OT:ta viel hieman, äläkää lukeko jos ei kiinnosta.
Oli oletettavissa että hokevat tuota rukouksissa, joo on myönnettävä että itse leimaan aa: n aika herkästi terrorismiin mutta aikaisemmin se haluttiin yhdistää tummaihoisiin jossa en näe korrelaatiota.
Aa liittyy selvästi uskontoon joka on subjektiivinen kokemus johon en ota kantaa.
Mutta "slava ukraini" on selkeä kannanotto liittyen ukrainan sotaan.
En kyllä itse huutele kenellekään mitään, mutta näen "slava ukrainin" selvästi kannanottona erikoisoperaatioon.
E:
En ole muslimi

Ee: joko mä olen huono etsimään tai sitten ei ole tilastoa mustien osuudesta islamilaisessa väestössä.
Niinhän sen ihmiset leimaakin ja juuri siksi sitä huutelevatkin tuolla tapaa, vaikka eivät huutelijatkaan yleensä välitä uskonnosta pätkän vertaa.
Veikkaan nyt tummaihoisilla tarkoitetun myös arabeja, mutta vaikka oliskin afrikkalaisia niin ainakin Suomessa olevista varmaan suurin osa on muslimeja. Somalia on käytännössä muslimimaa, Nigeria on pitkälti 50/50.
Selvä kannanotto se AA:n huuteluhan oli myös terrorstien toimintaan ja teokraattiseen totalitarismiin.
Tajusin kyllä, ettet ole muslimi, mutta tuolta se kuulostaisi jos kirjaimellisesti ajattelee eikä leimaa AA:ta terrorismiin.
Tolla tapaa tilastoja ei varmaan ole tehty, mutta kattele eri Afrikan maiden demografiaa jos kiinnostaa.
Täällä itärajalla asuvana kyllä venäläiset oppii tunnistamaan. Usein tosiaan kulkevat pariskuntana, venäläiset haistaa kaukaa. Naiset käyttää vahvoja hajuvesiä, miehet myös. Miehillä "miesten" olkalaukut. Katse yleensä ylöspäin, käytös koppavaa.
Nämä sellaisia 50+ ikäisiä. Nuoremmat venäläiset sitten tunnistaa vain lähinnä ulkonäöstä, käytös muuten lähempänä meikäläistä.
Ukrainalaisia en niin hyvin tunnista.
Kyllä toi shoppailumatkailu käy enemmissä määrin vituttamaan, siellä vaan prismassa mätetään oltermannia kärryyn ilman huolta huomisesta, onneksi se nyt sentään vaikeutuu jatkuvasti.
Joo, tuota en epäile, paljoa stereotyyppisemmäksi ei mene. Tässäkään nyt ei tiedä kuka on mistä ja kenelle huutelemassa ja kielihän se peruste ainakin aiemmin oli (vaikkei kieltä erota ja vaikka ukrainalaiset puhuisi venäjää) niin, niin.. Stereotyyppinen ukrainalainen on melko isokokoinen, hieman vaatimattomammin pukeutunut.
Pakolaiset, ainakin ihan oikeat sellaiset nyt on helppo tunnistaa kaukaa, sen verran säikähtäneet ilmeet, vähän hukassa oleva olemus ja selvästi tultu niissä vaatteissa, mitä on sillä hetkellä ollu päällä ja käden ulottovissa, eikä ole intoa panostaa ulkonäköön.
Vähemmän hädänalaisia, paremmalla alkukapitaalilla tulleita kaupunkilaisia ei sitten erota mitenkään, muistuu 2014 kesä mieleen, tulipa törmättyä ihan sattumalta turistiin Lvivistä ja juteltua niitä näitä, olin oikeastaan yllättynyt, ettei tullu poliittista saarnaa.
Tosin joillain naisilla on juurikin tuo hyvin stereotyyppinen tapa pukeutua kuten vanhemmilla venäläisnaisilla oli tai ilmeisesti joillain edelleen. Täällä ei venäläisiä turisteja pyöri, eikä juuri kukaan pitkään Suomessa asunut venäläinen mitenkään "90- luvun tyyppisesti" ole pukeutunut ainakaan 15-20 vuoteen, niin aika selvä homma. Että ainakin muualla kuin itärajalla se "stereotyyppinen venakko" on todennäköisesti ukrainalainen.
Onhan se, itsessään. Mutta jos joku tulis mulle, mahdollisesti kiukkuisen näköisesti, huutamaan Slava Ukraini, niin miettisin, et 'luuleeko toi, et olen Venäläinen', 'oonko vaarassa saada turpaan', 'uskallanko enää käydä kaupassa / puhua omaa kieltä' (joskaan noita kieliä en osaa).
No juuri tätä koitin hakea. Toi lähinnä kuullostaa syyllistävältä riidanhakuisuudelta ja lisäkseen jos kielitaito on luokkaa Jone Nikula niin kolmas oletus on se, että onko joku vihainen putinisti tulossa räyhäämään ja jos sille meneekin vastaamaan jotain niin entistä huonompi idea.
En tosiaan tajua mitä tuolla kuvitellaan saavutettavan. Se, että joku turisti ei koe itseään tervetulleeksi? Veikkaan, että se tuskin heidän mielipiteisiin vaikuttaa, korkeintaan päinvastaisesti ja jos samanlaisella kilpahuutelulogiikalla olevia löytyy, joita on maa täynnä, niin koittavat varmasti ärsyttää omalla tavallaan takaisin.