VPN-palvelut

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
53
PIA ei anna arkistoida omia sivujaan: Wayback Machine

Poikkeusta täytyy erikseen pyytää Internet Archivelta.
PIA aiheuttaa minussa kyllä ristiriitaisia tunteita. Tiedän sen olevan teknisesti valveutuneiden käyttäjien suosiossa, eikä FBI:kään saanut yhtiötä luovuttamaan käyttäjätietoja. Mutta sitten tulee tämmöisiä kummallisuuksia, ettei sivujen arkistointia sallita eikä IP-osoitteiden vaihdosta tiedoteta. Ehkä se vain on amerikkalaista yrityskulttuuria, kuka tietää.
 

Kaiser Soze

Johtaja
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 963
Nopeimmaksi palvelimeksi olen havainnut Norjan; 100 megan yhteydellä bitit sujahtelevat enimmillään noin 50-60 megaa sekunnissa
AirVPN:llä Ruotsin serverit toimivat hyvin lähelle yhtä nopeasti kuin ilman VPN:ää. OpenVPN löytyy tottakai.

FBI:kään saanut yhtiötä luovuttamaan käyttäjätietoja.
Tai niin ne väittävät :vihellys: AirVPN on silti ideologisista syistä, harrastajien perustama joten poliittinen riski on selvästi pienin. En luottaisi yhteenkään voittoa tavoittelevan yrityksen pitämään palveluun. Niiden intressi on pitää yritys voittoa tuottamassa. Esim iPhone on ilmeisesti NSA:n toimesta murrettu mutta FBI teki kamalan teatterin siitä terroristin puhelimesta. Toihan on ihan hemmetin fiksua jos niillä on cräkki mutta antavat ymmärtää että iPhone/palvelu x on murtamatta.
 

IcePen

Typo Generaatroti ;-)
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 985
Olen useamman vuoden käyttänyt VPN.AC:ta, ja se on toiminut erinomaisesti. Ostan taas Black Fridayna 12kk lisää. Sigussa lisää.
VPN:ää ei ole käytössä mutta tuon vpn.ac:n leak test paljasti jotain outoa

Koodi:
 IPv6 Geolocation
IP Address     xxxxxxxxxx
PTR     xxxxxxxxxx.ip6.arpa
Country     Taiwan, Province of China
City     Taichung
Lat/Long     24.14690, 120.68390
ASN     AS -
ISP     Teredo RFC4380
Domain Name     -
Usage type     Reserved
Tämä on siinämielessä jännää että kun minun verkossa kaikissa laiteisssa (sekä reittitimet että koneet) pitäisi ollla IPV6 pois päältä niin siitä huolimatta tuo palvelu väitti löytäneensä minulta IPV6 osoitten.

Tämä kone jolla testasin on Lenovon valmistama Thinkpad joten josko syltytehdas olisi sieltä lähtöisin?
 
Liittynyt
29.04.2017
Viestejä
450
Pakko tiedustella. En itse ole nähnyt VPN:lle tarvetta, koska lampaana en tuhmuuksia netissä tee, joten ei ole suurta tietämystä asiasta. Eikä nuo Netflixin aluerajoituksetkaan vaivaa, kun ei mulla ole edes aikaa katsoa koko sisältöä mitä niillä on tarjota.

Mutta viime aikoina jonkinverran VPN:n keskustelua seuranneena pakko ihmetellä kuinka "epäluotettava" rottailupalvelu tuo on. Eikö tuon pitäisi nimenomaan estää sen, että viranomaiset ja rosmot ei saa oikeita käyttäjätietoja niin halutessaan? Sitten ihmiset maksaa näistä palveluista, mutta silti aika paljon näyttää huolenaiheita olevan juuri näiden asioiden tiimoilta. Typerästi kärjistäen: Ihmiset maksaa palvelusta jonka toiminnasta ei ole käytännössä minkäänlaisia takeita? Tai sitten VPN:n käyttäminen hyödynnetään sellaisiin laittomuuksiin netissä, että viranomaiset varmasti kiinnostuu ja VPN:n ei tarjoa näin ollen turvaa enää? Vai mikä homma? Eikä tuon asiakassuhteen pitäisi perustua juuri nimenomaan siihen, että saat touhuta näkymättömyyskaapu päällä netissä, ilman että kukaan saa vihiä sun toimista. Sitten kuitenkin järjestäen törmään siihen, että ihmiset on huolissaan kun tiedot onkin viranomaisten saatavilla helposti. Outo yhtälö.
VPN-palvelun ei tulisi vaatia luottokorttia ja sähköpostiosoitetta, ei minkäänlaisia henkiläkohtaisia tietoja. Testejä voi ja tulee ajaa itse.
 

Kaiser Soze

Johtaja
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 963
Lähetät rahaa postissa (voit mahdollisesti myös maksaa paikan päällä Ruotsissa). Sivulla on postiosoite.
Mullvad-serverit
Tosta on pakko antaa rispektit. Toisaalta anonyymiys on saavutettu käyttämällä bitcoineja tai pre paid luottokorttia.

Mikä on ns. turvallinen? Tämä on ollut ketjussa aiemminkin: Most VPN Services are Terrible · GitHub

Jos tarpeeksi foliohattu puristaa niin ei kai se auta muu kuin tehdä oma VPN jonnekin Amazon AWS:ään.
Amazon AWS:ään joka on hostattu fasististen lakien Saksassa :rolleyes: Amazonissa et saa edes nmapia ajaa :D Rikolliselle ainoa keino on vuokrata bitcoineilla muutama serveri kolmansista maista joissa ei edes ole kehittynyttä internet-lainsäädäntöä. Normaaleilla ihmisillä riittää Fobbaa varten palvelu joka tarjoaa OpenVPN(tai vastaavan) ja vähintään lupaa ettei tietoja kerätä. NSA:ta vastaan ei auta VPN.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
53
Kaiser Soze sai minut vakuuttuneeksi AirVPN:n luotettavuudesta, ja koska heillä näkyy olevan parhaillaan synttäritarjoukset voimassa, niin päätin hypätä heidän kelkkaansa. Ensivaikutelmat ovat oikein hyvät, kun he ovat tehneet GUI-asiakasohjelman jopa Linuxille. Mitään tietoja ei vuoda, ovathan AirVPN:n ihmiset myös ipleak.net-sivuston takapiruja. Nopeudet ovat kyllä mukavan korkeat. 100 megan valokuituyhteyden kaistasta sain käytettyä noin 80 megaa, joka on paremmin kuin PureVPN:llä.

Huomauttaisin mokkulakäyttäjiä siitä, että OpenVPN-UDP voi antaa TCP:tä huonompia nopeuksia. Näin kävi myös AirVPN:n kanssa. Mokkulan latausnopeus ilman VPN:ää oli noin 27 mbit/s ja lähetys 35 mbit/s. UDP:n kanssa latausnopeus jäi alle 10 megaan, vaikka lähetysnopeus jopa parani. TCP:llä molemmat nopeudet pysyivät erittäin lähellä alkuperäisiä nopeuksia. Syy lienee mokkulayhteyden erilaisessa MTU:ssa. Onko kellään vinkkiä mokkulan MTU:n säätöön? UDP oli valokuitutestissä luonnollisesti hieman TCP:tä nopeampi.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
4 237
Itse vaihdoin pois aikoinaan AirVPN:ltä, kun heidän ylläpitoaan ei kiinnostanut hoitaa BBC:tä ja Netflixiä toimimaan. Vastasivat ihan julkisesti foorumillaan, että noiden palvelujen käyttö ei heitä kiinnosta. Lukekaa sieltä lisää, jos kiinnostaa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
53
Itse vaihdoin pois aikoinaan AirVPN:ltä, kun heidän ylläpitoaan ei kiinnostanut hoitaa BBC:tä ja Netflixiä toimimaan. Vastasivat ihan julkisesti foorumillaan, että noiden palvelujen käyttö ei heitä kiinnosta. Lukekaa sieltä lisää, jos kiinnostaa.
Onneksi en itse ko. palveluita käytä. Toisaalta äkkiäpä sitä vaihtaa leiriä, jos homma menee perseilyksi. Tällä kertaa valinta meni AirVPN:n puolelle, mutta jos vpn.ac:llä on marraskuussa taas herkullinen tarjous, niin en voi olla kokeilematta sitäkin. Heillä kun näkyy olevan IKEv2:kin tarjolla, mikä on hyvä juttu meidän mokkulamiesten kannalta.
 

Rantakemisti

Moderator
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 270
En mä laillisuutta epäillytkään, vaan kun tuo näyttää samalla olevan jonkinlainen bonus/ostohyvitysjuttu. Maksutapa viittasi anonyymiuteen.
No, sitten en oikein ymmärrä kysymystä. Siellä tosiaan saa dollarin "ostohyvitystä" jokaista tuhlattua 25 € euroa vastaan ja on siellä jonkinlainen referral-systeemikin.

Sieltä on tullut ostettua PureVPN:n VPN ja ibVPN:n SmartDNS lifetime-lisenssit ja kaikki on toiminut ihan hyvin.
 

Rantakemisti

Moderator
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 270
ibVPN:llä hyvä kesäkampanja jolla saa Ultimate VPN -palvelun ja Birdefender Total Security 2017 vuodeksi hintaan 58 dollaria.

https://www.ibvpn.com/summer-bundle-offer/

Ultimate VPN
  • 130+ Servers In 47 Countries
  • P2P/Torrents Allowed
  • 5 Simultaneous Connections
  • Proxy ServersIn ALL Locations
  • Socks5 Proxies
  • NEW TOR over VPN
  • NEW Double VPN
  • NAT Firewall
  • OpenVPN, L2TP, PPTP, SSTP, SoftEther, IPsecNEW
  • Google Chrome, Firefox and Opera Extensions
Total Security 2017
  • Bitdefender Central app available on iOS & Android
  • Improved Password Manager and File Shredder
  • Ironclad protection for Windows, Mac OS and Android
  • Unbeatable malware detection
  • Pure performance: preserves speed and battery life
  • Anti-ransomware: innovative and effective defense
  • Autopilot: security that runs itself
  • Wi-Fi Security Advisor — always secure on the go
  • Parental Advisor: family-oriented protection
  • Privacy, Anti-theft and data protection
 
Liittynyt
29.04.2017
Viestejä
450
Onko Freedomelle tullut viimeisen vuoden sisällä kokeilujaksoon oikeuttavaa koodia? Uusille asiakkaille tarkoitetun trialin olen jo käyttänyt ajat sitten, samoin joitain lisäaikaa antavia avaimia iskin sisään. Tarvetta on vielä testata, kun aikaa on kulunut niin kauan. Voisin samalla kokeilla, saanko OpenVPN:n kanssa yhteensopivat config-tiedostot haettua itse (Freedome ei tue OpenVPN:ä ja näin ollen ei toimi Linuxilla): GitHub - ng-pe/PoC_FreeDome: PoC to grab FSecure FreeDome configuration to run it on linux with OpenVPN
 

Rantakemisti

Moderator
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 270
Onko Freedomelle tullut viimeisen vuoden sisällä kokeilujaksoon oikeuttavaa koodia? Uusille asiakkaille tarkoitetun trialin olen jo käyttänyt ajat sitten, samoin joitain lisäaikaa antavia avaimia iskin sisään. Tarvetta on vielä testata, kun aikaa on kulunut niin kauan. Voisin samalla kokeilla, saanko OpenVPN:n kanssa yhteensopivat config-tiedostot haettua itse (Freedome ei tue OpenVPN:ä ja näin ollen ei toimi Linuxilla): GitHub - ng-pe/PoC_FreeDome: PoC to grab FSecure FreeDome configuration to run it on linux with OpenVPN
Freedomen saa tällä hetkellä puoleen hintaan ja jos palvelu ei toimi niin kaupat pystyy perumaan 30 päivän sisällä. Onnistuu ihan sähköpostilla ja ei vaadi ihmeellisempiä selittelyjä.

 
Liittynyt
29.04.2017
Viestejä
450
Freedomen saa tällä hetkellä puoleen hintaan ja jos palvelu ei toimi niin kaupat pystyy perumaan 30 päivän sisällä. Onnistuu ihan sähköpostilla ja ei vaadi ihmeellisempiä selittelyjä.
Kiitos tiedosta, mutta en viitsi ottaa maksullista jäsenyyttä kokeilujaksona, kun palautukset kuitenkin maksavat rahaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
19
Tarvitsisin pienyritykselleni VPN-palvelun, jolla saisi kiinteän IP:n. Tarve siis päästä työreissuilla hotelleissa ja asiakkailla erinäisiin SaaS-palveluihin kiinni, joihin määritellään pääsyoikeus vain tietyistä IP-numeroista.

Suosituksia? Suosin kotimaista, hinta saa olla vaikka muutamia kymppejä kuussa.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
3 173
Tarvitsisin pienyritykselleni VPN-palvelun, jolla saisi kiinteän IP:n. Tarve siis päästä työreissuilla hotelleissa ja asiakkailla erinäisiin SaaS-palveluihin kiinni, joihin määritellään pääsyoikeus vain tietyistä IP-numeroista.

Suosituksia? Suosin kotimaista, hinta saa olla vaikka muutamia kymppejä kuussa.
F-Secure ei tarjoa staattisia osoitteita eikä muita suomalaisia VPN-palveluntarjoajia taida edes olla. Ulkomailta varmaan saa lisämaksua vastaan, mutta ei nuo suosituimmat (PIA, AirVPN etc.) näytä tuota tarjoavan kuitenkaan.

Suosittelisin omaa virtuaalipalvelinta (esim. VPS SSD: Edullinen korkean suorituskyvyn virtuaalipalvelin- OVH tai DigitalOcean: Cloud computing designed for developers ) OpenVPN:llä höystettynä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
19
Itsekin jo jonkin aikaa kyseisiä palveluita etsittynäni täytyy todeta että onpa kummallista että saatavuus on näin huono. Haluaisimme nimenomaan helpon ja "avaimet käteen" ratkaisun. Siinä mielessä liikenteen reitittäminen virtuaalipalvelimen kautta avoimen lähdekoodin softilla tuo turhaa ylläpitoa johon ei ole resursseja.

Tarve olisi ottaa RDP-yhteys olemassa oleviinkin virtuaalipalvelimiin VPN:n kautta, niin saisi parannettua tietoturvaa huomattavasti.

NordVPN tarjoaa staattista IP:tä, mutta vain joissain maissa joihin Suomi ei kuulu.
 

user9999

Platinum-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 042
Tarvitsisin pienyritykselleni VPN-palvelun, jolla saisi kiinteän IP:n. Tarve siis päästä työreissuilla hotelleissa ja asiakkailla erinäisiin SaaS-palveluihin kiinni, joihin määritellään pääsyoikeus vain tietyistä IP-numeroista.

Suosituksia? Suosin kotimaista, hinta saa olla vaikka muutamia kymppejä kuussa.
Astrill tarjoaa Private IP add-on palvelua. Siis jos tuota tarkoitat?
Astrill VPN » Add-ons

Private IP add-on
Summary

Private IPs, also known as static IPs, fixed IPs or simply dedicated IPs - are IPs for your private use and not shared by anyone. By default all customers are connected to shared IP on Astrill VPN network. Thus on shared IP not all ports are not available, as all customers are allocated with 1 port number for port forwarding.

Advantage of Private IPs

  • Dedicated IP for your private use, and not shared by anyone.
  • All ports are available to you (that's total of 65535 ports).
  • No Port Forwarding required, simply Plug-n-Play and you are good to go.
  • You can host any type of service on your private IP, on any port number
EDIT: Ei tarjoa Suomen palvelimille vaan:

USA
United Kingdom
Netherlands
Germany
France
Spain
Italy
Switzerland
Norway
Belgium
Poland
Russia
Australia
New Zealand
Korea
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
19
Lähetin Elisalle ja Telialle kyselyn, josko heillä olisi yrityspuolella tarjolla hakemani kaltainen VPN-ratkaisu. DNA:lta kyselin jo pari viikkoa sitten, mutta heiltä ei ole tullut vielä vastausta.
 

DjSunki

S Y N T H W A V E
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 177
F-Secure Freedome. Hyvin toimii jenkki Netflix, kun laittaa sijainniksi Kanada - Vancouver. Tuolla itse mennyt jo pidemmän aikaa ja hienosti toimii. Nopeudetkin hyvää luokkaa.

Ilmoitusluontoinen asia vain.
 
Liittynyt
20.06.2017
Viestejä
2 552
Tullut jo parisen vuotta käytettyä F-Secure Freedomea ja pelkästään positiiviset on kokemukset.
 

Kaiser Soze

Johtaja
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 963
F-Secure Freedome. Hyvin toimii jenkki Netflix, kun laittaa sijainniksi Kanada - Vancouver. Tuolla itse mennyt jo pidemmän aikaa ja hienosti toimii. Nopeudetkin hyvää luokkaa.

Ilmoitusluontoinen asia vain.
Muuten hyvä mutta Canadan Netflix ei ole yhtä kattava kuin USA:n.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
65
Onko Freedomelle tullut viimeisen vuoden sisällä kokeilujaksoon oikeuttavaa koodia? Uusille asiakkaille tarkoitetun trialin olen jo käyttänyt ajat sitten, samoin joitain lisäaikaa antavia avaimia iskin sisään. Tarvetta on vielä testata, kun aikaa on kulunut niin kauan. Voisin samalla kokeilla, saanko OpenVPN:n kanssa yhteensopivat config-tiedostot haettua itse (Freedome ei tue OpenVPN:ä ja näin ollen ei toimi Linuxilla): GitHub - ng-pe/PoC_FreeDome: PoC to grab FSecure FreeDome configuration to run it on linux with OpenVPN
Saitko tuon PoC_FreeDomen toimimaan? Konffin sain talteen mutta salasanaa en.
 

SaLe_X

Tukijäsen
Team R&T
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
202
Onko muilla PIA:n käyttäjillä ollut ongelmia suomiservereiden kanssa? Välillä toimii todella vauhdikkaasti, tyyliin 400/95Mbps nopeudella, mutta nykyään usein yhdistäessä nopeudet ovat aivan kelvottomat, luokkaa 50/70Mbps?

Kotona siis 1000/100Mbps kuitu, joka pysyttelee ilman vpn:ää lähellä maksiminopeuttaan.
 
Liittynyt
29.04.2017
Viestejä
450
Saitko tuon PoC_FreeDomen toimimaan? Konffin sain talteen mutta salasanaa en.
En ole vielä testannut, kun en löytänyt kokelujaksoa ja uusille asiakkaille tarkoitun tarjouksen olen jo käyttänyt. En viitsinyt maksaa kun toimivuudesta ei ole takeita.
Olen kyllä kiinnostunut kuulemaan etenemisestäsi. Voit avata "issuen" Githubissa.
 

Rantakemisti

Moderator
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 270
VPNs are Using Fake Server Locations | RestorePrivacy

Siitä vähän ikävää luettavaa ja ohjeet joilla kokeilla itse omaa palvelua...
Ei mikään kauhean suuri yllätys, että PureVPN tarjoaa noita feikkejä osoitteita kun PureVPN:n elinikäistä lisenssiä saa viidelläkympillä ja nopeudet on huikeat vaikka yhteys kiertää (mukamas) toiselta puolelta palloa.

Some VPN users may not care about fake servers. Nonetheless, fake VPN servers can be problematic if you:
  • are trying to avoid specific countries
  • are trying to optimize VPN performance (which may be affected by longer distances)
  • are trying to access restricted content (fake locations may still be blocked)
  • expect the server to be where the VPN says it is (honesty)
Useimmille käyttäjille tämä on varmasti aivan sama ja on vain plussaa kun palvelimet ovat lähempänä, mutta jos palvelulla on esimerkiksi dedikoituja "P2P-palvelimia" niin ne eivät voi sijaita missä vaan. Pitääpä testata missä ibVPN:n P2P-palvelimet ovat...
 
Liittynyt
20.07.2017
Viestejä
686
Itse käytän PIA (Private Internet Access) ja olen ollut tyytyväinen. Edullinen hinta, helppo käyttöönotto ja hyvät nopeudet.

Edellisellä sivulla oli puhetta että PIA ei olisi turvallinen, mutta viestit ei näy enää. Voisiko joku viisaampi avata aihetta uudestaan?

Ilmeisesti ok kunhan hoitaa maksun anonyymisti?
 
Liittynyt
19.05.2017
Viestejä
12
Onko kukaan muu ihmetellyt PIA Windows clientissa sitä, ettei asennustiedostoa ole digitaalisesti allekirjoitettu? Tuntuu käsittämättömältä etteivät sitä ole jaksaneet tehdä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 666
Mihin tarkoituksiin käytätte maksullista VPN:ää? Mulla on VPN käytössä vain läppäriltä kotiverkkoon.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
852
Freedome on ollut kyllä todella toimiva ratkaisu. Nopeudet eivät käytännössä juurikaan heittele ja tarvittavan sijainnin saa helposti valittua. Suodattaa lisäksi samalla sopivasti roskaa, mainoksia yms.

Speedtestillä antoi juuri 107Mbps/108Mbps ja ilman vpn:ää tulos on sama. Ollut nyt viidessä laitteessa käytännössä tauotta päällä siitä asti, kun asensin, eikä kertaakaan ongelmia tai hidasteluita. Pelattua on tullut aika vähän, mutta ei ole edes pelin ajaksi tullut katkaistua ja pingit olleet riittäviä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.05.2017
Viestejä
12
Näettekö sitä riskinä, kun useimmissa vpn -ratkaisuissa internet yhteyden täytyy ensin olla muodostettuna, ennen kuin vpn -yhteyden pystyy klikkaamaan päälle?

Lähinnä mietin kun mobiililaitteissa on kaiken maailman synkronoinnit taustalla pyörimässä ja sitten kun liittyy vaikka julkiseen avoimeen wifi -verkkoon, niin siinä ainakin hetki menee ennenkuin ollaan "turvallisilla vesillä".
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 248
Viestejä
4 192 509
Jäsenet
70 895
Uusin jäsen
olsteri

Hinta.fi

Ylös Bottom