Laita joku oikea käyttis tuollaiseen käyttöön. Ei windows leluja ole tarkoitettu palvelinkäyttöön.
Tuolla oli aiemmin kyllä jo kehotettu laittamaan Linux jonka sheikki itsekin kuittasi..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Laita joku oikea käyttis tuollaiseen käyttöön. Ei windows leluja ole tarkoitettu palvelinkäyttöön.
Tuolla oli aiemmin kyllä jo kehotettu laittamaan Linux jonka sheikki itsekin kuittasi..
Käsittääkseni on melko yleistä ja normaalia mikäli buutatessa näyttiksen tuulettimet käväisevät jonkun aikaa pyörähtämässä isoilla rundeilla kun laiteajurit eivät vielä ole ehtineet kunnolla latautua.Lisäks sain kuulla että tuossa kortissa ois jokin pölynpoistojuttu että se pyöräyttää tuulettimia buutissa, en sitä kuullut KERTAAKAAN ennekuin meni tuo käyttis matalaksi Tänä aamuna enne tänne mun vanhempien luo lähtöä ittekin sen ekan kerran kuulin ja olin "mitäs helvettiä...?!!"
Onko kympiin integroitu jotain työkalua, jolla pystyisi peilaamaan muutaman kansion toiselle levylle?
Äkkiseltään ei löytynyt, mutten ole asiaan juurikaan perehtynyt.
uptime
21:15:05 up 514 days, 18:29, 1 user, load average: 0.10, 0.13, 0.13
Hieno uptime - kaikki kriittiset päivitykset asentamatta ja täyttä reikäjuustoa. Todennäköisesti korkattu jo useampaan kertaan jos kiinni julkisessa verkossa
Miksiköhän esim. lähemmäs 100% Fortune 500 yrityksistä käyttää Windows Serveriä. Active Directory, Exchange yms. ovat defacto -standardeja yritysmaailmassa ja näiden päälle rakennetaan se liiketoimintakriittinen infrastruktuuri.
Ja täydet 100 prosenttia Fortune 500- yrityksistä käyttää linuxia. Oliko sinulla joku pointti?Hieno uptime - kaikki kriittiset päivitykset asentamatta ja täyttä reikäjuustoa. Todennäköisesti korkattu jo useampaan kertaan jos kiinni julkisessa verkossa
Miksiköhän esim. lähemmäs 100% Fortune 500 yrityksistä käyttää Windows Serveriä. Active Directory, Exchange yms. ovat defacto -standardeja yritysmaailmassa ja näiden päälle rakennetaan se liiketoimintakriittinen infrastruktuuri.
Ja täydet 100 prosenttia Fortune 500- yrityksistä käyttää linuxia. Oliko sinulla joku pointti?
Mutta aika paljon voi tehdä.Jos siellä on tuollainen vuoden käynnissä ollut OS, niin varmasti siellä on jonossa päivityksiä mitkä vaativat uudelleen käynnistystä. Ei kaikkea voida tehdä ilman reboottia.
Sama meininki on tullut vastaan Windows palvelimissakin, ettei näistä kannata sen enempää vääntää. Käyttäjästä/admineista kiinni, miten niitä palvelimia hallitaan ja jaksetaan nähdä vaivaa, olipa alusta mikä vaan...Eikös aina välillä paljastu että noi pyörii vanhoilla kerneleillä?.Tosin yleensä sisäverkossa ja homman nimi ollut ettei uskallettu mennä säätämään mitään koska kaikki toimii ja tulisi oikeasti kalliiksi jos jotain menisi pieleen.
Hieno uptime - kaikki kriittiset päivitykset asentamatta ja täyttä reikäjuustoa. Todennäköisesti korkattu jo useampaan kertaan jos kiinni julkisessa verkossa
Ei nyt liity win10 mitenkään mutta kyllä ne ad ja exchangekin on pilvessä nykyään, tiedoksi vainNiin reikäjuustoa varmaan jos kyseessä olisi windows server, mutta kyseessä sattuu olemaan sellainen oikea serveri johon saa lipsautettua pätsit kerneliin on-the-fly.
Ja AD + Exkankee edustaa oikein vanhanajan jyyräämistä kun joka putkalla pöpötti oma palvelin siellä jossain toimiston nurkassa. Nykyaikana edelläkävijät on siirtyny pilveen, käyttäjienhallinnalle ja postille löytyy kyllä vaihtoehtoja. Mikki$oft on vaan aikoinaan hoitanut sen propakandan levittämisen varsin hyvin ja porukka edelleen kuvittelee että ilman ADHD:tä ja exkankeeta mistään ei tule mitään.
Ei nyt liity win10 mitenkään mutta kyllä ne ad ja exchangekin on pilvessä nykyään, tiedoksi vain
Toimiiko iotissa kaikki deeäxät yms perus/pelikäyttöominaisuudetMiksei mene Windows 10 IOT versiolla? Ei tule juuri mitään tauhkaa mukana? Saa vielä long time supportin.
Juu. En ole käyttänyt kuin softan kanssa eli en peleissä mutta sinne ne samat DirectX ja ajurit menee.Toimiiko iotissa kaikki deeäxät yms perus/pelikäyttöominaisuudet
Server ja Enterprise versiot myös eri asia.Toi w2019 on vähän hämäävä nimitys eli win10 server voisi olla se oikeampi/parempi?.Windows 10 Enterprise LTSC 2019 taitaa olla se virallinen nimitys tosta?.2016 ltsb taitaa olla nopeampi kuin toi ltsc 2019.
Puhdas vai päivitys?Pitäisikö vielä windows 7 lisenssiavaimella pystyä aktivoimaan kymppi? Itse en ainakaan siinä onnistunut kun läppäriin kympin asensin ja koitin pohjassa olevaa avainta antaa aktivoidakseni kympin...
Puhdas asennus, kun vaihdoin ehjän levyn tuohon.Puhdas vai päivitys?
Pitäisikö vielä windows 7 lisenssiavaimella pystyä aktivoimaan kymppi? Itse en ainakaan siinä onnistunut kun läppäriin kympin asensin ja koitin pohjassa olevaa avainta antaa aktivoidakseni kympin...
Pitäisikö vielä windows 7 lisenssiavaimella pystyä aktivoimaan kymppi? Itse en ainakaan siinä onnistunut kun läppäriin kympin asensin ja koitin pohjassa olevaa avainta antaa aktivoidakseni kympin...
Ennen koneen tyhjennystä kannattaisi ottaa unohtuneet tuotekoodit talteen pahan päivän varalle tai ainakin sitä uuden asennuksen jälkeistä aikaa varten. Näppäriä tuotekoodimyyriä löytyy googlettamalla esim. joko "ProduKey" tai "Magical Jelly Bean Keyfinder".
Annoitko koodin asennuksen yhteydessä?
Valitsithan oikean version kympistä? Esim. Windows 7 homen avain ei taida toimia Windows 10 Pron kanssa.Pitäisikö vielä windows 7 lisenssiavaimella pystyä aktivoimaan kymppi? Itse en ainakaan siinä onnistunut kun läppäriin kympin asensin ja koitin pohjassa olevaa avainta antaa aktivoidakseni kympin...
Valitsithan oikean version kympistä? Esim. Windows 7 homen avain ei taida toimia Windows 10 Pron kanssa.
Olin kylläkin jostain katsovinani että home premium pitäisi päivittyä proksi.
No kyllähän ne tiliin on sidottu eikä mihinkään win versioon. Ostokset voit tehdä vaikka weppi sivun kautta. kokeile webbi sivun kautta kirjautua ms tililläsi, näkyy siellä ostoksesiOnko noi microsoftin kaupasta ostetut pelit sidottu aina siihen windowsiin jolla ne on ostettu? Vaihdoin win10 Homen ---> PRO versioksi ja nyt huomasin että en omista yhtään peliä tuolta kaupasta. Tein siis kokonaan uuden windows asennuksen eri lisensillä kun vaihdoin rautaa samalla. Ajattelin että ne pelit olis sidoksissa microsoftin tiliin...
Kävin jo selaimella katsomassa, ei näy yhtään ostettua peliä. Eikä selaimen kautta nää edes mitä sovelluksia nyt ton uuden asennuksen myötä tuli koneelle. Microsoftin tunnuksiakaan mulla ei oo kun tuo yksi jolla olen tonne kirjautunut.No kyllähän ne tiliin on sidottu eikä mihinkään win versioon. Ostokset voit tehdä vaikka weppi sivun kautta. kokeile webbi sivun kautta kirjautua ms tililläsi, näkyy siellä ostoksesi
Kävin jo selaimella katsomassa, ei näy yhtään ostettua peliä. Eikä selaimen kautta nää edes mitä sovelluksia nyt ton uuden asennuksen myötä tuli koneelle. Microsoftin tunnuksiakaan mulla ei oo kun tuo yksi jolla olen tonne kirjautunut.
Asensin Win10 Pro koneelleni ensimmäistä kertaa ja järkytys oli suuri kun mainoksia iskee silmille ja windows alkaa asentamaan sovelluksia kysymättä. Tulee Samsungin android luurit mieleen, bloatware älyttömästi. Onks jotain sovellusta josta näkis kaikki asennetut sovellukset ja sais poistettua helposti? Vai oisko pitänyt hankkia business versio, josta ainakin saa ton seurannan pois päältä ja olis ehkä bloatware vähemmän?
CCLeanerista taitaa löytyä avaimet poistoon.
Joku muu ohjelma mielummin Microsoftille riitti: CCleaner joutui mustalle listalle
Tilaushistoa näkymässä näytti olevan suodatin, joka näyttää ostokset 3kk ajalta. Kannattaa kattoo ettei ole päällä.
Onkohan tyhmä kysymys; Pitäisi kohta päivittää konetta rankemmalla kädellä, ja samalla puhdas Win 10 asennus. Nyt on myös Win 10, ja olen outlook tunnukseni yhdistänyt tähän. Eli saanko tämän saman aktivoinnin sille uudelle asennukselle, käyttämällä tätä outlook tunnusta?
Jostain olen tälläistä kuullut, että onnistuisi.