Vanhan romun katsastus

Liittynyt
30.01.2020
Viestejä
80
Eli olenko nyt ymmärtänyt oikein ja tässä on nyt kyseessä niinkin yksinkertainen ongelma kuin jarrun hetkellinen jumittaminen käsijarrun käytön jälkeen?

Ongelman pitkäaikainen korjaus lienee siis jarrusatulan vaihto. Lyhytaikaisesti ongelmaa voi yrittää korjata herkistelemällä käsijarrun käyttövipua. Pikainen googletus ohjeisti C5 osalta toimimaan näin:
Ohjeet: vaijeri irti, ratti käännettynä äärilaitaan, näin vaijerin saa kivasti pois edestä ilman vaijerin tuki/ohjausraudan irroitusta.
Paineilma pistoolilla puhalletaan "pölyt" pois, huolella siitä käsijarrun käyttövivun ja satulan välistä.
Ruiskutetaan crc:tä tai wd40:stä käsijarrun käyttövivun ja satulan väliin, huolella.
Mennään keittämään kahveet.
Kahveet juotu, eli irroitusaine (crc tms.) on saanut hetken muhia. Paineilma pyssy käteen ja liat puhalletaan pois.
Lisää irroitusainetta, huolella. Otetaan siirtoleuka pihdit tai lukkopihdit käyttöön.
Pihdeillä otetaan kiinni siitä vaijerin kolon ALAPUOLELTA, eli missä kohtaa on se porras ja käsijarrun käyttövipu selkeästi levenee, näin vivun kärkiosa, (se kapea pää) säilyy ehjänä.
Pikkuhiljaa aletaan kokeilemaan josko se siitä alkaisi liikkumaan, pihdeilla varovasti nytkyttäen.
Mikäli ei liikettä tapahdu, puhalletaan liat pois ja laitetaan sopivaa irroitusainetta, huolella ja keitetään kahveet, sitten toistetaan hommaa niin kauan, kunnes vipu alkaa liikkumaan tai aletaan hommaamaan kunnostettua satulaa.
Itse olen saanut vivun aina liikkumaan, vasara ja hätäily on tässä kohtaa väärin.
Kun vipu alkaa liikkua hyvin, olen ruukannut tuikata tippakannulla öljyä vivun ja satulan väliin.
Aikoinaan omassa V40 volvossa piti ennen katsastuksia tehdä samantyylinen operaatio.
 
Liittynyt
17.01.2022
Viestejä
336
Eli olenko nyt ymmärtänyt oikein ja tässä on nyt kyseessä niinkin yksinkertainen ongelma kuin jarrun hetkellinen jumittaminen käsijarrun käytön jälkeen?
En tiedä hetkellisestä enkä yksinkertaisesta mutta ongelma on sama. Voi olla. Ongelma ei ala heti vaan muutaman kilometrin ajon jälkeen. Poistuu kun ottaa ajonvakautuksen vähäksi aikaa pois. Onko siinä Volvossa muuten käsijarru etujarruihin kiinni niinkuin tässä Citikassa?
 
Liittynyt
30.01.2020
Viestejä
80
Volvossa otti taakse, mutta sillä ei sinällään pitäisi olla väliä.

Olin ihan unohtanut että ongelma katoaa ajonvakautuksen poistolla. Se kyllä viittaisi että vika on jossain muualla, sillä kun ei tuon käsijarruvivun kanssa pitäisi olla mitään tekemistä.
 
Liittynyt
17.01.2022
Viestejä
336
Volvossa otti taakse, mutta sillä ei sinällään pitäisi olla väliä.

Olin ihan unohtanut että ongelma katoaa ajonvakautuksen poistolla. Se kyllä viittaisi että vika on jossain muualla, sillä kun ei tuon käsijarruvivun kanssa pitäisi olla mitään tekemistä.
Joo, siitä mä aattelin että siellä on joku anturi mikä antaa keskuskoneelle jotain virheellistä tietoa että nyt luistaa johonkin suuntaan niin lukitsee sen oikean puolen jarrun tai jotain.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 023
Nyt kannattaisi viedä se auto jollekin joka osaa lukea siitä muutakin kuin vikakoodit.
 
Liittynyt
01.04.2020
Viestejä
609
Itse varmaan ajaisin auton sinne leimalle ihan ensimmäisenä ja sen perusteella tekisin johtopäätöksiä onko koko kulkinetta järkeä edes yrittää saada läpi leimasta. Tottakai tuo jarrun jumittaminen on kriittinen vika ja pitää saada ensimmäisenä korjattua, mutta mitä sitä korjaamaan, jos auto on pohjasta mätä, päästöt taivaissa ja alustaan pitäisi vaihtaa tuhannen euron edestä osia.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 023
Vaikea uskoa, ettei Citroenin huolto osaisi huoltaa Citroenia. Tosin tämä threadi on niin käsittämätön muutenkin, että ehkä aloittaja yrittää viedä Citikkaansa johonkin nyrkkipajalle tms.
Ei ne merkkiliikkeen osa-arpajaiset aina satu osumaan.

Itsekkin löysin vian tunnissa, jota Volvon merkkiliike oli etsinyt 2-viikkoa, ja laskuttanut osineen yli pari tonnia. Seuraaviksi olisivat vaihtaneet 1700€maksavan ohjausyksikön, mutta onneksi asiakas tajusi lopettaa arpajaiset.

Vika oli ollut kokoajan lambda-anturissa.


Joku asiansa osaava sitikkaharrastaja, tai sitikoihin erikoistunut ei merkkikorjaamo olisi paikka mihin suuntaisin tuon patongin kanssa.
 
Liittynyt
01.04.2020
Viestejä
609
Ei ne merkkiliikkeen osa-arpajaiset aina satu osumaan.

Itsekkin löysin vian tunnissa, jota Volvon merkkiliike oli etsinyt 2-viikkoa, ja laskuttanut osineen yli pari tonnia. Seuraaviksi olisivat vaihtaneet 1700€maksavan ohjausyksikön, mutta onneksi asiakas tajusi lopettaa arpajaiset.

Vika oli ollut kokoajan lambda-anturissa.
Sama homma oman vaggilaisen kanssa. Auto oli ohjelmistopäivityksessä ja huoltoukot ei saanut yhteyttä autoon omalla testerillään. Soittivat minulle että mitä tehdään ja käskin tutkia asiaa. Iltapäivällä tuli soittoa takaisin, että väylän jännite pysyy tasaisena ja todennäköisesti gateway paskana. 700€ osan hinta+4 viikon toimitusaika (auton ohjelmistopäivityksen tarve oli kriittinen erään osan vaihdon vuoksi, joten auto olisi seissyt korjaamon pihassa tuon ajan). Selvittelin itse asiaa ja hommasin purkuautosta vaihto-osan satasella, jonka asentelin itse-->vika jatkuu edelleen. Vaihdoin lopulta OBD-pistokkeen (20€) ja kaboom, väylä alkoi toimimaan.. Edelleen ihmettelen että miten se väylän jännite muka pysyi tasaisena, jos oikeasti vika oli tuossa liittimessä...
 
Liittynyt
17.01.2022
Viestejä
336
Vaikea uskoa, ettei Citroenin huolto osaisi huoltaa Citroenia. Tosin tämä threadi on niin käsittämätön muutenkin, että ehkä aloittaja yrittää viedä Citikkaansa johonkin nyrkkipajalle tms.
Et uskokaan kuinka helppoa se on uskoa.

Kuinka aloittaja (minä) tarvitsee tämän threadin lupaa viedä autoa nyrkkipajalle? Vinkkejä haluan vain.

Olet aika hassu.
 
Liittynyt
17.01.2022
Viestejä
336
Itse varmaan ajaisin auton sinne leimalle ihan ensimmäisenä ja sen perusteella tekisin johtopäätöksiä onko koko kulkinetta järkeä edes yrittää saada läpi leimasta. Tottakai tuo jarrun jumittaminen on kriittinen vika ja pitää saada ensimmäisenä korjattua, mutta mitä sitä korjaamaan, jos auto on pohjasta mätä, päästöt taivaissa ja alustaan pitäisi vaihtaa tuhannen euron edestä osia.
Kävin tänään ekaa kertaa joulun jälkeen tutkimassa tuhoja. Ajelin kilsan verran, kaikki toimi. Moottori toimi tasaisesti, jarrut tosi hyvin. Kulutus normaali, pohja ei ole mätä. Lähti myös yllättäen hyvin käyntiin. Penkit on vähän märkiä.
 
Liittynyt
17.01.2022
Viestejä
336
Ei ne merkkiliikkeen osa-arpajaiset aina satu osumaan.

Itsekkin löysin vian tunnissa, jota Volvon merkkiliike oli etsinyt 2-viikkoa, ja laskuttanut osineen yli pari tonnia. Seuraaviksi olisivat vaihtaneet 1700€maksavan ohjausyksikön, mutta onneksi asiakas tajusi lopettaa arpajaiset.

Vika oli ollut kokoajan lambda-anturissa.


Joku asiansa osaava sitikkaharrastaja, tai sitikoihin erikoistunut ei merkkikorjaamo olisi paikka mihin suuntaisin tuon patongin kanssa.
Liityn ihan tohon sun merkkiliike-juttuun. Ei ne ala tutkimaan mitään hifistelyjä koska se vie tunteja.

Onko maailmassa enää mitään autoharrastajia jotka haluais selvitellä tämmösiä asioita. Niinku Kaikki automerkit saa kertoa tähän. (Mieluummin Citroen nyt ensin).
 
Liittynyt
17.01.2022
Viestejä
336
Sama homma oman vaggilaisen kanssa. Auto oli ohjelmistopäivityksessä ja huoltoukot ei saanut yhteyttä autoon omalla testerillään. Soittivat minulle että mitä tehdään ja käskin tutkia asiaa. Iltapäivällä tuli soittoa takaisin, että väylän jännite pysyy tasaisena ja todennäköisesti gateway paskana. 700€ osan hinta+4 viikon toimitusaika (auton ohjelmistopäivityksen tarve oli kriittinen erään osan vaihdon vuoksi, joten auto olisi seissyt korjaamon pihassa tuon ajan). Selvittelin itse asiaa ja hommasin purkuautosta vaihto-osan satasella, jonka asentelin itse-->vika jatkuu edelleen. Vaihdoin lopulta OBD-pistokkeen (20€) ja kaboom, väylä alkoi toimimaan.. Edelleen ihmettelen että miten se väylän jännite muka pysyi tasaisena, jos oikeasti vika oli tuossa liittimessä...
Tästä olis kiva tietää että riittikö se obd-pistokkeen vaihto vai pitikö se gateway kuitenkin vaihtaa?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 281
Tästä olis kiva tietää että riittikö se obd-pistokkeen vaihto vai pitikö se gateway kuitenkin vaihtaa?
Ymmärsin hänen kertomansa niin, että tämä ei ihan absoluuttisen varmasti ja lopullisesti selvinnyt, koska hän vaihtoi ensin myttyautosta hankitun väylähubin, mikä ei korjannut vikaa ja vasta sitten sen rasian, jolloin vika korjaantui. Tästä päätyy tietenkin olettamaan, että vika oli nimenomaan rasiassa.

Ainakin itse siinä vaiheessa toteaisin homman valmiiksi, antaisin kovaa ajoa ja jemmaisin irrottamani osan auton loppuomistusajaksi oletuksella, että se on ehjä.
 
Liittynyt
17.01.2022
Viestejä
336
Ymmärsin hänen kertomansa niin, että tämä ei ihan absoluuttisen varmasti ja lopullisesti selvinnyt, koska hän vaihtoi ensin myttyautosta hankitun väylähubin, mikä ei korjannut vikaa ja vasta sitten sen rasian, jolloin vika korjaantui. Tästä päätyy tietenkin olettamaan, että vika oli nimenomaan rasiassa.

Ainakin itse siinä vaiheessa toteaisin homman valmiiksi, antaisin kovaa ajoa ja jemmaisin irrottamani osan auton loppuomistusajaksi oletuksella, että se on ehjä.
No tästä mä oon samaa mieltä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 804
Eli olenko nyt ymmärtänyt oikein ja tässä on nyt kyseessä niinkin yksinkertainen ongelma kuin jarrun hetkellinen jumittaminen käsijarrun käytön jälkeen?

Ongelman pitkäaikainen korjaus lienee siis jarrusatulan vaihto. Lyhytaikaisesti ongelmaa voi yrittää korjata herkistelemällä käsijarrun käyttövipua. Pikainen googletus ohjeisti C5 osalta toimimaan näin:


Aikoinaan omassa V40 volvossa piti ennen katsastuksia tehdä samantyylinen operaatio.
Paska ohje, ei toimi. Mulla ainakin 2/2 vikaantui siten, että satulan vipu kyllä toimi ja jäi sisuskalut lukkoon. Purkamalla sen varmasti olis saanut korjattua, mutta uus mätänetistä alta satkun, niin maksaako vaivaa? Ei. Uudella toimii satavarmasti.

Käsijarrun aiheuttamaan mystiseen vikaan ehkä kannattaisi kokeilla vaihtaa ko. pyörän ABS-anturi. Tai tarkastaa miten se on kiinni/kunnossa. Muutaman kympin palikka, suurin vaiva ottaa verhouksia vähän irti sisälokasuojasta.
 
Liittynyt
17.01.2022
Viestejä
336
Paska ohje, ei toimi. Mulla ainakin 2/2 vikaantui siten, että satulan vipu kyllä toimi ja jäi sisuskalut lukkoon. Purkamalla sen varmasti olis saanut korjattua, mutta uus mätänetistä alta satkun, niin maksaako vaivaa? Ei. Uudella toimii satavarmasti.

Käsijarrun aiheuttamaan mystiseen vikaan ehkä kannattaisi kokeilla vaihtaa ko. pyörän ABS-anturi. Tai tarkastaa miten se on kiinni/kunnossa. Muutaman kympin palikka, suurin vaiva ottaa verhouksia vähän irti sisälokasuojasta.
Juu kiitos suorapuheisuudesta. Mut missä se abs-anturi on?
 
Liittynyt
01.04.2020
Viestejä
609
Tästä olis kiva tietää että riittikö se obd-pistokkeen vaihto vai pitikö se gateway kuitenkin vaihtaa?
Auto heitti uudella gatewaylla ns. component protectionin päälle (eli kaikki mukavuustoiminnot lakkaavat toimimasta, ennenkun auton käyttää marmorilla koodattavana).

Koska autoon en tuolla uudella gatewaylla saanut omalla testerillä yhteyttä, aloin tutkimaan asiaa muualta ja päädyin vaihtamaan OBD-pistokkeen. Vian poistuttua vaihdoin vanhan gatewayn takaisin, jotta en joudu vierailemaan merkkihuollossa ja hyvin toimii edelleen kaikki.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 804
Juu kiitos suorapuheisuudesta. Mut missä se abs-anturi on?
Se on siellä vetarin nurkilla, muistaakseni alapuolelta näkee. Yhdellä pultilla kiinni. Mätänetin kuvassa musta pää. Sinisen liittimen näkee muistaakseni helposti, kun ottaa konehuoneesta ne sivuverhoilut pois, iskarien yläpäiden tietämillä.

e: Tuon mustan anturipään pitäisi lukea sitä pyöränlaakerin kehää lähietäisyydeltä. Periaatteessa yksi vikakohta voisi olla, että jos sun pyöränlaakerin asennus on jotenkin ryssitty. Luulis sen kyllä silloin jotain valittavan viasta. ABS-ohjausyksikkö voi myös olla viallinen, solenoidit pätkii. Valitti kyllä minulla abs-viasta satunnaisesti. E-baysta yksikkö halvalla ja konehuoneen sulakeboksin alta vaihto. Helppo ja nopea varaosan kanssa. Siis se sähköinen puoli ilman letkujen aukomisia.
 
Liittynyt
17.01.2022
Viestejä
336
Se on siellä vetarin nurkilla, muistaakseni alapuolelta näkee. Yhdellä pultilla kiinni. Mätänetin kuvassa musta pää. Sinisen liittimen näkee muistaakseni helposti, kun ottaa konehuoneesta ne sivuverhoilut pois, iskarien yläpäiden tietämillä.

e: Tuon mustan anturipään pitäisi lukea sitä pyöränlaakerin kehää lähietäisyydeltä. Periaatteessa yksi vikakohta voisi olla, että jos sun pyöränlaakerin asennus on jotenkin ryssitty. Luulis sen kyllä silloin jotain valittavan viasta. ABS-ohjausyksikkö voi myös olla viallinen, solenoidit pätkii. Valitti kyllä minulla abs-viasta satunnaisesti. E-baysta yksikkö halvalla ja konehuoneen sulakeboksin alta vaihto. Helppo ja nopea varaosan kanssa.
Sä saat tän kaiken kuulostamaan helpolta. Tykkäsin sun termistä ryssitty, ajankohtaista.
 
Liittynyt
15.02.2019
Viestejä
277
Liityn ihan tohon sun merkkiliike-juttuun. Ei ne ala tutkimaan mitään hifistelyjä koska se vie tunteja.

Onko maailmassa enää mitään autoharrastajia jotka haluais selvitellä tämmösiä asioita. Niinku Kaikki automerkit saa kertoa tähän. (Mieluummin Citroen nyt ensin).
En tiedä missä asut, mutta esimerkiksi Lahdessa on PSA-konsernin autoihin erikoistunut paja, mikä todella tietää mitä tekee. (Tuolla ei mitään merkkiliikkeen osa-arpajaisia harrasteta). Citikkamake nimeltään. Ilmeisesti nykyään toimii nimellä CMA-huoltokorjaamo.
https://cmahuolto.fi/
 
Liittynyt
30.01.2020
Viestejä
80
Paska ohje, ei toimi. Mulla ainakin 2/2 vikaantui siten, että satulan vipu kyllä toimi ja jäi sisuskalut lukkoon. Purkamalla sen varmasti olis saanut korjattua, mutta uus mätänetistä alta satkun, niin maksaako vaivaa? Ei. Uudella toimii satavarmasti.

Käsijarrun aiheuttamaan mystiseen vikaan ehkä kannattaisi kokeilla vaihtaa ko. pyörän ABS-anturi. Tai tarkastaa miten se on kiinni/kunnossa. Muutaman kympin palikka, suurin vaiva ottaa verhouksia vähän irti sisälokasuojasta.
Niinkuin tuossa sanoin, voi yrittää jos esim. pitää saada vanha ruoska halvalla viimeisille leimoille; jos ei onnistu niin hakee uuden. Minkä myöskin sanoin tuossa.
 
Liittynyt
17.01.2022
Viestejä
336
En tiedä missä asut, mutta esimerkiksi Lahdessa on PSA-konsernin autoihin erikoistunut paja, mikä todella tietää mitä tekee. (Tuolla ei mitään merkkiliikkeen osa-arpajaisia harrasteta). Citikkamake nimeltään. Ilmeisesti nykyään toimii nimellä CMA-huoltokorjaamo.
CMA Huoltokorjaamo - Huollamme hyvin. Korjaamme kestävästi.
Vitsailetko?

Vianetsintä95 €/h

sen käsijarrun/ajonvakautuksen vian etsimiseen menee varmasti useita tunteja jos ei ennestään tunne ongelmaa.
 
Liittynyt
17.01.2022
Viestejä
336
Niinkuin tuossa sanoin, voi yrittää jos esim. pitää saada vanha ruoska halvalla viimeisille leimoille; jos ei onnistu niin hakee uuden. Minkä myöskin sanoin tuossa.
Tai ajelee niin kauan ku joku lopettaa ajelun. Moraalitonta, tiedän. Mutta oikeesti jossain kaupungissa max 50km/h riski on mitätön.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 804
Niinkuin tuossa sanoin, voi yrittää jos esim. pitää saada vanha ruoska halvalla viimeisille leimoille; jos ei onnistu niin hakee uuden. Minkä myöskin sanoin tuossa.
Ja minä sanoin, että jos se on sitikan satulassa jumissa, niin se paska todennäköisesti on kilahtanut muualta kuin siitä vivusta. Toki otanta on vain 2/2, kun ei ole satuloita enempää omassa romussa.
 
Liittynyt
15.02.2019
Viestejä
277
Vitsailetko?

Vianetsintä95 €/h

sen käsijarrun/ajonvakautuksen vian etsimiseen menee varmasti useita tunteja jos ei ennestään tunne ongelmaa.
En vitsaile. Kuulostaa vain siltä, että sulla on ns. homma pahasti hakusessa, etkä itse saa sitikkaa kondikseen. Laitoin vain linkin pajaan, mikä todella tietää sinun autostasi. Hinnat on varmaan korkeat, mutta tuolla ei osia vaihdella arpajaistyyliin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 281
Vitsailetko?

Vianetsintä95 €/h

sen käsijarrun/ajonvakautuksen vian etsimiseen menee varmasti useita tunteja jos ei ennestään tunne ongelmaa.
Saatat yllättyä. Korjaamoa tuntematta vian kuvaus kuulostaa siltä, ettei varmasti ole ensimmäinen samalla tavalla vittuileva auto. Kokenut automerkin tuotteita tunteva nyrkkipaja voi melkoisella varmuudella alustavasti tunnistaa jotkin oudot viat jo asiakkaan kanssa keskustellessa, jolloin itse vianetsintää ei välttämättä tapahdu viittä minuuttia kauempaa.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 770
Näin. Viepä johonkin Ahmedin pajalle 45€/tunti. Etsivät kolme tuntia ja vaihtavat sulle väärät osat.

Laatu vaan nyt usein maksaa. Ja korjaamoilla se äkkiseltään katsottuna halvin ei todellakaan ole se halvin.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 023
Näin. Viepä johonkin Ahmedin pajalle 45€/tunti. Etsivät kolme tuntia ja vaihtavat sulle väärät osat.

Laatu vaan nyt usein maksaa. Ja korjaamoilla se äkkiseltään katsottuna halvin ei todellakaan ole se halvin.
Tai merkkiliikkeeseen 150€ tunti ja muutamalla tonnilla turhia osanvaihtoja.
 
Liittynyt
26.06.2017
Viestejä
1 605
Hei voisin kirjoittaa samaan ketjuun, mutta lähti pelkääjän paikan tuoli irti Hondasta. Onko pakollinen katsastuksessa?
 
Liittynyt
19.01.2021
Viestejä
347
Hei voisin kirjoittaa samaan ketjuun, mutta lähti pelkääjän paikan tuoli irti Hondasta. Onko pakollinen katsastuksessa?
Eiköhän se ole, auton kaikki rekisteröidyt istumapaikat tulee olla kunnossa eli itse istuimen kiinnitys ja myös turvavyön tulee toimia sekä olla ehjä. Riippuu katsastajasta tuo vöiden tarkastelu mutta yhteen autoon jossa toki oli muutakin vikaa, merkittiin yhtenä hylättynä kohtana turvavyö joka oli vain jumissa takapenkin selkänojan välissä :D
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 683
Hei voisin kirjoittaa samaan ketjuun, mutta lähti pelkääjän paikan tuoli irti Hondasta. Onko pakollinen katsastuksessa?
Periaatteessa auton paikkalukua voisi pienentää muutoskatsastuksella, jolloin tuoli ei ole pakollinen, tosin joku hyvä selitys tälle olisi oltava.

Onhan näitä "katukilpureita" tehty, jossa häkin takia paikkaluku on tiputettu viidestä kahteen, kun takapenkit ovat poistuneet käytöstä.
Ainakin postilla ja joillain vartiontiliikkeillä on ollut henkilöautoja, joissa etupenkki on korvattu postikorin paikalla taikka avainkaapilla.

Eiköhän se ole, auton kaikki rekisteröidyt istumapaikat tulee olla kunnossa eli itse istuimen kiinnitys ja myös turvavyön tulee toimia sekä olla ehjä. Riippuu katsastajasta tuo vöiden tarkastelu mutta yhteen autoon jossa toki oli muutakin vikaa, merkittiin yhtenä hylättynä kohtana turvavyö joka oli vain jumissa takapenkin selkänojan välissä :D
Minun piti uusia tuohon harraste 106:seen pösööni kolme turvavöiden vastakappaletta, kun muovikuoret olivat lähteneet osittain irti, vaikka lukkojen toiminta oli moitteetonta.

Miten se edes lähti irti?
Eiköhän tuo ole hapantunut tai sitten kyseessä on kaksiovinen auto ja taittuvaan penkin mekanismin tunnit ovat tulleet täyteen.
 
Liittynyt
17.01.2022
Viestejä
336
En vitsaile. Kuulostaa vain siltä, että sulla on ns. homma pahasti hakusessa, etkä itse saa sitikkaa kondikseen. Laitoin vain linkin pajaan, mikä todella tietää sinun autostasi. Hinnat on varmaan korkeat, mutta tuolla ei osia vaihdella arpajaistyyliin.
Totta, tätä en näköjään saa kuntoon itse. Ainakaan vielä. Onko se sinun linkin paja parempi ku sitikan normihuolto? Luulis huolestuttavan maahantuojaa. Ja eihän ne osat ole se kustannus vaan se tutkimus. Ei tunnu olevan yleinen vika eli joutuu tutkimaan jonkun aikaa ja tuntimaksu on aika ns. tuntuva.
 
Liittynyt
17.01.2022
Viestejä
336
Saatat yllättyä. Korjaamoa tuntematta vian kuvaus kuulostaa siltä, ettei varmasti ole ensimmäinen samalla tavalla vittuileva auto. Kokenut automerkin tuotteita tunteva nyrkkipaja voi melkoisella varmuudella alustavasti tunnistaa jotkin oudot viat jo asiakkaan kanssa keskustellessa, jolloin itse vianetsintää ei välttämättä tapahdu viittä minuuttia kauempaa.
Yllättyisin jos yllättyisin. Citroen varmasti tunnistaa monet viat mutta ei halua tunnistaa ongelmaa. Varmasti kaikki muutkin automerkit tietää oman ongelmansa joita ei huollossa "tunnista". Sitikan omistajana oon huomannu ne pimeät kohteet joihin ei reagoida huollossa. Muilla automerkeillä on sitten muita.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 683
Ei ne merkkiliikkeen osa-arpajaiset aina satu osumaan.

Itsekkin löysin vian tunnissa, jota Volvon merkkiliike oli etsinyt 2-viikkoa, ja laskuttanut osineen yli pari tonnia. Seuraaviksi olisivat vaihtaneet 1700€maksavan ohjausyksikön, mutta onneksi asiakas tajusi lopettaa arpajaiset.

Vika oli ollut kokoajan lambda-anturissa.


Joku asiansa osaava sitikkaharrastaja, tai sitikoihin erikoistunut ei merkkikorjaamo olisi paikka mihin suuntaisin tuon patongin kanssa.
Kaveri käytti aikoinaan pahkakylkistä V70 R Volvoa Herttoniemen Bilialla, kun ei ollut enää vetoja.

Testerit eivät näyttäneet minkään olevan rikki ja pari sähkömiestä yritti selvittää vikaa muutaman päivän ajan, kunnes mekaanikkoharjoittelija tuli seuraamaan sähkömiesten työskentelyä ja kysyi kohta, että "Eikö tuo haljennut välijäähyn pääty vaikuta?".

Kaveri kävi sitten hakemassa auton pois, eikä edes joutunut maksamaan kuin n. 50 € vikakoodien luvusta ja laittoi haljenneen välijäähyn tilalle paksumman Mishimoton välijäähyn ja johan rupesi taas R Volvo puskemaan.

Et uskokaan kuinka helppoa se on uskoa.

Kuinka aloittaja (minä) tarvitsee tämän threadin lupaa viedä autoa nyrkkipajalle? Vinkkejä haluan vain.

Olet aika hassu.
Jos vaikutat PK-seudulla, niin ota sitikkaan siirtokilvet ja aja se Tallinnan lautan kautta tuonne, niin johan tulee kuntoon.
Noilla tyypeillä on kokemuksia ranskalaisista, eikä hintakaan ole paha.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 783
Viestejä
4 203 542
Jäsenet
70 987
Uusin jäsen
Rosmonautti

Hinta.fi

Ylös Bottom