vpn.ac alennuskoodilla 35 euroa per vuosi, sitä enempää ei kannataa mistään VPN:nästä maksaa per vuosi.
Vastaan tähän, koska muistutan, että oma käyttötapa ja tarpeet eivät ole aina samoja, kuin muiden.
Ihmiset tekevät usein kaksi virhepäätelmää/oletusta:
1) Muut ovat kuin minä (ja minun tarpeeni / käyttöni)
2) Jos muilla on jotain muita tarpeita/käyttöä, se on jotenkin väärin, outoa, tai muuten vain ei yhtä optimia.
Itse olen käyttänyt mm. vpn.ac:ta ja minun käyttööni ja minun tarpeisiini ongelmat olivat seuraavat:
1) buginen softa (vs. ExpressVPN ja NordVPN)
2) kilpailijoihin nähden huonot nopeuden Etelä-Amerikan maissa (testattu Brasilia ja Kolumbia)
3) ei toiminut läheskään yhtä hyvin lentokenttien ilmais-wifeissä (ei löytänyt aina avointa porttia, ei pystynyt kättelemään VPN-yhteyttä, ihan sama missä maassa olin)
Näiden rajoitusten takia vpn.ac ei ollut minulle, hinnastaan ja yksityisyysominaisuuksistaan huolimatta, optimaalisin tai "paras" tai "vähiten huonoin" vaihtoehto. Eikä minun oma vaihtoehtoni ole "paras" jollekulle toiselle ihmiselle. Työkalu kannattaa valita työn ja tarpeen mukaan.
Ymmärrän kyllä vpn.ac:n erinomaisuuden tiettyihin käyttötarkoituksiin/-skenaarioihin, enkä sano sitä huonoksi.
Muistutan vain, että nämä universaalit "tää on paras, muita ei kannata edes harkita" ajattelut perustuvat yleensä lähes aina yhteen tiettyyn käyttöskenaarioon, joka ei kata kaikkia ihmisiä ja heidän tarpeitaan.