Jos ei edes minimiohjelmia ole auki tyypillistä moninpelikokemusta varten, niin ei ne tuloksetkaan kuvaa kuin jotain teoreettista offline-pelailua.
Sinä väität että noi vanhat prossut toimivat pelikäytössä tietyin rajauksin, minä väitän että ne eivät toimi tyypillisessä nettimoninpelikäytössä kuin välttävästi. En kyseenalaista mittauksiasi tai näkemystäsi, mutta älä ala sanomaan että minunkaan olisi pielessä jos ei ole mitään antaa sanojesi tueksi. Itse vaihdoin 4930k:sta pois kun csgo fps tippui paikoin alle sataan ja pubg avg:n ollessa n. 100 niin minimit oli n. 40. Ainoastaan bottien kanssa trainingi selain ja discordi kiinni pysyi minimit tolkullisina. Kaikki oli ihan hyvin molempien pelien osalta ennen noita hemmetin tietoturvapäivityksiä. Laita vaikka se skype sinne taustalle ja 3-5 hengen ryhmäpuhelu auki jos discordi on liian vieras. Se on paljon raskaampi kuin mitä discord ikinä.
Niin sinä puhut pelkästää parista moninpelistä kun minä puhun yleisesti.
Ja mulla ei ole mitään sanojeni tueksi ? Mitä sä höpiset ??
Siitä vaikka Quake Champions ja WWZ tulokset:
E5-1620 ja E5-1650 v2 (muistit olivat 2400MHz) tulokset ovat osittain ennen kaikkia niitä tietoturva päivityksiä, mutta 4930K:n (muistit kulki vain 2133MHz) ja Ryzen 5 2600:n (muistit 3200MHz CL15 kun kovempaa eivät nuo 3600MHz CL17 b-die muistit menneet) ovat kyllä kaikkien päivitysten jälkeen.
Ja kuule minun netti on niin paska että jos talossa joku muu vaikka avaa google.comin niin nettipelit lagaa niin pahasti että se pelaaminen loppuu just siihen. Joten yritän pitää aina testeissäni moninpelien määrän minimissään tämän takia ja tietenkin sen takia etten pysty pelimaailman ehtoja kontrolloimaan mitenkään.
Sitten vielä kun normaalisti benchmarkkaan silloin kun lapset ja vaimo ovat koulussa eli aamulla/päivällä, niin eipä siihen aikaa ole ihmisiä mitään moninpelejä pelaamassa joten yksinpeleihin keskityn. Ja noi voice chatti hommat ovat edelleen jokaisen oma asia, jotkut niitä tarvitsee jotkut eivät.
Ja aikaisemmin oli virrankulutuksista puhetta niin tuosta voi niitä katsella:
Aivan sama vaikka vanhat kamat vielä toimiskin, mikäli esim. ei omista jo valmiiks Gulftowneja tukevaa X58-lankkua, en todellakaan suosittelis enää kenellekään Westmere Xeonin hankkimista. Ite vedin X58:n kanssa sen melkein yheksän vuotta ja ihan OK tuo edelleen peleissä pärjää, mutta jos tässä kohtaa suositteleen perustason pelikoneeseen jotain muuta kun minimissään R5 1600:sta ni mettään mennään ja lujaa.
Ja @Zetteri ymmärrän kyllä sun mieltymyksen SER:iin mutta älä nyt herra siunaa ala ehdottaan mitään viis vuotta sitten kuollutta alustaa henkilölle joka on kasaamassa kokonaan uutta konetta. Tilanne oli melko oleellisesti eri vielä kolmisen vuotta sitten, mutta nyt tilanne vaan sattuu oleen se että tällä hetkellä saa käytettynä about satasella lankkuja mihin voi aivan huoletta tuupata Zen3 16-ytimisen kuhan ne julkastaan. Otetaan nyt huomioon AM4 vehkeille on ihan oikeesti päivityspolku olemassa, SER on vielä enemmän SER:iä vuoden päästä.
Se olikin jos halvalla löytää
Parhaimillaan tommosen X58 setin saa sen pelkän Ryzenin hinnalla, eli edelleen hyvä budjetti setti.