Viisihenkisen perheen auto. Kolme istuinta.

Liittynyt
04.11.2017
Viestejä
95
Kolmas lapsi tulossa perheeseen ja pitäisi miettiä autoa mihin menisi kolme istuinta.
Mitäs autoja teillä / tuttavilla on viisihenkisessä perheessä? Hakusessa olisi joku turvallinen, kohtuullisen taloudellinen ja melko tilava.

Aika pienellä tavaramäärällä matkustetaan, että ei tarvitse mikään pakettiauto olla. Hinta mielellään siinä 20k luokassa vähän käytettynä. Hyvillä perusteilla / korkotarjouksella sitä voisi sinne lähemmäs 30k nostaa.

Langassa mainittuja malleja:

Citroen C5
Ford Galaxy
Ford C-MAX
Ford S-MAX
Land Rover Discovery 4
Mercedes Benz Viano/Vito
(Peugeot 508)
Peugeot 5008
Renault Espace
Seat Alhambra
(Seat Tarraco)
Skoda Superb
Tesla Model Y
Toyota Prius+
Volkswagen Sharan
Volkswagen Touran
 
Viimeksi muokattu:
Land Rover Discovery 4
Tilava, suhteellisen taloudellinen kokoisekseen ja ominaisuuksiin nähden, löytyy 7-paikkaisena, hiljainen ja vetokykyäkin löytyy.
Miinuksena ylläpitokulut.
 
Kolmas lapsi tulossa perheeseen ja pitäisi miettiä autoa mihin menisi kolme istuinta.
Mitäs autoja teillä / tuttavilla on viisihenkisessä perheessä? Hakusessa olisi joku turvallinen, kohtuullisen taloudellinen ja melko tilava.

Aika pienellä tavaramäärällä matkustetaan, että ei tarvitse mikään pakettiauto olla. Hinta mielellään siinä 20k luokassa vähän käytettynä. Hyvillä perusteilla / korkotarjouksella sitä voisi sinne lähemmäs 30k nostaa.

Perslinko yms pakuthan ovat suosittuja lähinnä siksi että ne ovat helppoja, ei niinkään siksi että kaikki tarvitsisivat valtavasti tavaratilaa. Liukuovella ei tule hakattua naapuriautoja, ja se lasten köyttäminen on helpompaa kun tila on korkea.

Mutuna kyllä sanoisin että kaikki 5 rekisteröidyt mahtuu tuo 3 turvaistuinta, jos se nyt on ainoa kriteeri.
 
Kolmas lapsi tulossa perheeseen ja pitäisi miettiä autoa mihin menisi kolme istuinta.
Mitäs autoja teillä / tuttavilla on viisihenkisessä perheessä? Hakusessa olisi joku turvallinen, kohtuullisen taloudellinen ja melko tilava.

Aika pienellä tavaramäärällä matkustetaan, että ei tarvitse mikään pakettiauto olla. Hinta mielellään siinä 20k luokassa vähän käytettynä. Hyvillä perusteilla / korkotarjouksella sitä voisi sinne lähemmäs 30k nostaa.
5008 pösöön ainakin ollaan oltu kohtuu tyytyväisiä. Keskiriviltä löytyy isofixit kolmelle jakkaralle ja jopa aika leveät penkit mahtuu kohtuu hyvin. 2.0 diisselimanuaali ja jos huoltovihkoon luottaa niin mitään kovin erikoista ei ole nyt 350tkm aikana hajonnut. Menee aika pienellä, maantiellä voi päästä alle 7, sekalaisessa meillä alle 8. Vanhoissa pitää välttää bensaa ja automaattia, uudemmista mitä tuolla budjetilla saa en tiedä varmaksi.

Galaxyjä on parilla tutulla. Toinen tyytyväinen ja toinen haukkuu huonoimmaksi ikinä. C-max taitaa myös mahtua kolme rinnakkain ja kaveri oli tyytyväinen siihen.
Mutuna kyllä sanoisin että kaikki 5 rekisteröidyt mahtuu tuo 3 turvaistuinta, jos se nyt on ainoa kriteeri.
Kyllä jos yhden voi laittaa eteen ja todella slimmi aikuinen takana. Todella harvaan menee 3 lastenistuinta rinnakkain, etenkään isofix.

Noissa isommissa 7 hengen suveissakaan ei taida monessa olla kolmea isofixiä keskerivillä? Ja vaikka 3. rivi on sellainen että sinne sopii aikuinenkin niin sitten alkaa tavaratila käymään pieneksi ja lasten pujottaminen sinne ei kovin helppoa.
 
