Olen näköjään tainnut poistaa tuon update_notifier.exen jo vuosia sitten, eikä se päivittäessä ole palannut.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
"Until then, disable 'Browser history' in 'Drop-down Menu Priority' box in the Settings for Address Bar." en ole edes kokeillut mutta pitäisi auttaa.
Siis tuo lienee se bugi, josta valitettu jo kauan, mutta sen jälkeen tullut jo kaksi päivitystä eikä korjattu? Meinasin jo monta viikkoa sitten laittaa tänne että perseestä, mutta nyt jo tottunut menemään ensin googleen ja sieltä hakee haluamansa sivun
Osaisiko joku sanoa mikä asetus tässä nyt on pielessä?
Hiirivalikossa kenties jokin rummutuseleet tai muu päällä?
Hmm, minulla on ehkä vastaava ongelma. Satunnaisesti kun käynnistän selaimen, se ei vastaa toimintoihin ollenkaan. Prosessori työskentelee kovasti, mutta mitään ei näy tapahtuvan. Joudun tappamaan sovelluksen tehtävienhallinnan kautta. Seuraavalla käynnistyksellä toimii aina moitteetta. On alkanut tapahtua useammin viime aikoina.Prkl oli tää vaiva ennenkin (kuukausia sitten, unohdin jo), mutta nyt tuntuu että moninkertaistunut yhtäkkiä. Ei yhtäkkiä tabi lataa mitään, ei siis auta päivitys, uusi url jne. Voin avata uuden tabin, ne voi toimia tai ei. Tuntuu että eniten vaikuttaa youtubeen, mutta ehkä siksi kun käytän sitä paljon. Jossain välissä ajattelin jopa ettei vaikuta .fi -osoitteisiin. Mutta esim juuri äsken TechBBS:ssä kävi tuo. Keksin sentään juuri että kun avasin uuden tabin ja se toimi, niin voi auki olleet TechBBS -tabit pystyi päivittämään jne, toimivat normaalisti. Ikään kuin joku lukko joka välillä aukeaa. En muista että olisi tapahtunut private modessa (on aina auki kaksi Vivaldi-ikkunaa, "normaali" ja private).
Tiedä sitten liittyykö tuo uBlock Origiin ja siihen ettei Tube tykkää adblockereista. Pitää tutkia asiaa.
Hmm, minulla on ehkä vastaava ongelma. Satunnaisesti kun käynnistän selaimen, se ei vastaa toimintoihin ollenkaan. Prosessori työskentelee kovasti, mutta mitään ei näy tapahtuvan. Joudun tappamaan sovelluksen tehtävienhallinnan kautta. Seuraavalla käynnistyksellä toimii aina moitteetta. On alkanut tapahtua useammin viime aikoina.
Jos en muista ihan väärin, olisi minullakin joskus aiemmin tapahtunut tuota yksittäisen välilehden jäätymistä. Muistaakseni se liittyi selaimen välimuistiin tai selaushistoriaan, jotka tyhjentämällä ongelma loppui.
Katsopa käyttääkö sinullakin Vivaldi paljon CPU-aikaa jumittaessaan ja kokeile tyhjentää sivuhistoria.
Nyt kun uBlock Origin todennäköisesti lopettaa toimintansa Vivaldissakin. Niin kun puhelimen puolella ei ole mitään laajennusosastoa edes optiona. Ja sieltä on ruksinut Vivaldin oman mainoseston päälle. Niin miten PC-version vastaava toimii verrattuna uBlock Originiin?
Minä en ole vuosiin käyttänyt mitään muuta kuin tuota Vivaldin omaa estoa, olen ollut tyytyväinen toimii riittävän hyvin eikä ikinä tarvi mitään säätöä (paitsi Youtubessa tartee joskus ottaa pois päältä kun Tube on taas oppinut tunnistamaan Vivaldin eston (kissa ja hiiri leikkiä Tuben ja Vivaldin välillä).En minä nyt tuota tarkoittanut. Vaan että kuinka se toimii verrattuna.
Jokaisen selaimen oma blokkeri on aina toiminut huonommin kuin ublock origin. Ne eivät pysty blokkaamaan mainoksia niin paljon kuin ublock.En minä nyt tuota tarkoittanut. Vaan että kuinka se toimii verrattuna.
Jos käyttää molemmissa samoja filttereitä/listoja, niin miten ne eroavat?Jokaisen selaimen oma blokkeri on aina toiminut huonommin kuin ublock origin. Ne eivät pysty blokkaamaan mainoksia niin paljon kuin ublock.
Ei tietoa, en tiedä minkälaiset säätömahdollisuudet tuossa vivaldin blockerissa on.Jos käyttää molemmissa samoja filttereitä/listoja, niin miten ne eroavat?
Niin teki. Vivaldin blogissa juttua muutoksista: A New Vivaldi - A Whole New Browsing ExperienceMiten tässä 7.0 versiossa näytti muuttuvan nuo tabit jotenkin pyöreiksi ehkä?
The first thing you’ll notice in the new Vivaldi is the spacious new UI, with floating tabs, sleek icons, and themes that breathe life into every browsing session. Whether you prefer a minimalist setup or a more dynamic layout, Vivaldi’s customization options give you control. If you prefer a more compact look and feel, you can find the new UI density setting under “Settings → Appearance → User Interface Density, and choose the “compact” style.
Laita näistä havainnoista raporttia eteenpäin: Report a Bug | Vivaldi BrowserOnneksi on tuo vanhan näköinen compact-vaihtoehto. Ennen sen löytymistä aloin jo miettiä selaimen vaihtamista, koska en tykkää uudesta oletusulkoasusta. Vivaldissa on kyllä aina ollut yksi parhaita ominaisuuksia kustomoitavuus, joten tämänkin sai vaihdettua mieleisekseen.
Tuli samalla tarkastettua tyyliasetukset ja löysin bugin: Jos tausta- ja korostusvärit ovat valkeat (#FFFFFF) ja kontrastiasetus alle 2, uuden välilehden avatessa korostusväri tummenee, kunnes sivua klikkaa.
Toinen huomaamani bugi on selaimen aivan yläreunaan ilmestyvä musta ääriviiva kun avaa Youtube-videon. Viiva häviää mm. kun vaihtaa välilehdestä toiseen ja takaisin.
Vivaldi on kyllä edelleen paras käyttämäni selain. Kustomoitavuuden lisäksi selaimessa on valmiina Speed Dial -aloitussivu, hiirieleet, integroitu sähköpostiohjelma ja synkronointi Android-selaimen kanssa. Se ei edes lähetä selailutietoa Kiinaan. Edgeä on tosin pakko käyttää näppäimistön Wootility-hallintasivun kanssa ja PDF-lukijakin on siinä parempi.