• TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)

    Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.

    Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.

    Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.

Venäjän hybridivaikuttaminen Suomessa

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 271
"Suomalainen" haki turvapaikkaa venäjältä.
Onkohan nyt ihan näin mitä lööpit väittää. Haistan että kyseessä on kaksoiskansalaisuuden omaava ryssä.

Kuten arvailtukin, mielenterveyden kanssa haasteita. Oli pakkohoidossa, koronakriittinen lääkäri Kivivuori auttoi pihalle. Majaillut Tansaniass.
 
Liittynyt
11.09.2023
Viestejä
636
No löytyikö venäläiset maston katkomisen takanta? Näissä suhtaudun asiaan aina niin, että menetän luottamuksen ihmisenä erityisesti virkamiehenä olevaan joka vihjailee tekijän olevan jotain, ja sitten paljastuukin jotain ihan muuta.

Ei paljon pahemmin voi virkaansa väärinkäyttää.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
11 514
Varmaan silti kertoo että suomalaiset vainosivat viatonta venäjän kansalaista eli häntä...
Ei tässä ole kyse mistään venäjän kansalaisesta. Ei venäjän kansalainen tarvisisi venäjältä mitään "turvapaikkaa" vaan voisi vaan muuttaa sinne ihan normaalisti.
 
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
4 919
Ehkä. Tai sitten voi vaikka pieraista ja syyttää Putinia.
Ottaen huomioon että aiemmin ei ole mastoja kaatunut, mikä olisi motiivi tähän hetkeen kaataa niitä? Mustamaalaako joku ryysylää (reps)? Jos sulla on selkeä motiivi teolle, ja sitten vaihtoehtoisesti "jokin muu", jota et osaa edes nimetä, niin mikä ajaa kirjoittamaan että miksi tässä puttea syytetään? Koska viranomainen ei ole hyvä perustelu, kyllä nekin saa tuoda esiin asioita, joita muutkin kansalaiset miettii.
 
Liittynyt
11.09.2023
Viestejä
636
Ottaen huomioon että aiemmin ei ole mastoja kaatunut, mikä olisi motiivi tähän hetkeen kaataa niitä? Mustamaalaako joku ryysylää (reps)? Jos sulla on selkeä motiivi teolle, ja sitten vaihtoehtoisesti "jokin muu", jota et osaa edes nimetä, niin mikä ajaa kirjoittamaan että miksi tässä puttea syytetään? Koska viranomainen ei ole hyvä perustelu, kyllä nekin saa tuoda esiin asioita, joita muutkin kansalaiset miettii.
Tuo mastotapaus saattaa olla erilainen. Saattaa, koska sitä ennen pidettiin varmana, että venäläiset murtautuivat vesitorneihin.

Itselläni ole vahvat epäilykset siitä, että murtautujat olivat juuri niitä samoja suomalaisia, jotka sprayailivat kyseisten vesitornien kylkeen. Sitten uutisointi hiljeni. Jäivätkö tekijät kiinni?
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
20 389
Ottaen huomioon että aiemmin ei ole mastoja kaatunut, mikä olisi motiivi tähän hetkeen kaataa niitä? Mustamaalaako joku ryysylää (reps)? Jos sulla on selkeä motiivi teolle, ja sitten vaihtoehtoisesti "jokin muu", jota et osaa edes nimetä, niin mikä ajaa kirjoittamaan että miksi tässä puttea syytetään? Koska viranomainen ei ole hyvä perustelu, kyllä nekin saa tuoda esiin asioita, joita muutkin kansalaiset miettii.
Hybridivaikuttamiseen kuuluu kaikenlainen epämääräinen sabotointi ja välillisesti monien eri toimijoiden hyödyntäminen, mahdollisesti myös paikallisten sellaisten. Se on vähän niinkuin tarkoituskin, että on hankalaa selvittää polkua varsinaiseen syylliseen.

Motiiviakin on vaikea tietää, mutta se voi olla vaikutusten yleinen seuraaminen ja reagoinnin/turvatoimien testaaminen sekä vahinkojen korjausaikataulun tarkkailu jotain muuta toimintaa varten. Tai sitten ihan vaan pelkkää puhdasta ilkivaltaa ja pelon ilmapiirin lietsomista. Kovin naiivia olisi kuitenkaan ensisijaisesti ehdotella näihin kaikkiin eri tapahtumiin suurimmaksi vaikuttajaksi mitään muuta kuin Kremliä.
 
Liittynyt
11.09.2023
Viestejä
636
Kovin naiivia olisi kuitenkaan ensisijaisesti ehdotella näihin kaikkiin eri tapahtumiin suurimmaksi vaikuttajaksi mitään muuta kuin Kremliä.
Oma ehdokkaani pääsyylliseksi on se, että YLE:llä viedään parhaat laitteet kotiin ikuiseen lainaan, ja konsultointia ostellaan surutta kavereiden yrityksiltä.

Näin on vaan pakko saada huomiota ulkoiseen viholliseen, ettei iske masennukset kiinnijäämisestä.

Ruokolahdella ihan siinä Venäjän rajan kupeessa oli aikoinaan leijona. Ei kukaan kai ryijyksi asti metsän kuningasta saanut.
 
Viimeksi muokattu:

latee77

Team Ryzen
RTX ON
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 176
Itselläni vahva epäilys että lähiaikojen rottamaiset tihutyöt eivät ole Portugalilaisten kettutyttöjen tai elokapinan yms. tekosia. Mikähän sikaileva taho näitä kaikenmaailman sabotaaseja voisikaan järjestää :hmm: Ohhoh, tosiaan kaalipierua kaikki tyynni! Sitä samaa r*ssän soopaa mitä odottaakin voi. Vanha kunnon rajaloukkauksista lähtien kaapelien paskontaan ja nyt tätä pikkukiusaa. Naurettava maa kerta kaikkiaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 132
Rahallahan noita tihutöitä saa ostettua järjestäytyneeltä rikollisuudelta, bitcoinia pyörimään, niin kyllä aina tekijöitä löytyy. Toki niitä uskollisia solujakin varmasti löytyy.
 
  • Tykkää
Reactions: B12
Liittynyt
07.07.2021
Viestejä
1 552
Liittynyt
11.01.2024
Viestejä
599
Suomesta viedään rautaa Pietariin ja Suomalainen yrittää selitellä sitä parhain päin viimeiseen asti. Kyllä naapuria taas naurattaa hölmölän hommat.
Lihavoidun tekstin perusteella vaikuttaa ihan järkevältä saada tavara liikkeelle.
"– Rautapellettiä on Kokkolan kautta kuljetettu aikanaan suuret määrät. Siinä vaiheessa kun Ukrainan sota alkoi ja pakotteet astuivat voimaan, satamassa oli tietty määrä rautapellettiä, joka takavarikoitiin siinä vaiheessa, Kosonen kertoo.

– Nyt fyysinen takavarikko muutetaan taloudelliseksi takavarikoksi. Tavoitteena on, että tavara saadaan satamasta pois viemästä tilaa, ja ettei tuote pidemmän päälle aiheuta ympäristöhaittoja. Tuote on sellainen, ettei se parane taivasalla seistessään."

Tietääkseni Venäjällä ei kyseistä bulkkimallin raaka-aineesta ole pulaa, vaan asia ollut toisinpäin. Länsimaissa kun ollut tapana tehdä korkean jalostusasteen tuotteita joissa raaka-aineena ollut halpaa venäläisperäistä tuotosta kuten tässä nyt. Eli tod.näk. Pietari on vain välisatama ja rautapelletti matkaa jonnekkin missä sitä oikeasti tarvitaan vs. mätänee Kokkolassa samaan tapaan kuin Helsinki Halli Pasilassa.
 
Liittynyt
07.07.2021
Viestejä
1 552
Lihavoidun tekstin perusteella vaikuttaa ihan järkevältä saada tavara liikkeelle.
"– Rautapellettiä on Kokkolan kautta kuljetettu aikanaan suuret määrät. Siinä vaiheessa kun Ukrainan sota alkoi ja pakotteet astuivat voimaan, satamassa oli tietty määrä rautapellettiä, joka takavarikoitiin siinä vaiheessa, Kosonen kertoo.

– Nyt fyysinen takavarikko muutetaan taloudelliseksi takavarikoksi. Tavoitteena on, että tavara saadaan satamasta pois viemästä tilaa, ja ettei tuote pidemmän päälle aiheuta ympäristöhaittoja. Tuote on sellainen, ettei se parane taivasalla seistessään."

Tietääkseni Venäjällä ei kyseistä bulkkimallin raaka-aineesta ole pulaa, vaan asia ollut toisinpäin. Länsimaissa kun ollut tapana tehdä korkean jalostusasteen tuotteita joissa raaka-aineena ollut halpaa venäläisperäistä tuotosta kuten tässä nyt. Eli tod.näk. Pietari on vain välisatama ja rautapelletti matkaa jonnekkin missä sitä oikeasti tarvitaan vs. mätänee Kokkolassa samaan tapaan kuin Helsinki Halli Pasilassa.
Jos aikaisemmin on viety venäjälle suuria määriä, niin kyllä sille siellä tarvetta lienee ollut. Tarinahan ei sitä kerro, mutta voi ihan hyvin olla jotakin laadukkaampaakin terästä, ei ne sitä ostaisi, ellei tarvetta olisi, bulkkirautaa niillä lienee itselläänkin, mutta etenkin nyt varmaan on sillekin tarvetta enemmän kun myllyt jauhaa tehotuotannossa.

Tavarallehan varmaan kyllä löytyisi muitakin ottajia jos tarve on päästä tavasta eroon. Ei teräksestä tai raudasta mitään ympäristöhaittoja tule seisotuksessa, se on vaan yksi selitys lisää, pintaruosteeseen voi nappulat kyllä mennä.

Erikoinen ja hieman puutteellinen juttu kyllä muutenkin, eli kenen se rauta/teräs nyt ylipäätänsä on? Venäläisten ilmeisesti jo ostamaa, kun joutunut takavarikkoon? Miten se voidaan ylipäätänsä lastata mihinkään kyytiin, jos se on takavarikossa? Kyllähän tuo nyt on monellakin tavalla aika epämääräinen juttu tuon lehtitiedon perusteella. Olisi myöntänyt vaan suoraan, että hupsistakeikkaa nyt kävi näin.. Kartasta kun katsoo, niin ei se pietari ihan viisas välisatama ole kokkolasta lähtevälle tavaralle, jos se on johonkin muualle mukamas matkalla, vielä vähemmän nyt kun on pakotteet ja sotatilassa maa. Ei tämäkään asia selittelemällä parane, sitä voi uskoa kuka haluaa, että laiva ihan vahingossa ajoikin Venäjälle ja ihan että ihan varmana kyllä tavara vielä jatkaa eteenpäin sieltä takaisinpäin :lol:
 
Liittynyt
11.01.2024
Viestejä
599
Jos aikaisemmin on viety venäjälle suuria määriä, niin kyllä sille siellä tarvetta lienee ollut. Tarinahan ei sitä kerro, mutta voi ihan hyvin olla jotakin laadukkaampaakin terästä, ei ne sitä ostaisi, ellei tarvetta olisi, bulkkirautaa niillä lienee itselläänkin, mutta etenkin nyt varmaan on sillekin tarvetta enemmän kun myllyt jauhaa tehotuotannossa.

Tavarallehan varmaan kyllä löytyisi muitakin ottajia jos tarve on päästä tavasta eroon. Ei teräksestä tai raudasta mitään ympäristöhaittoja tule seisotuksessa, se on vaan yksi selitys lisää, pintaruosteeseen voi nappulat kyllä mennä.

Erikoinen ja hieman puutteellinen juttu kyllä muutenkin, eli kenen se rauta/teräs nyt ylipäätänsä on? Venäläisten ilmeisesti jo ostamaa, kun joutunut takavarikkoon? Miten se voidaan ylipäätänsä lastata mihinkään kyytiin, jos se on takavarikossa? Kyllähän tuo nyt on monellakin tavalla aika epämääräinen juttu tuon lehtitiedon perusteella. Olisi myöntänyt vaan suoraan, että hupsistakeikkaa nyt kävi näin.. Kartasta kun katsoo, niin ei se pietari ihan viisas välisatama ole kokkolasta lähtevälle tavaralle, jos se on johonkin muualle mukamas matkalla, vielä vähemmän nyt kun on pakotteet ja sotatilassa maa. Ei tämäkään asia selittelemällä parane, sitä voi uskoa kuka haluaa, että laiva ihan vahingossa ajoikin Venäjälle ja ihan että ihan varmana kyllä tavara vielä jatkaa eteenpäin sieltä takaisinpäin :lol:
Jos nyt alkuun ottaisit selvää mitä eroa on rautapelletillä ja teräksellä. Palaa sitten spekuloimaan lisää samaisesta aiheesta.
Toisekseen, lue aiempi vastaukseni ja mieti uudestaan mihin suuntaan sitä rautapellettiä on kuljetettu aiemmin.
 
Liittynyt
07.07.2021
Viestejä
1 552
Jos nyt alkuun ottaisit selvää mitä eroa on rautapelletillä ja teräksellä. Palaa sitten spekuloimaan lisää samaisesta aiheesta.
Toisekseen, lue aiempi vastaukseni ja mieti uudestaan mihin suuntaan sitä rautapellettiä on kuljetettu aiemmin.
Tiedän kyllä eron, mutta lehtimiehen "rauta" on aika usein ihan mitä tahansa, sen varaan ei paljoa voi laskea, tavaran laatu sinänsä on myös aivan epäoleellista, kuten myös se mistä se on peräisin tai mihin se oli menossa alunperin. Oleellista on se, että tavaran ei pitänyt mennä Venäjälle, mutta meni kuitenkin ja nyt sitä yritetään selitellä parhain päin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
12 018
Tiedän kyllä eron, mutta lehtimiehen "rauta" on aika usein ihan mitä tahansa, sen varaan ei paljoa voi laskea, tavaran laatu sinänsä on myös aivan epäoleellista, kuten myös se mistä se on peräisin tai mihin se oli menossa alunperin. Oleellista on se, että tavaran ei pitänyt mennä Venäjälle, mutta meni kuitenkin ja nyt sitä yritetään selitellä parhain päin.
Näin voi olla. Toisaalta sitähän emme voi tietää, oliko tavaran varastoinnista enemmän riesaa kuin sen päätymisestä ryssille. Ehkä jokin best of both worlds-ratkaisu olisi ollut mahdollinen. Mitä jos olisi järjestetty että suomalainen taho myy tavaran omaan lukuunsa ja vittuilee kun ininä alkaa.
 
Liittynyt
30.04.2024
Viestejä
370
Jos nyt alkuun ottaisit selvää mitä eroa on rautapelletillä ja teräksellä. Palaa sitten spekuloimaan lisää samaisesta aiheesta.
Toisekseen, lue aiempi vastaukseni ja mieti uudestaan mihin suuntaan sitä rautapellettiä on kuljetettu aiemmin.
Rautapellettejä on kuljetettu aiemmin Venäjälle ja pakotteiden takia ne takavarikoitiin. Sinulla turhaa spekulointia aiheesta, koska et tiedä minne ne sieltä päätyvät, jos päätyivät.

Näin voi olla. Toisaalta sitähän emme voi tietää, oliko tavaran varastoinnista enemmän riesaa kuin sen päätymisestä ryssille. Ehkä jokin best of both worlds-ratkaisu olisi ollut mahdollinen. Mitä jos olisi järjestetty että suomalainen taho myy tavaran omaan lukuunsa ja vittuilee kun ininä alkaa.
Se rauta ruostuu taivasalla, ei siinä sen kummempaa. Olisihan ne voinut sulattaa Suomessa ja ottaa omaan käyttöön. Nyt kama menee ryssille, kun vellihousut ei keksi muutakaan.
 
Liittynyt
11.01.2024
Viestejä
599
Rautapellettejä on kuljetettu aiemmin Venäjälle ja pakotteiden takia ne takavarikoitiin. Sinulla turhaa spekulointia aiheesta, koska et tiedä minne ne sieltä päätyvät, jos päätyivät.
Suomessa ei valmisteta rautapellettejä, joten ne on peräisin joko Venäjältä tai Ruotsista LKAB:lta. Tässä varmaan kyse ensimmäisestä, koska Kostamuksen rautapellettejä on aiemmin kuljetettu Kokkolan sataman kautta maailmalle.

Venäläinen hybridivaikuttuminen on kyllä vaikuttavaa. Ei tarvitse kuin vaihtaa yhden lastin kohdesatama toiseksi, niin jo on Suomen Iltapäivälehdissä otsikko ja foorumeilla kihistään ;)
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
250 469
Viestejä
4 360 877
Jäsenet
72 643
Uusin jäsen
koiramies11

Hinta.fi

Ylös Bottom