Viaplay

Oma viesti alkoi virkkeellä:" Saat tämän sähköpostiviestin, koska sinulla on Viaplay-tili ilman aktiivista tilausta.", joten tuliko se eri muodossa aktiivin tilauksen ihmisille?

Aivan varmasti aktiivisen tilauksen omaaville ei ole lähetetty sähköpostia jossa heille kerrotaan että heillä ei ole aktiivista tilausta. He ovat saaneet joko toisenlaisen sähköpostin, tai ilmoituksen sovellusta käyttäessään, joka on pakko raksittaa ja hyväksyä että sovelluksen käyttöä voi jatkaa.
 
Mulle tuli myös viesti ja luin ehdot läpi. En löytänyt mistään sitä, mistä löytyisi ne rekisteröidyt laitteet, joita sallitaan viisi. Ainakaan sovelluksesta ei löydy eikä kännykän selaimella oman tilin alta.

Toi viisi on vähän nihkeä. Läppäri, ipad, kaksi kännykkää ja kaksi älytelkkaria. Niin ja AppleTV. Ei kai tuo sentään chromecasteja laske laitteiksi, jos niillä ei kirjauduta, vaan pelkästään castataan? Yhden voi vaihtaa 90 (!) päivän välein. Ja lasketaanko eri selaimet eri laitteiksi, jos läppärillä kirjautuu. Viaplayn tukisivut eivät oikein tue näissä kysymyksissä.

Sen verran paska tosin tuo LG:n app, ettei niitä voi käyttää muutenkaan suorien urheiluiden katsomiseen.
 
Ei kai tuo sentään chromecasteja laske laitteiksi, jos niillä ei kirjauduta, vaan pelkästään castataan? Yhden voi vaihtaa 90 (!) päivän välein. Ja lasketaanko eri selaimet eri laitteiksi, jos läppärillä kirjautuu. Viaplayn tukisivut eivät oikein tue näissä kysymyksissä.
Aika lailla 100% varmuudella vastaan "ei" noihin molempiin kysymyksiin. Ja selainkäytön ei pitäisi kuluttaa yhtäkään laitepaikkaa.
 
Aivan varmasti aktiivisen tilauksen omaaville ei ole lähetetty sähköpostia jossa heille kerrotaan että heillä ei ole aktiivista tilausta. He ovat saaneet joko toisenlaisen sähköpostin, tai ilmoituksen sovellusta käyttäessään, joka on pakko raksittaa ja hyväksyä että sovelluksen käyttöä voi jatkaa.
No joo, myönnän; kökkö lause. Tarkoitin tietenkin kirjeen sisältöä kokonaisuudessaan ja sehän ei eronnut muilta osin.
 
Aika lailla 100% varmuudella vastaan "ei" noihin molempiin kysymyksiin. Ja selainkäytön ei pitäisi kuluttaa yhtäkään laitepaikkaa.
Mulla oli joskus ongelma, mistä tein tukipyynnön. Testailin eri selaimilla ja sain siitä sen ”liikaa laitteita” vikailmoituksen.
 
No joo, myönnän; kökkö lause. Tarkoitin tietenkin kirjeen sisältöä kokonaisuudessaan ja sehän ei eronnut muilta osin.
Oletan että luulit mun copy-pastanneen koko Viaplayltä saamani sähköpostin.

Mutta eikös viestistäni tullut selväksi että sähköpostissa oli muutakin sisältöä kuin lainausmerkkeihin laittamani kohta..? Otin esille myös sen että mainoksellisen tilauksen mahdollisuus tulee. Tuon olisi pitänyt jo paljastaa että en copypastettanut saamaani sähköpostia kokonaan.

En nähnyt syytä muotoilla siihen alkuun "Viaplayltä saamastani sähköpostista:". En ajatellut että kukaan luulisi että se siteerattu kohta on se koko sähköposti. Eikö se tule ilmi jo siitä että alussa ei ole mitään tervehdystä tms...

Selvennyksen vuoksi:
- minulla ei ole aktiivista tilausta Viaplayhin
- sain sen sähköpostin joka tänne copypastetettiin kokonaisuudessaan
- poimin sähköpostista kaksi kiinnostavinta kohtaa joista toisen siteerasin kokonaan ja toisen tiivistin yhteen lauseeseen
 
Mulla on menossa tuo Viaplayn 2kk ilmaisjakso minkä koodilla sai täältä iotechistä. Miksi ihmeessä jotku elokuvat menevät maksulliseksi yhtäkkiä vaikka päivä pari takas niitä pystyi katsomaan ilmaiseksi? Onko viaplayssa joku ominaisuus että kuukausimaksullisessa palvelussa ilmaiset elokuvat "kiertävät" vai mitä ihmettä. Eihän tuossa olisi mitään järkeä maksaa kuukausimaksua jos kerta elokuva jota katoit "ilmaiseksi" (maksat kk maksua), seuraavana päivänä jos haluat jatkaa katselua, se maksaakin?!
 
Mulla on menossa tuo Viaplayn 2kk ilmaisjakso minkä koodilla sai täältä iotechistä. Miksi ihmeessä jotku elokuvat menevät maksulliseksi yhtäkkiä vaikka päivä pari takas niitä pystyi katsomaan ilmaiseksi? Onko viaplayssa joku ominaisuus että kuukausimaksullisessa palvelussa ilmaiset elokuvat "kiertävät" vai mitä ihmettä. Eihän tuossa olisi mitään järkeä maksaa kuukausimaksua jos kerta elokuva jota katoit "ilmaiseksi" (maksat kk maksua), seuraavana päivänä jos haluat jatkaa katselua, se maksaakin?!
Ihan tavallistahan tuo on useimmissa muissakin vastaavissa palveluissa, kun ohjelma ei ole kyseisen firman itse tuottama (Viaplayn tapauksessa "Viaplay Originals") vaan hankittu esitysoikeus.

Muistaakseni Viaplaytä selatessa pian poistuvien ohjelmien kohdalla kumminkin lukee jos ja milloin se on poistumassa.
 
Ihan tavallistahan tuo on useimmissa muissakin vastaavissa palveluissa, kun ohjelma ei ole kyseisen firman itse tuottama (Viaplayn tapauksessa "Viaplay Originals") vaan hankittu esitysoikeus.

Muistaakseni Viaplaytä selatessa pian poistuvien ohjelmien kohdalla kumminkin lukee jos ja milloin se on poistumassa.

Ok, kiitos tiedosta. Netflixissä tälläistä en koskaan huomannut niin en tiennyt että tälläistä harrastetaan, toki sen palvelun käyttö loppu hintojen nousujen takia. Stremio + realdebrid ei ole vielä pettänyt, ainut miinus ollut että ei saa lapsille suomenkielellä piirettyjä, mutta tuon pelasti Disney+ 10€/vuosi tarjous.
 
Mulla on menossa tuo Viaplayn 2kk ilmaisjakso minkä koodilla sai täältä iotechistä. Miksi ihmeessä jotku elokuvat menevät maksulliseksi yhtäkkiä vaikka päivä pari takas niitä pystyi katsomaan ilmaiseksi? Onko viaplayssa joku ominaisuus että kuukausimaksullisessa palvelussa ilmaiset elokuvat "kiertävät" vai mitä ihmettä. Eihän tuossa olisi mitään järkeä maksaa kuukausimaksua jos kerta elokuva jota katoit "ilmaiseksi" (maksat kk maksua), seuraavana päivänä jos haluat jatkaa katselua, se maksaakin?!
Viaplayssa on kyl helmiäkin. Esim seal team ei taida olla ollu koskaa muualla nähtävissä. Hyvä sarja vaikkakin mielestäni lineaarisesti huonontunut kausi kaudelta mennen enemmän ja enemmän lässynlääksi. Mut tonki lisäksi löytöjä tullut tehtyä, esim vanhojen telkku-helmien muodossa.
 
Jaha. Nyt tarjotaan mahdollisuutta ostaa toinen käyttäjä omalle Viaplay tilille. Tällöin voisi kaverin kanssa katsoa samaa urheilulähetystä ja tämä lysti kustantaa VAIN 30 EUROA TILAUKSEN HINNAN PÄÄLLE.

30 euroa. Ja tämä toisen käyttäjän lisääminen ei ole mahdollista Viaplayn omaan määräaikaiseen tilaukseen, eikä muiden palveluntarjoajien kautta ostettuun Viaplay tilaukseen. Eli Viaplay Total 45,99e + 30e lisäjäsenestä tekee 75,99e ja tämän kun lyö kaverin kanssa puoliksi tekee se ~38e / kk. Voin toki olla väärässä mutta luulen että tästä ei ihan kauheaa myyntimenestystä tule. 30 euroa lisäjäsenestä on sellaisen kympin verran enemmän kuin mitä pahimmissakaan skenaarioissa olisin odottanut.
 
Jaha. Nyt tarjotaan mahdollisuutta ostaa toinen käyttäjä omalle Viaplay tilille. Tällöin voisi kaverin kanssa katsoa samaa urheilulähetystä ja tämä lysti kustantaa VAIN 30 EUROA TILAUKSEN HINNAN PÄÄLLE.

30 euroa. Ja tämä toisen käyttäjän lisääminen ei ole mahdollista Viaplayn omaan määräaikaiseen tilaukseen, eikä muiden palveluntarjoajien kautta ostettuun Viaplay tilaukseen. Eli Viaplay Total 45,99e + 30e lisäjäsenestä tekee 75,99e ja tämän kun lyö kaverin kanssa puoliksi tekee se ~38e / kk. Voin toki olla väärässä mutta luulen että tästä ei ihan kauheaa myyntimenestystä tule. 30 euroa lisäjäsenestä on sellaisen kympin verran enemmän kuin mitä pahimmissakaan skenaarioissa olisin odottanut.
No siltikin halvempaa kuin kaksi erillistä tilausta? Mut kieltämättä vähän semmoinen ero, että "ei maksa vaivaa". e: Nyt ku äkkiä uusiksi mietin, niin ainut etu se, että saa samaan aikaan katsoa samaa lähetystä? Tuskinpa tolla perusteella lisää tilaajia saa tolla hintaa ja porukka jatkaa tilaustensa jakamista.
 
Ihan hyvät naurut tarjosi tämä uudistus, kun siitä kertova sähköposti tipahti laatikkoon maanantaina.

Itselle 30 €/kk olisi maksimi, mitä paketista voisi kuvitella maksavansa. Kaverin kanssa puolitettuna. Yhteensä.

Ja silläkään ei tullut syksyllä 6 kuukaudeksi alelaarista tilattua, koska ei tehnyt mieli juuri sillä hetkellä.

Eka valioliigakausi, mitä ei tule katsottua n. 15-20 vuoteen.
 
South Park näköjään poistuu valikoimasta tämän kuun jälkeen. Jenkeissä ainakin sarja siirtyy yksinoikeudella Paramount+ palveluun, kuinka lie täällä?
 
Veikkauksen Etuasiakkaana saat kolme kuukautta yhden hinnalla Viaplay Leffat & Sarjat mainoksilla -tilauksesta.
Toimi heti ja nauti huippuelokuvista- ja sarjoista 3 kk ajan etuhintaan 3 €/kk. Etu on voimassa 2.-15.12.2024. Edun arvo on 17,97 €.
 
Onkos täällä jotain jolla tuo Viaplay mainoksilla löytyisi? Kiinnostaisi tietää kokemuksia mainonnan määristä per joku 2 h leffa ja onko nämä pitkiäkin katkoksia?
 
Olikohan tuo Viaplay leffat & sarjat ilman mainoksia 6.99 €/kk 12 kk (norm 13,99 €/kk) sopparilla joku uusi tarjous?
Itsellä loppumaisillaan juuri 2 kk ilmaisjakso ja voisi harkita jatkoa vielä ja muistelen, että ilmaisjaksoa aktivoidessa olisi ollut huomattavasti korkeampi hinta.
 
Viaplayn mainoksista ja sisällöstä keskustelulle varmaa parempi paikka on viaplayn oma ketju :hmm:

Katsonut nyt Viaplaylta neljä eri elokuvaa, jokaisessa järjetön määrä mm. Telian mainoksia. Ei kyllä jatkossa tule otettua edes ilmaisjaksoja jos ei ole mainokseton.

Itsellä on ollut useaan otteeseen Viaplayn tilaus milloin minkäkin ilmaiskoodin tjsp kokeilun kautta. Ja nyt otin kuukaudeksi tuon Lidlin koodin kautta. Ja ihan vaan sen takia, että näen mitä uutta sinne on tullut ja onko oman listan ostettavat ja vuokrattavien elokuvien maksut muuttuneet tai tulleet katsottaviksi ilman maksua ja huomasin, että Ghostbuster Frozen Empire oli katsottavissa viimein maksutta, muilla kun tuo on vielä maksullinen tai sitä ei ole. No se heti katsantaan ja ei yhden yhtä mainosta, ei alussa, ei lopussa eikä kesken elokuvan.
 
Haven taitaa jäädä itseltä kesken (siis siksi että kohtapuoliin poistuu palvelusta, kauan olikin siellä), viimeinen 5s kausi ei enää niin ime että jaksaisi puuttuvat katsoa. Muutamat ekat kaudet sarjassa kovinkin hyviä mutta tämä loppupää hyytyy aika tavalla. Samalla lailla kuin esim jossain Fringessä tms.
 
Viimeksi muokattu:
Itsellä on ollut useaan otteeseen Viaplayn tilaus milloin minkäkin ilmaiskoodin tjsp kokeilun kautta. Ja nyt otin kuukaudeksi tuon Lidlin koodin kautta. Ja ihan vaan sen takia, että näen mitä uutta sinne on tullut ja onko oman listan ostettavat ja vuokrattavien elokuvien maksut muuttuneet tai tulleet katsottaviksi ilman maksua ja huomasin, että Ghostbuster Frozen Empire oli katsottavissa viimein maksutta, muilla kun tuo on vielä maksullinen tai sitä ei ole. No se heti katsantaan ja ei yhden yhtä mainosta, ei alussa, ei lopussa eikä kesken elokuvan.
Johtuu varmaan siitä, että ko. nimikkeessä ei näytä olevan yhtään mainoksia. Jokaisessa muussa katsotussa on ollut.

IMG_8712.jpeg

Kuva Spiderman no way home -elokuvasta. Nuo alareunan pisteet aikajanalla ovat mainoksia. Kymmenkunta mainoskatkoa koko elokuvan aikana.
 
Miten tämän saa käyttöön lg:n television kautta? Ei näy viaplayn sovelluksessa. En ole tilannut tuota vuoteen ja asennettuani viaplayn tunnuksilla kirjauduin sisään äskettäin mutta mitään ilmaisia kuukausia ei tarjoa.

Screenshot_20241219_180110_Gallery.jpg
 
Ota tilaus 2kk-alekoodilla (jos et tiedä mikä se alekoodi on niin sitten joudut kysymään lisää) puhelimellasi tai millä vaan muulla kuin televisiollasi. Otettuasi kirjaudu tunnuksillasi sisään televisioosi.

Tuota alennuskoodia ei siis televisio tarjoa jolla tuon 2 kk saisi käyttöön, tai sitä en vain löydä. Asensin äsken sovelluksen ja ei sekään, eikä viaplayn nettisivujenkaan kautta tarjota tuollaista.
 
Tuota alennuskoodia ei siis televisio tarjoa jolla tuon 2 kk saisi käyttöön, tai sitä en vain löydä. Asensin äsken sovelluksen ja ei sekään, eikä viaplayn nettisivujenkaan kautta tarjota tuollaista.
Olisiko sama tilanne kuin Sonylla. Koodi lähetetään siihen sähköpostiosoitteeseen millä on kirjautunut TV:lle.
 
Olisiko sama tilanne kuin Sonylla. Koodi lähetetään siihen sähköpostiosoitteeseen millä on kirjautunut TV:lle.

Ei ole ainakaan vielä tullut. Täytyy huomenna kysellä jos ei näy.

Edit: LG:n sovelluskaupasta television kautta löytyy koodi.
 
Viimeksi muokattu:
Olisiko sama tilanne kuin Sonylla. Koodi lähetetään siihen sähköpostiosoitteeseen millä on kirjautunut TV:lle.
Saako tuota pelkkää koodia näkymään, että voisi syöttää sen käsin? LG kyseessä itselläni.
Ei ole LG kirjautuneena mihinkään LG-tiliin eikä tule koskaan olemaan mutta se kyllä näitä tarjouksia yleensä ehdottelee minullekin ja voisi tuollaisen 2kk koodin kyllä napata. Pystyyköhän näitä muuten ketjuttamaan, jos on joku toinen koodi jo käytössä parasta aikaa?
 
Pystyyköhän näitä muuten ketjuttamaan, jos on joku toinen koodi jo käytössä parasta aikaa?
Kyllä näitä Viaplayn koodeja pystyy ketjuttamaan. Itsellänikin taisi olla puoli vuotta putkeen ilmaiskäytössä.

Taitaa vain vaatia, että edellisen koodin aika on käytetty loppuun ennenkuin uutta saa laitettua tilille. Kun illalla käyttöaika päättyi otin seuraavana päivänä uudella koodilla lisäaikaa. Samalla koodilla ei saa lisää käyttöaikaa vaan koodin on oltava uusi/tilillä ennen käyttämätön.
 
Joo, näytti kelpuuttavan 1kk koodin jatkoksi 2kk koodin loputtua. Näköjään myös tuo LG:n tarjoama 2kk koodi on fiksusti, jos menee appeihin missä tarjous näkyy, niin siellä on QR-koodin lisäksi ihan tekstinä se koodi, joten oletan, että voinee syöttää käsin. En tiedä kelpaako vanhalle tilaajalle mutta näytti olevan 2025 vuoden loppuun voimassa niin taidan kokeilla aikanaan.
 
Joo, näytti kelpuuttavan 1kk koodin jatkoksi 2kk koodin loputtua. Näköjään myös tuo LG:n tarjoama 2kk koodi on fiksusti, jos menee appeihin missä tarjous näkyy, niin siellä on QR-koodin lisäksi ihan tekstinä se koodi, joten oletan, että voinee syöttää käsin. En tiedä kelpaako vanhalle tilaajalle mutta näytti olevan 2025 vuoden loppuun voimassa niin taidan kokeilla aikanaan.
Mistä apista koodi löytyi LG telkkarista? Telkkari ilmoitti 2kk koodista, mutta en löydä sitä mistään
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
262 582
Viestejä
4 558 817
Jäsenet
75 004
Uusin jäsen
otso.lan

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom