VR-pelit

Illan verilöyly Sairento VR:n parissa, ja nyt alustana PlayStation VR.

Hyvin jaksavat jo yhdeksän vuotta vanhat Move-kapulat pysyä mukana. Jatkavat vielä kolmannelle alustalle kun saamme PS5:n käsiimme. Vähän erikoisempi peli, mutta oikeilla välineillä on siellä nopeasti jo kotonaan.

 
Mielenkiintoinen idea on luoda pelimaailma kotisi tilan mukaisesti. Lasien systeemitasolla merkitylle alueelle generoidaan pelialue lennossa.

Videon 148,9 metrin maratonin aikana ei tarvinnut kertaakaan poiketa matolta.

Oculus Quest: Tea for God (demo)
 
Videolla pelaan tietokoneelta langattomasti laseille virtautettua SteamVR:n peliä nimeltä Onward.

Käsissä on ProTubeVR -aseohjain, tai oikeastaan aihio johon ohjaimet ovat magneetille kiinnitetty. Tässä mennään botteja vastaan, mutta myös verkon puolella on käyty muutama ohi laukaus ampumassa. :D

 
Löytyykö mitään VR peliä jossa pääsisi tutkimaan maailmankaikkeutta ja planeettoja oikeassa mittakaavassa? Ilmaisuudesta plussaa...
 
SpaceEngine. En ole kokeillut, mutta arvostelujen perusteella pätevä. Maksaa tosin parikymppiä.

Tämä olikin hieno kokemus. Jos tähtitiede ja avaruus kiinnostavat niin kannattaa kyllä tutustua. Vähän aikaa kun tuossa lentelee, niin käy hyvin äkkiä selväksi millaisia kärpäsen kakkoja me ollaan tässä maailmankaikkeudessa. Tämähän ei siis ole "peli", vaan vapaasti tutkittava simulaatio. On ihan itsestä kiinni minkä verran tuosta saa hupia irti.
 
Siistein peli Indexillä pelattuna on tähän mennessä ollut Vox Machinae: on todella hauskaa käännellä mechin vipuja omin käsin ja kommunikoida tiimikavereiden kanssa ottamalla radiopuhelin telineestä. Tässä pelissä vielä oikein korostuu Riftiä terävämpi kuva ja isompi fov.
Tähän täytyy yhtyä. Eka kunnon pelipäivä Indexin kanssa. Kourallista tuli pelattua ja pisimpään päällä pyöri Vox Machinae. Nousi uudelle tasolle Indexin kanssa.
Tässä vielä roadmappia, mitä tuleman pitää.
Trello
 
Toukokuussa näköjään postasin trailerin tuosta Low-Fi:stä, mutta sillon ei tainnu olla vielä Kickstarter auki. :)
Katsotaan, katsotaan.. :think:
 
Toukokuussa näköjään postasin trailerin tuosta Low-Fi:stä, mutta sillon ei tainnu olla vielä Kickstarter auki. :)
Katsotaan, katsotaan.. :think:
Kyllä tuo lupaavalta näyttää. Eikä 45 CAD ole paha hinta VR pelistä. Saa sitten nähdä tuleeko pelattua, aika vähän on tullut Riftillä pelailtua viime aikoina. No Man's Sky:ta tuli pari tuntia pelattua.
 
Low-Fi:stä tuli tarkempaa aikataulua.
"The retail version of the game is slated for late 2020. It's currently in a fairly early stage currently, which is why we brought it to Kickstarter (to Kickstart it!) haha."
 
Oliko mistään kotoisin?
Periaatteessa on hyvä, mutta vaatii aika kovaa rautaa että pyörii kunnolla. VR toteutus on tehty loistavasti. Liikkumisena on teleportti, vapaa liikkuminen, snap turn ja vapaa kääntyminen nyt ainakin. Sanotaanko jos pyöriis kunnolla niin tuota pelaisi oikein mielellään.
Tuossa lainaus omista kokemuksista No Mans's Sky ketjusta:
Tunteroisen eilen pelailin Riftillä, hyvin toimii. Pelasin istualtaan toucheilla. Tökkiihän tuo mutta kun liikkuminen on teleporttia niin ei tule huono olo.
Aika hyvältä vaikutti UI, ei mennyt kauaa kun tuohon tottui. Planeetalta en vielä ehtinyt pois. Mukavaa tuo skannailu kun pitää klikata headsetistä skanneri päälle ja touchilla skannata kohteita :)
 
Joukkorahoituksen tavoite on saavutettu, vain neljässä päivässä.

Peli ilmestyy joskus ensi vuonna. Sitä ennen me rahoittajat pääsemme jo pelaamaan ja vaikuttamaan kehitystyöhön.

Vielä ehtii mukaan!
Pelaan mieluiten valmista peliä, jos siitä joskus sellainen tulee. Todella mielenkiintoiselta vaikuttaa, mutta en halua "kyllästyä" peliin kehitysvaiheessa, vaan kokea sen täydellisessä muodossaan.
 
Pelaan mieluiten valmista peliä, jos siitä joskus sellainen tulee. Todella mielenkiintoiselta vaikuttaa, mutta en halua "kyllästyä" peliin kehitysvaiheessa, vaan kokea sen täydellisessä muodossaan.
Tämä. Turhan moni peli on omassakin kirjastossa early access, eikä niihin viitsisi kyllästyä sisällön puutteessa.
 
Viimeksi muokattu:
Pelaan mieluiten valmista peliä, jos siitä joskus sellainen tulee. Todella mielenkiintoiselta vaikuttaa, mutta en halua "kyllästyä" peliin kehitysvaiheessa, vaan kokea sen täydellisessä muodossaan.

Kyllä, mutta pitää muistaa tekijän haluavan testausta, mahdollisimman monipuolisesti. Tässä rahoittajat ovat avuksi kehitystyössä. Ymmärrän myös tuon pointtisi.
 
Jep, ite pelailen early access-pelejä ihan mielellään koska siinä pääsee tosiaan sanomaan mielipiteenä kehityksessä.
Monen pelin omassa Discordissa devit ottaa vastaan palautetta ja kuuntelee pelaajia, tuleehan siitä itelle parempi fiilis kun se oma palaute on otettu huomioon ja pistetty peliin tai korjattu joku virhe.
 
Onko suosituksia Viveport Infinitystä löytyville VR-peleille/kokemuksille, jotka sopivat ensikertalaisen VR-kokemukseksi? Tai miksei Steamista kun. Plussaa, jos hyödyntää Indexin sormiträkkäystä.
 
Onko kukaan kokeiltu Senua's Sacrificea? Steamissä pientä ylistystä. Onko liian pelottava jos on pelkuri?
Todella siisti vr-versiona. Välillä tosi ahdistava ja olin iloinen kun pääsin sen läpi eikä tarvinnut enää ahdistua :D Jos olet pelannut Metroja paskomatta housuusi, niin voit pelata tätäkin housuja sotkematta. Metrot ovat vielä vähän jännempiä.
 
Todella siisti vr-versiona. Välillä tosi ahdistava ja olin iloinen kun pääsin sen läpi eikä tarvinnut enää ahdistua :D Jos olet pelannut Metroja paskomatta housuusi, niin voit pelata tätäkin housuja sotkematta. Metrot ovat vielä vähän jännempiä.

Okei... ekan Metron olen pelannut, ja se oli ihan siinä rajoilla että pelin pystyi pelaamaan loppuun - ja pelasin sen ruudulta! Ei puhettakaan että pystyisin Metron pelaamaan VR:llä :( Itelle jopa Chronos on VR:llä jännä, eihän se ruudulta tuntuisi missään, ilmeisesti mulle tuo immersio toimii erittäin hyvin.

Tietysti tuo Senua kiinnostaisi, mutta tarkotitko, että Senua on about yhtä jännittävä kuin metro? Siinä meinaisi paskat valahtaa kun kirjastotäti tervehti, jos samanalaista settiä on Senuassa, niin jäänee sitten pelaamatta (prkl kun pitää olla näin mammari :shifty:)
 
Okei... ekan Metron olen pelannut, ja se oli ihan siinä rajoilla että pelin pystyi pelaamaan loppuun - ja pelasin sen ruudulta! Ei puhettakaan että pystyisin Metron pelaamaan VR:llä :( Itelle jopa Chronos on VR:llä jännä, eihän se ruudulta tuntuisi missään, ilmeisesti mulle tuo immersio toimii erittäin hyvin.

Tietysti tuo Senua kiinnostaisi, mutta tarkotitko, että Senua on about yhtä jännittävä kuin metro? Siinä meinaisi paskat valahtaa kun kirjastotäti tervehti, jos samanalaista settiä on Senuassa, niin jäänee sitten pelaamatta (prkl kun pitää olla näin mammari :shifty:)

Metrot ovat jännempiä, Senuassa on pari ahdistavaa paikkaa, mutta pelissä on eri tunnelma kuin Metroissa. Senua's Sacrifice VR:ää kannattaa pelata miniatyyri-moodissa, mikä tuntui ainakin minusta miellyttävimmältä ja oli todella veikeän näköinen. Ja kun pelaajan edessä vipeltää minikokoinen Senua, niin tuntee itsensä isoksi eikä peli tunnu silloin niin pelottavalta.

Omasta mielestäni siis Metrot ruudulta on pelottavampi kokemus kuin Senua VR miniatyyri-moodissa :)
 
Metrot ovat jännempiä, Senuassa on pari ahdistavaa paikkaa, mutta pelissä on eri tunnelma kuin Metroissa. Senua's Sacrifice VR:ää kannattaa pelata miniatyyri-moodissa, mikä tuntui ainakin minusta miellyttävimmältä ja oli todella veikeän näköinen. Ja kun pelaajan edessä vipeltää minikokoinen Senua, niin tuntee itsensä isoksi eikä peli tunnu silloin niin pelottavalta.

Omasta mielestäni siis Metrot ruudulta on pelottavampi kokemus kuin Senua VR miniatyyri-moodissa :)

Kiitos, ostoonhan tuo sitten menee, jahka tulee sopiva hetki
 
Onko kukaan kokeiltu Senua's Sacrificea? Steamissä pientä ylistystä. Onko liian pelottava jos on pelkuri?

Minä petyin tähän peliin. Tunnelma, ympäristöt, äänet ja grafiikka on kaikki kunnossa, mutta varsinainen pelisisältö on umpitylsä putki, jossa vain juostaan etsimässä reittiä eteenpäin. Juokse tänne, paina X, hakkaa örkki, juokse tuonne, paina X ja eksy välillä haahuilemaan. Sanoisin että on enemmänkin semmoinen valmiiksi purkitettu elämys, kuin peli.
 
Low-FI:n Kickstarter päättyi ja saivat kasaan reilu 100k CAD kun hakivat 60k CAD. Nyt vaan odotellaan omaa dev build accessia.. :think:

upload_2019-10-3_17-36-49.png

Update 11: WE DID IT! · LOW-FI
 
Tänään saapui Low-Fi backereiden dev build keyt. Pikaisella testauksella lentäminen on ihan ok, poislukien karmeat Viwand kontrollit, ei mitenkään erityisen nätti peli kuitenkaan vrt Elite Dangerous, mutta erityisesti laskeutumisen jälkeen kaduilla käppäily oli hienoa.
En kerenny paljoa testaamaan, Hotas pitää saada kyllä käyttöön tossa lentämisessä..
 
Tänään saapui Low-Fi backereiden dev build keyt. Pikaisella testauksella lentäminen on ihan ok, poislukien karmeat Viwand kontrollit, ei mitenkään erityisen nätti peli kuitenkaan vrt Elite Dangerous, mutta erityisesti laskeutumisen jälkeen kaduilla käppäily oli hienoa.
En kerenny paljoa testaamaan, Hotas pitää saada kyllä käyttöön tossa lentämisessä..
Pikainen testaus täälläkin Riftillä. Maisemat todella tyylikkäitä, tämä on lähes suoraan Blade Runner maailma. Muutaman minuutin lentely, en keksinyt miten ajoneuvosta pääsee ulos. Kampanjaa kokeilin myös, hieno intro! Ei tässä paljon sisältöä vielä (tietenkään) ole, ampumaradalla käväisin. Perus VR ammuntaa pistoolilla.
Locomotion oli käsiä heiluttamalla, kai tuota jostain olisi voinut säätää. Hieman hankala kun aseen pito nappi eli grip oli myös liikkumisnappi.
Lupaavalta vaikuttaa näin puolen tunnin kokeilun perusteella.
 
en keksinyt miten ajoneuvosta pääsee ulos.

Kojelaudassa on "DOCK" nappi jonka jälkeen siellä kaupungilla jossain pitäs näkyä sellanen pystyssä seisova suorakaide joka on laskeutumispaikka. Noin mää sen ite ymmärsin ja laskeuduin vähän "vahingossa". :D
Kai se tutkallakin näkyy mutta en kerenny sitä vielä juuri opiskelemaan.
 
Eilen pelasin Low-Fi:n kampanjassa kylkiäisenä saatua Technolustia. Ympäristö, maailma ja fiilis ylipäätään lupaavat paljon Low-Fi:lle. Käyttöliittymä oli vähän kehno, asioita poimittiin ja käytettiin napin painalluksella eikä esimerkiksi sormella tai gripillä. En päässyt ensimmäistä huonetta ilman avun etsimistä googlesta.
 
Fallout 4 VR: lattiapintojen päällä n. 20-30 cm lattiasta leijuu yksi kerros jotain tekstuureja. Onko moisesta kokemusta, saako jollakin kikalla pois? Laitteena Oyssey+.
 
Viimeksi muokattu:
Toissapäivänä ilmestynyt Pistol Whip on uusi hittipeli VR:lle! Yhdistelmä Beat Saberia ja Super Hottia voisi kenties olla sopiva luonnehdinta pelin ideasta.

Raiteilla edetään, vaikeustasolla easy-normal-hard ja pistoolilla kerätään pisteet jotka menevät lopussa vertailuun kavereiden sekä maailman kanssa. Modeja löytyy tottakai, vaikeuttamaan ja helpottamaan peliä pisteiden kustannuksella. Kenttissä löytyy eroja ja iskevään biittiin tarttuu nopeasti mukaan.

Käy myös liikuntapelistä. Jalat pysyvät paikoillaan, mutta muuten keholla väistellään ja tehdään syväkyykkyjä pitkin peliä. Lopussa reidet liekeissä ja paita märkänä. Täydet viisi tähteä ja papukaijamerkki!

Tässä videolla pelaan easy-vaikeustasolla. Normaalilla lähtee henki nopeasti. Alustana Oculus Quest.
 
Toissapäivänä ilmestynyt Pistol Whip on uusi hittipeli VR:lle! Yhdistelmä Beat Saberia ja Super Hottia voisi kenties olla sopiva luonnehdinta pelin ideasta.

Raiteilla edetään, vaikeustasolla easy-normal-hard ja pistoolilla kerätään pisteet jotka menevät lopussa vertailuun kavereiden sekä maailman kanssa. Modeja löytyy tottakai, vaikeuttamaan ja helpottamaan peliä pisteiden kustannuksella. Kenttissä löytyy eroja ja iskevään biittiin tarttuu nopeasti mukaan.

Käy myös liikuntapelistä. Jalat pysyvät paikoillaan, mutta muuten keholla väistellään ja tehdään syväkyykkyjä pitkin peliä. Lopussa reidet liekeissä ja paita märkänä. Täydet viisi tähteä ja papukaijamerkki!

Tässä videolla pelaan easy-vaikeustasolla. Normaalilla lähtee henki nopeasti. Alustana Oculus Quest.

Tuli testattua. Turhan yksitoikkoista tekemistä. Ja tuo hikoilu ei oo myöskään mielekästä potta päässä, se sitten muissa yhteyksissä. Joillekin tää voi toimia paremmin ku BS, se ei ihan kamalasti sekään lähde.
Refundi tehty, ei vastannut odotuksia 22€ peliltä.

Tämä tulee ostettua, 10.12.2019 julkaisu.
Vaikutta pätevältä tuo fysiikka.
Boneworks
 
Itsellä meinasi myös lähteä Pistol Whip refundiin. Ensinnäkin pelin oma tutorial on aika köyhä kertomaan itse pääpelaamisesta. Pelailin alussa aika pitkään pärskien vihuja alas heti vain kuin ehti ja ei peli tuntunut kovin kummoiselle tietyn ajan jälkeen. Olin nähnyt jotain pätkiä pelistä jossain vaiheessa ennen julkaisua ja menin etsimään uudestaan, jonka jälkeen tajusin miten väärin oli tullut pelattua. Nisu pelaa tuossa videollaan vähän samalla tavalla kuin itse alussa pelasin eli ampuu heti :P

Vihollisia pitää siis ampua sen rytmin mukaan vaikka se tarkoittaisikin, että ne ehtivät ampumaan kohti tai juoksemaan selvästi näkösällä puoliruutua. Helpolla tasolla ja uutena pelaaja tähän rytmiin pääseminen on hiukan vaikeampaa, kun vihuja tulee vähemmän. Nyt pelaamisen mielekkyys on ihan toista ja olen pelaillut jo monen tunnin edestä vain paria eri kenttää eri asetuksin.

Tästä näkee paremmin miten pelata, kuin pelin omasta tutorial

 
Tunnin verran tuli pelattua Pistol Whippiä ja vähän kahden vaiheilla pistääkö refundia vaiko ei. Nuoruudessa tuli pelattua valopyssypelejä aivan vitusti kun pelihallit olivat vielä asia, ja nyt vr-vehkeiden myötä taas hieman lisää. Noita kun pelaa aikansa, tottuu hyvin vahvasti siihen, että ammutaan heti eikä vartoilla mitään. Saa nähdä tottuuko tuohon vartoiluun.

Toinen ikävä asia on autoaim, jonka pikaisen googletuksen perusteella saa onneksi pois päältä.

Kolmas, ja varmaan se kamalin asia, on tietysti pelin musiikki. Wubwubwubwubwubwub. Jotenkin kuvittelin etteivät edes teinit kuuntele enää teinisteppiä, kun nykyään on EDM yms paskeet olemassa, mutta siitä kuitenkin tuntuu pelin musiikki pääsääntöisesti koostuvan. Tämä nyt ei tietenkään tullut yllätyksenä, mutta kamalaa se on silti. Jos ja kun tuohon saa custom mappeja musiikkeineen, niin ongelmaksi muodostuu tietenkin se sama kuin BS:ssä, eli saa seuloa kuukausitolkulla niitä biisejä joita ei vihaa sieltä vitun animuvinkumisen ja muun paskan seasta. Tai vaihtoehtoisesti opetella tekemään niitä itse, joka ainakin BS:n tapauksessa on kovin aikaavievää puuhaa.

Edit: Tämä on selvästikin suunniteltu pelattavaksi autoaimin kanssa. Laitoin refundia.
 
Viimeksi muokattu:
Taxiin, take off ja landing osioita oli muistaakseni Leningrad missioneissa. Pistän tarkemmin kun seuraavaksi kiinnitän lento-ohjaimet pöytään.
Noniin, nyt löytyi intoa säätää perusnappulat tikkuun ja kokeiltua vähän lentämistä. Tikussa riitti kutakuinkin nappulat mukavasti peruslentämiseen.
Tämähän on oikeinkin hyvä teos! Näyttääkin riittävän hyvältä.
Muutama onnistunut nousu takana, mutta samaa ei voi sanoa laskeutumisista :D

PS. IL-2 Sturmovik siis kyseesä.
 
PSVR on hieno laite vaikka PCVR porukka haluaa dissata sitä.
Tuo on melkein ainut missä on 120fps natiivisti.


Mutta se kannattaa muistaa että ei porukka kaipaa niitä frameja jos niitä ei oikeasti tuoda.
 
Viimeksi muokattu:
Trackmania Turbo on kyllä todella hienon näköinen ja pyörii 120fps Pro:lla.
Sais vaan olla enemmän kenttiä kun on vain 40 ja ne pelaa tunnissa läpi.
 
Viimeksi muokattu:
En tiedä poistettiinko tästä viestejä, muttei kukaan ole dissannut PSVR ainakaan pariin sivuun, ennemminkin päinvastoin. Jos taas halusit aloittaa jotain keskustelua, niin PSVR tukee kyllä 120hz, mutta se ei ole sama asia kuin fps :P
 
En tiedä poistettiinko tästä viestejä, muttei kukaan ole dissannut PSVR ainakaan pariin sivuun, ennemminkin päinvastoin. Jos taas halusit aloittaa jotain keskustelua, niin PSVR tukee kyllä 120hz, mutta se ei ole sama asia kuin fps :p

Pari peliä löytyy mitkä pyörii natiivisti 120fps, ei niitä paljoa ole johtuen PS4 Pron tehoista, mutta kun PS5 tulee markkinoille niin eiköhän tuokin asia muutu.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
262 829
Viestejä
4 567 262
Jäsenet
75 029
Uusin jäsen
Wisbargo

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom