En nyt ehkä allekirjoita samaa teoriaa, mutta myös ihmettelen miksi pommittaa sairaalaa? Jos tuota perustellaan vastustajan taistelumoraalin vähentämisellä, niin eikö nimenomaan vastustajan taistelutahto vain kasva entisestään, kun saa kuulla että sairaalaan on isketty?Melkoisesti uutisien mukaan Venäjä iskenyt juuri sairaaloihin. Kysymys kuuluu, että miksi? Minulla ei käy järkeen, enkä usko että tahallaan tai edes huteja ovat ampuneet juurikin sairaaloihin joissa siviilejä hoidetaan. Luulisi olevan tärkeämpiäkin kohteita mitä pommittaa.
Voin tähän esittää yhden teorian, toivottavasti ei tule banneja kun en aivan purematta niele mielipiteeseen yllä... Eli tässä :
Ukrainan joukot useissa kaupungeista lähinnä altavastaajina, juurikin noiden pommituksien vuoksi. No mihinkäs se kannattaisi leiri pystyttää jotta olisi pommeilta suojassa? No tietysti tyhjä lastensairaala tai vastaava tarjoaa erinomaisen suojan, kun kuitenkin yleensäottaen sodassakin pyritään välttämään siviiliuhreja ja etenkin lapsiuhreja. No tottahan toki venäjälläkin tiedustelu ainakin jollain tasolla toimii, ja on varmasti joku käry missä ne Ukrainan joukot luuraa. Joten pommia sinne vain. Tästä tietysti sitten Ukrainasta jaellaan twitteriin yms videota pommitetusta lastensairaalasta ja kerrotaan kymmenistä uhreista.
Anteeksi vain, mutta itse en usko sellaiseen absoluuttiseen pahuuteen jossa tietentahtoen pommitettaisiin sairaaloita. Edes sodassa. Mutta tässä vain minun ihmettelyjä. Saa ja pitää kyseinalaistaa.
Vai onko käynyt samanlainen kuin jenkeillä Kunduzin sairaalan kanssa? Sitä taidettiin alun perin perustella sillä, että sairaalassa oli mukamas vihollistaistelijoita.