Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2024 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>
Moni ei ymmärrä katsoa muuta kuin alennusprosenttia.Taisi Rift S kuitenkin kansalle kelvata kun Gigantin sivuilta hävisivivät kokonaan.
Mihin hintaan oli? 250€ olisi sellainen hinta millä tuota ehkä voisi vakavasti suositella, ei muuten.Taisi Rift S kuitenkin kansalle kelvata kun Gigantin sivuilta hävisivivät kokonaan.
349e oli.Mihin hintaan oli? 250€ olisi sellainen hinta millä tuota ehkä voisi vakavasti suositella, ei muuten.
Edit: Quest 2 kelpaa myös, aamulla oli vielä +100 varastossa, nyt ei yhtään.
Ei ole tainneet kuulla Quest 2:sta.349e oli.
Ihan vaan varmistukseksi , onko sillä mitään väliä minkälaista feikki Facebook-tiliä käyttää Quest2:n kanssa jos tarkoituksena on vain pelata Steamin kautta PC VR pelejä? Tyyliin jos Facebook disabloi sen tilin tai disabloi vaikka koko Quest2:n niin eikai se voi mitenkään vaikuttaa niihin Steamissa oleviin peleihin, ja sen Quest2:n resetoinnilla voisi sitten taas yrittää jollain toisella feikki Facebook tilillä?Jos Facebook-tili löytyy oikealla nimellä ja sitä on käytetty asiallisesti, niin Quest2 noista ehdottomasti. Jos koneesta puuttuu potku, voi käyttää kumminkin standalone-laitteena. Jos FB kammotuttaa, valinta on jo vaikeampi.
Minä en yksinkertaisesti ymmärrä, miksi pitäisi leikkiä näillä feikki FaceBook tileillä. Jos FB fobia on sen verran vahva, että ei uskalla omalla nimellä rekisteröityä, niin suosittelen suosiolla pysyä pois FB sivuilta ja näpit irti FB tuotteista. Onhan niitä vaihtoehtoja!Ihan vaan varmistukseksi , onko sillä mitään väliä minkälaista feikki Facebook-tiliä käyttää Quest2:n kanssa jos tarkoituksena on vain pelata Steamin kautta PC VR pelejä? Tyyliin jos Facebook disabloi sen tilin tai disabloi vaikka koko Quest2:n niin eikai se voi mitenkään vaikuttaa niihin Steamissa oleviin peleihin, ja sen Quest2:n resetoinnilla voisi sitten taas yrittää jollain toisella feikki Facebook tilillä?
edit: tai jos käyttää sitä validia Facebook tiliä Quest2:n kanssa ja pelaa vain Steamin kautta pelejä niin välittyykö tuosta mitään muuta tietoa Facebookille kun se että minulla on se lasit (ja niihin ei ole asennettu mitään softia)?
Onko? Ei taida olla mitään vastaavaa lähellekään samaan hintaan.Minä en yksinkertaisesti ymmärrä, miksi pitäisi leikkiä näillä feikki FaceBook tileillä. Jos FB fobia on sen verran vahva, että ei uskalla omalla nimellä rekisteröityä, niin suosittelen suosiolla pysyä pois FB sivuilta ja pitämässä näpit irti FB tuotteista. Onhan niitä vaihtoehtoja!
Ihan vaan varmistukseksi , onko sillä mitään väliä minkälaista feikki Facebook-tiliä käyttää Quest2:n kanssa jos tarkoituksena on vain pelata Steamin kautta PC VR pelejä? Tyyliin jos Facebook disabloi sen tilin tai disabloi vaikka koko Quest2:n niin eikai se voi mitenkään vaikuttaa niihin Steamissa oleviin peleihin, ja sen Quest2:n resetoinnilla voisi sitten taas yrittää jollain toisella feikki Facebook tilillä?
edit: tai jos käyttää sitä validia Facebook tiliä Quest2:n kanssa ja pelaa vain Steamin kautta pelejä niin välittyykö tuosta mitään muuta tietoa Facebookille kun se että minulla on se lasit (ja niihin ei ole asennettu mitään softia)?
Juu, minulla Reverb G2 on ollut ensisijainen vaihtoehto mutta varsinkin kun tuota nyt tuskin saa kun jossain kohtaa ensi vuonna niin ei ole oikein auta. Q2:sta olen miettinyt hinnan takia ja kun ei ole tullut käytettyä VR-laitteita ikinä aiemmin, tappio ei olisi niin suuri tuon kanssa jos ei tykkäisikään.Onko? Ei taida olla mitään vastaavaa lähellekään samaan hintaan.
Kiitoksia teknisestä selvennyksestä. Käytän itse Facebookia päivittäin mutta en haluaisi että noilla olisi yhtään enempää tietoa minusta kun mitä jo nyt on.Quest boottaa aina ensin siihen Facebookin Android-käyttikseen, jossa kaikki autentikoinnit ja killswitchit on. Jos tili saa bannit, niin redditin mukaan siellä näkyy ilmoitus, jossa käsketään hoitamaan tili kuntoon. Ilmeisesti kun x-määrä päiviä kuluu, niin laite siirtyy pyytämään FB-kirjautumista. Jos estää palomuurilla kaikki yhteydet FB-servereihin, niin VD ei suotu käynnistymään tietyn ajan päästä, koska myös se SideQuestin versio käyttää Oculus-kaupan lisenssinhallintaa tarkistuksissa ja siitä syystä sen voi kuka tahansa ladata sieltä SQ ilman erillisiä ostoja tai tarkistuksia. Link taas vaatii toiseen päähän sen Ocuuksen desktop softan, joka myös vaatii toimivan FB-tilin.
Jos ei halua, että FB näkee mitä pelaa, niin ainut keino on ehkä käyttää pelkkää Virtul Desktopia. En tiedä kyllä toimiiko sekään enää ilman, että Oculuksen desktop softa on asennettuna (joka taas vaatii FB-tilin). Oikealla tilillä FB näkee kuitenkin aina vähintään sen, että omistat laitteen ja että käytät VD.
Fobia maksaa ja hinta on ihan eri kysymys.Onko? Ei taida olla mitään vastaavaa lähellekään samaan hintaan.
Where to Change Quest 2 Privacy Settings and See Your VR Data Collected by Facebookedit: tai jos käyttää sitä validia Facebook tiliä Quest2:n kanssa ja pelaa vain Steamin kautta pelejä niin välittyykö tuosta mitään muuta tietoa Facebookille kun se että minulla on se lasit (ja niihin ei ole asennettu mitään softia)?
Juu, minulla Reverb G2 on ollut ensisijainen vaihtoehto mutta varsinkin kun tuota nyt tuskin saa kun jossain kohtaa ensi vuonna niin ei ole oikein auta.
1 | 3rd December | 12 % | 8th July, 9:51 pm |
2 | 4th December | 18 % | 15th July, 5:28 pm |
3 | 8th December | 24 % | 30th July, 10:54 am |
Jaa onhan noita Rift ässiä vaikka kuinka vielä. Mikä lie bugi ollut.Taisi Rift S kuitenkin kansalle kelvata kun Gigantin sivuilta hävisivivät kokonaan.
Tuli ostettua vorpx softa ja vähän testailtua Ghostrunner peli toimi aika hyvin mutta koneessa ei vain riittänyt hönkä aitoon 3D modeen, Portal 2 pelissä toimii yllättävän hyvin, tukee room scale aika natiivin tuntuisesti. Softahan koittaa näyttää VR-3D kuvaa VR laseihin normaaleista ei VR peleistä, hyvin vaihtelevalla menestyksellä. Suurinta osaa peleistä tuskin kiinnostaa tällä lähteä läpipelaamaan mutta hyvin mielenkiintoista kikkailla miltä näyttää.
Multa ei sitä löydy mutta netin perusteella toimii oikein hyvin vorpx kanssa.Eihän sulla satu Wreckfestiä löytymään ja jos löytyy niin mahdollisuutta kokeilla, miten sen kanssa vorpx toimisi?
Itseäni ujostuttaa tuo pehmusteen paksuus nyt näin ensi silmäyksellä. Vai onko sitten niin pehmeä, että painuu paremmin naamaa vasten. Orkkispehmusteella näyttäisi naamaa vasten painaessa, että kuva kirkastuisi ja muutenkin paranisi. Eikä toi orkkispehmuste ole mikään paksu.Nyt taas saa uusia Quest2:seen Facial Interface & Foam Raplacement Set
VRCOVER tilaus lähti
VR Cover Europe
Eipä siinä ihmeempiä, itsellä majakat kotiteatterin etu- ja takakaiuttimien päällä. Siivotessa välillä siirtelen, eikä ole aiheuttanut mitään seurantaongelmia seuraavaan pelisessioon.Olikos tässä ketjussa (tai muualla) puhetta siitä, että virittelee majakat kamerajalustoille eikä pulttaisi kiinteästi seinään kiinni? Onko tuollaisessa ratkaisussa jotain mitä pitäisi tietää VR-untuvikkona?
Itseäni ujostuttaa tuo pehmusteen paksuus nyt näin ensi silmäyksellä. Vai onko sitten niin pehmeä, että painuu paremmin naamaa vasten. Orkkispehmusteella näyttäisi naamaa vasten painaessa, että kuva kirkastuisi ja muutenkin paranisi. Eikä toi orkkispehmuste ole mikään paksu.
edit. tosin tuo kehikko taitaa olla matalampi joka kompensoisi kokonaispaksuutta. Kai se on tilattava ja todettava itse
Nyt taas saa uusia Quest2:seen Facial Interface & Foam Raplacement Set
VRCOVER tilaus lähti
VR Cover Europe
Mun mielestä se rako on muutenki kätsy ku voi sieltä kurkkaa esim kännykän viestit jne helposti. Passthrun kuva on kuitenki tosi puuroa.Oma GOMRVR:n tekonahkapehmuste on vielä tulossa postissa. Hinta kuitenkin alla kolmanneksen vrt. VR Coveriin ja sen verran iso määrä on jo niitä tilattu AliExpressistä, että jospa kyseessä olisi hyvä pehmuste. Tossa VR Coverin Q2-nahkaversiossahan oli ilmeisesti alussa (sitähän myytiin Jenkkien Oculus-kaupassa jo Quest 2:n julkaisun alla) jotain ongelmaa koskien nahan värijämiä kasvoissa käytön jälkeen, joten siinäkin mielessä hyvä, ettei tule ostettua ainakaan ensimmäisten joukossa, vaikka kyseessä onkin toivon mukaan korjattu versio.
GOMRVR:n versiossa ei ole tuota silikonista (?) nenäosaa poistamaan "valovuotoa", mutta toisaalta tuskin edes haluaisin moista, kun kyllähän se lisää kuitenkin pehmusteen sisällä olevaa kuumuuta/ilmankierron heikkoutta (VRCoverin ilmarei'istä huolimatta) ja toisaalta en esim. orkkispehmusteen kohdalla koe ollenkaan, että nenän ja pehmusteen väliin jäävä rako poistaisi mitään immersiosta (en itse asiassa edes tiedosta sitä ellen varta vasten ala katsomaan alas kohti nenääni).
Joo ei ole kuin pelkällä headsetillä enää pidemmät toimitusajat.Valve on näemmä saanut purettua Indexin jonot kokonaan, kun maanantaina tehty tilaus lähti matkaan jo eilen tiistai-iltana. Hyvin suurella mielenkiinnolla tulee odotettua tämän paketin saapumista
Olikos tässä ketjussa (tai muualla) puhetta siitä, että virittelee majakat kamerajalustoille eikä pulttaisi kiinteästi seinään kiinni? Onko tuollaisessa ratkaisussa jotain mitä pitäisi tietää VR-untuvikkona?
Itellä on 2,7x2,7 metrinen tila ja se on ihan hyvä. Oma henkilökohtainen standardiminimialue menee siis about 2,5x2,5 metrin alalla. Ei siinä, kyllä 2 metriselläkin pelailee, mutta ehkä turhan usein rajat vilkkuvat vasten.Työhuoneeseenkin pystyy pienellä vaivalla säätämään ainakin sen 2x2m pelialueen mutta saisin tehtyä olohuoneeseen vielä isomman paikan. Onko ajatuksia? Onko tällä hetkellä VR-peleissä edes mitään isompaa hyötyä isommasta fyysisestä pelialueesta?
Voi olla persoonakohtaista, mutta mulla jäisi pelaamatta jos pitää siirrellä koneita ja systeemejä. Toki jos on koko päivä aikaa niin sitten. Suosittelen kuitenkin tekemään mahdollisimman helpoksi pelaamisen aloittamisen mikäli haluaa pelata usein.Noniin, pitääpä siis käydä hakemassa muutama edullinen jalusta joihin pultata nuo majakat.
Itsellä oli alustava ajatus pitää ns. room scale setup olohuoneessa johon voisin roudata tietokoneen nimenomaan laajempaa VR-pelailua varten. Ko. tietokone kuitenkin majailee pääsääntöisesti työhuoneessa, jossa pystyisi harrastamaan ajo- ja lentosimulaattoreita eli ajatuksena olisi myös voida kantaa ainakin toinen majakka simuiluja varten siis toiseen huoneeseen. Onkohan tämä millään tasolla mahdollista suorittaa pienellä kynnyksellä, vai kannattaako kehitellä jotain vaihtoehtoista ratkaisua jossa pelikone ja VR-setti pystyisivät olemaan kiinteämmin sijoitettuna? Työhuoneeseenkin pystyy pienellä vaivalla säätämään ainakin sen 2x2m pelialueen mutta saisin tehtyä olohuoneeseen vielä isomman paikan. Onko ajatuksia? Onko tällä hetkellä VR-peleissä edes mitään isompaa hyötyä isommasta fyysisestä pelialueesta?
Valve on näemmä saanut purettua Indexin jonot kokonaan, kun maanantaina tehty tilaus lähti matkaan jo eilen tiistai-iltana. Hyvin suurella mielenkiinnolla tulee odotettua tämän paketin saapumista
Olikos tässä ketjussa (tai muualla) puhetta siitä, että virittelee majakat kamerajalustoille eikä pulttaisi kiinteästi seinään kiinni? Onko tuollaisessa ratkaisussa jotain mitä pitäisi tietää VR-untuvikkona?
Noniin, pitääpä siis käydä hakemassa muutama edullinen jalusta joihin pultata nuo majakat.
Itsellä oli alustava ajatus pitää ns. room scale setup olohuoneessa johon voisin roudata tietokoneen nimenomaan laajempaa VR-pelailua varten. Ko. tietokone kuitenkin majailee pääsääntöisesti työhuoneessa, jossa pystyisi harrastamaan ajo- ja lentosimulaattoreita eli ajatuksena olisi myös voida kantaa ainakin toinen majakka simuiluja varten siis toiseen huoneeseen. Onkohan tämä millään tasolla mahdollista suorittaa pienellä kynnyksellä, vai kannattaako kehitellä jotain vaihtoehtoista ratkaisua jossa pelikone ja VR-setti pystyisivät olemaan kiinteämmin sijoitettuna? Työhuoneeseenkin pystyy pienellä vaivalla säätämään ainakin sen 2x2m pelialueen mutta saisin tehtyä olohuoneeseen vielä isomman paikan. Onko ajatuksia? Onko tällä hetkellä VR-peleissä edes mitään isompaa hyötyä isommasta fyysisestä pelialueesta?
Onkos vr laseilla mitää BF tarjouksia? ja mikkä kannattaas ostaa nykyään? vanhat riftit käytössä ja pelkästään simuajeluun tulee käyttöön nii sen mukaan pitäs valita
We by now have received a fixed roadmap for our deliveries from HP. Therefore, we would like to inform you again about the status of your HP Reverb G2 pre-order.
With the first two deliveries that we’ll receive on December 4th, we will be able to supply the first 30% of our pre-orders - which includes pre-orders until July 15th at 10:00 PM. Pre-orderers up to this point can expect delivery of the HP Reverb G2 starting from December 7th .
With the third delivery, which is expected to arrive on December 8th, we can serve the pre-orders up to and including 30.07. at 12:00 noon. This corresponds to 25% of our total volume. Pre-orderers from this period (July 15th, 10:01 PM to July 30th, 12:00 noon) can expect their HP Reverb G2 starting from December 10th.
With the fourth delivery, which we are currently expecting on December 14th and will comprise 12% of our order volume, pre-orders of the period 30th July 12:01 PM until July 31st 5:40 PM can be served and should expect a delivery from December 16th onwards.
With our fifth delivery, which we are currently expecting on December 15th, pre-orderers of the period 31.07. 17:40 to 01.10. 12:27. can expect their HP Reverb G2 from December 18th onwards.
Pre-orders from October and November should currently be able to expect delivery in the first weeks of January. We’ll get in touch with you again as soon as we have more precise information.
Please note that if your delivery address is outside of Germany you should expect 2-7 days shipping time to your doorstep - depending on the country you live in. As soon as the goods leave our warehouse, you will receive a shipment note including a tracking code from us to track the progress of your delivery with DHL or UPS.
Niitähän riitti hyvin, kaikki myyty loppuun
Virtual Desktopista puheenollen... Ilmeisesti sinne saa peleihin näkyviin eri latenssit nyt. Olisi mielenkiintoista nähdä todellisia numeroita jengiltä tuossa langattomassa PCVR käytössä. Tässä yksi netistä poimittu esimerkki:
Joo uusin Kyöstin VD päivitys, SQ patch ja varmaan ehkä turvallisinta päivittää myös vielä PC VD streamerMistä tuo saa näkyviin? Vaatiiko päivittämisen?
Itse eka kertaa yhdistin eilen tietsikan Quest kakkoseen ja Alyxissä latenssi oli noin 38ms. Työpöydälle latenssi oli joitan 18ms. Latensseihin ilmeisesti vaikuttaa jonkin verran myös VD:n asetukset, kaistaa pitää ilmeisesti antaa sopivan paljon muttei liikaa, nyt on annettuna 80 megaa ja quality high ja 90hz. Tommosta alle 40ms latenssia ei ainakaan eka pelikerralla Alyxissä noteerannut.
Latenssin ja fps saa näkyviin VD:n asetuksista.
Olisihan se kiva, mutta nuo lukemat ovat vain täysin mahdottomia. Pelkästään kuvan siirtäminen näytölle vie yhden kokonaisen framen. Sitä ennen GPU pitää piirtää frame, ja sitä enenn CPU tehdä omat laskutoimituksensa. Käytännössä kaikkissa VR laseissa ja pelimoottoreissa on siis noin 2-3 framea viivetä. RIft S 80 Hz se tekee noin 27 - 37 ms riippuen siitä kuinka raska peli on eli jos GPU piirtää kuvan nopeasti niin viive on lähempänä kahta framea, ja raskaammissa pelissä GPU käyttää lähes kokonaisen framen joloin kokonaisviive on lähempänä kolmea framea.Kai kaikkeen jollain lailla tottuu, mutta hyvä se olisi, jos noissa VR-peleissä latenssi saataisiin alle sen 12.5ms 80hertsin näytöllä ja alle 11ms 90hertsillä, jolloin ruudun näkymä vastaisi aina varsin tarkkaan oikeaa asentoa ja liikettä. VR:ssähän tuon eron kyllä huomaa.
Sula mahdottomuus ainakin Virtual Desktopin tapauksessa. Se näyttää motion-to-photon -latenssin eli se ei mitenkään voi olla alle näytön virkistysajan.Kai kaikkeen jollain lailla tottuu, mutta hyvä se olisi, jos noissa VR-peleissä latenssi saataisiin alle sen 12.5ms 80hertsin näytöllä ja alle 11ms 90hertsillä, jolloin ruudun näkymä vastaisi aina varsin tarkkaan oikeaa asentoa ja liikettä. VR:ssähän tuon eron kyllä huomaa.
Enivei VD ja Link feikkaa tuon pää asennon kyllä täsmäämään sen hetkiseen oikeaan pään asentoon, koska rendattu kuva on isompi kuin kerralla näkyy. Joten pään liikuttelussa on melko pieni tuo latenssi. Ainoastaan kuva on isommalla viiveellä ja siinä näkyy esim ohjaimissa helposti sellaisena leijuvuutena.Sula mahdottomuus ainakin Virtual Desktopin tapauksessa. Se näyttää motion-to-photon -latenssin eli se ei mitenkään voi olla alle näytön virkistysajan.
Kiitos @xtomppax tänään tuli tuo "Frunk-suoja" ja leikkasin sen taakaa palan pois.Jos jollain tarvetta ja DIY henkeä, niin voin kyllä tulostaa kyseiset osat postimaksun hinnalla.
Virtual Desktop työpöytätilassa näyttää laseihin koko työpöydän ja se toki näkyy myös PC ruudullakin samalla.Onko Quest 2:een ohjelmaa, jolla voisi toiselle laitteella hallita molempien näyttöjä (eli sama kuva molempiin ? Wander ohjelmassahan se on mahdollista, mutta onnistuuko esim Youtuben käyttö ?
Onko tuolle Quest 2n akulliselle elite strapille muita hyviä vaihtoehtoja tai millasia viritelmiä löytyy akunkeston pidentämiseksi? Ei tuo akkuversio strapista mikää ilmanen näytä olevan ja saatavuuskin näköjää tälle hetkeä heikko.