Webasto / Eberspächer

Javaq

ſ ɐ ʌ ɐ b
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 230
Keskustelua polttoainekäyttöisistä lisälämmittimistä.

Varsinkin nyt kelien viilettyä, osaa arvostaa Eberin tuomaa helppoutta. 10-15min niin auto lämmin niin moottoriltaan kuin sisätiloiltaan.

Huollatteko omat polttoainekäyttöiset lämmittimet jotenkin erityisesti talven varalle?
 
Viimeksi muokattu:
Kaipaisin myös tietoa tuosta eberin huoltamisesta
 
Enpä ole ikinä huollattanut, jos hajoaa niin korjataan, suht varmoja vehkeitä kuitenkin. Kesälläkin tosin kannattaa käyttää muutaman kerran, ettei jumiudu.
 
Kerran pari jos kesässä muistaa sitä käyttää niin ei kai se muuta. Volkkarissa on tehtaan lämmitin niin myyjäliike neuvoi ottamaan siitä moottorin ECU ohjauksen pois päältä (aux heater), kuulemma karstoittaa.
 
Kyselin jo murossa, mutta kumpi näistä on parempi pieneen autoon (Audi A3 8V)? Puhelinohjauksella meinasin...

Jos joku tietää edullisen pajan Kuopiossa joka tekee asennuksia niin sellainenkin tieto kiinnostaa.
 
Kyselin jo murossa, mutta kumpi näistä on parempi pieneen autoon (Audi A3 8V)? Puhelinohjauksella meinasin...

Jos joku tietää edullisen pajan Kuopiossa joka tekee asennuksia niin sellainenkin tieto kiinnostaa.

Kannattaa myös vertailla näitä puhelinohjauksia. Ainakin itsellä oleva Webcontrol2 on ihan karmea käytettävyydeltään ja ilmeisesti Webaston omakin ohjuri toimii tekstareilla. Remuc olisi mainosten perusteella modernimpi laite, jota ohjataan appsilla tai tarvittaessa myös puhelulla.

Nyt Webcontrol2:lla lämmitys lähtee päälle soittamalla, mutta jos sen haluaa keskeyttää, niin pitää lähettää erikseen tekstiviesti '4'. Jos taas haluaisin laittaa lämmityksen päälle vaikka 1,5h päästä, jotta auto olisi lämmin elokuvista lähtiessä, niin sitä varten pitäisi kirjoittaa viesti '3yyy', jossa yyy olisi lämmityksen viivästysaika minuuteissa. En ole tosin koskaan saanut selvitettyä, että pitääkö esimerkiksi 1,5h asettaa viestillä '3090', '390' vai miten... sen kerran kun tuota yritin minua odotti kylmä auto :|
 
Kerran pari jos kesässä muistaa sitä käyttää niin ei kai se muuta. Volkkarissa on tehtaan lämmitin niin myyjäliike neuvoi ottamaan siitä moottorin ECU ohjauksen pois päältä (aux heater), kuulemma karstoittaa.

Miten/mistä otit tuon ECU ohjauksen pois päältä?
 
Kannattaa myös vertailla näitä puhelinohjauksia. Ainakin itsellä oleva Webcontrol2 on ihan karmea käytettävyydeltään ja ilmeisesti Webaston omakin ohjuri toimii tekstareilla. Remuc olisi mainosten perusteella modernimpi laite, jota ohjataan appsilla tai tarvittaessa myös puhelulla.

Nyt Webcontrol2:lla lämmitys lähtee päälle soittamalla, mutta jos sen haluaa keskeyttää, niin pitää lähettää erikseen tekstiviesti '4'. Jos taas haluaisin laittaa lämmityksen päälle vaikka 1,5h päästä, jotta auto olisi lämmin elokuvista lähtiessä, niin sitä varten pitäisi kirjoittaa viesti '3yyy', jossa yyy olisi lämmityksen viivästysaika minuuteissa. En ole tosin koskaan saanut selvitettyä, että pitääkö esimerkiksi 1,5h asettaa viestillä '3090', '390' vai miten... sen kerran kun tuota yritin minua odotti kylmä auto :|

Tein jo vertailua ja Remuc tosiaan vaikuttaa olevan se kehittyinein noista järjestelmistä. Marmoritiskiltä saa reilulla 2200e 4KW Eberin ja Remuc 3:n asennettuna. Pitää ensi viikolla kysellä josko saisi näistä kylän erikoistuneista autosähköpajoista halvemmalla.
 
Miten/mistä otit tuon ECU ohjauksen pois päältä?

Ilmastoinnin paneelissa keskipyörässä on setup nappi minkä kautta radion näytölle tulee webaston ajastusasetukset. Siellä oli joku asetusvalikko mistä toi löytyi suoraan.
 
Perkule, meikäläisen volkkarissa webastoa ohjataan ajotietokoneen valikon kautta enkä ole sieltä moista täppää löytänyt? Ainoastaan kesä/talvimoodi ja erinäiset ajastustoiminnot.
 
Itsellä Audi TT:ssä karvalakkimallin Webasto. Syö aika hyvin kyllä akkua, kun lähinnä työmatkoihin autoa käytän, ja matkaan kuluu se 15-20 min. Talvella pitää laittaa akkua latautumaan firman tolppaan tai kotona, jos muijan auto ei oo tolppapaikalla. Näin syksyllä ei oo mitään ongelmaa.
 
Omassa -13 Passatissa aux heater(eber) menee automaattisesti päälle vaikka ajotietokoneesta valitsisi mitä. Kuulemma näin kuuluukin tehdä 1.6 TDI:n kanssa... Tuli juuri huollosta missä vaihdettiin Eberin vesipumppu yms. myyjäliikeen piikkiin, joten toivotaan että kestäisi edes jonkun aikaa. Ei kuulemma onnistu pois ohjelmointi edes marmorilla. Ainakin tuuppaa kabiiniin hätäseen lämpöä vaikka sitä ei aina tarvittaisikaan. :vihellys: Onneksi ronkissa oma akku koko vehkeelle, joten ei pitäisi jättää ruutuun.
 
(Työsuhde) Golf 2014 2.0TDI näyttää tältä: https://obi.kapsi.fi/wp-content/gallery/random/automatic_supplementary.jpg

Ja pahoittelut, muistin tuon nimen väärin aux heateriksi kun se olikin "Automatic Supplementary Heater". Mielestäni toi ei ole lähtenyt itseksiin päälle tosin en voi sitä mistään varmentaa. Talvella ajossa jos tarvii pistän sen polttamaan normi ohjelmaa joka yleensä on 30min. Näin syksyllä pidän 10min. Ajoa tulee sen verran että akun kanssa ei ole ollut ongelmia.
 
Tein jo vertailua ja Remuc tosiaan vaikuttaa olevan se kehittyinein noista järjestelmistä. Marmoritiskiltä saa reilulla 2200e 4KW Eberin ja Remuc 3:n asennettuna. Pitää ensi viikolla kysellä josko saisi näistä kylän erikoistuneista autosähköpajoista halvemmalla.

Remuc on kyllä ollut hyvä ostos. Uusin päivitys toi lähtöaika ajastuksen jossa saa säätää mukavuustason, eli miten lämpimäksi auto tulee.
 
Työautoissa (2kpl Transit vm 2011) eberit. Toimii kun huvittaa. En tiedä kuinka rajusti näihin vaikuttaa akun kunto, tänään viimeeksi +2 asteen lämmössä ei lähtenyt eberi käyntiin

Lainaan itseäni. Transitin akut vaihdettu ja siis autossa kaksi erillistä akkua jotka nyt asetettu yhteen (sarjaan tai rinnan, vitustako näitä tietää, sähköammattilaiset varmaan ymmärtää). Nyt kuitenkin toistaiseksi lähtenyt eberi käyntiin pyynnöstä ja välillä ilmankin. Kovia pakkasia odotellessa.
 
Lainaan itseäni. Transitin akut vaihdettu ja siis autossa kaksi erillistä akkua jotka nyt asetettu yhteen (sarjaan tai rinnan, vitustako näitä tietää, sähköammattilaiset varmaan ymmärtää). Nyt kuitenkin toistaiseksi lähtenyt eberi käyntiin pyynnöstä ja välillä ilmankin. Kovia pakkasia odotellessa.

Rinnan ne siellä on, sarjaan jos kytket, niin jännite tuplaantuu 24V.
 
Lisäänpä tänne omat kokemukset mk4 TDCi Mondeon (-08) alkuperäisen Webaston kauko-ohjauksesta. Fordilta, Webastolta taikka vaikka Remucilta tuohon ei tiettävästi ole saanut kauko-ohjausta tai ainakaan missään ei ole onnistumista mainittu. Ajastus kellolla, vaikkakin toimii, ei oikein omaan käyttöön ole ihanteellinen ratkaisu. Törmäsin netissä sitten tähän, www.autoplugin.de joka lupaa juuri sitä mitä oli haussa eli webaston kauko-ohjausta esim. kännykällä joko suoraan taikka ajastetusti. Systeemin juuret johtavat Pietariin saksalaisesta nettiosoitteesta huolimatta. N. 300€ hintaan tuo oli kuitenkin houkutteleva paketti joten laitoin tilauksen vetämään Therminal F4 -paketista. Toimitus hieman kesti, mutta vajaan kuukauden kuluttua paketti oli postissa. Itse asennus oli täysin plug'n'play, SIM-kortti paikoilleen, liittimien kytkentä sekä laitteeseen että OBD-liittimeen, käyttöönotto tekstiviestillä (SIM-kortin ns. tekninen numero kannattaa ottaa tätä ennen ylös) ja se oli siinä. Webasto käynnistyy joko mukana tulevasta napista painamalla, kännykän softalla suoraan tai ajastetusti joko tekstiviestillä tai GPRS-verkon kautta tai auton omalla kaukosäätimellä painamalla lukitusta 3x (pitäisi olla muokattavissa). Muutaman viikon kokemuksella systeemi on toiminut kuin junan vessa, täysin hintansa arvoinen systeemi.
 
Lisäänpä tänne omat kokemukset mk4 TDCi Mondeon (-08) alkuperäisen Webaston kauko-ohjauksesta. Fordilta, Webastolta taikka vaikka Remucilta tuohon ei tiettävästi ole saanut kauko-ohjausta tai ainakaan missään ei ole onnistumista mainittu. Ajastus kellolla, vaikkakin toimii, ei oikein omaan käyttöön ole ihanteellinen ratkaisu. Törmäsin netissä sitten tähän, www.autoplugin.de joka lupaa juuri sitä mitä oli haussa eli webaston kauko-ohjausta esim. kännykällä joko suoraan taikka ajastetusti. Systeemin juuret johtavat Pietariin saksalaisesta nettiosoitteesta huolimatta. N. 300€ hintaan tuo oli kuitenkin houkutteleva paketti joten laitoin tilauksen vetämään Therminal F4 -paketista. Toimitus hieman kesti, mutta vajaan kuukauden kuluttua paketti oli postissa. Itse asennus oli täysin plug'n'play, SIM-kortti paikoilleen, liittimien kytkentä sekä laitteeseen että OBD-liittimeen, käyttöönotto tekstiviestillä (SIM-kortin ns. tekninen numero kannattaa ottaa tätä ennen ylös) ja se oli siinä. Webasto käynnistyy joko mukana tulevasta napista painamalla, kännykän softalla suoraan tai ajastetusti joko tekstiviestillä tai GPRS-verkon kautta tai auton omalla kaukosäätimellä painamalla lukitusta 3x (pitäisi olla muokattavissa). Muutaman viikon kokemuksella systeemi on toiminut kuin junan vessa, täysin hintansa arvoinen systeemi.
  1. Itekkin miettiny tuota samaa vehjettä -07 S-maxiin. Kiitos kokemuksien jakamisesta.
 
Menin ostamaan Mondeon jossa webasto, lonkolämppäriä ei ole. Työmatkat ovat noin 15minuuttia suuntaansa.

Pitääkö minun ruveta miettimään joko lohkolämppärin asentamista ja tai ylläpitolaturin asentamista? Millainen ratkaisu järkevin? Tolppaan saan auton kummassakin päässä. Ajoa ei välttämättä tule useampaan päivään tuota työmatkaa pidempää.

Tuollaisen ylläpitolaturin asennan varmaan itsekkin, jos sen pistokepaikan saa fordin keulaan suht helposti purkamatta puskuria.

Onko tuo Defan ylläpitolaturi järkevä? Motonetin hinta 120€ paikkeilla ja siihen johdot muutama kymppi lisää.
 
Jos meinaat sitä 4 A (vai oliko se 5 A) mallia niin ihan riittävä se on, etenkin jos jompi kumpi paikka on ilman kelloa.

Juu se 4 A malli. Töissä on se 2h kelloperkele, kotona pystyy lataamaan vaikka 247.

Onko pelkkä ylläpitolaturi järkevin?
 
Juu se 4 A malli. Töissä on se 2h kelloperkele, kotona pystyy lataamaan vaikka 247.

Onko pelkkä ylläpitolaturi järkevin?

Järkevyys on tulkinnanvarainen kysymys... Jos varman päälle pelaa, niin lohko/letkulämppäri JA yllläpitolaturi. Itse pähkin samaa viime syksynä kun auto vaihtui Mondeoon pelkällä Webastolla ja 4A laturilla. Vaihdoin tuon laturin 10A versioksi (Defa) ja tilasin Autoplugin-palikan Webaston ohjaukseen. Systeemi toimii kuin se kuuluisa junan vessa, kotona saan aina töpselin kiinni jatkuvaan virtaan jos haluaa ja töissä ei tule enää edes niitä tolppapaikkoja niin metsästettyäkään koska niitä ei ihan kaikille riitä. Aina on auto ollut lämmin kun on ollut lähtö käsillä, niin kotoa kuin töistäkin, ja kovalla pakkasella saattoi tulla useampikin lämmityskerta päivässä ilman tolppaa. Mutta näppituntuma on että tuo 15min työmatka ei yksinään riitä akun lataukseen ainakaan kovemmilla keleillä jos Webastoa käyttää edes sen 20-30min kerralla.
 
15 minuuttia suuntaansa on tosiaan hieman liian lyhyt aika, kun alkaa olla enempi pakkasta. 4 A laturi riittää oikein hyvin ylläpitoon. Yhdessä yössä lataa kuitenkin 40 Ah. Eikä sitä ylläpitolaturia tarvitse joka kerta kytkeä, kun auton pysäyttää. Jos akku ei ole ihan pieni >80 Ah, riittää ihan hyvin, kun 1-2 kertaa viikossa laitat yöksi laturiin.
 
Minulta voisi muuten saada halvalla toimivan Eber D5WS + näytön ja kaikki piuhat, 5kW eberi dieselautoihin. Vielä kiinni Passatissa mutta voin sen irrotella jos jotain kiinnostaa.
 
Kaveri kävi Kuopion Miettisen autoliikkeestä hakemassa Remuc 3 plussan. Tiskillä sanoivat, että Webasto olisi ostanut ko. puljun ja tulevaisuudessa tulee Webasto connectia.

Onko tästä jotain faktaa vai oliko myyjän mutua?

Ja jos on ostanut, niin toivottavasti tukee jatkossa myös ebereitä, koska laite ollut juuri niin hyvä, kun ei ole alustariippuvainen.
 
Kaveri kävi Kuopion Miettisen autoliikkeestä hakemassa Remuc 3 plussan. Tiskillä sanoivat, että Webasto olisi ostanut ko. puljun ja tulevaisuudessa tulee Webasto connectia.

Onko tästä jotain faktaa vai oliko myyjän mutua?
Auton polttoainelämmittimen etäohjaus - REMUC kuluttajille tuolla lukee
"Ilmoitamme ylpeänä, että REMUC on 1.6.2017 alkaen saatavilla Webaston tuotevalikoimassa uudella nimellä ”Webasto ThermoConnect”. Ilme on uudistunut, mutta ominaisuudet ovat edelleen taattua REMUC:ia."
 
Menin ostamaan Mondeon jossa webasto, lonkolämppäriä ei ole. Työmatkat ovat noin 15minuuttia suuntaansa.

Pitääkö minun ruveta miettimään joko lohkolämppärin asentamista ja tai ylläpitolaturin asentamista? Millainen ratkaisu järkevin? Tolppaan saan auton kummassakin päässä. Ajoa ei välttämättä tule useampaan päivään tuota työmatkaa pidempää.

Itse ostin Exiden 12/7 laturin (n.100€), jonka mukana tulee pikaliitimellä varustettu latausjohto. (Johtoa saa myös pidempänä, ettei tarvitse avata konepeltiä). Akku tulee ladattua n. kerran viikossa. Samalla laturilla voi latailla tarvittaessa muutkin vehkeet.
 
Pyyhkästään threadin sopivuuden rajaa, mut mulla olis ylimääräisenä Remuc-2-AC webaston johtosarjalla.
hp 170e.

Remuq.jpg
 
Onko täällä(kään) foorumilla tietoa, mieluusti jotain muuta ratkasua kun "vie värkkis huoltoon".
Webasto thermotop c temppuilee. Pari päivää pelitti ihan ok. Tänäänkin aamulla toimi huikeat pari minuuttia, sitten se vaan on sammunu. Vesipumppu pelaa ok. Koko värkki irrotettu ja purettu, kaikki näytti päällisin puolin olevan ok. Palopesä siisti ja puhdas, hehkutulppa... Toimii hyvin kun alkaa toimimaan. Tosin 85% ajasta EI toimi... Kelloon jää kyllä palamaan taustavalo ja liekinkuva, vaikka koje itse sammuukin.
 
Millä todettu vesipumpun ehjyys? se pelkkä hurina ei takaa, että vesi liikkuu. Tuo parin minuutin toiminta viittaa nimittäin juuri siihen, että vesi ei kierrä.
 
Millä todettu vesipumpun ehjyys? se pelkkä hurina ei takaa, että vesi liikkuu. Tuo parin minuutin toiminta viittaa nimittäin juuri siihen, että vesi ei kierrä.

Sillä todettu, että suoraan akulta kokeiltu ja pumppu pyörii. Oli jumissa aiemmin, koska oli täynnä pskaa. Putsattu ja sen jälkeen koeajettu ja on toiminut. Ennen vesipumpun putsausta kävi kyllä, hetken, sammui, käynnisty uudelleen (ilmeisesti joku lämpötilan tunnistin katkasi aina), sammui, käynnisty jne.

Eilen aamulla (pakkasta) käynnistyi, kävi minuutin, sammui eikä enää edes yrittäny. Iltapäivällä, kun lämpötilakin nous plussalle, webasto pelas niinkun ei olis koskaan mitään vikaa ollutkaan. Tunnin hyrisi tyytyväisenä, kuten kuuluu. Ajoin seuraavaan kohteeseen ja taas jäi hyrisemään tyytyväisenä, auto mukavan lämmin palata takaisin.
Tänä aamuna jo luulin että nyt pelaa, pari minuuttia vahdin vierestä, letkut alko lämpenee, läksin aamupalalle, niin hitot se mitään enää puolen tunnin päästä käyny...

Niin ja tuntuuhan tuo letkussakin että litku liikkuu sisällä...
 
Onko täällä(kään) foorumilla tietoa, mieluusti jotain muuta ratkasua kun "vie värkkis huoltoon".
Webasto thermotop c temppuilee. Pari päivää pelitti ihan ok. Tänäänkin aamulla toimi huikeat pari minuuttia, sitten se vaan on sammunu. Vesipumppu pelaa ok. Koko värkki irrotettu ja purettu, kaikki näytti päällisin puolin olevan ok. Palopesä siisti ja puhdas, hehkutulppa... Toimii hyvin kun alkaa toimimaan. Tosin 85% ajasta EI toimi... Kelloon jää kyllä palamaan taustavalo ja liekinkuva, vaikka koje itse sammuukin.

Laita kaapeleihin ja katso vikakoodit thermotestillä.
 
Onkos kellomallin Thermo Top C Dieselit kaikki samanlaisia liitännöiltään? Saksalainen myy uutta kapinetta 427€ hintaan postitettuna. Voisi vaikka tuon hankkia ja räplätä vanhan vaikka traktorin lämmittimeksi. Oma on varmaan joku 2010 vuoden malli.

WEBASTO THERMO TOP C DIESEL NEUTEIL AUSTAUSCHHEIZGERÄT ERSATZHEIZGERÄT HEIZGERÄT | eBay
En saksasta ymmärrä mitään mutta google translate anto tämmösen
"Product description
At the selling price, we collect an old part deposit in the amount of Euro; 297.50 (including VAT). The deposit will be returned immediately after the old heater has arrived.
297,50 € old part deposit, this is due immediately and will be refunded to you after receipt of your exchangeable same old part. Please note, only 1: 1 will be exchanged. If you have any questions, please contact us via email and the Part. Your old device ready."

Taitaa olla joku panttisysteemi.
 
Onko täällä kokemuksia Teplostar Binar -polttoainelämmittimistä? BINAR-5S DIESEL - Teplostar
Kyseessä on Venäläistä suunnittelua ja tuontantoa. Hinta olisi ainakin jonkun verran halvempi kuin Webastolla ja Eberilla.

Ajattelin asentaa Peugeot 207:ään polttoainelämmittimen ja tuo tuli vastaan. Pitää kyllä ensimmäiseksi tutkia, mahtuuko konetilaan lisälämmitintä.
 
Kuvissa näyttää, että on otettu osittain mallia webasto tt evosta. Ihmeen heikosti löytyy binarista kokemuksia mitä googlettelin. Silti mieluummin ottaisin tuon kuin jonkun kinkkelikopio weban/eberin.
 
Onkos kellomallin Thermo Top C Dieselit kaikki samanlaisia liitännöiltään? Saksalainen myy uutta kapinetta 427€ hintaan postitettuna. Voisi vaikka tuon hankkia ja räplätä vanhan vaikka traktorin lämmittimeksi. Oma on varmaan joku 2010 vuoden malli.

WEBASTO THERMO TOP C DIESEL NEUTEIL AUSTAUSCHHEIZGERÄT ERSATZHEIZGERÄT HEIZGERÄT | eBay

Eikös tohon hintaan saa jo ihan suomestakin uuden pelkän lämmitinyksikön... Thermotop C:t ovat kytkennöiltään aika pitkälti samanlaisia mutta osa käynnistyy vain väyläohjattuna, ja osa lähtee tulille ilman väyläohjausta suoraan 1 tai 2 pinnistä. Piirikortinhan voi kyllä vaihtaa "yleismalliseen" = n. 100e lisää.
 
Onko täällä kokemuksia Teplostar Binar -polttoainelämmittimistä? BINAR-5S DIESEL - Teplostar
Kyseessä on Venäläistä suunnittelua ja tuontantoa. Hinta olisi ainakin jonkun verran halvempi kuin Webastolla ja Eberilla.

Ajattelin asentaa Peugeot 207:ään polttoainelämmittimen ja tuo tuli vastaan. Pitää kyllä ensimmäiseksi tutkia, mahtuuko konetilaan lisälämmitintä.

Tuota ollaan parissa sitikka C6:ssa käytetty ja ihan hyvin toiminut, ilman sisälle pöhötystä tosin eli siitä ei ole kokemusta. Eli sisätilat lämmitelty ihan perinteisellä defan lämmittimellä johdon päässä.
 
Tuo josta puuttuu ne pinnit on ilmeisesti Thermotop Z-malli, joka on ajonaikanen lämmitin ja siitä ilm. puuttuu ne liitinpinnit vesipumpulle.

edit: juu tuo UP on kiertovesipumppu
Multa löytyy varaosina käyttämättöminä palopesä, höyrystin/hehkutulppa(diesel)
jos tarvetta.
Myös tuollainen thermotop z- piirikortti on, toimivuudesta ei ole tietoa.
 
Viimeksi muokattu:
Ok, tarkentui hiukan.
Löysin vielä yhden kortin, joka on c-malli. Tässä siis vesipumpulle liitinpinnit.
Sekä näissä c-, että z- mallissa ei ole pinnejä siinä kolmosliittimessä, eikä piirilevynpuolella ole kuparia sillä kohtaa.
tähän z-malliin saisi varmaan tinattua vesipumpulle lähdön, näkyy siinä piirilevyllä olevan valmiit juotospaikat. Saisi sen vesipumpun virran varmaan ryöstettyä myös palopuhaltimen johdoista
 
Ok, tarkentui hiukan.
Löysin vielä yhden kortin, joka on c-malli. Tässä siis vesipumpulle liitinpinnit.
Sekä näissä c-, että z- mallissa ei ole pinnejä siinä kolmosliittimessä, eikä piirilevynpuolella ole kuparia sillä kohtaa.
tähän z-malliin saisi varmaan tinattua vesipumpulle lähdön, näkyy siinä piirilevyllä olevan valmiit juotospaikat. Saisi sen vesipumpun virran varmaan ryöstettyä myös palopuhaltimen johdoista
Jos löytyy vikakoodit vesipumpulle ja palopuhaltimelle niin sitte niissä on valvonta. Eli pelkällä liittimien juottamisella ei onnistu. Releellä ehkä voisi palopuhaltimelta ottaa ohjauksen. Eberissä palopuhallin on noin 8Voltilla toimiva.
 
Onhan noita... tuossa sun kuvassa 2 erilaista piirilevyä ja mulla vielä kaksi täysin erilaista
 
Eberin B5WSC päästelee käydessään aika pahan kuuloista ääntä. Lähinnä kuulostaa laakerivikaiselta tuulettimelta, eli ilmeisesti siellä siis palopuhallin alkaa vedellä viimeisiään. Melko tyyriiltä osalta vaikuttaa, voiko tuota vielä korjailla? Jospa kevääseen asti nyt selviäisi...
 
Vähän kyllä nyt olen sitämieltä että tuo oman auton webasto ei kyllä toimisi. On siis kännykällä tekstiviestein/appsilla ohjattava. Kesällä vielä pystyi tuulettimen sillä käynnistelemään mutta ei se nyt kyllä tunnu lämmittelevän, epäilisin että on siellä oleva prepaid lopettanut toimintansa kun ei lämpötilakyselyyn mitään vastaa.

Minkähänlaista purkkia tuolta konehuoneesta pitäisi lähteä etsimään ja onkos se asennettu yleensä näkyvälle paikalle? Luulisi jonkinlainen GSM antenni kuitenkin jossain olevan? Kyseessä ehkä joku TC 4 Advanced :think:
 
Minkähänlaista purkkia tuolta konehuoneesta pitäisi lähteä etsimään ja onkos se asennettu yleensä näkyvälle paikalle? Luulisi jonkinlainen GSM antenni kuitenkin jossain olevan? Kyseessä ehkä joku TC 4 Advanced :think:
Googlen kuvahakuun "Thermocall TC4" niin saat kuvia. Yleensä tuo asennetaan sisälle autoon, ei konehuoneeseen.
 
Vähän kyllä nyt olen sitämieltä että tuo oman auton webasto ei kyllä toimisi. On siis kännykällä tekstiviestein/appsilla ohjattava. Kesällä vielä pystyi tuulettimen sillä käynnistelemään mutta ei se nyt kyllä tunnu lämmittelevän, epäilisin että on siellä oleva prepaid lopettanut toimintansa kun ei lämpötilakyselyyn mitään vastaa.

Minkähänlaista purkkia tuolta konehuoneesta pitäisi lähteä etsimään ja onkos se asennettu yleensä näkyvälle paikalle? Luulisi jonkinlainen GSM antenni kuitenkin jossain olevan? Kyseessä ehkä joku TC 4 Advanced :think:

Usein antenni on siellä tuulilasin sisäpuolella ainakin kaukosäätimellä olevissa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 639
Viestejä
4 494 460
Jäsenet
74 265
Uusin jäsen
Oranta

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom