisin, että Jagdpanther on auki, mutta ei ollu kovin nautinnollista tuolla pelailla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
63
Muutama kysymys kuitenkin tuli mieleen. Tarviiko vielä latailla jotain modeja esimerkiksi tähtäintä varten, että näkee millä todennäköisyydellä kuula menee läpi.
Taitaa olla laiton modi, ja toisin kun aikaisemmin WG on ihan oikeastikkin bannaillut pelaajia niistä. Ellet sitten tarkoita sitä, kun tähtäin muuttuu punaiseksi, oranssiksi ja vihreäksi riippuen siitä mihin tähtää. Se löytyy ihan pelistä. Se tosin ei ota huomioon panssarin kulmaa, joten se ei korvaa taitoa ja tietoa weak spoteista.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 150
Viestejä
4 193 032
Jäsenet
70 868
Uusin jäsen
Kaskii

Hinta.fi

Ylös Bottom