Vanhan romun katsastus

Liittynyt
17.01.2022
Viestejä
336
Nyt olisi vm.2004 Citroen C5 mitä ei ole katsastettu vuosikausiin. Lähtee hyvin käyntiin, ei ruostetta missään. Oikean puolen sähköikkuna on jumissa, puoliksi auki. Penkki on tietenkin homeessa. Meneekö tämmönen romu katsastuksesta läpi? Ja kun ei mene niin kannattaako korjata?

Ja jos on paatunut kriminaali niinkuin minä niin mitä seuraa jos tämmöisellä autolla vaan ajelee? Vakuutukset ja verot on maksettu.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 770
Käytä katsastuksessa ja vikalistan saatuasi on helpompi arvioida kannattaako korjata.
Mieluummin maksat sen 50€ tosta tiedosta kun alat epämääräisesti korjailemaan ilman tietoa vioista.

Jos siis koet että haluat auton pitää etkä ostaa toista tonnin pommia.

"Katsastamattoman auton saa ajaa katsastukseen, muusta ajosta seurauksena voi olla sakot ja rekisterikilpien joutuminen poliisin haltuun"

"Poliisiautoihin nykyään vakiona asennettava rekisterikilpien lukulaite karsii tehokkaasti katsastamattomat autot liikenteestä"
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 803
Käsijarrut kannattaa herkistellä ja tarvittaessa vaihtaa suojaputket + vaijerit. Vittumainen homma ilman nosturia, nosturin kanssa saamarin helppo. Muutenkin jarrusatulat tuppaa vanhuuttaan noissa jumitella. Pakoputki varmaan paskana pöntön liitoskohdasta. Kyllä tuon korjattua saa, mutta se on eri asia kannattaako. Toisen kulman kun saa jiiriin, niin jostain muualta pamahtaa.
 
Liittynyt
17.01.2022
Viestejä
336
Käsijarrut kannattaa herkistellä ja tarvittaessa vaihtaa suojaputket + vaijerit. Vittumainen homma ilman nosturia, nosturin kanssa saamarin helppo. Muutenkin jarrusatulat tuppaa vanhuuttaan noissa jumitella. Pakoputki varmaan paskana pöntön liitoskohdasta. Kyllä tuon korjattua saa, mutta se on eri asia kannattaako. Toisen kulman kun saa jiiriin, niin jostain muualta pamahtaa.
Käsijarrua ei oo käytetty vuosikausiin ku se jumittaa oikean puolen etujarrun. Joku sensorivika siellä on. Sitä ei oo katsastus huomannu ikinä. Vaijereista ne on aina valittanu. Pakoputki pitäis olla kunnossa. Toi ikkuna ihmetyttää, meneekö läpi jos ei ikkuna toimi?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 803
Käsijarrua ei oo käytetty vuosikausiin ku se jumittaa oikean puolen etujarrun. Joku sensorivika siellä on. Sitä ei oo katsastus huomannu ikinä. Vaijereista ne on aina valittanu. Pakoputki pitäis olla kunnossa. Toi ikkuna ihmetyttää, meneekö läpi jos ei ikkuna toimi?
Kuulostaa kyllä siltä, että sulla on satula vaan paskana. Sitä se ainakin itsellä teki ja rassaamalla ei tullut kuntoon kuin hetkeksi. Käsijarrun vaijerin palautusmekanismi siellä lahoaa. Ei kannata ottaa auki, kun mätänetistä saa alle satkun kunnostettu tilalle ja jarrutehokin paranee ihan jäätävästi (vaikka olevinaan oli "toimiva" satula).

Kai se ikkunana saa ylös, kun otat ovipahvin irti ja lykkäät? Samalla voi sitä kahvan avausvivun mutkaa vääntää vähän kireemmälle, niin toimii kahva perhanasti paremmin.
 
Liittynyt
17.01.2022
Viestejä
336
Kuulostaa kyllä siltä, että sulla on satula vaan paskana. Sitä se ainakin itsellä teki ja rassaamalla ei tullut kuntoon kuin hetkeksi. Käsijarrun vaijerin palautusmekanismi siellä lahoaa. Ei kannata ottaa auki, kun mätänetistä saa alle satkun kunnostettu tilalle ja jarrutehokin paranee ihan jäätävästi (vaikka olevinaan oli "toimiva" satula).

Kai se ikkunana saa ylös, kun otat ovipahvin irti ja lykkäät? Samalla voi sitä kahvan avausvivun mutkaa vääntää vähän kireemmälle, niin toimii kahva perhanasti paremmin.
Sitä palautusmekanismia mäkin aattelin mut sit otin hetkeksi sen ajonvakautusjärjestelmän pois päältä ja laitoin päälle niin se jarru vapautu.

Ja miten hitossa sen ovipahvin saa irti? Otin jotain 5 ruuvia pois mutta silti se on tukevasti kiinni. Jotain niittejä sieltä poksahtelee ulos ku väkisin vääntää mutta silti pysyy tiukasti kiinni. Ja ei siinä oo kahvaa, täysin sähköinen ikkuna.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 803
Tarkoitin oven ulkokahvaa, se noissa reistailee joskus (ovi ei aukea). Siellä sisällä on oven mittainen tanko, jossa U-mallinen mutka, joka venyy käytössä. Papukaijoilla U-kasaan ja taas toimii.

Toiselta foorumilta ovipahvin irroituksesta:
ota kaiutin ritilä irti ota amyri irti 4 torx siellä alla on torx joka pitää verhoilua oven rungossa kiinni avaa oven takaosa muovinasta auki 1kpl torx oven kahvasta pinta pois alla torxit peilin luona irroita kulmamuovi tämän jälkeen nosta verhoilu ylöspäin takaisin kasaus
 
Liittynyt
17.01.2022
Viestejä
336
Tarkoitin oven ulkokahvaa, se noissa reistailee joskus (ovi ei aukea). Siellä sisällä on oven mittainen tanko, jossa U-mallinen mutka, joka venyy käytössä. Papukaijoilla U-kasaan ja taas toimii.

Toiselta foorumilta ovipahvin irroituksesta:
Okei. Ja tota kaiutintahan mä en tajunnu sen kummemmin irrottaa ku ei siinä mitään näkyvää ruuvia ole.

tänks!
 
Liittynyt
15.09.2018
Viestejä
1 378
Sitikoissa ja pösöissä toimimattomaan ikkunaan on ainakin itsellä syy löytynyt jokaisella kerralla katkaisijasta. Osta parilla eurolla jostain purkuautosta ehjä ja kokeile.

Muistaakseni jos vaikka apukuskin puoleinen katkaisija on rikki, ei ikkuna toimi kuskin puolen katkaisijastakaan.

...ja tosiaan, fiksaile selvät viat kuten toimimattomat valot, jarruttele reilusti ja vie leimalle, kyllä ne siellä kertoo jos siinä jotain on.

Tankkaa tuoretta bensaa jos siellä on vielä vuosia vanhat eväät tankissa.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 023
Tota oon ihmetelly itsekin, monta kertaa on tullut poliisit vastaan mutta ei kukaan oo reagoinu mitenkään.
Ei noita vielä tunnu juuri olevan, emännän auton leima uhohtui viime vuonna paki kk myöhäiseksi, ei pysäytelty, vaikka ajoi jotain 70km päivässä.

Oliko kuukausi sitten kun juttelin tutun yrittäjän kanssa, että oli huomannut yhden auton leiman olevan 6kk myöhässä, ja sillä duunari laski joka päivä menemään.

Justiinsa oli ratsia mihin pysäyttivät, tarkastivat vain paperit, ei kiinnostanut mitä oli kyydissä, eikä edes puhalluttaneet. Miksi tekisivät noita, jos toi automaattisysteemi pelaisi hyvin.
 
Liittynyt
17.01.2022
Viestejä
336
Ei noita vielä tunnu juuri olevan, emännän auton leima uhohtui viime vuonna paki kk myöhäiseksi, ei pysäytelty, vaikka ajoi jotain 70km päivässä.

Oliko kuukausi sitten kun juttelin tutun yrittäjän kanssa, että oli huomannut yhden auton leiman olevan 6kk myöhässä, ja sillä duunari laski joka päivä menemään.

Justiinsa oli ratsia mihin pysäyttivät, tarkastivat vain paperit, ei kiinnostanut mitä oli kyydissä, eikä edes puhalluttaneet. Miksi tekisivät noita, jos toi automaattisysteemi pelaisi hyvin.
Mun teoria on että ei ne jaksa pysäytellä. Niitä on niin paljon. Ne poliisit joutuis olemaan oikeussaleissa kuukausia tosi tylsiä monia oikeudenkäyntejä käymässä.
 
Liittynyt
17.01.2022
Viestejä
336
Sitikoissa ja pösöissä toimimattomaan ikkunaan on ainakin itsellä syy löytynyt jokaisella kerralla katkaisijasta. Osta parilla eurolla jostain purkuautosta ehjä ja kokeile.

Muistaakseni jos vaikka apukuskin puoleinen katkaisija on rikki, ei ikkuna toimi kuskin puolen katkaisijastakaan.

...ja tosiaan, fiksaile selvät viat kuten toimimattomat valot, jarruttele reilusti ja vie leimalle, kyllä ne siellä kertoo jos siinä jotain on.

Tankkaa tuoretta bensaa jos siellä on vielä vuosia vanhat eväät tankissa.
Eiku se ikkuna yrittää toimia mut sieltä on vissiin hammasrattaat hiutuneet. Pieni haju sieltä kantautuu.
 
Liittynyt
17.01.2022
Viestejä
336
Ei noita vielä tunnu juuri olevan, emännän auton leima uhohtui viime vuonna pari kk myöhäiseksi, ei pysäytelty, vaikka ajoi jotain 70km päivässä.

Oliko kuukausi sitten kun juttelin tutun yrittäjän kanssa, että oli huomannut yhden auton leiman olevan 6kk myöhässä, ja sillä duunari laski joka päivä menemään.

Justiinsa oli ratsia mihin pysäyttivät, tarkastivat vain paperit, ei kiinnostanut mitä oli kyydissä, eikä edes puhalluttaneet. Miksi tekisivät noita, jos toi automaattisysteemi pelaisi hyvin.
Oikeesti, tällähän vaan pelotelllaan ihmisiä.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 770
Ennen kuin lähdet tuolla romullasi liikenteeseen, niin suosittelen oikeasti katsastamaan auton vaikka siinä nyt ei olisikaan korkea riski jäädä kiinni. Jos ajat suojatiellä lapsen yli, koska jarrut eivät toimikaan odotetusti, oletko valmis elämään tekosi kanssa? Kannattaa oikeasti miettiä, että kyllä noilla katsastuksilla on ihan paikkansa.

Ja ennen kuin joku takertuu, en tarkoita että leiman vanhenemispäivänä jarrut yhtäkkiä lakkaavat toimia, mutta vuosikausia seisseestä autosta en olisi niin varma.
 
Liittynyt
17.01.2022
Viestejä
336
Ennen kuin lähdet tuolla romullasi liikenteeseen, niin suosittelen oikeasti katsastamaan auton vaikka siinä nyt ei olisikaan korkea riski jäädä kiinni. Jos ajat suojatiellä lapsen yli, koska jarrut eivät toimikaan odotetusti, oletko valmis elämään tekosi kanssa? Kannattaa oikeasti miettiä, että kyllä noilla katsastuksilla on ihan paikkansa.

Ja ennen kuin joku takertuu, en tarkoita että leiman vanhenemispäivänä jarrut yhtäkkiä lakkaavat toimia, mutta vuosikausia seisseestä autosta en olisi niin varma.
Ok, ei se ole seissy vuosikausia mutta olet muuten oikeassa. Mikäs muuten on toimintatapa jos vanha auto ei pääse läpi katsastuksesta? Saako sen ajaa jonnekin?
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 770
Ok, ei se ole seissy vuosikausia mutta olet muuten oikeassa. Mikäs muuten on toimintatapa jos vanha auto ei pääse läpi katsastuksesta? Saako sen ajaa jonnekin?
Tuolla eri skenaariot on hyvin selitetty:
 
Liittynyt
17.01.2022
Viestejä
336
Tuolla eri skenaariot on hyvin selitetty:
Tuolla oli siis vastaus siihen: Katsastustoimipaikka antaa todistuksen, jossa mainitaan, että miten ja mihin asiakkaan osoittamaan paikkaan ajoneuvo voidaan kuljettaa korjattavaksi. Todistus on määräaikainen.

Enhän mä lähde noilla ehdoilla autoa katsastamaan.
 
Liittynyt
17.01.2022
Viestejä
336
Ennen kuin lähdet tuolla romullasi liikenteeseen, niin suosittelen oikeasti katsastamaan auton vaikka siinä nyt ei olisikaan korkea riski jäädä kiinni. Jos ajat suojatiellä lapsen yli, koska jarrut eivät toimikaan odotetusti, oletko valmis elämään tekosi kanssa? Kannattaa oikeasti miettiä, että kyllä noilla katsastuksilla on ihan paikkansa.

Ja ennen kuin joku takertuu, en tarkoita että leiman vanhenemispäivänä jarrut yhtäkkiä lakkaavat toimia, mutta vuosikausia seisseestä autosta en olisi niin varma.
No mut mä vähän tarraan tohon sun näkemykseen jarruista, nehän on viimeinen asia mikä nykyautosta pettää.
 
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
634
Käsijarrua ei oo käytetty vuosikausiin ku se jumittaa oikean puolen etujarrun
Ja jos on paatunut kriminaali niinkuin minä niin mitä seuraa jos tämmöisellä autolla vaan ajelee? Vakuutukset ja verot on maksettu.
Siis ihanko tosissasi ajattelit rupeamaan ajamaan tieliikenteessä katsastamattomalla autolla, jossa jo monta vuotta on ollut jarruvikaa,
ja joka on nyt seissyt vuosia hapertumassa pihalla?

Se ei oikesti vaadi paljoa että jarruputki/letku pamauttaa nesteet pihalle ja jarrupoljin painuu lattiaan,
varsinkin kun jarrusatuloiden männät ja jarrusatuloiden liukuosat on seisonnan jälkeen jumissa, ja kitkapinnat ruosteessa, auton pysäyttäminen vaatii enemmän painetta linjastossa.

Esimerkiksi auton renkaissa on 2-3Baria painetta, kunnossa oleva jarrujärjestemä vaatii auton pysäyttämiseen noin 50barin paineen!

ja jos käsijarrukaan ei toimi, siinä ei onni enään riitä pysäyttämään autoa.

Katsastus on "turvallisuustarkistus" jossa painotetaan turvalaitteiden toimintaa!
 
Liittynyt
19.01.2021
Viestejä
347
Tuolla oli siis vastaus siihen: Katsastustoimipaikka antaa todistuksen, jossa mainitaan, että miten ja mihin asiakkaan osoittamaan paikkaan ajoneuvo voidaan kuljettaa korjattavaksi. Todistus on määräaikainen.

Enhän mä lähde noilla ehdoilla autoa katsastamaan.
Tuo tarkoittaa sitä että kun ajoneuvo ei läpäise katsastusta ja sen katsastus on vanhentunut, autolla ei saa ajaa kuin säilytyspaikkaan tai korjaamolle joka kirjataan siihen todistukseen. Jos muuten ajelee niin sitten omalla vastuulla (pieni sakko jos auto kuitenkin liikennekäytössä), mutta tuon todistuksen kanssa ei poliisitkaan sakkoja anna kun siirtoon on lupa. Käytännössä katsastamatonta autoa ei saa käyttää kuin katsastukseen ajamiseen varatulla ajalla ja sieltä pois lyhintä mahdollista reittiä, sitten muu siirtely pitäisi hoitaa siirtokilvillä.

Mitäs iloa/järkeä katsastuksessa olisi jos autoa ei saa läpi ja sillä saa silti vapaasti ajalla :D
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.01.2022
Viestejä
336
Siis ihanko tosissasi ajattelit rupeamaan ajamaan tieliikenteessä katsastamattomalla autolla, jossa jo monta vuotta on ollut jarruvikaa,
ja joka on nyt seissyt vuosia hapertumassa pihalla?
Korjaan sen verran että on seissyt nyt puoli vuotta pihalla, ei jarruvikaa. Käsijarru vissiin jää jumiin yhteen renkaaseen ja siitä ajonvakautus puuttuu tilanteeseen. Ajonvakautus pois päältä -> ongelma korjaantuu (ei tietenkään mikään tekosyy ajella)
 

poskiholisti

Team R&T
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
790
Kiva että laitoit ton olennaisen pointin lainausmerkkeihin. Monet katsastukset on mullakin hylätty ihan olemattomin perustein.
Joskus itsekin kokenut melko erikoista menoa hylkäysperusteiden osalta, mutta kyllä ne autot kannattaa silti pitää siinä kunnossa, etteivät vaaranna liikenneturvallisuutta. Jarruremppa ei nyt kuitenkaan ole vaivalloisin ja kallein huoltotoimenpide, mitä kiesien kanssa tulee vastaan.
 
Liittynyt
17.01.2022
Viestejä
336
Joskus itsekin kokenut melko erikoista menoa hylkäysperusteiden osalta, mutta kyllä ne autot kannattaa silti pitää siinä kunnossa, etteivät vaaranna liikenneturvallisuutta. Jarruremppa ei nyt kuitenkaan ole vaivalloisin ja kallein huoltotoimenpide, mitä kiesien kanssa tulee vastaan.
Olet aivan oikeassa. Mutta mulla on jarrut aivan kunnossa (tiedän!) mutta nyt oli kyse siitä anturiviasta.
 
Liittynyt
17.01.2022
Viestejä
336
Liittynyt
11.05.2017
Viestejä
202
Kuten yllä: Ajonvakautus lukee pyörännavan hammaskehän nopeutta ABS-anturin kanssa. Jos jarru laahaa, ABS ja Ajonvakautusvalot syttyvät. Ajonvakautus toimii jarruilla, ja ohjainlaitteilla.
Käytä se auto ensin leimalla ettei tarvitse ihmetellä. Korjaamo avaa jarrut ja antaa kustannusarviot. Niin toimisin seisoneella autolla.
 
Liittynyt
17.01.2022
Viestejä
336
Kuten yllä: Ajonvakautus lukee pyörännavan hammaskehän nopeutta ABS-anturin kanssa. Jos jarru laahaa, ABS ja Ajonvakautusvalot syttyvät. Ajonvakautus toimii jarruilla, ja ohjainlaitteilla.
Käytä se auto ensin leimalla ettei tarvitse ihmetellä. Korjaamo avaa jarrut ja antaa kustannusarviot. Niin toimisin seisoneella autolla.
No tässä on se kumma juttu. Ajonvakausvalot ei syty. Systeemi vaan sulkee oikeen puolen jarrut. Mutta kun kun kytkee ajonvakautuksen pois päältä niin oikean puolen jarrut irrottautuu.
 
Liittynyt
17.01.2022
Viestejä
336
Joskus itsekin kokenut melko erikoista menoa hylkäysperusteiden osalta, mutta kyllä ne autot kannattaa silti pitää siinä kunnossa, etteivät vaaranna liikenneturvallisuutta. Jarruremppa ei nyt kuitenkaan ole vaivalloisin ja kallein huoltotoimenpide, mitä kiesien kanssa tulee vastaan.
Mut jos jarrut on ihan kunnossa? Jos vika on jossain euron sensorissa?
 

poskiholisti

Team R&T
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
790
Mut jos jarrut on ihan kunnossa? Jos vika on jossain euron sensorissa?
No jos se aiheuttaa vikakoodeja tai muita havaittavia toimintahäiriöitä, niin hylkyhän siitä tulee.

Mainitsit tuossa aiemmin, että "Systeemi vaan sulkee oikeen puolen jarrut. Mutta kun kun kytkee ajonvakautuksen pois päältä niin oikean puolen jarrut irrottautuu.". Onko nyt niin, että jarrut jumiutuvat vai mistä tässä on kyse?

Mikäli tämä anturivika aiheuttaa häiriöitä jarrujen toimintaan, niin melko riskipeliähän tuollaisella on ajella liikenteen seassa. Eikö olisi helpompi vaihtaa tuo anturi ja jatkaa liikkumista toimivalla sekä katsastetulla autolla?
 
Liittynyt
17.01.2022
Viestejä
336
No jos se aiheuttaa vikakoodeja tai muita havaittavia toimintahäiriöitä, niin hylkyhän siitä tulee.

Mainitsit tuossa aiemmin, että "Systeemi vaan sulkee oikeen puolen jarrut. Mutta kun kun kytkee ajonvakautuksen pois päältä niin oikean puolen jarrut irrottautuu.". Onko nyt niin, että jarrut jumiutuvat vai mistä tässä on kyse?

Mikäli tämä anturivika aiheuttaa häiriöitä jarrujen toimintaan, niin melko riskipeliähän tuollaisella on ajella liikenteen seassa. Eikö olisi helpompi vaihtaa tuo anturi ja jatkaa liikkumista toimivalla sekä katsastetulla autolla?
Mikä on tuo anturi? Tästä olen kyselly huollolta jo vuosikausia? Mä olen kysyny tästä ja monesta muustakin asiasta huollolta että mitä hittoa.
Toinen esimerkki: automaattinen ilmastointi. Se pistää auton nykimään. Se tyhjentää akkua ihan huolella ja akkulaturi nostaa moottorin kierroksia että saa ladattua akkua takaisin. Jos ajaa 2-3 vaihteella niin moottori nykii parin sekunnin välein. Pistää kierrokset täysille vähän väliä. Akku "tyhjenee" helteellä muutaman sekunnin välein jos ajaa pienillä vaihteilla.
 
Liittynyt
19.01.2021
Viestejä
347
Korjatkaa jos olen väärässä: katsastus ei tutki anturien toimintaa vaan että mikä on lopputulos?
Kyllä se on automaattinen hylky jos abs/luistonestovalo palaa vaikka esim jarrudynolla voimat olisi hyvä ja tasaiset. Periaatteessa jo ruostuneet levytkin on hylkäyssyy mutta tuossa tunnutaan joustavan jos levyissä/paloissa on pintaa ja kertoo että autolla ei ole hetkeen ajettu kun tuppaavat aika nopeasti ruostumaan. Muutenhan noita antureita ei tutkita, katsotaan vain palaako kyseisen vikavalo ja jos ei niin homma todennäköisesti kunnossa.

En nyt muista otetaanko tuosta jo obd testi mutta jos otetaan niin se tietenkin käy laajemmin läpi auton eri järjestelmiä ja vikakoodeja eikä sielläkään saa aktiivisia vikoja olla muistissa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.01.2022
Viestejä
336
No jos se aiheuttaa vikakoodeja tai muita havaittavia toimintahäiriöitä, niin hylkyhän siitä tulee.

Mainitsit tuossa aiemmin, että "Systeemi vaan sulkee oikeen puolen jarrut. Mutta kun kun kytkee ajonvakautuksen pois päältä niin oikean puolen jarrut irrottautuu.". Onko nyt niin, että jarrut jumiutuvat vai mistä tässä on kyse?

Mikäli tämä anturivika aiheuttaa häiriöitä jarrujen toimintaan, niin melko riskipeliähän tuollaisella on ajella liikenteen seassa. Eikö olisi helpompi vaihtaa tuo anturi ja jatkaa liikkumista toimivalla sekä katsastetulla autolla?
oikean puolen etujarru pistää kiinni. Huolto ei suostu tajuamaan vikaa.

Kerro mikä anturi ja missä se on niin vaihdan heti.
 
Liittynyt
17.01.2022
Viestejä
336
Kyllä se on automaattinen hylky jos abs/luistonestovalo palaa vaikka esim jarrudynolla voimat olisi hyvä ja tasaiset. Periaatteessa jo ruostuneet levytkin on hylkäyssyy mutta tuossa tunnutaan joustavan jos levyissä/paloissa on pintaa ja kertoo että autolla ei ole hetkeen ajettu kun tuppaavat aika nopeasti ruostumaan. Muutenhan noita antureita ei tutkia, katsotaan vain palaako kyseisen vikavalo ja jos ei niin homma todennäköisesti kunnossa.

En nyt muista otetaanko tuosta jo obd testi mutta jos otetaan niin se tietenkin käy laajemmin läpi auton eri järjestelmiä ja vikakoodeja eikä sielläkään saa aktiivisia vikoja olla muistissa.
Ok, Mikään vikavalo ei pala. Oon ottanu itse obd-testit kännykällä eikä mitään vikaa ei ole.
 
Liittynyt
19.01.2021
Viestejä
347
Ok, Mikään vikavalo ei pala. Oon ottanu itse obd-testit kännykällä eikä mitään vikaa ei ole.
Sitten tuo vika ei taida estää katsastusta jos jarrut saa ottamaan kiinni sen pari kertaa eivätkä kauheasti jää laahaamaan, se on sitten eri asia että mikä tuon mystisen oloisen jarruongelman oikeasti aiheuttaa ja kannattaako sen kanssa ajaa. En ranskalaisia autoja kyllä tunne mutta erikoiselta kuulostaa että yksittäisen pyörän jarru putoaisi pois pelistä kokonaan jonkin sensorivian takia, ts toimiihan jarrut normaalisti vaikka abs valo palaisi, silloin ne vain saa lukkiutumaan. Joku sähkövika voisi olla jos kerta ajonvakautusnapin painaminen saa taas kaikki jarrut pelaamaan mutta mahdoton arvailla tarkemmin :rofl:
 
Liittynyt
17.01.2022
Viestejä
336
yksittäisen pyörän jarru putoaisi pois pelistä kokonaan jonkin sensorivian takia, ts toimiihan jarrut normaalisti vaikka abs valo palaisi, silloin ne vain saa lukkiutumaan.
Ok, hyvä lainaus, korjaan vaan sen verran että se jarru ei putoa pois pelistä vaan lukittuu kun on pitäny käsijarrua vähän päällä.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 968
Viestejä
4 215 762
Jäsenet
70 984
Uusin jäsen
sisu1980

Hinta.fi

Ylös Bottom