VR-keskustelua (Oculus Rift, HTC Vive, GearVR ja PSVR)

Taisi Rift S kuitenkin kansalle kelvata kun Gigantin sivuilta hävisivivät kokonaan.
 
Taisi Rift S kuitenkin kansalle kelvata kun Gigantin sivuilta hävisivivät kokonaan.
Mihin hintaan oli? 250€ olisi sellainen hinta millä tuota ehkä voisi vakavasti suositella, ei muuten.

Edit: Quest 2 kelpaa myös, aamulla oli vielä +100 varastossa, nyt ei yhtään.
 
Jos Facebook-tili löytyy oikealla nimellä ja sitä on käytetty asiallisesti, niin Quest2 noista ehdottomasti. Jos koneesta puuttuu potku, voi käyttää kumminkin standalone-laitteena. Jos FB kammotuttaa, valinta on jo vaikeampi.
Ihan vaan varmistukseksi , onko sillä mitään väliä minkälaista feikki Facebook-tiliä käyttää Quest2:n kanssa jos tarkoituksena on vain pelata Steamin kautta PC VR pelejä? Tyyliin jos Facebook disabloi sen tilin tai disabloi vaikka koko Quest2:n niin eikai se voi mitenkään vaikuttaa niihin Steamissa oleviin peleihin, ja sen Quest2:n resetoinnilla voisi sitten taas yrittää jollain toisella feikki Facebook tilillä?

edit: tai jos käyttää sitä validia Facebook tiliä Quest2:n kanssa ja pelaa vain Steamin kautta pelejä niin välittyykö tuosta mitään muuta tietoa Facebookille kun se että minulla on se lasit (ja niihin ei ole asennettu mitään softia)?
 
Ihan vaan varmistukseksi , onko sillä mitään väliä minkälaista feikki Facebook-tiliä käyttää Quest2:n kanssa jos tarkoituksena on vain pelata Steamin kautta PC VR pelejä? Tyyliin jos Facebook disabloi sen tilin tai disabloi vaikka koko Quest2:n niin eikai se voi mitenkään vaikuttaa niihin Steamissa oleviin peleihin, ja sen Quest2:n resetoinnilla voisi sitten taas yrittää jollain toisella feikki Facebook tilillä?

edit: tai jos käyttää sitä validia Facebook tiliä Quest2:n kanssa ja pelaa vain Steamin kautta pelejä niin välittyykö tuosta mitään muuta tietoa Facebookille kun se että minulla on se lasit (ja niihin ei ole asennettu mitään softia)?
Minä en yksinkertaisesti ymmärrä, miksi pitäisi leikkiä näillä feikki FaceBook tileillä. Jos FB fobia on sen verran vahva, että ei uskalla omalla nimellä rekisteröityä, niin suosittelen suosiolla pysyä pois FB sivuilta ja näpit irti FB tuotteista. Onhan niitä vaihtoehtoja!
 
Viimeksi muokattu:
Minä en yksinkertaisesti ymmärrä, miksi pitäisi leikkiä näillä feikki FaceBook tileillä. Jos FB fobia on sen verran vahva, että ei uskalla omalla nimellä rekisteröityä, niin suosittelen suosiolla pysyä pois FB sivuilta ja pitämässä näpit irti FB tuotteista. Onhan niitä vaihtoehtoja!
Onko? Ei taida olla mitään vastaavaa lähellekään samaan hintaan.
 
Ihan vaan varmistukseksi , onko sillä mitään väliä minkälaista feikki Facebook-tiliä käyttää Quest2:n kanssa jos tarkoituksena on vain pelata Steamin kautta PC VR pelejä? Tyyliin jos Facebook disabloi sen tilin tai disabloi vaikka koko Quest2:n niin eikai se voi mitenkään vaikuttaa niihin Steamissa oleviin peleihin, ja sen Quest2:n resetoinnilla voisi sitten taas yrittää jollain toisella feikki Facebook tilillä?

edit: tai jos käyttää sitä validia Facebook tiliä Quest2:n kanssa ja pelaa vain Steamin kautta pelejä niin välittyykö tuosta mitään muuta tietoa Facebookille kun se että minulla on se lasit (ja niihin ei ole asennettu mitään softia)?

Quest boottaa aina ensin siihen Facebookin Android-käyttikseen, jossa kaikki autentikoinnit ja killswitchit on. Jos tili saa bannit, niin redditin mukaan siellä näkyy ilmoitus, jossa käsketään hoitamaan tili kuntoon. Ilmeisesti kun x-määrä päiviä kuluu, niin laite siirtyy pyytämään FB-kirjautumista. Jos estää palomuurilla kaikki yhteydet FB-servereihin, niin VD ei suotu käynnistymään tietyn ajan päästä, koska myös se SideQuestin versio käyttää Oculus-kaupan lisenssinhallintaa tarkistuksissa ja siitä syystä sen voi kuka tahansa ladata sieltä SQ ilman erillisiä ostoja tai tarkistuksia. Link taas vaatii toiseen päähän sen Ocuuksen desktop softan, joka myös vaatii toimivan FB-tilin.

Jos ei halua, että FB näkee mitä pelaa, niin ainut keino on ehkä käyttää pelkkää Virtul Desktopia. En tiedä kyllä toimiiko sekään enää ilman, että Oculuksen desktop softa on asennettuna (joka taas vaatii FB-tilin). Oikealla tilillä FB näkee kuitenkin aina vähintään sen, että omistat laitteen ja että käytät VD.
 
Onko? Ei taida olla mitään vastaavaa lähellekään samaan hintaan.
Juu, minulla Reverb G2 on ollut ensisijainen vaihtoehto mutta varsinkin kun tuota nyt tuskin saa kun jossain kohtaa ensi vuonna niin ei ole oikein auta. Q2:sta olen miettinyt hinnan takia ja kun ei ole tullut käytettyä VR-laitteita ikinä aiemmin, tappio ei olisi niin suuri tuon kanssa jos ei tykkäisikään.

Quest boottaa aina ensin siihen Facebookin Android-käyttikseen, jossa kaikki autentikoinnit ja killswitchit on. Jos tili saa bannit, niin redditin mukaan siellä näkyy ilmoitus, jossa käsketään hoitamaan tili kuntoon. Ilmeisesti kun x-määrä päiviä kuluu, niin laite siirtyy pyytämään FB-kirjautumista. Jos estää palomuurilla kaikki yhteydet FB-servereihin, niin VD ei suotu käynnistymään tietyn ajan päästä, koska myös se SideQuestin versio käyttää Oculus-kaupan lisenssinhallintaa tarkistuksissa ja siitä syystä sen voi kuka tahansa ladata sieltä SQ ilman erillisiä ostoja tai tarkistuksia. Link taas vaatii toiseen päähän sen Ocuuksen desktop softan, joka myös vaatii toimivan FB-tilin.

Jos ei halua, että FB näkee mitä pelaa, niin ainut keino on ehkä käyttää pelkkää Virtul Desktopia. En tiedä kyllä toimiiko sekään enää ilman, että Oculuksen desktop softa on asennettuna (joka taas vaatii FB-tilin). Oikealla tilillä FB näkee kuitenkin aina vähintään sen, että omistat laitteen ja että käytät VD.
Kiitoksia teknisestä selvennyksestä. Käytän itse Facebookia päivittäin mutta en haluaisi että noilla olisi yhtään enempää tietoa minusta kun mitä jo nyt on.

Ei tuo nyt mikään maailmanloppu olisi jos Facebook näkisi nuo SteamVR pelit mutta toki parempi jos tuon voisi estää.
 
edit: tai jos käyttää sitä validia Facebook tiliä Quest2:n kanssa ja pelaa vain Steamin kautta pelejä niin välittyykö tuosta mitään muuta tietoa Facebookille kun se että minulla on se lasit (ja niihin ei ole asennettu mitään softia)?
Where to Change Quest 2 Privacy Settings and See Your VR Data Collected by Facebook
  • Profile Information
    • Real name
    • First name
    • Last name
    • Username
    • Email address
    • Profile photo
    • Avatar 2D image
  • Other Information About You
    • Current and past profile photos
    • Language selection
  • Information About Your Account
    • Account creation time
    • Account creation source
    • Account status
  • Your Apps and Content
    • Apps you own
    • Recently viewed apps
    • Bundles you own
    • In-app entitlements
    • Achievements
    • Subscribed events
    • Named rooms
    • Cloud saves
    • Chat threads
  • Your Ratings and Reviews
  • Information About Your Devices
    • Which Oculus devices are registered with your account
    • Associated devices (names of computers or phones used with Oculus headsets)
    • Online status history
    • Oculus Home status
    • Device sharing
    • Users you are sharing with
  • Your Settings and Preferences
    • Who can see your real name (setting)
    • Who can search for you by your real name (setting)
    • Who can see your friends list (setting)
    • Who can see your activity (setting)
    • Notification preferences
    • Email subscriptions
    • Interests (based on Oculus Explore Feed)
    • Allow Non-Oculus apps (setting)
    • Incognito mode (setting)
    • App activity privacy
  • Friends
  • Security and Login Information
    • Login history
    • Active sessions
    • Location history
  • Rift Home Information
    • Last login
    • Total homes
    • Active homes
    • Item uploads
    • Place uploads
    • Unlocked home items
  • Your Voice Activities
The above is the data that Facebook captures about your VR use, but if you’re using Quest 2, your VR usage data is inherently associated with data collected by Facebook on your non-VR activity. Thus it’s also worth looking over that information to know what kind of data will potentially be used to influence your activity in VR.
Quest 2 keskustelut täällä: Io-tech Quest 2 -lanka
 
Viimeksi muokattu:
Juu, minulla Reverb G2 on ollut ensisijainen vaihtoehto mutta varsinkin kun tuota nyt tuskin saa kun jossain kohtaa ensi vuonna niin ei ole oikein auta.

Näin tuo valitettavasti on (jos ei tilausta sisässä, tuossa Bestwaren uusimmat tiedot HP:lta saaduista laitteista verrattuna ennakkotilauksiin eli tuo aika prosenttien jälkeen kertoo mihin mennessä tilauksen täytynyt olla heille tehty, jotta tuosta erästä laitetta riittää):
13rd December12 %8th July, 9:51 pm
24th December18 %15th July, 5:28 pm
38th December24 %30th July, 10:54 am
Eikä tuon jälkeen tarkempaa tietoa eli 54% Bestwarelta tilanneista saanee laitteensa ennen joulua (juuri ja juuri ja tämäkin, mikäli ei jälleen tule uusia ongelmia...)

On nuo 3080-sarjan ja AMD:n CPU/GPU-toimitusongelmat pientä verrattuna HP:n G2 räpellykseen.

 
Tuli ostettua vorpx softa ja vähän testailtua Ghostrunner peli toimi aika hyvin mutta koneessa ei vain riittänyt hönkä aitoon 3D modeen, Portal 2 pelissä toimii yllättävän hyvin, tukee room scale aika natiivin tuntuisesti. Softahan koittaa näyttää VR-3D kuvaa VR laseihin normaaleista ei VR peleistä, hyvin vaihtelevalla menestyksellä. Suurinta osaa peleistä tuskin kiinnostaa tällä lähteä läpipelaamaan mutta hyvin mielenkiintoista kikkailla miltä näyttää.
 
Tuli ostettua vorpx softa ja vähän testailtua Ghostrunner peli toimi aika hyvin mutta koneessa ei vain riittänyt hönkä aitoon 3D modeen, Portal 2 pelissä toimii yllättävän hyvin, tukee room scale aika natiivin tuntuisesti. Softahan koittaa näyttää VR-3D kuvaa VR laseihin normaaleista ei VR peleistä, hyvin vaihtelevalla menestyksellä. Suurinta osaa peleistä tuskin kiinnostaa tällä lähteä läpipelaamaan mutta hyvin mielenkiintoista kikkailla miltä näyttää.

Eihän sulla satu Wreckfestiä löytymään ja jos löytyy niin mahdollisuutta kokeilla, miten sen kanssa vorpx toimisi?
 
Nyt taas saa uusia Quest2:seen Facial Interface & Foam Raplacement Set
VRCOVER tilaus lähti
VR Cover Europe
Itseäni ujostuttaa tuo pehmusteen paksuus nyt näin ensi silmäyksellä. Vai onko sitten niin pehmeä, että painuu paremmin naamaa vasten. Orkkispehmusteella näyttäisi naamaa vasten painaessa, että kuva kirkastuisi ja muutenkin paranisi. Eikä toi orkkispehmuste ole mikään paksu.

edit. tosin tuo kehikko taitaa olla matalampi joka kompensoisi kokonaispaksuutta. Kai se on tilattava ja todettava itse :)
 
Valve on näemmä saanut purettua Indexin jonot kokonaan, kun maanantaina tehty tilaus lähti matkaan jo eilen tiistai-iltana. Hyvin suurella mielenkiinnolla tulee odotettua tämän paketin saapumista :D

Olikos tässä ketjussa (tai muualla) puhetta siitä, että virittelee majakat kamerajalustoille eikä pulttaisi kiinteästi seinään kiinni? Onko tuollaisessa ratkaisussa jotain mitä pitäisi tietää VR-untuvikkona?
 
Olikos tässä ketjussa (tai muualla) puhetta siitä, että virittelee majakat kamerajalustoille eikä pulttaisi kiinteästi seinään kiinni? Onko tuollaisessa ratkaisussa jotain mitä pitäisi tietää VR-untuvikkona?
Eipä siinä ihmeempiä, itsellä majakat kotiteatterin etu- ja takakaiuttimien päällä. Siivotessa välillä siirtelen, eikä ole aiheuttanut mitään seurantaongelmia seuraavaan pelisessioon.
 
Itseäni ujostuttaa tuo pehmusteen paksuus nyt näin ensi silmäyksellä. Vai onko sitten niin pehmeä, että painuu paremmin naamaa vasten. Orkkispehmusteella näyttäisi naamaa vasten painaessa, että kuva kirkastuisi ja muutenkin paranisi. Eikä toi orkkispehmuste ole mikään paksu.

edit. tosin tuo kehikko taitaa olla matalampi joka kompensoisi kokonaispaksuutta. Kai se on tilattava ja todettava itse :)

Tilauksessa taitaa tulla kaksi eri pehmistepaksuutta
 
Nyt taas saa uusia Quest2:seen Facial Interface & Foam Raplacement Set
VRCOVER tilaus lähti
VR Cover Europe

Oma GOMRVR:n tekonahkapehmuste on vielä tulossa postissa. Hinta kuitenkin alla kolmanneksen vrt. VR Coveriin ja sen verran iso määrä on jo niitä tilattu AliExpressistä, että jospa kyseessä olisi hyvä pehmuste. Tossa VR Coverin Q2-nahkaversiossahan oli ilmeisesti alussa (sitähän myytiin Jenkkien Oculus-kaupassa jo Quest 2:n julkaisun alla) jotain ongelmaa koskien nahan värijämiä kasvoissa käytön jälkeen, joten siinäkin mielessä hyvä, ettei tule ostettua ainakaan ensimmäisten joukossa, vaikka kyseessä onkin toivon mukaan korjattu versio.

GOMRVR:n versiossa ei ole tuota silikonista (?) nenäosaa poistamaan "valovuotoa", mutta toisaalta tuskin edes haluaisin moista, kun kyllähän se lisää kuitenkin pehmusteen sisällä olevaa kuumuuta/ilmankierron heikkoutta (VRCoverin ilmarei'istä huolimatta) ja toisaalta en esim. orkkispehmusteen kohdalla koe ollenkaan, että nenän ja pehmusteen väliin jäävä rako poistaisi mitään immersiosta (en itse asiassa edes tiedosta sitä ellen varta vasten ala katsomaan alas kohti nenääni).
 
Oma GOMRVR:n tekonahkapehmuste on vielä tulossa postissa. Hinta kuitenkin alla kolmanneksen vrt. VR Coveriin ja sen verran iso määrä on jo niitä tilattu AliExpressistä, että jospa kyseessä olisi hyvä pehmuste. Tossa VR Coverin Q2-nahkaversiossahan oli ilmeisesti alussa (sitähän myytiin Jenkkien Oculus-kaupassa jo Quest 2:n julkaisun alla) jotain ongelmaa koskien nahan värijämiä kasvoissa käytön jälkeen, joten siinäkin mielessä hyvä, ettei tule ostettua ainakaan ensimmäisten joukossa, vaikka kyseessä onkin toivon mukaan korjattu versio.

GOMRVR:n versiossa ei ole tuota silikonista (?) nenäosaa poistamaan "valovuotoa", mutta toisaalta tuskin edes haluaisin moista, kun kyllähän se lisää kuitenkin pehmusteen sisällä olevaa kuumuuta/ilmankierron heikkoutta (VRCoverin ilmarei'istä huolimatta) ja toisaalta en esim. orkkispehmusteen kohdalla koe ollenkaan, että nenän ja pehmusteen väliin jäävä rako poistaisi mitään immersiosta (en itse asiassa edes tiedosta sitä ellen varta vasten ala katsomaan alas kohti nenääni).
Mun mielestä se rako on muutenki kätsy ku voi sieltä kurkkaa esim kännykän viestit jne helposti. Passthrun kuva on kuitenki tosi puuroa.
 
Valve on näemmä saanut purettua Indexin jonot kokonaan, kun maanantaina tehty tilaus lähti matkaan jo eilen tiistai-iltana. Hyvin suurella mielenkiinnolla tulee odotettua tämän paketin saapumista :D

Olikos tässä ketjussa (tai muualla) puhetta siitä, että virittelee majakat kamerajalustoille eikä pulttaisi kiinteästi seinään kiinni? Onko tuollaisessa ratkaisussa jotain mitä pitäisi tietää VR-untuvikkona?
Joo ei ole kuin pelkällä headsetillä enää pidemmät toimitusajat.

Mun piti säästää ja ostaa vain yksi majakka ja lasit autosimuilua varten...no mielenkiinto laajeni ja hommasin lisäksi ohjaimet ja toisen majakan, maksoi yhteensä 1118eur eli enemmän kuin uusi koko setti ja puolet mulla on käytettyjä :x3:

Eiköhän ne majakat voi sijoitella miten haluaa, käyttöönotossa on tilan kalibrointi jossa määritetään mm lasien korkeus lattiasta.
Mukana tulevat telineet on näppärät jos laittaa vaikka juurikin kajareiden päälle.

Hyvät lasit kyllä ja joita voi suositella myös niille jotka ei PSVR:ää voi käyttää pahoinvoinnin takia.
 
  • Tykkää
Reactions: eGe
Noniin, pitääpä siis käydä hakemassa muutama edullinen jalusta joihin pultata nuo majakat.

Itsellä oli alustava ajatus pitää ns. room scale setup olohuoneessa johon voisin roudata tietokoneen nimenomaan laajempaa VR-pelailua varten. Ko. tietokone kuitenkin majailee pääsääntöisesti työhuoneessa, jossa pystyisi harrastamaan ajo- ja lentosimulaattoreita eli ajatuksena olisi myös voida kantaa ainakin toinen majakka simuiluja varten siis toiseen huoneeseen. Onkohan tämä millään tasolla mahdollista suorittaa pienellä kynnyksellä, vai kannattaako kehitellä jotain vaihtoehtoista ratkaisua jossa pelikone ja VR-setti pystyisivät olemaan kiinteämmin sijoitettuna? Työhuoneeseenkin pystyy pienellä vaivalla säätämään ainakin sen 2x2m pelialueen mutta saisin tehtyä olohuoneeseen vielä isomman paikan. Onko ajatuksia? Onko tällä hetkellä VR-peleissä edes mitään isompaa hyötyä isommasta fyysisestä pelialueesta?
 
Työhuoneeseenkin pystyy pienellä vaivalla säätämään ainakin sen 2x2m pelialueen mutta saisin tehtyä olohuoneeseen vielä isomman paikan. Onko ajatuksia? Onko tällä hetkellä VR-peleissä edes mitään isompaa hyötyä isommasta fyysisestä pelialueesta?
Itellä on 2,7x2,7 metrinen tila ja se on ihan hyvä. Oma henkilökohtainen standardiminimialue menee siis about 2,5x2,5 metrin alalla. Ei siinä, kyllä 2 metriselläkin pelailee, mutta ehkä turhan usein rajat vilkkuvat vasten.
 
Noniin, pitääpä siis käydä hakemassa muutama edullinen jalusta joihin pultata nuo majakat.

Itsellä oli alustava ajatus pitää ns. room scale setup olohuoneessa johon voisin roudata tietokoneen nimenomaan laajempaa VR-pelailua varten. Ko. tietokone kuitenkin majailee pääsääntöisesti työhuoneessa, jossa pystyisi harrastamaan ajo- ja lentosimulaattoreita eli ajatuksena olisi myös voida kantaa ainakin toinen majakka simuiluja varten siis toiseen huoneeseen. Onkohan tämä millään tasolla mahdollista suorittaa pienellä kynnyksellä, vai kannattaako kehitellä jotain vaihtoehtoista ratkaisua jossa pelikone ja VR-setti pystyisivät olemaan kiinteämmin sijoitettuna? Työhuoneeseenkin pystyy pienellä vaivalla säätämään ainakin sen 2x2m pelialueen mutta saisin tehtyä olohuoneeseen vielä isomman paikan. Onko ajatuksia? Onko tällä hetkellä VR-peleissä edes mitään isompaa hyötyä isommasta fyysisestä pelialueesta?
Voi olla persoonakohtaista, mutta mulla jäisi pelaamatta jos pitää siirrellä koneita ja systeemejä. Toki jos on koko päivä aikaa niin sitten. Suosittelen kuitenkin tekemään mahdollisimman helpoksi pelaamisen aloittamisen mikäli haluaa pelata usein.
 
Valve on näemmä saanut purettua Indexin jonot kokonaan, kun maanantaina tehty tilaus lähti matkaan jo eilen tiistai-iltana. Hyvin suurella mielenkiinnolla tulee odotettua tämän paketin saapumista :D

Olikos tässä ketjussa (tai muualla) puhetta siitä, että virittelee majakat kamerajalustoille eikä pulttaisi kiinteästi seinään kiinni? Onko tuollaisessa ratkaisussa jotain mitä pitäisi tietää VR-untuvikkona?

Täällä on jotain vaihtoehtoisia asennustapoja. Sinänsä ei ole tarkkaa mutta jos mahdollista niin kannattaa ne pistää vastakkaisiin nurkkiin mahdollisimman korkealle niin jää katvealueet minimiin.

EDIT: Vastasin näemmä aluksi väärään postaukseen
 
Noniin, pitääpä siis käydä hakemassa muutama edullinen jalusta joihin pultata nuo majakat.

Itsellä oli alustava ajatus pitää ns. room scale setup olohuoneessa johon voisin roudata tietokoneen nimenomaan laajempaa VR-pelailua varten. Ko. tietokone kuitenkin majailee pääsääntöisesti työhuoneessa, jossa pystyisi harrastamaan ajo- ja lentosimulaattoreita eli ajatuksena olisi myös voida kantaa ainakin toinen majakka simuiluja varten siis toiseen huoneeseen. Onkohan tämä millään tasolla mahdollista suorittaa pienellä kynnyksellä, vai kannattaako kehitellä jotain vaihtoehtoista ratkaisua jossa pelikone ja VR-setti pystyisivät olemaan kiinteämmin sijoitettuna? Työhuoneeseenkin pystyy pienellä vaivalla säätämään ainakin sen 2x2m pelialueen mutta saisin tehtyä olohuoneeseen vielä isomman paikan. Onko ajatuksia? Onko tällä hetkellä VR-peleissä edes mitään isompaa hyötyä isommasta fyysisestä pelialueesta?

Pienen alueen kanssa jotkut pelit eivät suostu Steamissa käynnistymään kun peli on määritellyt jonkunlaisen minimikoon. Ja vaikka käynnistyisikin niin pienellä alueella tulee pelin tiimellyksessä helposti huidottua alueen ulkopuolelle chaperon rajoista huolimatta jolloin on lähellä olevat esineet hieman vaarassa. Kaikki toki riippuu myös siitä millaisia pelejä aikoo pelata.
 
Ok. Taidan siis alkuun viritellä sen 2x2m alueen käyttöön, ja jos meinaa ahdistaa niin täytyy sitten suunnitella laajemman pelialueen toteuttaminen. Työhuoneessa aluetta rajoittaa käytännössä seinät kolmella laidalla, joten saapa nähdä miten tuo sitten käytännössä toimii. Olohuone olisi sinänsä melko nobrainer, kun sinne saisi ainakin 2,7x2,7m pelialueen viritettyä - heti kun vain osaisi ratkaista tuon pöytäkoneen sijaintiongelman. Matkaa työhuoneesta olohuoneen spottiin olisi n. 5 metriä joten sen voisi ehkä teoriassa onnistua ratkomaan jonkinsorttisella jatkojohtovirityksellä. Olikohan Indexin osalta sellaisista kokemuksia? Olin jossain lueskelevinani jatkojohtokikkailuista mutta ne taisivat olla enemmänkin Questin ja Viven kanssa toteutettuja.
 
Onkos vr laseilla mitää BF tarjouksia? ja mikkä kannattaas ostaa nykyään? vanhat riftit käytössä ja pelkästään simuajeluun tulee käyttöön nii sen mukaan pitäs valita
 
Onkos vr laseilla mitää BF tarjouksia? ja mikkä kannattaas ostaa nykyään? vanhat riftit käytössä ja pelkästään simuajeluun tulee käyttöön nii sen mukaan pitäs valita

Jos alennuksia kysytään niin viven sivulla:

1606488785383.png


Quest 2, HP Reverb g2 tai Valve Index. Siinäpä muut valinnat päivitykseen. Simuilijana varmasti hp g2 ois mieleinen, mutta saatavuus on(?)

 
Viimeksi muokattu:
Bestware on taas viimeisen parin päivän aikana lähetellyt tiedotteita Reverb G2:n toimitusajoista:

We by now have received a fixed roadmap for our deliveries from HP. Therefore, we would like to inform you again about the status of your HP Reverb G2 pre-order.

With the first two deliveries that we’ll receive on December 4th, we will be able to supply the first 30% of our pre-orders - which includes pre-orders until July 15th at 10:00 PM. Pre-orderers up to this point can expect delivery of the HP Reverb G2 starting from December 7th .

With the third delivery, which is expected to arrive on December 8th, we can serve the pre-orders up to and including 30.07. at 12:00 noon. This corresponds to 25% of our total volume. Pre-orderers from this period (July 15th, 10:01 PM to July 30th, 12:00 noon) can expect their HP Reverb G2 starting from December 10th.

With the fourth delivery, which we are currently expecting on December 14th and will comprise 12% of our order volume, pre-orders of the period 30th July 12:01 PM until July 31st 5:40 PM can be served and should expect a delivery from December 16th onwards.

With our fifth delivery, which we are currently expecting on December 15th, pre-orderers of the period 31.07. 17:40 to 01.10. 12:27. can expect their HP Reverb G2 from December 18th onwards.

Pre-orders from October and November should currently be able to expect delivery in the first weeks of January. We’ll get in touch with you again as soon as we have more precise information.

Please note that if your delivery address is outside of Germany you should expect 2-7 days shipping time to your doorstep - depending on the country you live in. As soon as the goods leave our warehouse, you will receive a shipment note including a tracking code from us to track the progress of your delivery with DHL or UPS.

Oma tilaukseni mahtuu neljänteen toimituserään, eli saattaisi juuri ja juuri ennen joulua ehtiä perille.
 
Mistä tuo saa näkyviin? Vaatiiko päivittämisen?
Joo uusin Kyöstin VD päivitys, SQ patch ja varmaan ehkä turvallisinta päivittää myös vielä PC VD streamer

Edit: Streaming asetuksissa oli joku 'performance overlay' asetus
 
Viimeksi muokattu:
Itse eka kertaa yhdistin eilen tietsikan Quest kakkoseen ja Alyxissä latenssi oli noin 38ms. Työpöydälle latenssi oli joitan 18ms. Latensseihin ilmeisesti vaikuttaa jonkin verran myös VD:n asetukset, kaistaa pitää ilmeisesti antaa sopivan paljon muttei liikaa, nyt on annettuna 80 megaa ja quality high ja 90hz. Tommosta alle 40ms latenssia ei ainakaan eka pelikerralla Alyxissä noteerannut.

Latenssin ja fps saa näkyviin VD:n asetuksista.
 
Itse eka kertaa yhdistin eilen tietsikan Quest kakkoseen ja Alyxissä latenssi oli noin 38ms. Työpöydälle latenssi oli joitan 18ms. Latensseihin ilmeisesti vaikuttaa jonkin verran myös VD:n asetukset, kaistaa pitää ilmeisesti antaa sopivan paljon muttei liikaa, nyt on annettuna 80 megaa ja quality high ja 90hz. Tommosta alle 40ms latenssia ei ainakaan eka pelikerralla Alyxissä noteerannut.

Latenssin ja fps saa näkyviin VD:n asetuksista.

Kai kaikkeen jollain lailla tottuu, mutta hyvä se olisi, jos noissa VR-peleissä latenssi saataisiin alle sen 12.5ms 80hertsin näytöllä ja alle 11ms 90hertsillä, jolloin ruudun näkymä vastaisi aina varsin tarkkaan oikeaa asentoa ja liikettä. VR:ssähän tuon eron kyllä huomaa.
 
Kai kaikkeen jollain lailla tottuu, mutta hyvä se olisi, jos noissa VR-peleissä latenssi saataisiin alle sen 12.5ms 80hertsin näytöllä ja alle 11ms 90hertsillä, jolloin ruudun näkymä vastaisi aina varsin tarkkaan oikeaa asentoa ja liikettä. VR:ssähän tuon eron kyllä huomaa.
Olisihan se kiva, mutta nuo lukemat ovat vain täysin mahdottomia. Pelkästään kuvan siirtäminen näytölle vie yhden kokonaisen framen. Sitä ennen GPU pitää piirtää frame, ja sitä enenn CPU tehdä omat laskutoimituksensa. Käytännössä kaikkissa VR laseissa ja pelimoottoreissa on siis noin 2-3 framea viivetä. RIft S 80 Hz se tekee noin 27 - 37 ms riippuen siitä kuinka raska peli on eli jos GPU piirtää kuvan nopeasti niin viive on lähempänä kahta framea, ja raskaammissa pelissä GPU käyttää lähes kokonaisen framen joloin kokonaisviive on lähempänä kolmea framea.
 
Kai kaikkeen jollain lailla tottuu, mutta hyvä se olisi, jos noissa VR-peleissä latenssi saataisiin alle sen 12.5ms 80hertsin näytöllä ja alle 11ms 90hertsillä, jolloin ruudun näkymä vastaisi aina varsin tarkkaan oikeaa asentoa ja liikettä. VR:ssähän tuon eron kyllä huomaa.
Sula mahdottomuus ainakin Virtual Desktopin tapauksessa. Se näyttää motion-to-photon -latenssin eli se ei mitenkään voi olla alle näytön virkistysajan.
 
Sula mahdottomuus ainakin Virtual Desktopin tapauksessa. Se näyttää motion-to-photon -latenssin eli se ei mitenkään voi olla alle näytön virkistysajan.
Enivei VD ja Link feikkaa tuon pää asennon kyllä täsmäämään sen hetkiseen oikeaan pään asentoon, koska rendattu kuva on isompi kuin kerralla näkyy. Joten pään liikuttelussa on melko pieni tuo latenssi. Ainoastaan kuva on isommalla viiveellä ja siinä näkyy esim ohjaimissa helposti sellaisena leijuvuutena.
 
Jos jollain tarvetta ja DIY henkeä, niin voin kyllä tulostaa kyseiset osat postimaksun hinnalla.
Kiitos @xtomppax tänään tuli tuo "Frunk-suoja" ja leikkasin sen taakaa palan pois.
Nyt kulkee ilma ja elektroniikka pysyy suojattuna kun säätää puhaltimien nopeuksia...eikä tarvinnut rikkoa alkuperäistä :thumbsup:
Pistin Sulle vielä vähän vaivanpalkkaa.

Index Frunk ChillDex.jpg
Index Frunk ChillDex 2.jpg
Index Frunk ChillDex 3.jpg

Yhden illan pelitestin jälkeen toimii yhtä hyvin kuin kokonaan ilman tuota suojakuorta.
Tuohon päälle tulee toki vielä em suojapleksi jossa tuulettimien kohta auki.

ChillDex on hyvä lisä Indexille, mutta ei ilman tätä modaamista...en tiedä miten kukaan edes luulee että lämpö siirtyy elektroniikasta ulos jos ja kun tuo "laajennuskuppi" on umpinainen, se säleikkö yläreunassa ei auta kyllä juuri mitään.

Olisihan tuosta voinut jyrsiä siististi vain tuulettimien kohdat pois, mutta kun jää kuitenkin piiloon, niin menin helpomman kautta. Jykevällä mattoveitsellä ja kärkipihdeillä homma hoitui. Tulostuksen purseita vähän poistin jonka takia näkyy nuo naarmut, nekin jää sen uloimman pleksi alle piiloon eli ihan sama.
 
Viimeksi muokattu:
Onko tuolle Quest 2n akulliselle elite strapille muita hyviä vaihtoehtoja tai millasia viritelmiä löytyy akunkeston pidentämiseksi? Ei tuo akkuversio strapista mikää ilmanen näytä olevan ja saatavuuskin näköjää tälle hetkeä heikko.
 
Onko Quest 2:een ohjelmaa, jolla voisi toiselle laitteella hallita molempien näyttöjä (eli sama kuva molempiin ? Wander ohjelmassahan se on mahdollista, mutta onnistuuko esim Youtuben käyttö ?
 
Onko Quest 2:een ohjelmaa, jolla voisi toiselle laitteella hallita molempien näyttöjä (eli sama kuva molempiin ? Wander ohjelmassahan se on mahdollista, mutta onnistuuko esim Youtuben käyttö ?
Virtual Desktop työpöytätilassa näyttää laseihin koko työpöydän ja se toki näkyy myös PC ruudullakin samalla.
 
Onko tuolle Quest 2n akulliselle elite strapille muita hyviä vaihtoehtoja tai millasia viritelmiä löytyy akunkeston pidentämiseksi? Ei tuo akkuversio strapista mikää ilmanen näytä olevan ja saatavuuskin näköjää tälle hetkeä heikko.

DAS mod


ja siihen akku taakse telineeseen.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
258 173
Viestejä
4 484 790
Jäsenet
74 178
Uusin jäsen
Haamulauri

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom