ParilainaustaMielenkiintoinen näkökulma suoraan rintamalta
Ukrainassa sotinut suomalainen kertoo Bahmutin taistelusta: ”Joka sekunti on kuin pelaisit lottoa”
...
Eli linkissä juttua suomalaisesta taistelijasta.
Eli vuosia taistellut.Vuoden 2017 tienoilla alkoi vaikuttaa siltä, että ristiriitaisista uutisista huolimatta Ukraina taitaa olla paikka, jossa taistellaan oikean asian puolesta – ja vieläpä melko lähellä.
”Minulla on mielestäni aika vahva moraalinen kompassi. Alkoi selvitä, että siellähän soditaan eurooppalaisia arvoja vastaan, ja Suomi sekä muu Eurooppa katsovat sitä sivusta (Venäjän) infosodan uhreina”, mies kuvailee.
Mauripoliin lähti, ja sanoi meno sinne olin hänen kovin junamatka.
Puolentusinaa matkaa tehtyään, joista seurasi toipuminen Suomessa, 2022 laajamittaisen hyökkäyksen jälkeen selviä että paluu selviä, kertoo Butsan karmeista tapahtumista, ja Suomessa välillä, ja sen jälkeen seuraava ankariempien taistelujen paikka, eli Bahmut.
Bahmutissa tarinoi että Wagnerilla hyvää kalustoa ja päteviä sotilaita, niin toimittaja kysyy miksei kaupungin valtauskuitenkaan onnistunut venäläisiltä.
hs sanoi:”Minun kenttämiehen kokemukseni on se, että Wagnerin strategiasta, jonka mukaan uhrattavaa jengiä riittää loputtomiin, on nyt ehkä terä syöty – eikä se riittänyt kuin tuohon”, mies muotoilee.
Kehuu ukrainalaisten joukkoja ja toimia, no onhan hän osa niitä.