- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 2 868
Joo onhan sillä skaalaimella tiedossa jotain nopeusvektoreitakin, että sinänsä ei ole kyse ihan pelkästä kuvan skaalaamisesta. Se että skaalauksessa käytetään kOnE oPPimiStA, ei tosin muuta yleisesti ottaen mitään. Eihän tota dlss2.0 algoritmia edes opeteta pelikohtaisella datalla enää, niin ei se ihan oikeasti voi luoda yksityiskohtia mitä se ei näe.
Nykyään tyypillisesti käytettävään TAA:n verrattuna DLSS2.0 säilyttää paljon sellaisia yksityiskohtia, mitkä TAA hävittää, vaikka DLSS:llä renderöintiresoluutio puolitettaisiin. Esim. Controlissa 540p DLSS2.0 näyttää päähahmon hiuksista sellaisia hiuskiehkuroita jotka 1080p TAA hävittää kokonaan. Toki suuressa osassa peleistä TAA:n saa pois päältä, mutta sitten meno onkin aikasta rosoista. MSAA on lähestulkoon kuollut ja kovin raskas muutenkin, ja SSAA se vasta raskas onkin.
Toistaiseksi julkaistuissa peleissä DLSS2.0 hoitaa antialiasoinnin paljon paremmin kuin TAA, koska säilyttää paremmin yksityiskohdat, ei suttaa kuvaa mössöksi, ja bonuksena saa roppakaupalla lisää nopeutta. Terävöitysartifakteista huolimatta lopputulos on yleisesti ottaen parempi. Saat toki olla henk. koht. eri mieltä, mutta yleisesti erittäin pätevänä pidetyn tekniikan mollaaminen nurkasta huutelemalla on lähinnä tuulimyllyjä vastaan taistelemista.