Kannattaa katsoa tuo uuusin DF:n Weekly. Siinä puivat alussa puoli tuntia tuota FSR kiistelyä, ja käyvät aika selvästi läpi, mikä se ihan oikesti on ja mitä foorumikansa (ja osa tech pressistä ilmeisesti) siltä haluaisi.
Lyheenmä tiivistelmänä voisi sanoa, että taas on tehty kärpäsestä härkänen. FSR ei ole missään tapuksessa edes oikesti rinnastettavissa rekonstrukstio tekniikoihin, kuten DLSS tai tuo unrealin TAAU.
FSR on todella yksinkertainen yhden kuvan dataan perustuva scaler, joka eroaa ihan normaalista Bilineaarisesta skaalauksesta vain siinä, että se koittaa tunnistaa objektien ääriviivat paremmin ja lämäsee päälle AMD:n CAS:n. (terävöitys) Eli tuo kilpailee ainoastaa ihan tommkosen karvalakki skaalaimen kanssa oikeasti kuvanlaadultaan.