Vivaldi - Uusi selain Operan entiseltä CEO:lta

Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
1 837
Nyt varmaan löysin syyn miksi jotkut sivut aukeaa hitaasti.

Seasonic ilmoittaa et on ddos tarkoitus. Voi olla myös muillakin sivuilla mut se ei ilmene käyttäjälle.

 

mRkukov

Hrrrr...
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 728
Nyt varmaan löysin syyn miksi jotkut sivut aukeaa hitaasti.

Seasonic ilmoittaa et on ddos tarkoitus. Voi olla myös muillakin sivuilla mut se ei ilmene käyttäjälle.

Ei liity mitenkään hitaasti aukeaviin sivuihin. Tuo tarkistus on aika monellakin heikommalla sivulla johon kohdistuu hyökkäyksiä.
 

neko

ᓚᘏᗢ
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 752
Jos puhutaan selaimen avaamisesta käyttöön, niin olen tykännyt tuosts, että vain aktiiviseksi sulkemisen yhteydessä jäänyt välilehti avataan ja ladataan. Muut välilehdet ovat 'lepotilassa', turhaanhan niitä ladataan ennen kuin tarvitsee. Varsinkin kun on paljon välilehtiä kiinnitetty vakiosti auki.

Ja kun ei ole hitautta siinä sivujen avaamisessa, niin niitähän availee sitten kun tarvitsee.

Pakko sanoa, että ihmettelen tätä hitautta, mistä toiset kärsii ja toiset ei. Ihan tosi juttu se on, ei sillä. Itsellä ei ole, ja on melkoinen määrä esim. laajennuksia.

Yhtä olen miettinyt, että nopeuttaisiko itsellä AdGuardin kautta lataaminen? Kun jää melkoinen määrä lataamatta. Osa kai ladataankin mutta ei näytetä, mutta kai osa materiaalista jätetään lataamatta. Ainakin kännyssä Adguardissa on selaimesta riippumatta lataus nopeampaa.

Edit. Toisaalta, eihän tuolla em. asialla ole mitään tekemistä kai Siina, jos selaimilla on keskenään eroa samassa koneessa. Joo, vaikenen. :)
 

druidi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
20.10.2017
Viestejä
271
Saako tätä toimimaan ilman yksyityistilassa selaamista siten, että poistaisi automaattisesti.

upload_2019-7-11_13-37-18.png


Tuon Internet-välimuistin. Nyt kun Ruutu ei ala toistamaan mitään jos tuota ei ensin tyhjää.
 
Liittynyt
14.12.2017
Viestejä
241
Millainen kone? Kyllä tuo minullakin aukeaa sekunnin pari hitaammin, mutta ei niin hitaasti että haittaisi elämää.
Ei pitäis kone vaikuttaa tässä tapauksessa. Itellä aukeaa niin paljon hitaammin että häiritsee.
 

BryciFani

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 748
Onko muilla ongelmia Vivaldin päivittämisen kanssa?

Ei ole onnistunut vuoteen tjsp päivittää tätä. Tuolla oikeassa alareunassa on se päivityksestä huomauttava kuvake mutta aina kun siitä yritän päivittää niin menee pieleen.

Kokeilin sitten ladata uusimman version asennuspaketin koneelle ja asentaa siitä mutta ei sekään onnistunut.

"asennus epäonnistui tuntemattoman virheen takia. Jos vivaldi on tällä hetkellä käynnissä, sulje ohjelma ja yritä uudelleen."

Tehtävienhallinnan mukaan Vivaldi ei ole käynnissä. :beye:
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
1 837
Onko muilla ongelmia Vivaldin päivittämisen kanssa?

Ei ole onnistunut vuoteen tjsp päivittää tätä. Tuolla oikeassa alareunassa on se päivityksestä huomauttava kuvake mutta aina kun siitä yritän päivittää niin menee pieleen.

Kokeilin sitten ladata uusimman version asennuspaketin koneelle ja asentaa siitä mutta ei sekään onnistunut.

"asennus epäonnistui tuntemattoman virheen takia. Jos vivaldi on tällä hetkellä käynnissä, sulje ohjelma ja yritä uudelleen."

Tehtävienhallinnan mukaan Vivaldi ei ole käynnissä. :beye:
Yritä sulkea kaikki Chromeen liittyvää.

Onko jotain lisäosia selaimessa joka estäisi sen esim virustorjunta?
 

BryciFani

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 748
Yritä sulkea kaikki Chromeen liittyvää.

Onko jotain lisäosia selaimessa joka estäisi sen esim virustorjunta?
Suljin kaikki selaimet mutta silti sama ongelma. :( Hmm ei ole virustorjunta lisäosia Vivaldissa.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 248
Suljin kaikki selaimet mutta silti sama ongelma. :( Hmm ei ole virustorjunta lisäosia Vivaldissa.
Kai kokeilit ensin poistaa sen vanhan version ja sitten asentaa, josko tuolla on jotain ihme palikoita jossain käytössä, mikä estää päälle asennuksen. Mutta olisi kyllä outoa, jos selain on taustalla lukossa jonkin syyn takia, vaikkei sitä käytä...
 

druidi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
20.10.2017
Viestejä
271
Onko tässä ilmennyt jotain hidastusta. Ainakin nyt kun tänne tähän lootaankin kirjooittaa niin tahmaa ja lyönnit tulevaat peerässä.

Ja siksi nämä typotkin, on kuin hidastettua filmiä katsoisi välillä.
 

BryciFani

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 748
Kai kokeilit ensin poistaa sen vanhan version ja sitten asentaa, josko tuolla on jotain ihme palikoita jossain käytössä, mikä estää päälle asennuksen. Mutta olisi kyllä outoa, jos selain on taustalla lukossa jonkin syyn takia, vaikkei sitä käytä...
En kokeillut poistaa. Pelkään että menetän kaiken historian ja avoimet sivut etc.
 

neko

ᓚᘏᗢ
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 752
En kokeillut poistaa. Pelkään että menetän kaiken historian ja avoimet sivut etc.
Sinulle ei ole tuttua miten Vivaldi/Chrome tallentaa henk.koht tiedot?

Jos ei ole tehty mitään erikoisia järjestelyjä, Vivaldin profiili-kansiosi löytyy polusta %localappdata%\Vivaldi\User Data\Default

%localappdata% on ympäristömuuttuja, joka viittaa kulloisellakin Windows tilillä varmasti oikeaan paikkaan, esim. missä ?:\\Users\KÄYTTÄJÄNIMI\AppData\Local sijaitsee kenenkin koneessa, siksi käytän sitä tässä esimerkkinä, esim. itsellä %localappdata%\Vivaldi\User Data\Default syöttäminen muuttuu/osoittaa minun tililläni -> C:\Users\KÄYTTÄJÄNIMI\AppData\Local\Vivaldi\User Data\Default

Muuttujien käyttäminen toisten neuvomisessa olisi kätevää, jos porukka enemmän ymmärtäisi niiden päälle. Toki usein oletuksena on että Windows on C:llä, mutta aina näin ei ole. Eikä toista neuvoessa ole tiedossa hänen käyttäjänimeään. Tässäkin tapauksessa ympäristömuuttujan käyttö auttaa ohittamaan moiset rajoitteet.:tup:

Lisää Windowsin ympäristömuuttujista

Näet sinut käyttäjäprofiilisi sijainnin valitsemalla Vivaldin valikosta Help/About eli/tai osoitteessa vivaldi://about/



Kuten näet Executable Path ja Profile Path tiedoista, itse ohjelma sijaitsee eri paikassa kuin profiili (joillakin executable voi olla vaikka Program files -kansiossa, jos on asentanut kaikille tai kuten minulla, minun omassa profiilissa).

Oman profiilin sijainnin näkee siis kohdasta Profile Path.


Em. syystä (siis että itse ohjelma ja profiili erotettu) ongelmien sattuessa, ei selaimen uudelleen asentaminen useinkaan auta yhtään mitään (ellei itse selain sisällä ratkaisua ongelmaan päivityksen tms. muodossa), varsinkin jos ongelma on profiilissa (laajennus, jotain muuta seonnut).

Mutta ongelmia voi välttää varautumalla ennakolta (yllätys, ennakoimalla moni asia on helppo korjata:tup:), varmuuskopioimalla selaimen profiili-kansio riittävän usein. Eli tuon Vivaldi\User Data\Default -kansio sisällön tallentamalla voit tallentaa profiilisi talteen siltä varalta, että jotain menee pieleen.

Itse ajan oman batin, joka tallentaa pakkaukseksi jokaisen päivän päätteeksi Vivaldi\User Data\Default -kansion sisällön (jokainen saa tiedostonimeen sen hetkisen aikaleiman, joten minulla on useimpia profiileja tallessa, siltä varalta etten heti huomaa ongelmia heti, omanlaisensa "versiointi" siis).

  • Se on hyvä muistaa profiilin varmuuskopioinnissa, että uudemmalla selain versiolla käytettyä profiilia, ei tulisi käyttää vanhemman version kanssa. Siis esim. jos päättää palauttaa vanhemman version selaimesta esim. uudemmassa olevien ongelmien vuoksi. Jos mahdollista, kannattaa ottaa sen vanhemman version aikainen profiili käyttöön (itsellä menee monet asiat autom. lokiin, joten voin niistä tarvittaessa ihmetellä mitä ja milloin tapahtui). Mutta voin kokemuksesta sanoa, ettei asialla aina ole niin väliä, varsinkin jos kokeilet saman kulloisen snapshotien eri versioita. Eli asia ei välttämättä ole näin mustavalkoinen. Tarvittessa jos muuta ei ole, niin ota vaan uudempi profiili käyttöön, jos muutakaan ei ole.
HTH. Kirjoitettu monen muun asian kanssa multitaskaamalla, joten pahoittelut jos on sekava tms. Tarkoitus oli auttaa kuitenkin. :tup:
 
Viimeksi muokattu:

BryciFani

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 748
Sinulle ei ole tuttua miten Vivaldi/Chrome tallentaa henk.koht tiedot?

Jos ei ole tehty mitään erikoisia järjestelyjä, Vivaldin profiili-kansiosi löytyy polusta %localappdata%\Vivaldi\User Data\Default

%localappdata% on ympäristömuuttuja, joka viittaa kulloisellakin Windows tilillä varmasti oikeaan paikkaan, esim. missä ?:\\Users\KÄYTTÄJÄNIMI\AppData\Local sijaitsee kenenkin koneessa, siksi käytän sitä tässä esimerkkinä, esim. itsellä %localappdata%\Vivaldi\User Data\Default syöttäminen muuttuu/osoittaa minun tililläni -> C:\Users\KÄYTTÄJÄNIMI\AppData\Local\Vivaldi\User Data\Default

Muuttujien käyttäminen toisten neuvomisessa olisi kätevää, jos porukka enemmän ymmärtäisi niiden päälle. Toki usein oletuksena on että Windows on C:llä, mutta aina näin ei ole. Eikä toista neuvoessa ole tiedossa hänen käyttäjänimeään. Tässäkin tapauksessa ympäristömuuttujan käyttö auttaa ohittamaan moiset rajoitteet.:tup:

Lisää Windowsin ympäristömuuttujista

Näet sinut käyttäjäprofiilisi sijainnin valitsemalla Vivaldin valikosta Help/About eli/tai osoitteessa vivaldi://about/



Kuten näet Executable Path ja Profile Path tiedoista, itse ohjelma sijaitsee eri paikassa kuin profiili (joillakin executable voi olla vaikka Program files -kansiossa, jos on asentanut kaikille tai kuten minulla, minun omassa profiilissa).

Oman profiilin sijainnin näkee siis kohdasta Profile Path.


Em. syystä (siis että itse ohjelma ja profiili erotettu) ongelmien sattuessa, ei selaimen uudelleen asentaminen useinkaan auta yhtään mitään (ellei itse selain sisällä ratkaisua ongelmaan päivityksen tms. muodossa), varsinkin jos ongelma on profiilissa (laajennus, jotain muuta seonnut).

Mutta ongelmia voi välttää varautumalla ennakolta (yllätys, ennakoimalla moni asia on helppo korjata:tup:), varmuuskopioimalla selaimen profiili-kansio riittävän usein. Eli tuon Vivaldi\User Data\Default -kansio sisällön tallentamalla voit tallentaa profiilisi talteen siltä varalta, että jotain menee pieleen.

Itse ajan oman batin, joka tallentaa pakkaukseksi jokaisen päivän päätteeksi Vivaldi\User Data\Default -kansion sisällön (jokainen saa tiedostonimeen sen hetkisen aikaleiman, joten minulla on useimpia profiileja tallessa, siltä varalta etten heti huomaa ongelmia heti, omanlaisensa "versiointi" siis).

  • Se on hyvä muistaa profiilin varmuuskopioinnissa, että uudemmalla selain versiolla käytettyä profiilia, ei tulisi käyttää vanhemman version kanssa. Siis esim. jos päättää palauttaa vanhemman version selaimesta esim. uudemmassa olevien ongelmien vuoksi. Jos mahdollista, kannattaa ottaa sen vanhemman version aikainen profiili käyttöön (itsellä menee monet asiat autom. lokiin, joten voin niistä tarvittaessa ihmetellä mitä ja milloin tapahtui). Mutta voin kokemuksesta sanoa, ettei asialla aina ole niin väliä, varsinkin jos kokeilet saman kulloisen snapshotien eri versioita. Eli asia ei välttämättä ole näin mustavalkoinen. Tarvittessa jos muuta ei ole, niin ota vaan uudempi profiili käyttöön, jos muutakaan ei ole.
HTH. Kirjoitettu monen muun asian kanssa multitaskaamalla, joten pahoittelut jos on sekava tms. Tarkoitus oli auttaa kuitenkin. :tup:
Okei kiitos.

Poistin vivaldin ja otin kopion tuosta profiilikansiosta mutta nyt kun yritän asentaa uudestaan niin samaa helvetin virhettä antaa taas.

Nyt olen sitten kokonaan ilman Vivaldia. Miten vitussa tää on tälläistä saatanan helvettiä tämän kanssa ettei edes saa uusinta versiota asennettua vaikka poistaa koko selaimen koneelta. :confused::confused2::rage:
 

svk

Apua, avatarini on sormi!
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
2 810
Okei kiitos.

Poistin vivaldin ja otin kopion tuosta profiilikansiosta mutta nyt kun yritän asentaa uudestaan niin samaa helvetin virhettä antaa taas.

Nyt olen sitten kokonaan ilman Vivaldia. Miten vitussa tää on tälläistä saatanan helvettiä tämän kanssa ettei edes saa uusinta versiota asennettua vaikka poistaa koko selaimen koneelta. :confused::confused2::rage:
Ei satu olemaan vista, tai XP-kone mihin koitat uusinta saada?
 

BryciFani

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 748
Ei satu olemaan vista, tai XP-kone mihin koitat uusinta saada?
Ei ole vaan win 10.

Nyt sain asennettua kun "standalone" asennuksessa valitsi mutta menetin kaikki kirjanmerkit ja historian ja lisä-osat ja avoimen istunnon etc. Siis kaiken. Ei helvetti. :rage::mad:

Ja ei saa mitään tuotua takaisin vanhan asennuksen profiilin varmuuskopiosta.

Edit: Hmm salasanat tuntuvat olevan tallessa vielä. Jostain syystä. :bored:


Tiedättekö mitä toi "standalone" tarkoittaa asennuksessa? Teinkö pahan virheen kun sitä käytin? Tosin tuntui olevan ainoa jolla asennus onnistui.

Huimasti nopeammalta tämä uusi Vivaldi kyllä tuntuu.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
07.08.2017
Viestejä
82
Tiedättekö mitä toi "standalone" tarkoittaa asennuksessa? Teinkö pahan virheen kun sitä käytin? Tosin tuntui olevan ainoa jolla asennus onnistui.
Käytännössä asentaa kaikki selaimen vaatimat tiedostot valittuun asennuskansioon sen sijaan että tallentaisi asetuksia ja profiilia jne Windowsin käyttäjäkohtaiseen kansioon. Ideana asennus esim. muistitikulle, jolloin käytettävä kone voi vaihdella. Katsoitko löytyykö sieltä asennuskansiosta vastaavaa profiilikansiota kuin se "alkuperäinen"?
 

BryciFani

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 748
Käytännössä asentaa kaikki selaimen vaatimat tiedostot valittuun asennuskansioon sen sijaan että tallentaisi asetuksia ja profiilia jne Windowsin käyttäjäkohtaiseen kansioon. Ideana asennus esim. muistitikulle, jolloin käytettävä kone voi vaihdella. Katsoitko löytyykö sieltä asennuskansiosta vastaavaa profiilikansiota kuin se "alkuperäinen"?
Okei. :):geek: En tiedä miten tuon tarkastaa. Monta kansiota molemmissa. Varmuuskopiossa on 7 tiedostoa tai kansiota enemmän.

Mutta näyttää Vivaldin historiakin olevan vielä tallessa. :tup:
 

neko

ᓚᘏᗢ
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 752
Okei. :):geek: En tiedä miten tuon tarkastaa. Monta kansiota molemmissa. Varmuuskopiossa on 7 tiedostoa tai kansiota enemmän.

Mutta näyttää Vivaldin historiakin olevan vielä tallessa. :tup:
Katsoitko ollenkaan edellisen viestini mukaisesti, missä Vivaldi sijaitsi?* Jos asensit samaan tilaan, niin ihme todella on, jos jotain meni pieleen. Silloin on melko varmaa, että profiilisi oli hajonnut jotenkin.

Onneksi ilmeisesti otit sen varmuuskopion siitä, siellä sisällä on kaikki tarvittava tallessa (ei välttämättä laajennuksia, vaikka yleensä nekin voi palauttaa asetuksineen, jos ei sössi asioita). Omaksi tehtäväksi jää etsiä sieltä, turha näemmä kirjoittaa kädestä-pitäen-ohjeita.


* Edit. Näemmä et.
Katsoitko löytyykö sieltä asennuskansiosta vastaavaa profiilikansiota kuin se "alkuperäinen"?
En tiedä miten tuon tarkastaa.
Niin, sulle neuvottiin tuo asia (ja missä itse Vivaldi sijaitsi tuolloin), ihan kuvan kanssa....

Meikä antaa periksi. Kyllä se siitä menee kokeile/testaa meiningilläkin, jotenkin ainakin.:tup:
 
Viimeksi muokattu:

BryciFani

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 748
Katsoitko ollenkaan edellisen viestini mukaisesti, missä Vivaldi sijaitsi?* Jos asensit samaan tilaan, niin ihme todella on, jos jotain meni pieleen. Silloin on melko varmaa, että profiilisi oli hajonnut jotenkin.

Onneksi ilmeisesti otit sen varmuuskopion siitä, siellä sisällä on kaikki tarvittava tallessa (ei välttämättä laajennuksia, vaikka yleensä nekin voi palauttaa asetuksineen, jos ei sössi asioita). Omaksi tehtäväksi jää etsiä sieltä, turha näemmä kirjoittaa kädestä-pitäen-ohjeita.


* Edit. Näemmä et.

Niin, sulle neuvottiin tuo asia (ja missä itse Vivaldi sijaitsi tuolloin), ihan kuvan kanssa....

Meikä antaa periksi. Kyllä se siitä menee kokeile/testaa meiningilläkin, jotenkin ainakin.:tup:
Otin varmuuskopion siitä kansiosta.
 

druidi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
20.10.2017
Viestejä
271
upload_2019-9-8_16-12-29.png


Millä vitulla tuon yläosan saa poistettua?
 

druidi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
20.10.2017
Viestejä
271
Mikä vittu tuo on ja miten sen saa pois. Saatana
 

neko

ᓚᘏᗢ
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 752
Silloin tuo ominaisuus on kuitenkin taustalla. Parempi ottaa se kokonaan pois jos sitä ei käytä, eli asetuksista ruksi pois kohdasta "Show Tab Thumbnails".
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
598
Kikkaillen myös ilmaiseksi.
Vivaldi mobilea onkin odotettu. Saa nähdä pääseekö Kiwin nopeuteen.
Synkaten vihdoin kirjanmerkit helposti eri vehkeisiin.
 

neko

ᓚᘏᗢ
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 752
Joo ne puuttuu toistaiseksi. Eipä tuolla paljon mitäään muutakaan voi vielä muokata.
Ja veikkaan, että kovin ihmeellisiä asioita esim. itse selaimeen muokkaukseen tulee. Lähinnä lienee etua (mahd. en ole tutustunut vielä) kirjanmerkkien synkkaus tällä hetkellä/tulevaisuudessa.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
5 556
Ja veikkaan, että kovin ihmeellisiä asioita esim. itse selaimeen muokkaukseen tulee. Lähinnä lienee etua (mahd. en ole tutustunut vielä) kirjanmerkkien synkkaus tällä hetkellä/tulevaisuudessa.
Juu ei varmaan tule mitään ihmeellistä muokkausvaihtoehtoja.

Kun saisi edes noi valmiit Speed dial merkit ja kirjanmerkit tuolta hittoon niin olis jo jotain. Mitään asetuksia en niille löytänyt.
 

neko

ᓚᘏᗢ
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 752
Juu ei varmaan tule mitään ihmeellistä muokkausvaihtoehtoja.

Kun saisi edes noi valmiit Speed dial merkit ja kirjanmerkit tuolta hittoon niin olis jo jotain. Mitään asetuksia en niille löytänyt.
Painat pitkään yhtä kansiota, ja sitten valitset loput ja poistat ne. Meni poistoon 5 sekuntia. :)
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
5 556
En tiedä, olisi varmaan yksittäisiä saanut, mä vaan halusin poistaa kaikki valmiit kirjanmerkit.
Tottunut operassa että speed dialista voi poistaa ja lisätä sivuja. Tässä ei näytä voivan. No eipä tuo käyttöön jää muutenkaan, odotan minkälaisia päivityksiä tulee.
 

neko

ᓚᘏᗢ
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 752
Tottunut operassa että speed dialista voi poistaa ja lisätä sivuja. Tässä ei näytä voivan. No eipä tuo käyttöön jää muutenkaan, odotan minkälaisia päivityksiä tulee.
Siis voihan tuolla tehdä noin. Mitä ihmettä selität mies. ;)

Edit. Ei kun minä selitin. Oikeassa olet. Meni tuo speed dialissa ohi. Kirjanmerkeissä voi poistaa.

Edit2. Löytyikin pikainen tapa poistaa yksittäinen kirjanmerkki "suoraan" dialerista. ;)

Mutta mitäpä näitä kanssasi enempiä kun et aio käyttää. :bored:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
5 556
Siis voihan tuolla tehdä noin. Mitä ihmettä selität mies. ;)
Jos menen jollekki nettisivulle niin ei siellä ole valintaa "lisää speed dialiin". En ainakaan löytänyt.

Eikä sillä väliä vaikka tuo tulisikin kun en tuota nyt tule käyttämään kun siinä niin monta muuta asiaa erilailla kuten olen tottunut selainta käyttämään.
 

neko

ᓚᘏᗢ
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 752
Jos menen jollekki nettisivulle niin ei siellä ole valintaa "lisää speed dialiin". En ainakaan löytänyt.

Eikä sillä väliä vaikka tuo tulisikin kun en tuota nyt tule käyttämään kun siinä niin monta muuta asiaa erilailla kuten olen tottunut selainta käyttämään.
On siellä. Ja itse asiassa dialerista (oikeastaan kaikkialta) pääsee helposti poistamaan yksittäisen kirjanmerkin. Mutta enpä turhaan ala selittämään. :)
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
5 556
On siellä. Ja itse asiassa dialerista (oikeastaan kaikkialta) pääsee helposti poistamaan yksittäisen kirjanmerkin. Mutta enpä turhaan ala selittämään. :)
Enpä löytänyt. "Tee sivusta kirjanmerkki" kohta löytyy vain.

E: Niin tuostahan se lisää sen speed dialiin näköjään kun se on ainut kansio tällä hetkellä :facepalm:

Speed dialin merkkien järjestystä ei varmaan pysty muuttamaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
2 509
Olen pitkään käyttänyt Vivaldia. Toimii hyvin ja tabit saa helposti ruudun sivuun. Muuta en juuri selaimelta kaipaakaan. Chromessa jostain syystä tosi vaikeaa tuo kustomointi. Firefoxiin taas meni hermo täysin, kun joka versiossa sai olla puukottamassa selainta ja kamalalla purkalla pysyi kasassa. Vivaldin kanssa voi keskittyä oleelliseen eli netissä surffailuun - selaimen hieromisen ja kunnossapitämisen sijasta. :tup:
 

neko

ᓚᘏᗢ
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 752
Jep. Näytti toimivan tuo tietojen synkronointi hyvin, sitä hieman pelkäsin ottaa taas käyttöön, kun aikoinaan sekoitti esim. (työpöytäselaimessa siis) kirjanmerkkipalkin. Noh, siivosin vanhat pois, synkkasin uudelleen, sitten Android Vivaldissa synkkaus päälle, ja kaikki on hienosti. Miljuuna kirjanmerkkiä, älyttömästi eri speedia dial näyttöjä. Ja tuntuu toimivan hyvin kumpaankin suuntaan.

Täytyy tutustua tähän kunnolla, ja se on varmaan jo tästä päivästä lähtien vakkariselain Androidissa (saisipa vielä Android TV:hen). :)
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 662
Viestejä
4 220 967
Jäsenet
71 091
Uusin jäsen
TiieM

Hinta.fi

Ylös Bottom