Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Verottajahan nämä laskee. Turha käyttää aikaa mihinkään turhuuteen.Jotenkin huvittaa "brassailu" palautuksilla, sehän on vain merkki että laskenut verotuksensa päin vittua tai tienannut liian vähän
Eli ilmaista lainaa vaan valtiolleVerottajahan nämä laskee. Turha käyttää aikaa mihinkään turhuuteen.
Eli ilmaista lainaa vaan valtiolle
Tämä taas ihan irrelevanttia, sama kun vertaisi sitä tyynyn alle jemmaamiseen. Pointtina liialliset palautukset merkki huonosta verosuunnittelusta.Eikös siihen saa paremman koron kuin normi pankkitalletuksesta?
Minulla menee rahat käyttötilille. Paljonkohan nordean käyttötilillä on korko?Eikös siihen saa paremman koron kuin normi pankkitalletuksesta?
Verohallinto sanoi:Veronpalautuksille maksetaan korkoa
Henkilöasiakkaiden ennakonpalautuksille maksetaan palautuskorkoa. Palautuskorko on Suomen Pankin vahvistama viitekorko, josta on vähennetty 2 prosenttiyksikköä. Palautuskorko on kuitenkin aina vähintään 0,5 %. Palautuskoron määrä tarkistetaan vuosittain. Vuonna 2016 veronpalautuksille maksetaan 0,5 %:n suuruista korkoa.
Palautuskorkoa maksetaan verovuotta seuraavan vuoden helmikuun alusta lähtien veronpalautusten maksukuukautta edeltävän kuukauden loppuun asti. Verovuodelta 2015 korkoa maksetaan 1.2.-31.10.2016.
Veronpalautukselle maksettu korko ei ole verotettavaa tuloa.
Huom. Jos sinulla on kysyttävää ennakonpalautuksen maksamisesta, soita maksuliikenteen palvelunumeroon. Palvelunumero on tämän sivun oikeassa reunassa. Jos kysymyksesi liittyy verotuspäätökseen, ota yhteyttä verotoimistoon. Yhteystiedot ovat verotuspäätöksessä.
Tämä taas ihan irrelevanttia, sama kun vertaisi sitä tyynyn alle jemmaamiseen. Pointtina liialliset palautukset merkki huonosta verosuunnittelusta.
Kyllä itsekin saan pääasiassa vuosittain palautuksia, mutta ei montaa minuuttia joudu käyttämään aikaa saadakseen sen suhteellisen lähelle toteutuvaa
Onko kellään mitään hajua miksi palautuspäivä muutettiin marraskuulle? Sehän on ollut jo vuosikausia joulukuun 4.-6 päivä.
Ei haisuakaan. Mutta kyllä sillä jonkin verran saa autoilla työmatkakorvausten eteen.Kuinka monta viikkosiivousta saa tonnilla?
~7000€ mätkyjä
Eihän tuo ole mitään. Ammatinharjoittajana sain nyt vähän reilut 50k € mätkyjä. Se oli jo saavutus, kun 1. ehdotus ilman vähennyksiä oli yli 100. Kyse on vain ja ainoastaan valinnasta, kun voisihan sitä jo suoraan maksaa oikeaa ennakkoveroa tai sitten sijoittaa ja maksaa jälkikäteen.HYI stn, toivottavasti on myös tuloja Kuinka noin paljon saa mätkyjä ? ite maksan varmaa yhteensä veroa vuodessa noin paljon
yrityksen ensimmäinen kokonainen toimintavuosi enkä maksanut vielä ennakoita lainkaan. tämän vuotta ollaan sitten makseltu ennakoita ja nuo mätkyt viime vuodelta.. onneks nyt syksyllä/talvella liikkuu rahaa.HYI stn, toivottavasti on myös tuloja Kuinka noin paljon saa mätkyjä ? ite maksan varmaa yhteensä veroa vuodessa noin paljon
Ei sillä samalla verokortilla tarvitse koko vuotta mennä. Voit vaikka joka palkkapäivä käyttää eri verokorttia ja maksaa juuri oikean määrän.Nimenomaan, mielummin otan hiukan takaisin kun alan mätkyjä maksamaan. Ja teen 3 vuorotyötä, ylitöitä ja päivystyksiä niin tulot voi vaihdella vuosittain melkoisesti, joten tulee laitettua veroprosenttia hiukan yläkanttiin.
Kyllä minä vähän luulen. Melkein joka vuosi olen lukenut lehdistä katugallupeja, joissa ihmisiltä kysellään veronpalautuksista. Vastaajissa on aina ollut yksi tai kaksi, jotka kertovat olevansa oikein tyytyväisiä, kun saavat tällä tavalla yllättäen joulun alla ylimääräistä rahaa. Ylimääräistä, ilman lainausmerkkejä. Mielipiteistä voi selvästi lukea joidenkin kuvittelevan, että valtio antaa heille rahaa hyvää hyvyyttään. Vaikuttaa siltä, että palautusten yhteys maksettuihin veroihin on jäänyt hyvin hämäräksi.
Todennäköisesti näitä tyyppejä on vain vähän, eikä välttämättä yhtään täällä. Sori siis jos kuulostin liian hyökkäävältä.
700 mätkyt on +-0, koska koroilla tai sijoittamalla ei kummallakaan ole mitään merkitystä700€ mätkyt ei ole fiksua, jollet tehnyt sitä tietoisesti ja sijoittanut vastaavaa summaa.
No kyllä niitä itkuvirsiä saa lukea rahamiesten ylinopeussakoistakin useita kertoja vuodessa , kun pitää lompsaa valtiolle raottaa...Ei kai rahamiehiä kiinnosta tuleeko mätkyjä tai palautuksia
Juuh okei, sovitaan niin. Mikäpäs minä olen tuomitsemaan, miten itse kukin hankkii hyvän mielen.Valtiolle lainattu raha tuo hyvän mielen ja todenäköisesti suht pitkäaikaisenkin, koska rahoja ei saa heti. Erinomainen sijoitus siis monille.