Toi Peogeot 5008 kiinnostelis, mutta kaikkialla pelottelua jostain adblue järjestelmän tuhosta. Miks se tuhoutuu?

Suomeen ei myöskään tuoda hyviä malleja, paljo jää jenkkilään mihi mahtuis.

Volswagen Touran ja Sharan, Seat Alhambra kait jotain mihi jotain mahtuis. Ei oo kyllä halpoja valitettavasti. Ite kattelin Seat Tarracoa myös yms. mut eipä noistakaan tiedä, kun taitaa just joku 5008 olla missä 3-keskipaikka isofixiä.

Toyotallakaan ei oikeestaan yhtään mallia mihän mahtuis, ellei mennä taksipakuluokkaan joka kallista.

Mersulta ois Viano/Vito, mut nekin on kalliita, muuten maistuis. Perus E-mersuun tai V90 ei mahdu ku kaks penkkiä taakse periaatteessa...

Peogeotin ostaisin jos uskaltaisin, tai Touran Volswagenin...
 
Adblue kusisäiliöt jäätyy ja niitä joutuu vaihtamaan.
Taitaa ne Adlue järjestelmät hajota ilman pakkasiakin. Urea saatta alkaa kiteytyä järjestelmässä ja tukkii solenoideja = Adblue säiliöt halkeavat.

Kuinka estää ADblue-säiliön vika:
 
Viimeksi muokattu:
Tuo adblue ei ole kyllä mikään psa:n yksinoikeus, pikemminkin niinpäin että niillä se on sieltä halvemmasta päästä korjata, jotain 1,5k€
 
Kolmas lapsi tulossa perheeseen ja pitäisi miettiä autoa mihin menisi kolme istuinta.
Mitäs autoja teillä / tuttavilla on viisihenkisessä perheessä? Hakusessa olisi joku turvallinen, kohtuullisen taloudellinen ja melko tilava.

Aika pienellä tavaramäärällä matkustetaan, että ei tarvitse mikään pakettiauto olla. Hinta mielellään siinä 20k luokassa vähän käytettynä. Hyvillä perusteilla / korkotarjouksella sitä voisi sinne lähemmäs 30k nostaa.
Meillä on kolme lasta ja autona täälläkin useasti mainittu '17 vuosimallin Renault Espace. Auto on todella mukava ja takatilat ovat edustusautoluokkaa.

Jokaisella keskirivillä samanlainen erillinen istuin ja jokaisessa isofix-paikka.

Toki auto alkaa olemaan sen verran vanha ettei vähän käytettyä enää löydä.
 
Jos päätyy PSA 1.5 BlueHDi koneelliseen autoon, niin moottorista on tarkistettava onko siihen vaihdettu paksumpi kestävämpi 8 mm ketju.
Näitä 7 mm ketjulla olevia koneita valmistettiin 2023 tammikuun loppuun.


Peugeot, Citroën, DS, Opel. Rikkoutumisongelma 1.5 dieselissä:

 
Viimeksi muokattu:
Meillä on kolme lasta ja autona täälläkin useasti mainittu '17 vuosimallin Renault Espace. Auto on todella mukava ja takatilat ovat edustusautoluokkaa.

Jokaisella keskirivillä samanlainen erillinen istuin ja jokaisessa isofix-paikka.

Toki auto alkaa olemaan sen verran vanha ettei vähän käytettyä enää löydä.

Mikähän malli tosta Escapesta kannattais ottaa? Jos on mahdollisuus Saksastakin hakea? Hyvännäköinen peli kaiken kaikkiaan.
 
Tästä ei ole kovin kauaa kun samat pohdinnat kävin myös lävitse. Tuolloin tuli Seat Alhambraa koeajettua ja siihen kolme istuinta mahtui juuri ja juuri. Haasteena lähinnä, kun reunapaikoilla istui selkä menosuuntaan olevat niin sinne keskelle oli haastava päästä. Tarracoa kävin myös kokeilemassa, mutta ei puhettakaan, että sinne olisi kolme istuinta rinnakkain mennyt.

Lopulta totesin saman, että kovin vähissä on sellaiset mallit, joihin takapenkille saa kolme istuinta menemään. Siinä kun kolmannen lapsen syntymä lähestyi niin päädyin ostamaan Pegeot 5008, joka oli kyllä tiloiltaan oikein hyvä. Ranskalaisia olen vieroksunut aina, mutta ajattelin vähän vajaa 250tkm ajetun yksilön tiputtavan arvoa hyvin vähän sinä aikana, kun sitä tarvitaan.

Noh AdBlue järjestelmähän siitä porsi melkein heti kun se saatiin. Siinä oli vielä niin, että vähän edullisemmalta pajalta ohjattiin merkkihuoltoon, kun eivät päässeet kaikkia vikakoodeja lukemaan. Merkkihuollosta sitten oikein edullisesti järjestelmä uusittiin ja kyllä ketutti. Tämän jälkeen oli aina pelko perseessä et mikähän tästä seuraavaksi hajoaa ja käyttö ei ollut millään lailla nautinnollista.

Jos nyt voisin mennä ajassa taaksepäin niin varmaan olisin tuon Alhambran ottanut. Se vain sattui olemaan ensimmäinen auto jota tuli kokeiltua ja silloin todettua, että onhan tässä aikaa ja vaihtoehtoja vaikka kuinka. Varmasti sen 20 eri mallia kävin kokeilemassakin ja sitten kun ratkaisu piti tehdä, niin sopivia Alhambroja ei ollut saatavilla.
 
Kantsii katsastaa sopivaa Toyota Prius Plussaa myös. Meillä oli pari noita, ei siis mitään vikaa ilmaantunut ja taloudellista ajoa ja tilaakin oli hyvin.
 
Kiitos vastauksista. Tosiaan unohtui mainita, että 3 isofixiä ei pakollinen. Vanhimman saa pian laitettua kms-istuimeen niin sekin hieman helpottaa. Kaukalovaihe varmaan selvitään tarvittaessa nykyiselläkin autolla jos laitetaan kaukalo vöillä kiinni.

Pitänee ainakin tuo Peugeot 5008 käydä katsomassa. Samalla tulee varmaan tuo 508 katsottua, vaikka se ei välttämättä vaatimuksiin vastaa. Citroenilta aattelin katsoa myös C5, sitä oli muualla kehuttu paljon. Espace myös kiinnostaisi jos saisi hieman tuoreempaa vuosimallia. Saksastako saisi myös 2020-alun malleja?

Nuo oikein perinteiset tila-auton näköiset tila-autot (C-Max, Galaxy, Alhambra, Touran) eivät taida mennä vaimon seulasta läpi, mutta kaippa tässä on pian myönnettävä hänenkin realiteetit.
 
SUV 5008 ollut itsellä käytössä ja suosittelen välttämään tuota 1.2 Puretech moottoria.

Öljykylvyssä sijaitseva jakopäänremmi murenee öljyn sekaan ja tukkiin sihdit ja suodattimet. Öljynpaine laskee joka vaurioittaa konetta tehden siitä väljän. Sen jälkeen alkaa öljyn syönti. Nyt sitä kuluu noin 1L/3000km ja moottorilla on rullattu 130tkm. Näillä koneilla tuskin mitään 300tkm tullaan ikinä rullaamaan.

Muuten ollut oikein toimiva auto. Ei suurempia ongelmia.

7-paikkaisuudesta iso plussa kuitenkin. Auto on nyt vaihtumassa 7-paikkaiseen Tesla Model Y:hyvn. Noihin lisäpenkkeihin kun tottuu niin jatkossakin on oltava. Kolme omaa lasta ja silti mahtuu kavereita kyytiin kun mennään esim. uimarannalle.
 
Mikähän malli tosta Escapesta kannattais ottaa? Jos on mahdollisuus Saksastakin hakea? Hyvännäköinen peli kaiken kaikkiaan.
Kannattaa pistää harkintaan myös Grand Scenic. Vähän pienempi kuin Espace mutta tosi tilava ja monikäyttöinen sisätiloiltaan. Takana kolme erillistä istuinta ja tarvittaessa tavaratilan pohjasta pomppaa kaksi pallia lisää. Itse tuollaisella olen muutaman vuoden ajellut ja ollut todella tyytyväinen.
 
Pitänee ainakin tuo Peugeot 5008 käydä katsomassa. Samalla tulee varmaan tuo 508 katsottua, vaikka se ei välttämättä vaatimuksiin vastaa.
Ei vastaa 508 tarpeeseen, tai ainakaan tää ykköskoppainen 508. Itseltäni siis löytyy vm 11 508 ja vm16 5008 (ei SUV). Sain 508:n takapenkille 2 turvakaukaloa ja yhden turvaistuimen irroittamalla ovipahvista sisäkahvan kokonaan ja laittamalla kaikki 3 jakkaraa turvavöillä kiinni, erittäin tiukka fitment. 3 turvaistuimesta oli turha edes haaveilla ja soveltuvan auton hankkiminen oli välttämätöntä. Venytin muutaman tonnin budjettia hieman päälle 5k€, kun eteen sattui siistihkö vm. 16 5008 1.6 diesel moottorilla. Adbluepumppu + tankki oli juuri vaihdettu uuteen, kustannus luokkaa 1,5k€, mutta esim. adbluesta oli laskutettu 7-8€/litra, joten hinnassa oli varmasti ilmaa. Veikkaan että teeseitse-mies/nainen saisi vaihdettua uuden pumppuyksikön alle tonniin, pösötesterinkin saa tilattua Aliexpressistä n. satkulla. 1.6 moottori on kestävä, mutta sinun 20k€ budjetillasi autot tulee olemaan uudemmilla moottoreilla, joita en tunne.

Joka merkillä adbluelaitteet aiheuttavat kalliita tai vielä kalliimpia vikoja, jos niitä pelkää niin kannattaa unohtaa diesel-pannut. Esimerkiksi NOx-anturin varaosahinta lienee merkistä riippuen 500-1000€ välillä ja aika monessa vehkeessä niitä on 2kpl. 20k€ autosta puhuttaessa valmistajan takuu / virhevastuu / goodwill-takuu / liikkeen myöntämä käytetyn takuu tulee olemaan voimassa ja saat pukattua alkuvaiheessa monta kulua jonkun muun maksettavaksi. Tiedän esimerkiksi mersulla menneen takuuseen 10v vanhan ja 400tkm ajetun E-sarjalaisen NOx-anturit, toki kyseessä oli joku heidän dieselgate-tyyppinen päästömanipulaation poisto softapäivityksellä, joka saattoi vaikuttaa kukkaronnyörien heltymiseen.

Ainoa mikä itseäni harmittaa tila-auto hankinnassa on se että pienellä budjetillani ei ollut mitään mahdollisuuksia uudempikoriseen C4 Grand Picassoon vaan jouduin tyytymään varsin pelkistetyn varustetason 5008:siin. 20k€:llä saa komean tila-auton hankittua, jonka arvonalenema tulee olemaan järkyttävä. Jos innostusta riittää niin ehdottomasti hakemaan jostain ulkomailta yksilö johon napattu kaikki mahdolliset lisävarusteet!
 
Sori, edelleen en ymmärrä miksi ranskalainen diesel olisi se haluttu vaihtoehto. Ongelmaton 7-paikkainen hybrid Toyota Prius Plus vaan kehiin, arvokin säilyy todella hyvin ja saa Relax-turvan, kun käyttää merkkihuollossa. Meillä tila riitti 6 hengen porukalle.

 
Jos sähkö kiinnostaa niin ID4/Enyaq. Itsellä ID4 nyt setupilla Isofix jakkara takana ja etupenkillä, kaukalo vyöllä keskipaikassa niin mahtuu aikuinen vielä viereen kohtuudella. Etupenkistä löytyy myös isofix, mutta mitoin, että juuri juuri menisi setti isofix penkki + turvavyöistuin ja kaukalo taakse, mutta ollut helpompi olla matkat toisen aikuisen takana.
 
Sori, edelleen en ymmärrä miksi ranskalainen diesel olisi se haluttu vaihtoehto. Ongelmaton 7-paikkainen hybrid Toyota Prius Plus vaan kehiin, arvokin säilyy todella hyvin ja saa Relax-turvan, kun käyttää merkkihuollossa. Meillä tila riitti 6 hengen porukalle.

Tohon ei koukkua saa edes rahalla, ranskalainen diesel on about markkinoiden lujimpia 2.0 hdi ainakin ennen adblue aikaa.
 
En tiedä miten vanhat kiinnostavat, mutta luulisi että esim Ford Mondeoita saisi halvalla, niihin kuulema menee kolme istuinta nätisti taakse ja konttikin on mukavan iso. Mondeoilla paljon ajaneena tiedän että taakse kyllä mahtuu paljon, mutten ole kokeillut kolmea istuinta (kun onneksi ei ole ollut tarvetta).
 
Ongelmaton 7-paikkainen hybrid Toyota Prius Plus vaan kehiin, arvokin säilyy todella hyvin ja saa Relax-turvan, kun käyttää merkkihuollossa. Meillä tila riitti 6 hengen porukalle.

Eikös relax takuu ollut 200tkm lukemaan asti? Montako alle 200tkm ajettua nettiautossa on ja miten vanhoja ne on kysyjän budjetti huomioiden.

Perinteiseen tapaan ranskalaisissa arvonalenma on ollut uudesta aika isoa ja katsomatta nettiautoa sen tarkemmin voisin veikata, että pösön ostamalla saa 5 vuotta uudemman, paremmin varustellun ja silti halvemmalla.

Lisäksi nuo prius+ on kyllä aika karuja laitoksia, mistään ylenmääräisestä mukavuudesta tai ajonautinnosta tuskin voi puhua. Ei sillä että se 1.8 hybridi innostaisi ajamaan sekään, vaikka toki luotettava ja suht pieni kulutus.
 
Kolmas lapsi tulossa perheeseen ja pitäisi miettiä autoa mihin menisi kolme istuinta.
Mitäs autoja teillä / tuttavilla on viisihenkisessä perheessä? Hakusessa olisi joku turvallinen, kohtuullisen taloudellinen ja melko tilava.

Aika pienellä tavaramäärällä matkustetaan, että ei tarvitse mikään pakettiauto olla. Hinta mielellään siinä 20k luokassa vähän käytettynä. Hyvillä perusteilla / korkotarjouksella sitä voisi sinne lähemmäs 30k nostaa.

Langassa mainittuja malleja:

Citroen C5
Ford Galaxy
Ford C-MAX
Land Rover Discovery 4
Mercedes Benz Viano/Vito
(Peugeot 508)
Peugeot 5008
Renault Espace
Seat Alhambra
(Seat Tarraco)
Toyota Prius+
Volkswagen Sharan
Volkswagen Touran
Ford S-Max puuttuu listalta.

Meillä oli ammoisina aikoina sama hakusessa ja lisä vaatimuksena, että kaikki istuimet pitäisi saada takapenkille. Vaihtoehtoja oli käytännössä, Galaxy, S-max ja Touran.

Päädyttiin S-Maxiin. Tietysti, jos etupenkki on utilitisoitavissa niin vaihtoehtojahan on "lähes rajattomasti".
 
Eikös relax takuu ollut 200tkm lukemaan asti? Montako alle 200tkm ajettua nettiautossa on ja miten vanhoja ne on kysyjän budjetti huomioiden.

Perinteiseen tapaan ranskalaisissa arvonalenma on ollut uudesta aika isoa ja katsomatta nettiautoa sen tarkemmin voisin veikata, että pösön ostamalla saa 5 vuotta uudemman, paremmin varustellun ja silti halvemmalla.

Lisäksi nuo prius+ on kyllä aika karuja laitoksia, mistään ylenmääräisestä mukavuudesta tai ajonautinnosta tuskin voi puhua. Ei sillä että se 1.8 hybridi innostaisi ajamaan sekään, vaikka toki luotettava ja suht pieni kulutus.
Joo 200 tkm asti on Relax. Ei musta ollut mitenkään karu, adaptiivinen vakkari, hyvä äänentoisto, mukava jämäkkä jousitus, kulkee suoraan maantieajossa, kaupungissa todella näppärä, portaaton automaatti, nahkapenkit, kattoikkuna. Moottori ei tarjoa superkiihtyvyyttä, mutta kyllä sillä pärjää.
 
Meidän viisihenkisellä perheellä on ollut käytössä tähän asti B7 Passat Variant kaasulla. Toistaiseksi on ajanut asiansa ja koko perhe on mahtunut autoon. Toki ei 100 % mukavasti, koska yksi istuin on mallia isofix ja naama kohti peräluukkua ja toinen istuin on isofix valmiudella, mutta kuitenkin turvavyökiinnitteinen ja siinä esikoinen istuu naama menosuuntaan etupenkillä. Pienin perheenjäsen on istunut auton keskipaikalla naama takaluukkua kohti kaukalossa. Toinen vanhemmista on istunut kuljettajan takana takapenkillä.

Haaste tulee oikeastaan siinä, jos haluaisi, että istuimet olisivat kaikki isofixiä taikka jos ja kun tuon nuorimman istuimen täytyy muuttua ns. istuinmalliseksi, eikä enää kaukalo passaa. Siihen keskipaikalle toisen isofix istuimen viereen on aika haastava saada mitään muuta istuinta kuin turvavyökiinnitteinen ja toisen vanhemman takamatkustajan paikka kapenee entisestään. Siroille vanhemmille kyllä tehtävissä, vaikka ei ole optimaalista. Tuota pitäisi sietää siihen asti kunnes esikoinen on niin iso, ettei tarvitse enää täysiveristä lastenistuinta. Käytännössä siis Passatin kokoisen auton takapenkille ei mene kolmea lastenistuinta, ellei joku kolmesta istu korokkeella ja kaksi istuimessa. Silloinkin sen kolmannen paikan täyttäminen on operaatio sinänsä.

Mielestäni viisihenkisen perheen vaihtoehdot ovat aika laimeat, jos on mitään vaatimuksia auton suhteen. Joo, joku tila-auto ajaa asiansa, mutta jos se on perheen ainoa kulkupeli, niin kyllähän siinä ajamisen fiilis loistaa niin kaukaisella poissalollaan, ettei muusta väliä. Ja tämähän on toki täysin makuasia. Jos auto olisi itselle täysin puhtaasi vain kulkuväline paikasta A paikkaan B, niin ostaisin varmaan VW Caddy Maxin kaasulla, niin jokainen mahtuu omalle paikalleen ruhtinaallisesti ja auton toimintasäde kaasulla on jotain 800km. Polttoaine on halpaa, eikä ole adblue ongelmia. Vaatii tosin sen kaasuaseman läsnäolon, että arki rullaa.

Dieseliä en tänä päivänä kovin helposti itse enää hommaisi kaiken tekniikan vuoksi. Ennemmin pieni bensakone, kunhan jätetään pois laskuista ne ongelmallisimmat tapaukset.
 
Joo 200 tkm asti on Relax. Ei musta ollut mitenkään karu, adaptiivinen vakkari, hyvä äänentoisto, mukava jämäkkä jousitus, kulkee suoraan maantieajossa, kaupungissa todella näppärä, portaaton automaatti, nahkapenkit, kattoikkuna. Moottori ei tarjoa superkiihtyvyyttä, mutta kyllä sillä pärjää.

Tojo on ihan OK tavisauto, toki ihan muovisia ja laiskat koneet, mutta eritoten ajettavuus niissä on aina ollut aika onneton ja nämä piriukset suoraan sanottuna ihan surkeita, ilmatyynyalusta ohjatessa on varmaan enemmän feedbackiä tiehen.

Mitä tulee ranskiksiin jne. tuollainen nopeasti uutena pudottava auto voi olla ihan hyvä ostos käytettynä.
 
Model Y takavetosena löytyy vähän päälle 30ke ja mahtuu 3 istuinta. Säästät bensassakin hyvän rahan jos lasket kokokäyttökustannusta.
 
Tojo on ihan OK tavisauto, toki ihan muovisia ja laiskat koneet, mutta eritoten ajettavuus niissä on aina ollut aika onneton ja nämä piriukset suoraan sanottuna ihan surkeita, ilmatyynyalusta ohjatessa on varmaan enemmän feedbackiä tiehen.

Mitä tulee ranskiksiin jne. tuollainen nopeasti uutena pudottava auto voi olla ihan hyvä ostos käytettynä.

Mä ostamassa perheelle tila-autoa ja valittamassa ajo-ominaisuuksista :facepalm:

Pikkusen taas luodaan skenaarioita ja tekosyitä, koska Toyota.
 
Sori, edelleen en ymmärrä miksi ranskalainen diesel olisi se haluttu vaihtoehto. Ongelmaton 7-paikkainen hybrid Toyota Prius Plus vaan kehiin, arvokin säilyy todella hyvin ja saa Relax-turvan, kun käyttää merkkihuollossa. Meillä tila riitti 6 hengen porukalle.

Mahtuuko muka Priukseen 3-istuinta? Ei näytä siltä että ois takana tilaa, tai että ainakaan kuljettajille ois tilaa..
 
Model Y takavetosena löytyy vähän päälle 30ke ja mahtuu 3 istuinta. Säästät bensassakin hyvän rahan jos lasket kokokäyttökustannusta.
Miten ihmeessä? Millä combolla ja miten laitettuna? Model Ytä tullut kyllä ajettua lasten istuintenkin kans, mut mitenkään en keksinyt miten siihen kolme mahtuisi taakse? Kaikki turvavöillä vai?
Tosin sillon testasin kahta turvaistuinta isofixeillä. Myös eteen jäi vaan kehnosti tilaa ja ei mukavaa.. Miten tohon kolme mahtuu?
Vai onko avain luopua isofix ajattelusta?
 
Miten ihmeessä? Millä combolla ja miten laitettuna? Model Ytä tullut kyllä ajettua lasten istuintenkin kans, mut mitenkään en keksinyt miten siihen kolme mahtuisi taakse? Kaikki turvavöillä vai?
Tosin sillon testasin kahta turvaistuinta isofixeillä. Myös eteen jäi vaan kehnosti tilaa ja ei mukavaa.. Miten tohon kolme mahtuu?
Vai onko avain luopua isofix ajattelusta?
Facebookin vauvaryhmistä löyty paljon kuvia joissa on Model Y:ssä 3 istuinta ja eri malleja jotka siihen passaa. En osaa sanoa nyt onko noissa isofixejä kaikki ja oliko kaikki naama taakse ja esim. yksi eteen tai vaan vaikka yksi turvavöillä. Kannattanee selvitellä että mitkä mallit mahtuu, lienee tarpeellista muihinkin autoihin. Meillä on 2 isofix-istuinta naama taakse päin ja keskelle mahtuu aikuinen matkustamaan ja ollaan noin reissattu jo muutamat reissut.
 
Viimeksi muokattu:
Model Y takavetosena löytyy vähän päälle 30ke ja mahtuu 3 istuinta. Säästät bensassakin hyvän rahan jos lasket kokokäyttökustannusta.

Hinta mielellään siinä 20k luokassa vähän käytettynä. Hyvillä perusteilla / korkotarjouksella sitä voisi sinne lähemmäs 30k nostaa

En tiedä katsotaanko me eri nettiautoa, mutta "vähän päälle" näyttää olevan alkaen 35k sellaisista joita ei ole rullattu jo takuun ulottumattomiin.

Riippuu tietysti täysin ajojen määrästä mutta aloittaja ei tainnut vielä mainita, että tuleeko niitä 15k, 25k vai 35k vuoteen. Teslalla pitää ajaa aika paljon enemmän että se on "kannattavampaa" kuin vaikka tuollainen 15k€ 5008.
 
Tälleen kokemusasiantuntijana ja kolmen 1.5v ikäerolla olevan lapsen vanhempana sanoisin että tärkeintä olisi että aikuiset mahtuu istumaan autossa jotenkin siedettävästi, meidän taloudessa vanhemmat 185 ja 175 pitkiä ja tuli todettua autoa katsellessa että ei ole itsestäänselvyys että a) 3 istuinta mahtuu takapenkille selkä menosuuntaan ja b) itse mahtuu etupenkille istumaan. Jos olet itse lyhyempi niin hyvä sulle, valinnanvaraa on paremmin.

Toinen tosi tärkeä juttu on iso ja korkea takaovi. Mieluusti liukuovi, mutta esim. itselläni budjettisyistä normiovet. On ihan riittävän työlästä ähertää korkeahkoon autoon keskipenkille lasta vöihin, puhumattakaan siitä jos auto olisi vielä perusfarkku, eli matala.

Pelkästään noi kaks edellämainittua juttua jos on perseellään niin sillä autolla ei varmasti kehtaa lähteä minnekään kuin pakon edessä koko perheen kanssa. Et kyllä sillä tila-autolla vaan on paikkansa vaikka ovatkin rumia ja hirveitä ja joku kaveri aina vittuilee.

Sitä en ihan helpolla usko että kukaan viitsii vapaaehtoisesti autoilla sellaisella kuviolla, jossa toinen vanhempi istuu kahden turvaistuimen välissä keskipenkillä. En voi samaistua senkään vuoksi että yhdessäkään näkemässäni autossa ei ole ollut tarpeeksi tilaa että voisin edes yrittää tuollaista istumajärjestelyä ja toisekseen se olisi niin epäkäytännöllistäkin, että on vaikea uskoa että kukaan vakavasti harkitsee matkustavansa noin jotain yksittäistä mummolamatkaa lukuunottamatta.
 
Viimeksi muokattu:
Kolmas lapsi tulossa perheeseen ja pitäisi miettiä autoa mihin menisi kolme istuinta.
Mitäs autoja teillä / tuttavilla on viisihenkisessä perheessä? Hakusessa olisi joku turvallinen, kohtuullisen taloudellinen ja melko tilava.

Aika pienellä tavaramäärällä matkustetaan, että ei tarvitse mikään pakettiauto olla. Hinta mielellään siinä 20k luokassa vähän käytettynä. Hyvillä perusteilla / korkotarjouksella sitä voisi sinne lähemmäs 30k nostaa.

Langassa mainittuja malleja:

Citroen C5
Ford Galaxy
Ford C-MAX
Land Rover Discovery 4
Mercedes Benz Viano/Vito
(Peugeot 508)
Peugeot 5008
Renault Espace
Seat Alhambra
(Seat Tarraco)
Toyota Prius+
Volkswagen Sharan
Volkswagen Touran
Tuttavapiirissä on Skodan Superb suosittu jos tarvitsee saada 3 turvaistuinta taakse ja tavaratila on valtava.
 
Mahtuu, kato tuolta kuvia. Prius + on eri auto kuin prius..

Onko tuon valmistus lopetettu?
Siis Prius +, kun löytyy niin vähän Saksastakin? Löytyykö tuolle jatkajaa?

Ihan kinnostava ois tuo Prius+ harkita, jos niitä vaan olisi saatavilla kaikille :)

Ulkoisesti se ja sama minkä vuosimallin ostaa, eli uudemmissa ei mitään extraa ku ehkä varusteissa?
 
En tiedä katsotaanko me eri nettiautoa, mutta "vähän päälle" näyttää olevan alkaen 35k sellaisista joita ei ole rullattu jo takuun ulottumattomiin.

Riippuu tietysti täysin ajojen määrästä mutta aloittaja ei tainnut vielä mainita, että tuleeko niitä 15k, 25k vai 35k vuoteen. Teslalla pitää ajaa aika paljon enemmän että se on "kannattavampaa" kuin vaikka tuollainen 15k€ 5008.
Ehkäpä noista saa tonnin pari suoraostolla tingattua, niin ollaan siinä 32-33 luokassa. Tuo ajomäärä on tosiaankin kovin ratkaiseva, kun sähköautoa miettii. Jos ajelee yli 20tkm niin säästöä alkaa jo tulla.
 
Lisätään listaan Honda FR-V joka olisi tässätapauksessa se kaikista järkevin vaihtoehto. Innovatiivinen 3+3 istuinkonfiguraatio mahdollistaa aika monta tapaa liikkua. Tavaratila oikean kokoinen, eikä 7-paikkaisen mini.

Pitkille matkoille kolme istuinta mahtuu taakse. Kaupunkiajelussa joku lapsi eteen vanhempien keskelle, ja takapaikka keskellä jää tyhjäksi, eikä lapsen tarvitse könytä keskipaikalle, eikä vanhemman tarvi ujutella keskipaikan turvavöitä kiinni.

Harmi kun valmistus lopetettiin 2010.

Aplla jää vielä 15ke kesäautoon :)
 
Onko tuon valmistus lopetettu?
Siis Prius +, kun löytyy niin vähän Saksastakin? Löytyykö tuolle jatkajaa?

Ihan kinnostava ois tuo Prius+ harkita, jos niitä vaan olisi saatavilla kaikille :)

Ulkoisesti se ja sama minkä vuosimallin ostaa, eli uudemmissa ei mitään extraa ku ehkä varusteissa?
Ei löydy Toyotalta jatkajaa. Tuommonen sähköisenä kiitos.

Facelift tuli 2016 muistaakseni, se on hieman jämäkämpi ajaa omasta kokemuksesta ja keskiylänäyttö on modernimpi. Keulan ilme myös modernimpi.

Nettiautossa on 2 vm. 2020, toki hintaa on se 30 tonnia. Noilla relaxia 6 vuotta..
 
Lisätään listaan Honda FR-V joka olisi tässätapauksessa se kaikista järkevin vaihtoehto. Innovatiivinen 3+3 istuinkonfiguraatio mahdollistaa aika monta tapaa liikkua. Tavaratila oikean kokoinen, eikä 7-paikkaisen mini.

Pitkille matkoille kolme istuinta mahtuu taakse. Kaupunkiajelussa joku lapsi eteen vanhempien keskelle, ja takapaikka keskellä jää tyhjäksi, eikä lapsen tarvitse könytä keskipaikalle, eikä vanhemman tarvi ujutella keskipaikan turvavöitä kiinni.

Harmi kun valmistus lopetettiin 2010.

Aplla jää vielä 15ke kesäautoon :)
Alkaa olemaan jo 15v vanha japanilainen aika riski ruosteiden osalta
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 692
Viestejä
4 537 045
Jäsenet
74 864
Uusin jäsen
Eetu M

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom