Windows 10:n tuen päättymisen keskustelu

Näyttää loogiselta... Update ei automaagisesti havainnut mitään. Kun klikkasin "tarkista päivitykset", löytyikin pari ja päästiin tilanteeseen:

1762887489179.png

Eihän tuo Update koskaan näitä tiistain päivityksiä automaattisesti lataa. Mutta katso sitten tuo sama "huutomerkki" kuin päivitykset ladattu ja asennettu. Tietenkään tuossa ei pitäisi lukea tuota alun perinkään.

Pointti oli lähinnä tuo "Laitteesi ei enää vastaanota päivityksiä", kun tällä koneella ei ole onnistunut ESUun liittyminen. Olen yrittänyt ihan normaalin prosessin mukaan ja tökkäsi aina siihen ettei ollut saatavilla. Olen kokeillut netissä löytyvät kikkaiviitoset, rekisterieditoinnit yms. Lopuksi ajoin massgraven scriptin (joskus kuukausi sitten tjsp) ja se näytti onnistuneen erinäisten tarkastusten perusteella, mutta silti update väitti aina tuota samaa. Epäloogista siis "ei vastaanota päivityksiä" ja silti niitä tulee. Tänään nyt näköjään sitten sai päivityksiä ekan kerran ja päivityksen jälkeen katosi tuo ärsyttävä "ei vastaanota päivityksiä" hoksautus:

1762888640658.png

Pointti oli lähinnä tuo "Laitteesi ei enää vastaanota päivityksiä", kun tällä koneella ei ole onnistunut ESUun liittyminen. Olen yrittänyt ihan normaalin prosessin mukaan ja tökkäsi aina siihen ettei ollut saatavilla. Olen kokeillut netissä löytyvät kikkaiviitoset, rekisterieditoinnit yms. Lopuksi ajoin massgraven scriptin (joskus kuukausi sitten tjsp) ja se näytti onnistuneen erinäisten tarkastusten perusteella, mutta silti update väitti aina tuota samaa. Epäloogista siis "ei vastaanota päivityksiä" ja silti niitä tulee. Tänään nyt näköjään sitten sai päivityksiä ekan kerran ja päivityksen jälkeen katosi tuo ärsyttävä "ei vastaanota päivityksiä" hoksautus:

1762888640658.png
sama täällä, siis aivan presiis samat jipot ja tänään KAZAM! :D

Jätin tuon yhden läppärin paikallisen tilin varaan.
Äsken se itsekseen ilmoitti että laite pitää käynnistää uudestaan ja siihen oli käynnistyksen jälkeen asentunut KB5068781-päivitys.

Eilen kokeilin kahteen Win 10 pro:hon asentaa tuota LTSC versiota.
Ensinmäiseen jäi laittamatta tuo rekisteri avain ennen asennusta, niin asennus jätti ohjelmat koneelle vaikka sitä "jätä ohjelmat ja tiedostot" ei ollut valittavissa, mutta päivityksiä siihen ei tullut. Koska versio oli IOT Enterprise eikä IOT EnterpriseS?
Toiseen koneeseen laitoin rekisteri avaimen ja edelleen "jätä ohjelmat ja tiedostot" oli harmaana, joten valitsin pidä tiedostot. Asennus onnistui ja päivityksiä alkoi valumaan, mutta kaikki ohjelmat pitää nyt asentaa uusiksi.

Itsellä tämän pelikoneen KB5068781-päivitys meni läpi vasta toisella kerralla. Ekalla stoppasi 93% kohtaan, mutta onneksi Windows 10 eli ole kuin 8.1 eli osaa mennä, onnistuneesti takaisin siihen mitä oli. Ennen toista kertaa, Windows latasi myös selkeästi jotain muuta & Modules Installer Worker työsti sitä. Ei aavistukaan mitä se oli, mutta ei tehnyt samaa edellisellä kerralla. Tällä kertaa päivitys meni läpi, ilman ongelmia

Statistiikka

Viestiketjuista
291 813
Jäsenet
80 152
Uusin jäsen
oskary

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom