No sitä minäkin olen täällä kyttäämässä.Hmm. Vaihtoehtoa Freedomelle?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
No sitä minäkin olen täällä kyttäämässä.Hmm. Vaihtoehtoa Freedomelle?
Laitoin testiin ton Mullvad. Jos osottautuu hyväks niin kyllä tuon 5€/kk voi maksaa ihan mielläni toimivasta vpn.Itsellä oli aikaisemmin Freedome pari vuotta, mutta siinä alkoi tulla liikaa ongelmia. Sitten vaihdoin Pia ja se oli joku 3 vuotta käytössä. Pia toimi ok, mutta välillä oli nopeuksissa vaihtelua paljon ja sitten lakkasi Wireguard toimimasta yksi päivä kokonaan. Tätä koitettiin korjata aspan kanssa, mutta mitenkään ei enää lähteny toimimaan.
Nyt käytössä Mullvad ja ei ole ollut mitään ongelmaa. Paitsi nettipankkia ei voi käyttää kirjautuessa vpn käytössä. Maksaahan tuo Mullvad 5e kuukaudessa, mutta mieluusti maksaa vähän enemmän että toimii.
Suosittelen Private Internet Access, ollut minulla monta vuota käytössä.Hmm. Vaihtoehtoa Freedomelle?
No ihan päinvastoin, aina toiminut VPN yli. Siis kirjatumatta, tosin nyt en kyllä uskalla varman päälle sanoa koska viimeinen ilman kirjautumista kokeilu.Itsellä ei ainakaan ole koskaan YLE toiminut VPN kautta, vaikka yhdistäisi Suomen alueelle. Eli ulkomaillakin pitää olla Suomalainen liittymä, jotta YLE toimii. Ellei muutosta ole tullut lähiaikoina, eli tämän vuoden sisällä.
tämä on halpa mutta vaikea löytää tietoa, moneenko laitteeseen sen saa ja toimiiko vertaisverkot ym.Suosittelen Private Internet Access, ollut minulla monta vuota käytössä.
Laitteissa ei ole rajaa, vertaisverkot toimii.tämä on halpa mutta vaikea löytää tietoa, moneenko laitteeseen sen saa ja toimiiko vertaisverkot ym.
restoreprivacy.com
Dotcom ei ole ollut Megan kanssa missään tekemisissä pitkään aikaan.huomasin juuri, että kimdotcom eli mega palvelu on tuomassa oman vpn palvelun: MEGA VPN - MEGA
Ajatuksia tästä?
Kimdotcom mukanaolo saa osalla hälytyskellot soimaan, osa taasen fanittaa, riskiarvioon vaikuttaa vähän se oma tilanne ja mihin tarkoitukseen palvelua hakee/motivaatio.huomasin juuri, että kimdotcom eli mega palvelu on tuomassa oman vpn palvelun: MEGA VPN - MEGA
Ajatuksia tästä?
onko kokemusta tästä Jonsbon lasiakvaariosta?
![]()
Jonsbo TK-1 2.0 Black, ikkunallinen mATX-kotelo, musta - 141,90€
Tekniset tiedot :Malli : TK-1 2.0 Väri : Musta Mitat (LxSxK) : 299 x 310 x 345 mm Materiaali : 2,5 + 1 mm teräspaneeli Yhteensopivuus : ITX / M-ATX Lwww.jimms.fi
Pohtinut rakentaa joko tähän tai Jonsbon C6 koteloon, mutta toisaalta pieni kotelo olisi kätevä piilottaa kaappiin, tämä akvaario taas ansaitsee jonkun näkyvän paikan ellei sitten pasko johdotuksia..
lähinnä kai hakusessa olisi palvelu jonka takana ei ole mitään hämäriä tahoja jotka mahdollisesti kerääkin kaiken datan ja myy eteenpäin tms. En itse sinällään pidä kimdotcomia takeena mistään saati tunne taustoja, mutta hyvä, että joku täällä tietää enemmän. Nämä kaikki PIA ja expressvpn jne näyttää olevan sellaisen tahon omistuksessa, ettei kannata rahoja käyttää. Mullvad:ko tässä on ainoa turvallinen valinta?Kimdotcom mukanaolo saa osalla hälytyskellot soimaan, osa taasen fanittaa, riskiarvioon vaikuttaa vähän se oma tilanne ja mihin tarkoitukseen palvelua hakee/motivaatio.
tämä uusi sovellus on sekavampi kuin vanha ja lisäksi tätä jatkuvaa jumittelua on nyt ollut, saa painella F5 että sivut aukeaa, oma lisenssi loppuu kesällä eikä taida saada enää jatkoa. Toivon ainakin, koska ollut tapana ostaa noita lisenssejä hulluilta päiviltä ja jemmata, toivottavasti en löydä niitä lisää pöytälaatikosta..Freedome ilmoitti tänään että sovellus loppuu. Ei auttanut kuin kaivella uusi F-securen sivuilta. Nyt se on sitten asennettu sekä PC:hen että kännykkään. Mutta onnistui suht kätevästi sen F-secure kirjautumissivuston kautta.
tämä uusi sovellus on sekavampi kuin vanha ja lisäksi tätä jatkuvaa jumittelua on nyt ollut, saa painella F5 että sivut aukeaa, oma lisenssi loppuu kesällä eikä taida saada enää jatkoa. Toivon ainakin, koska ollut tapana ostaa noita lisenssejä hulluilta päiviltä ja jemmata, toivottavasti en löydä niitä lisää pöytälaatikosta..

Mullvad on toimiva.lähinnä kai hakusessa olisi palvelu jonka takana ei ole mitään hämäriä tahoja jotka mahdollisesti kerääkin kaiken datan ja myy eteenpäin tms. En itse sinällään pidä kimdotcomia takeena mistään saati tunne taustoja, mutta hyvä, että joku täällä tietää enemmän. Nämä kaikki PIA ja expressvpn jne näyttää olevan sellaisen tahon omistuksessa, ettei kannata rahoja käyttää. Mullvad:ko tässä on ainoa turvallinen valinta?
Joo on kyllä syvältä toi uusi F-Securen himmeli. Kun tarve olisi vain pelkälle VPN:lle silloin tällöin.
Sopii vain toivoa että päivittävät kökkäreensä pikapuoliin.OpenVPN:nässä on useita erilaisia kryptausvaihtoehtoja. Näissä kaupallisissa tölkeissä käytetään usein jotain vanhaa versiota ja jotain kirjastoa jolloin Openvpn:än vaihtoehdoista toimii vain jokin yhdistelmä. Logeista löytynee viitteet mikä meni pieleen mutta eipä tuonne saa lisää kirjastoja parantamaan tukea. Joten joko toimi tai sitten ei, mitään ei ole tehtävissä ellet saa käännettyä sinne itse asioita lisää.Mullvadissa joku voisi auttaa tuon modeemin OpenVPN:n kanssa. En saa sitä toimimaan Mullvadin kautta ladatulla ovpn- tiedostolla. Redditissä oli ohje, jossa kehotettiin lataamaan Android-pohjalle nuo asetukset, jolloin kaikki kolme tiedostoa löydään yhdeksi ovpn- tiedostoksi. Modeemin (Genexis Pure 500) asetuksiin tuon voi laittaa mallikkaasti, mutta mitään ei tapahdu. Käyttäjätunnuksena on oma Mullvadin numero ja salasana "m".
Tietokoneella kyllä toimii VPN tuolla OpenVPN:n ohjelmalla tai Mullvadin ohjelmalla täysin mallikkaasti, mutta koko verkkoa en saa VPN:n taakse.
Minulla ei ainakaan Areena toiminut Suomessa Freedomen ollessa käytössä. Kokemus on kyllä yli vuoden takaa. Tuossa Ylen selitystä VPN-asiasta:No ihan päinvastoin, aina toiminut VPN yli. Siis kirjatumatta, tosin nyt en kyllä uskalla varman päälle sanoa koska viimeinen ilman kirjautumista kokeilu.
Mutta ilmeisesti Ylen palveluissa ja asiakaspään ohjelmissa on mekanismeja missä osan VPN käyttäjiä tulkkaa ulkomaan käyttäjiksi. Tunnistaako sen että menee VPN putkessa, vai sen että liikenne tulee tunnetusta VPN ulostulosta , joissain päätelaitteissa/sovelluksissa voi toki tunnistaa itse päätelaitteen sijaintia jolloin ei väliä onko VPN vai ei.
En yllätty jos on monia menetelmiä.
yle.fi
Linkissä ei suoraan kerrottu miten teknisesti estetty, mutta rivien välistä tulkkaan niin että YLE suodattuu joitain VPN palveluiden Suomi ulostuloja, eli veikkaan ihan IP alue suodatusta. Ei sinänsä tunnista VPN yhteyttä. Toki VPN käytöäkin voisi arpoa, mutta sitten luulisi toimimattomuutta esiintyvän laajemminkin VPN yhteyksillä.Minulla ei ainakaan Areena toiminut Suomessa Freedomen ollessa käytössä. Kokemus on kyllä yli vuoden takaa. Tuossa Ylen selitystä VPN-asiasta:
![]()
Yle vastaa: VPN-rajauksella suojataan tekijänoikeuksia (Vuodelta 2023)
Julkaisemme Ylestä lehdille lähetettyjä kirjoituksia, vastauksia ja oikaisuja. Tämä vastaus on lähetetty Helsingin Sanomiin 5.4.2023.yle.fi
Minulla oli siis Freedome, maana Suomi ja selainkäyttö Win11/Chrome ja joku muu selain. Ei toiminut. Näin silloin jossakin muuallakin juttua, että Yle estää muutkin VPNt.Linkissä ei suoraan kerrottu miten teknisesti estetty, mutta rivien välistä tulkkaan niin että YLE suodattuu joitain VPN palveluiden Suomi ulostuloja, eli veikkaan ihan IP alue suodatusta. Ei sinänsä tunnista VPN yhteyttä. Toki VPN käytöäkin voisi arpoa, mutta sitten luulisi toimimattomuutta esiintyvän laajemminkin VPN yhteyksillä.
Kokeilitko eri asiakasohjelmia, esim selainpohjaista että sovellus pohjaista ? ja eri laitekokoonpanoja ?
Eli VPN tunneli luotu itse käytetystä laitteesta ? Esim PC ja siinä VPN
Ollut samaa jumittelua itsellä F-Securen VPN-yhteydellä ja laitoin tästä heille tukeen viestiä. Ongelma on kuulemma tällä hetkellä Chrome-pohjaisilla selaimilla ainakin Win11. Pyysivät testaamaan Firefoxilla ja sillä toimii ihan hyvin ainakin nopeasti testailtuna.tämä uusi sovellus on sekavampi kuin vanha ja lisäksi tätä jatkuvaa jumittelua on nyt ollut, saa painella F5 että sivut aukeaa, oma lisenssi loppuu kesällä eikä taida saada enää jatkoa. Toivon ainakin, koska ollut tapana ostaa noita lisenssejä hulluilta päiviltä ja jemmata, toivottavasti en löydä niitä lisää pöytälaatikosta..
vpnacNo sitä minäkin olen täällä kyttäämässä.![]()
Itse olin Lanzarotella helmikuussa ja hotellihuoneen televisiossa oli kiinni Chromecast with google tv, missä asennettuna OpenVPN clientti, mikä yhdisti kotona Elisan valokuidun perässä olevan UniFi Dream Machineen luotuun omaan VPN palvelimeen. Kaikki palvelut, kuten Yle Areena, katsomo, ruutu, Discovery+ ja elisa viihde sovellusMinulla oli siis Freedome, maana Suomi ja selainkäyttö Win11/Chrome ja joku muu selain. Ei toiminut. Näin silloin jossakin muuallakin juttua, että Yle estää muutkin VPNt.
Luovuin Freedomesta kokonaan, koska BBC Iplayerkään ei toiminut sen kanssa, vaikka tein BBC-tilin englantilaiseen osoitteeseen ja maaksi oli valittu UK Freedomesta.
Saisko ihan julkisesti perusteita, että miksi juuri tää? Ei näytä esim. tukevan porttiohjausta.vpnac
yv:llä jippoja
Olisiko ollut niin että tuo pitää manuaalisesti käydä clientin asetuksista enabloimassa? Ei ole enää Mullvadia käytössä niin en voi tarkistaa.Otinpa kuukaudeksi käyttöön Mullvadin vaikka on Surfsharkin vpn käytössä. Mikäs on kun mullvad päällä niin ei pääse kotiverkon koneisiin VNCllä kiinni mutta surfsharkilla onnistuu ilman mitään säätöjä. Saako mullvadia toimimaan kotiverkossa?
Otinpa kuukaudeksi käyttöön Mullvadin vaikka on Surfsharkin vpn käytössä. Mikäs on kun mullvad päällä niin ei pääse kotiverkon koneisiin VNCllä kiinni mutta surfsharkilla onnistuu ilman mitään säätöjä. Saako mullvadia toimimaan kotiverkossa?
No nyt tuli näköjään Freedomeen päivitys, ettei vie enää prossun tehoja taustalla![]()
Hyvä että päivittelevät. Mutta edelleenkin haluaisin pelkän VPN:n eikä mitään muuta ylimääräistä tauhkaa.
Mitä tässä sitten muka tulee? En äkkiseltään huomaa mitään muuta kuin VPN:n.
Esim. väkipakolla skeduloitu viirusskannaus ynnä muuta kivaa. Ymmärrän kyllä että haluavat yhden apin, jota ylläpidetään.
Siis niin ku missä, ei mulla näy ohjelman asetuksissa mitään muuta kuin tuo VPN.
Itsellä on F-Secure Total lisenssi (melkein pariksi vuodeksi) ja pelkkää VPN:ää ei voi ladata. Freedome toimitti hyvin asiansa, mutta nyt se on kuopattu ja on pakko käyttää F-Securen uutta hienoa kaiken kattavaa ohjelmaa.
Siis kotona ollessa laitan Surfsharkin päälle niin pääsen kiinni kodin kolmeen muuhun koneeseen kiinni TightVNC:llä. Kodin ulkopuolelta en ole kokeillut saako yhteyden mutta täytyypä jossain kohtaa testata. Surfsharkkia ei tarvinnut säädellä mitenkään ja ollut käytössä vajaat neljä vuotta. Mullvadilla ei onnistu heittämällä.Tuostaa Surfsharkin, kotiverkkoon pääsystä, joskus kyselin ketjusta VPN palvelua minkä kautta pääsisi ulkoa sisäverkkoon, tai sisäverkon saisi yhteen.
Eli jos oikein ymmärsin nin tuolla pääset ulkosisäverkoin, ja koska sivujen mukaan tuo saa myös kuluttaja reittimeen, ilmeisesti OpenVPN tuki.
Miten tuon yhteyden otat, samalla tilillä kirjaudut VPN palveluun ? vai jotenkin muuten ? Hinnastoa selasin, niin ei osunut silmään erillisellä ominaisuutena, niin onko hinnat alken palveluissa ?
Kussut jo lähes vuoden verran itsellä ihan samalla tavalla ja alkoi tietenkin juuri vuoden lisenssin uusimisen jälkeen. Yleensä kusee pahemmin, joskus vähän vähemmän pahasti. Pahenee yleensä mitä pidempään yhteys on ollut auki ja sivujen avaaminen hyytyy lähinnä SSL-kättelyihin. Asiakastuki ja keskustelufoorumi ovat täysin hyödyttömiä asian ratkaisemiseksi, vaikka siellä on kymmenittäin ihmisiä valittamassa samasta ongelmasta.
Jeps, kiitos. Kokeilin. Tilanne parani, mutta ei poistunut. Eli vaihtoehtona on siis vaan VPN:n pois kytkeminen. Ei mulla ollut aiemmalla Freedomella mitään ongelmia. Toki satunnaisia katkoksia, mutta hyvin harvoin.Itse käytän satunnaisesti Freedomee etten voi sanoa varsinaisesti havainneeni tuollaista hidastumista itselläni nettisivuilla, mutta joskus jotain muuta ongelmaa oli ja koitin sieltä asetuksista vaihtaa VPN protokollaa toiseksi niin se ainakin tuntui silloin auttavan itselläni. En tiedä auttaako sinulla mutta eipä kai haittaa kokeilla.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.