Itselläni on se käsitys että esteenä pelien tulemisessa Linuxille on ollut ainoastaan OpenGL-osaaminen pelifirmoissa. Jos/kun Vulkan otetaan yleiseen käyttöön, DX12 sijasta, niin ongelman pitäisi tavallaan kuin itsestään poistua. Valvehan on osoittanut että OpenGL on Direct3D:n kanssa samalla viivalla suorituskyvyssä, jos vaan löytyy tekijöiltä tarpeeksi osaamista kyseiseen rajapintaan. Auttaa varmasti paljon Linuxiin vaihtamisessa kun näyttiksen ajureiden asentaminen/päivittäminen on helppoudessa samalla tasolla Windowsin kanssa.Tosin onko tuosta mitään apua AMD:lle.
Linuksia on yritetty potkia tuohon suuntaan vuosikausia, eikä se ole oikein mihinkään edennyt..
Jottei olisi taas kuolleen hevosen potkimista ja rahan kaivoon heittämistä.. Toisaalta taas eipä AMD:llä taida olla tällä hetkellä muutakaan GPU puolella.....
edit: Tälläkin hetkellä esimerkiksi Fedoran mukana tulevat avoimet ajurit ovat sen verran hyvällä tasolla että aiemmin mainittu CS:GO 2K resolla ja asetukset tapissa toimii pääasiallisesti yli 150 fps, ainoa mikä puuttuu on Freesyncci, sekin kaiketi tulossa alkuvuodesta. R290 näyttis alla eli ei puhuta nykypäivän standardeilla mistään pedosta.
Viimeksi muokattu: