Viaplay

Oma viesti alkoi virkkeellä:" Saat tämän sähköpostiviestin, koska sinulla on Viaplay-tili ilman aktiivista tilausta.", joten tuliko se eri muodossa aktiivin tilauksen ihmisille?

Aivan varmasti aktiivisen tilauksen omaaville ei ole lähetetty sähköpostia jossa heille kerrotaan että heillä ei ole aktiivista tilausta. He ovat saaneet joko toisenlaisen sähköpostin, tai ilmoituksen sovellusta käyttäessään, joka on pakko raksittaa ja hyväksyä että sovelluksen käyttöä voi jatkaa.

Mulle tuli myös viesti ja luin ehdot läpi. En löytänyt mistään sitä, mistä löytyisi ne rekisteröidyt laitteet, joita sallitaan viisi. Ainakaan sovelluksesta ei löydy eikä kännykän selaimella oman tilin alta.

Toi viisi on vähän nihkeä. Läppäri, ipad, kaksi kännykkää ja kaksi älytelkkaria. Niin ja AppleTV. Ei kai tuo sentään chromecasteja laske laitteiksi, jos niillä ei kirjauduta, vaan pelkästään castataan? Yhden voi vaihtaa 90 (!) päivän välein. Ja lasketaanko eri selaimet eri laitteiksi, jos läppärillä kirjautuu. Viaplayn tukisivut eivät oikein tue näissä kysymyksissä.

Sen verran paska tosin tuo LG:n app, ettei niitä voi käyttää muutenkaan suorien urheiluiden katsomiseen.

Ei kai tuo sentään chromecasteja laske laitteiksi, jos niillä ei kirjauduta, vaan pelkästään castataan? Yhden voi vaihtaa 90 (!) päivän välein. Ja lasketaanko eri selaimet eri laitteiksi, jos läppärillä kirjautuu. Viaplayn tukisivut eivät oikein tue näissä kysymyksissä.
Aika lailla 100% varmuudella vastaan "ei" noihin molempiin kysymyksiin. Ja selainkäytön ei pitäisi kuluttaa yhtäkään laitepaikkaa.

Aivan varmasti aktiivisen tilauksen omaaville ei ole lähetetty sähköpostia jossa heille kerrotaan että heillä ei ole aktiivista tilausta. He ovat saaneet joko toisenlaisen sähköpostin, tai ilmoituksen sovellusta käyttäessään, joka on pakko raksittaa ja hyväksyä että sovelluksen käyttöä voi jatkaa.
No joo, myönnän; kökkö lause. Tarkoitin tietenkin kirjeen sisältöä kokonaisuudessaan ja sehän ei eronnut muilta osin.

Aika lailla 100% varmuudella vastaan "ei" noihin molempiin kysymyksiin. Ja selainkäytön ei pitäisi kuluttaa yhtäkään laitepaikkaa.
Mulla oli joskus ongelma, mistä tein tukipyynnön. Testailin eri selaimilla ja sain siitä sen ”liikaa laitteita” vikailmoituksen.

No joo, myönnän; kökkö lause. Tarkoitin tietenkin kirjeen sisältöä kokonaisuudessaan ja sehän ei eronnut muilta osin.
Oletan että luulit mun copy-pastanneen koko Viaplayltä saamani sähköpostin.

Mutta eikös viestistäni tullut selväksi että sähköpostissa oli muutakin sisältöä kuin lainausmerkkeihin laittamani kohta..? Otin esille myös sen että mainoksellisen tilauksen mahdollisuus tulee. Tuon olisi pitänyt jo paljastaa että en copypastettanut saamaani sähköpostia kokonaan.

En nähnyt syytä muotoilla siihen alkuun "Viaplayltä saamastani sähköpostista:". En ajatellut että kukaan luulisi että se siteerattu kohta on se koko sähköposti. Eikö se tule ilmi jo siitä että alussa ei ole mitään tervehdystä tms...

Selvennyksen vuoksi:
- minulla ei ole aktiivista tilausta Viaplayhin
- sain sen sähköpostin joka tänne copypastetettiin kokonaisuudessaan
- poimin sähköpostista kaksi kiinnostavinta kohtaa joista toisen siteerasin kokonaan ja toisen tiivistin yhteen lauseeseen

Mulla on menossa tuo Viaplayn 2kk ilmaisjakso minkä koodilla sai täältä iotechistä. Miksi ihmeessä jotku elokuvat menevät maksulliseksi yhtäkkiä vaikka päivä pari takas niitä pystyi katsomaan ilmaiseksi? Onko viaplayssa joku ominaisuus että kuukausimaksullisessa palvelussa ilmaiset elokuvat "kiertävät" vai mitä ihmettä. Eihän tuossa olisi mitään järkeä maksaa kuukausimaksua jos kerta elokuva jota katoit "ilmaiseksi" (maksat kk maksua), seuraavana päivänä jos haluat jatkaa katselua, se maksaakin?!

Mulla on menossa tuo Viaplayn 2kk ilmaisjakso minkä koodilla sai täältä iotechistä. Miksi ihmeessä jotku elokuvat menevät maksulliseksi yhtäkkiä vaikka päivä pari takas niitä pystyi katsomaan ilmaiseksi? Onko viaplayssa joku ominaisuus että kuukausimaksullisessa palvelussa ilmaiset elokuvat "kiertävät" vai mitä ihmettä. Eihän tuossa olisi mitään järkeä maksaa kuukausimaksua jos kerta elokuva jota katoit "ilmaiseksi" (maksat kk maksua), seuraavana päivänä jos haluat jatkaa katselua, se maksaakin?!
Ihan tavallistahan tuo on useimmissa muissakin vastaavissa palveluissa, kun ohjelma ei ole kyseisen firman itse tuottama (Viaplayn tapauksessa "Viaplay Originals") vaan hankittu esitysoikeus.

Muistaakseni Viaplaytä selatessa pian poistuvien ohjelmien kohdalla kumminkin lukee jos ja milloin se on poistumassa.

Ihan tavallistahan tuo on useimmissa muissakin vastaavissa palveluissa, kun ohjelma ei ole kyseisen firman itse tuottama (Viaplayn tapauksessa "Viaplay Originals") vaan hankittu esitysoikeus.

Muistaakseni Viaplaytä selatessa pian poistuvien ohjelmien kohdalla kumminkin lukee jos ja milloin se on poistumassa.

Ok, kiitos tiedosta. Netflixissä tälläistä en koskaan huomannut niin en tiennyt että tälläistä harrastetaan, toki sen palvelun käyttö loppu hintojen nousujen takia. Stremio + realdebrid ei ole vielä pettänyt, ainut miinus ollut että ei saa lapsille suomenkielellä piirettyjä, mutta tuon pelasti Disney+ 10€/vuosi tarjous.

Viaplayssa on kyl helmiäkin. Esim seal team ei taida olla ollu koskaa muualla nähtävissä. Hyvä sarja vaikkakin mielestäni lineaarisesti huonontunut kausi kaudelta mennen enemmän ja enemmän lässynlääksi. Mut tonki lisäksi löytöjä tullut tehtyä, esim vanhojen telkku-helmien muodossa.

Jaha. Nyt tarjotaan mahdollisuutta ostaa toinen käyttäjä omalle Viaplay tilille. Tällöin voisi kaverin kanssa katsoa samaa urheilulähetystä ja tämä lysti kustantaa VAIN 30 EUROA TILAUKSEN HINNAN PÄÄLLE.

30 euroa. Ja tämä toisen käyttäjän lisääminen ei ole mahdollista Viaplayn omaan määräaikaiseen tilaukseen, eikä muiden palveluntarjoajien kautta ostettuun Viaplay tilaukseen. Eli Viaplay Total 45,99e + 30e lisäjäsenestä tekee 75,99e ja tämän kun lyö kaverin kanssa puoliksi tekee se ~38e / kk. Voin toki olla väärässä mutta luulen että tästä ei ihan kauheaa myyntimenestystä tule. 30 euroa lisäjäsenestä on sellaisen kympin verran enemmän kuin mitä pahimmissakaan skenaarioissa olisin odottanut.

Jaha. Nyt tarjotaan mahdollisuutta ostaa toinen käyttäjä omalle Viaplay tilille. Tällöin voisi kaverin kanssa katsoa samaa urheilulähetystä ja tämä lysti kustantaa VAIN 30 EUROA TILAUKSEN HINNAN PÄÄLLE.

30 euroa. Ja tämä toisen käyttäjän lisääminen ei ole mahdollista Viaplayn omaan määräaikaiseen tilaukseen, eikä muiden palveluntarjoajien kautta ostettuun Viaplay tilaukseen. Eli Viaplay Total 45,99e + 30e lisäjäsenestä tekee 75,99e ja tämän kun lyö kaverin kanssa puoliksi tekee se ~38e / kk. Voin toki olla väärässä mutta luulen että tästä ei ihan kauheaa myyntimenestystä tule. 30 euroa lisäjäsenestä on sellaisen kympin verran enemmän kuin mitä pahimmissakaan skenaarioissa olisin odottanut.
No siltikin halvempaa kuin kaksi erillistä tilausta? Mut kieltämättä vähän semmoinen ero, että "ei maksa vaivaa". e: Nyt ku äkkiä uusiksi mietin, niin ainut etu se, että saa samaan aikaan katsoa samaa lähetystä? Tuskinpa tolla perusteella lisää tilaajia saa tolla hintaa ja porukka jatkaa tilaustensa jakamista.

Ihan hyvät naurut tarjosi tämä uudistus, kun siitä kertova sähköposti tipahti laatikkoon maanantaina.

Itselle 30 €/kk olisi maksimi, mitä paketista voisi kuvitella maksavansa. Kaverin kanssa puolitettuna. Yhteensä.

Ja silläkään ei tullut syksyllä 6 kuukaudeksi alelaarista tilattua, koska ei tehnyt mieli juuri sillä hetkellä.

Eka valioliigakausi, mitä ei tule katsottua n. 15-20 vuoteen.

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
259 935
Jäsenet
74 513
Uusin jäsen
mutu

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom