Videotykit/projektorit -yleisketju

Itse vaihdan telkkariin, sitten kun saa 120" telkkua siedettävään hintaan. Siihen asti mennään tykillä. Tuollainen 100“ telkkari on kuitenkin niin paljon pienempi kuin 120" vaikka paperilla numerot ei eroa paljon. Mallailin ja heijastin screenille 100" ja 98" 16:9 alueet ja liian pieniä ovat.

Varsinkin kun katseluetäisyys on 4m (toki 120" on siihen myös vähän liian pieni, mutta juuri ja juuri hyväksyttävissä)

Itse vaihdan telkkariin, sitten kun saa 120" telkkua siedettävään hintaan. Siihen asti mennään tykillä. Tuollainen 100“ telkkari on kuitenkin niin paljon pienempi kuin 120" vaikka paperilla numerot ei eroa paljon. Mallailin ja heijastin screenille 100" ja 98" 16:9 alueet ja liian pieniä ovat.
Tuumakokojen sijasta olisi varmaan havainnollisempaa puhua neliömetreistä, mutta turha taistella tuulimyllyjä vastaan. Pinta-ala kun kasvaa lineaarimitan neliössä.

Jos 100" olisi pinta-alaltaan 1 yksikkö niin 85" on 0,72 yksikköä ja 120" on 1,44 yksikköä. 120" on 85" verrattuna pinta-alaltaan kaksinkertainen(!).

Varsinkin kun katseluetäisyys on 4m (toki 120" on siihen myös vähän liian pieni, mutta juuri ja juuri hyväksyttävissä)
Tein itsekin tätä samaa että mallailin nykyisen kuvan päälle 98 ja 85 alueet. Sen 98:n kanssa voisi vielä elää mutta 85 ehkä jo liian pieni.

Tulipa tilattua testimielessä tuollaista silvemargic valkokangasta jossa on todella korkea gain (2.6) ja jonkinlainen heijastuksen (ALR) esto. Tuossa räpsyssä on tuplapintainen lycra jollain ~0.8 gain -arvolla ja vieressä tätä uutta pintaa palanen. Tuo kuva siis omasta kankaasta. Kangas maksaa about 80$ 160" -tuumaa.

Itselleni tuli ekassa tilauksessa viallinen pinta koska siinä on perkele sauma keskellä kangasta. Toisen sain veloituksetta.

Tuosta sauman omaavasta kankaasta sais testikappaleita, jos jotakuta sattuu kiinnostamaan niin pankaa privaa, voisin jollain nimelliskorvauksella postittaa palasia. En itse tee tuolla ketulleen menneellä pinnalla yhtään mitään. Samaa rättiä myydään myös amazonissa.

Tulipa tilattua testimielessä tuollaista silvemargic valkokangasta jossa on todella korkea gain (2.6) ja jonkinlainen heijastuksen (ALR) esto. Tuossa räpsyssä on tuplapintainen lycra jollain ~0.8 gain -arvolla ja vieressä tätä uutta pintaa palanen. Tuo kuva siis omasta kankaasta. Kangas maksaa about 80$ 160" -tuumaa.
1000002316.jpg
Ei aukea ainaskaan minulla.

Statistiikka

Viestiketjuista
258 714
Jäsenet
74 285
Uusin jäsen
ImPetriiZ

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom