• TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)

    Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.

    Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.

    Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.

Valta Kuuluu Kansalle (VKK)

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 766
Alueella on tarkoitus keskustella ketjun aiheesta, ei kanssakeskustelijoista. Henkilökohtaiset loukkaukset ja hyökkäykset toista keskustelijaa kohtaan ovat ankarasti kielletty
Eiköhän tämä kerro siitä, että yli 5000 suomalaista elää marginaalissa, jossa "tieto" ja mielipiteet ammennetaan jostain aivan muualta kuin valtamediasta.
Vai että mielipiteet pitäisi pohjautua siihen mitä valtamedia suoltaa? :facepalm:
Esimerkkitapaus lampaasta. Eiköhän se oma mielipide itse kunkin kannata muodostaa riippumattomista, ja mahdollisilman monipuolisista lähteistä. Vaikka valtamedia kirjoittaisi mitä, niin siitä huolimatta suosittelen lukemaan jotain muutakin, ennenkuin muodostaa mielipiteitä.
Toivon kovasti, että Suomessa on vähintään tuhatkertainen määrä ihmisiä, jotka ammentavat mielipiteensä muualta kuin valtamediasta.

e: ja tää siis pätee ihan jokaiseen tallaajaan. Niihin jotka sokeasti uskovat valtamediaa, ja niihin jotka luulevat mv:n ja muiden saastojen kertovan koko totuuden.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
16 432
Vai että mielipiteet pitäisi pohjautua siihen mitä valtamedia suoltaa? :facepalm:
Esimerkkitapaus lampaasta. Eiköhän se oma mielipide itse kunkin kannata muodostaa riippumattomista, ja mahdollisilman monipuolisista lähteistä. Vaikka valtamedia kirjoittaisi mitä, niin siitä huolimatta suosittelen lukemaan jotain muutakin, ennenkuin muodostaa mielipiteitä.
Toivon kovasti, että Suomessa on vähintään tuhatkertainen määrä ihmisiä, jotka ammentavat mielipiteensä muualta kuin valtamediasta.

e: ja tää siis pätee ihan jokaiseen tallaajaan. Niihin jotka sokeasti uskovat valtamediaa, ja niihin jotka luulevat mv:n ja muiden saastojen kertovan koko totuuden.
Mistä sitä tietoa sitten pitäisi ammentaa? Sosiaalisen median anekdooteista? Tai jostain MV-lehden kaltaisista ”lähteistä” joiden luotettavuudella voi pyyhiä persettä?

Kyllä lopulta se ”valtamedia”, mitä ikinä se tarkoittaakaan, tuppaa olemaan se ainoa millään tasolla luotettava lähde.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 766
Mistä sitä tietoa sitten pitäisi ammentaa? Sosiaalisen median anekdooteista? Tai jostain MV-lehden kaltaisista ”lähteistä” joiden luotettavuudella voi pyyhiä persettä?

Kyllä lopulta se ”valtamedia”, mitä ikinä se tarkoittaakaan, tuppaa olemaan se ainoa millään tasolla luotettava lähde.
Luepas se viesti mitä lainasit. Siinä se lukee minun mielipide, miten oma mielipide kannattaa muodostaa. Siinä lukee myös mitä mieltä olen MV-lehdestä, joten aika kehno yritys, mitä lie yrititkään.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
8 094
Luepas se viesti mitä lainasit. Siinä se lukee minun mielipide, miten oma mielipide kannattaa muodostaa. Siinä lukee myös mitä mieltä olen MV-lehdestä, joten aika kehno yritys, mitä lie yrititkään.
Mitkä on ne lähteet valtamedian ulkopuolelta mitä itse suosittelisit käyttämään? Oletko käynyt niiden juttuja kriittisellä silmällä läpi?

muoks: onko Anon twiitit listalla? :)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Tavallaan kyllä selventää pelikenttää nää viimeaikaiset ulostulot, Anot, Tiihonovit jne. Vaikee sanoa, pitäiskö näiden nyt ryhmittyä VKK:n, Kristallipuolueen vai minkä alle. Kiva kuitenkin, että siivoavat itsensä pihalle.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 766
Mitkä on ne lähteet valtamedian ulkopuolelta mitä itse suosittelisit käyttämään? Oletko käynyt niiden juttuja kriittisellä silmällä läpi?

muoks: onko Anon twiitit listalla? :)
Mitäpä luulet kuuluuko Anon twiitit listalle? :facepalm:
Kuuluuko sinun listalle silakat, elokapina ja mv-lehti?

Suosittelen myös sinua lukemaan viestin minkä kirjoitin aikaisemmin.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
8 094
Mitäpä luulet kuuluuko Anon twiitit listalle? :facepalm:
Kuuluuko sinun listalle silakat, elokapina ja mv-lehti?

Suosittelen myös sinua lukemaan viestin minkä kirjoitin aikaisemmin.
Mitäpä luulet että tiedänkö mitä sinun listallasi on muuten kuin kysymällä? Aikaisemmassa kirjoituksessasi et niitä maininnut, käypä lukemassa se.

muoks: tuohon mv-lehteen liittyen, mitäs veikkaat kun joku tulee sanomaan että mv-lehti on jees niin mitä puoluetta tuo tyyppi kannattaa? Niin...
 
Viimeksi muokattu:

Desgorr

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 931
:sholiday:

Nyt viimeistään pitäisi olla kaikille käynyt selväksi että tuo Ano on täys pelle ja idiootti, eikä mitään muuta.
Onko tää joku trolli?
Ei siinä, en helvetissä äänestä.

Puolue korostaa tieteen riippumattomuutta, jossa kaikkea on lupa kritisoida ja jossa kaikki suorastaan täytyy kyseenalaistaa; totuus kestää aina kritiikin.
No siinähän kyseenalaistavat ja trollaavat. Mutta jos kritisointi on luokkaa Koronaplandemia, Koronapiikit ja Afganistan, niin päätös on helppo tehdä. Miten vittu nuo ovat edes samassa Twiitissä kaikki :rofl:
Kai tähänkin joku hölmömpi haksahtaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.03.2019
Viestejä
1 217
“Men can never be free, because they're weak, corrupt, worthless... and restless. The people believe in authority. -"
-Cigarette smoking man
 
Liittynyt
01.03.2019
Viestejä
319
Kummasti vaan nämä teidän hörhöpiirit ovat muuttaneet monta salaliittoteoriaa tässä menneen viimeisen 1.5 vuodenkin aikana aivan selviksi salaliitoiksi :rofl: Näistähän ovat uutisoineet myös valtamediankin eri lähteet. Jos sellainen sitten olen, niin kannan kyllä ilolla ja ylpeänä tätä teidän laittamaanne hörhön leimaa :D

Mutta mennäämpä nyt kuitenkin aiheeseen.

Puolue sai hyvää vahvistusta eilen illalla, kun Nico Giansanti allekirjoitti suorassa Levelin lähtyksessä jäseneksi haku lomakkeen. Nico toki vielä kovasti kokematon näissä kuvioissa, mutta en lähtisi aliarvioimaan nuoren miehen kykyjä. Erittäin suositun Leveli-kanavan tuki puolueelle ei myöskään ole ollenkaan huono asia. Kenelläkään ei ole kristallipalloa joten voi vain toivoa, että yhteistyö olisi hedelmällinen molemmin puolin.

Puoluehan ei ole vielä virallisesti avannut liittymismahdollisuutta, mutta kun se tapahtuu, niin sitten alamme näkemään paremmin, että minkälaista jäsenistöä ja vaikuttajia sinne alkaa loppujen lopuksi tulla. Puolueella on toki kova työ edessä, ja se ensimmäinen tosikoitoshan odottelee jo sitten vuoden 2023 eduskuntavaaleissa.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
2 264
Voisikohan joku nyt kertoa vaikka 5–10 tämmöistä mystisen "valtamedian" ulkopuolista, ilmeisesti täysin riippumatonta lähdettä?

En ole tähän päivään mennessä saanut tietooni yhtäkään tällaista ihmeellistä lähdettä, jota voisi "omin aivoin" tutkia ja sen turvin jollekin salaiselle totuudelle valaistua.

Vastaus pyydettäessä on aina luokkaa "Googlella löydät" tai sitten joku YouTube-video, jossa asioista vouhkataan jälleen ilman lähteitä jollain älyvapaalla klikkiotsikolla.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 766
Mitäpä luulet että tiedänkö mitä sinun listallasi on muuten kuin kysymällä? Aikaisemmassa kirjoituksessasi et niitä maininnut, käypä lukemassa se.

muoks: tuohon mv-lehteen liittyen, mitäs veikkaat kun joku tulee sanomaan että mv-lehti on jees niin mitä puoluetta tuo tyyppi kannattaa? Niin...
Kirjoitin näin:
"Eiköhän se oma mielipide itse kunkin kannata muodostaa riippumattomista, ja mahdollisilman monipuolisista lähteistä."

Jos Anon twitteri ja MV-lehti mielestäsi sopii kuvaukseen, niin en oikein tiedä mitä tähän enää voisi sanoa.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
2 264
Kirjoitin näin:
"Eiköhän se oma mielipide itse kunkin kannata muodostaa riippumattomista, ja mahdollisilman monipuolisista lähteistä."

Jos Anon twitteri ja MV-lehti mielestäsi sopii kuvaukseen, niin en oikein tiedä mitä tähän enää voisi sanoa.
Kukaan täällä ei tiedä, mitä lähteitä tarkoitat, jos et edes kysyttäessä voi mainita niitä nimeltä. Edellisessä viestissänikin niiden perään kysyin.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Voisikohan joku nyt kertoa vaikka 5–10 tämmöistä mystisen "valtamedian" ulkopuolista, ilmeisesti täysin riippumatonta lähdettä?

En ole tähän päivään mennessä saanut tietooni yhtäkään tällaista ihmeellistä lähdettä, jota voisi "omin aivoin" tutkia ja sen turvin jollekin salaiselle totuudelle valaistua.

Vastaus pyydettäessä on aina luokkaa "Googlella löydät" tai sitten joku YouTube-video, jossa asioista vouhkataan jälleen ilman lähteitä jollain älyvapaalla klikkiotsikolla.
Mielestäni neutraaliksi ja arvokkaan tiedon antajaksi profiloitunut "Pelastetaan Lapset"-verkkosivusto tuoreeltaan määritteli riippumattoman tiedon aika hyvin. Uskoisin, että pitkälti sama info toimii myös VKK-puolueväen keskuudessa:

MISTÄ LÖYTÄÄ PARHAITEN PUOLUEETONTA TIETOA?

Emme tiedä löytyykö mistään ”puolueetonta” tietoa, mutta jokaisen kannattaa tutustua monipuolisiin lähteisiin. Jos on esimerkiksi ollut pelkästään lääketeollisuuden sponsoroimien uutislähteiden yksipuolisen, lähes mainostamiseen verrattavan viestinnän varassa, kannattaa tutustua riippumattomiin lähteisiin. Näitä voisivat olla esimerkiksi
Pelastetaan Lapset -kampanja ei ota vastuuta näiden sivustojen kaikkien julkaisujen oikeellisuudesta, vaan suosittelee jokaista tekemään omaa tutkimustaan monipuolisesti ja kriittisesti.
Siitä voi alkaa selailemaan ja tekemään omaa rokotetutkimustaan monipuolisen kriittisesti :cigar:
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 766
Kukaan täällä ei tiedä, mitä lähteitä tarkoitat, jos et edes kysyttäessä voi mainita niitä nimeltä. Edellisessä viestissänikin niiden perään kysyin.
Kenenkään täällä ei tarvitse tietää minun lähteitäni, ellen pohjaa jotain argumenttiani niihin nojaten. Riippuu paljon aihealueesta, mitkä ovat hyviä, riippumattomia lähteitä. Jokainen fiksu on kyllä kykenevä löytämään erilaisia lähteitä, myös riippumattomia ellei lähde etsintään aatelasit silmillä ja tarkoituksenana etsiä vahvistusta jo muodostamilleen mielipiteille (confirmation bias)

Tämähän lähti siitä kun kultakala piti sitä huonona, että jotkut muodostaa mielipiteitänsä muun kuin pelkästään valtamedian pohjalta. Valtamedia ulkopuolelle mahtuu paljon muutkakin kuin MV-lehti ja Anon twiitit.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
2 264
Kenenkään täällä ei tarvitse tietää minun lähteitäni, ellen pohjaa jotain argumenttiani niihin nojaten. Riippuu paljon aihealueesta, mitkä ovat hyviä, riippumattomia lähteitä. Jokainen fiksu on kyllä kykenevä löytämään erilaisia lähteitä, myös riippumattomia ellei lähde etsintään aatelasit silmillä ja tarkoituksenana etsiä vahvistusta jo muodostamilleen mielipiteille (confirmation bias)

Tämähän lähti siitä kun kultakala piti sitä huonona, että jotkut muodostaa mielipiteitänsä muun kuin pelkästään valtamedian pohjalta. Valtamedia ulkopuolelle mahtuu paljon muutkakin kuin MV-lehti ja Anon twiitit.
Okei, eli ne salaiset totuudet maailman tilasta pysyy jatkossakin salaisina. Monet ns. lampaat tälläkin foorumilla vaivautuvat tarjoamaan jopa lähteitä teksteilleen (usein useasta lähteestä koottuna) sen sijaan, että kehottaisivat toisen osapuolen itse katsomaan Googlesta. Ei-lampaat taas jatkavat sitä Googlen tarjoamista.

Googlesta löytää vahvistuksen vaikka sille, että raa'an lihan syöminen on hyvästä, mutta ilman esimerkiksi sinun panosta en voi ikinä tietää, mitä ne riippumattomat valtamediaa paremmat lähteet sinun mielestä ovat.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 295
Kenenkään täällä ei tarvitse tietää minun lähteitäni, ellen pohjaa jotain argumenttiani niihin nojaten.
Komentoimassasi asia yhteydessä lukijoille jää nimenomaan mielikuva että "kelvolliset" lähteet ovat ns "valtamedia" kriiitikkoja suosimia.

Se että ne on salaisia, vain omassa tiedossa olevia , lähinnä vain vahvistaa syntynyttä kuvaa.

Tilannetta ei helpota, mielipide, fiksu ym sanat.

Ensin toivoin että halusit vain sanoa että tiedotusvälineissä välillä leveästi pääsee kritiikittömästi läpi juttuja, jotka kovasti vinoutuneita.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Kiertelyä ja kaartelua on nyt ilmassa mutta spoilaan tän teille: "Riippumattomien lähteiden" selaaminen, asioiden "tutkiminen" itse ja oman mielipiteen muodostaminen "monipuolisten" lähteiden pohjalta tarkoittaa tässä tilanteessa sitä, että mennään katsomaan jotain puhuvaa päätä, joka selittää sulle miten asiat "oikeasti" on vaikka tiede sanoo mitä ja sitten jaat tätä samaa tuubaa eteenpäin verkossa.

Se ei tarkoita sitä, että käyt jotain tutkimuksen raakadataa itse tilastollisesti suodattamaan, saati että tekisit itse jotain kokeellista tutkimusta tai että ymmärtäisit rokotteista enempää kuin kala hiukkaskiihdyttimistä. Kunhan nyt niputat identiteettisi sopivaan hörhöporukkaan ja avaat twitter-tilin, jossa ilmoitat olevasi "skeptinen" ja kyseenalaistavasi kaiken.

Asiaa auttaa jos sinulla on joku 40-luvun suosikkietunimi ja luonnehdit itseäsi vaikkapa sanoilla "huolestunut" tai "kansalainen".
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 906
Aika itsekästä touhua. Haukutaan muita lampaiksi jotka seuraavat valtamediaa mutta ei silti haluta paljastaa niitä oikean tiedon lähteitä.
Eikö Kaaapo halua että muutkin ihmiset näkevät maailman sellaisena kuin se oikeasti on ja tekevät oikeita ratkaisuja (äänestävät oikeita henkilöitä jne.)
Luulisi että se olisi myös Kaaapolle itselle parasta.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 766
Jaa nyt on vissiin pahemman luokan väärinymmärtämistä liikkeellä.

Vastasin siis tähän viestiin alunperin:
Eiköhän tämä kerro siitä, että yli 5000 suomalaista elää marginaalissa, jossa "tieto" ja mielipiteet ammennetaan jostain aivan muualta kuin valtamediasta.
Se, että minun mielestäni ei sokeasti pidä muodostaa mielipidettänsä vain valtamedian kirjoitusten pohjalta, vaan monipuolisista ja mielellään riippumattomista lähteistä ei mielestäni tarkoita MV-lehteä, Anon twitteriä, puhuvia päitä, salaliittoja tai muitakaan ihmeellisiä salaisuuksia. Kirjoitin myös että tietoa etsiessä ei kannata lähteä etsimään varmistusta jo muodostamalleen mielipiteelleen, aka confirmation bias.
En myöskään kirjoittanut että valtamedia olisi aina väärässä tai huono tiedon lähde ja että kenenkään ei kannattaisi niitä lukea/katsoa/kuunnella.
En ole myöskään väittänyt, että olisi jotain "oikeita" tiedon lähteitä, josta minulla olisi joku lista. Ei minulla, kuten ei kenelläkään muullakaan.

Selvästi nyt ainakin osalla kiikastaa siitä, että kirjoittajana olen minä, mutta minkäs sille voi. Jos haluatte mielipiteenne muodostaa vain valtamedian pohjalta niin antakaa mennä vaan, en minä sitä ole kieltämässä. Järkevää se ei välttämättä ole.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
16 432
Selvästi nyt ainakin osalla kiikastaa siitä, että kirjoittajana olen minä, mutta minkäs sille voi. Jos haluatte mielipiteenne muodostaa vain valtamedian pohjalta niin antakaa mennä vaan, en minä sitä ole kieltämässä. Järkevää se ei välttämättä ole.
Ei vaan tässä kiikastaa se että sä et osaa sanoa yhtään esimerkkiä noista sun toitottamista "valtamedian ulkopuolisista monipuolisista ja riippumattomista lähteistä". Koska yleensä tuo tarkoittaa juurikin jotain MV-lehden tai muiden kaltaisia huru-ukko läheitä tai sitten jotain randomeja youtubettajia. Tai jotain Facebook-anekdootteja joiden todenmukaisuus on kaikkea mahdollisen ja menninkäisten väliltä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 212
Kummasti vaan nämä teidän hörhöpiirit ovat muuttaneet monta salaliittoteoriaa tässä menneen viimeisen 1.5 vuodenkin aikana aivan selviksi salaliitoiksi :rofl: Näistähän ovat uutisoineet myös valtamediankin eri lähteet. Jos sellainen sitten olen, niin kannan kyllä ilolla ja ylpeänä tätä teidän laittamaanne hörhön leimaa :D
Mitä nämä monet salaliittoteoriat sitten on, jotka on menneen 1,5v aikana paljastuneet oikeiksi?

Tokihan jos joka suuntaan huutaa sutta aamusta iltaan voi jostain oikeasti joku susikin tulla, mutta siitähän ei nyt vissiin ole kyse vaan jostain oikeasti paljastuneista salaliitoista?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 766
Ei vaan tässä kiikastaa se että sä et osaa sanoa yhtään esimerkkiä noista sun toitottamista "valtamedian ulkopuolisista monipuolisista ja riippumattomista lähteistä". Koska yleensä tuo tarkoittaa juurikin jotain MV-lehden tai muiden kaltaisia huru-ukko läheitä tai sitten jotain randomeja youtubettajia.
Lasketko MV-lehden, random youtubettajat ja huru-ukot riippumattomiksi lähteiksi?
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 906
Lasketko MV-lehden, random youtubettajat ja huru-ukot riippumattomiksi lähteiksi?
Moni hörhö laskee, sinä ilmeisesti et (enkä nyt sano että olet hörhö), siksi kyselemmekin että mitkä ne riippumattomat lähteet sitten ovat.
Onko se jokin salaisuus kun sitä ei voi sanoa vai mistä kiikastaa ?
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
16 432
Lasketko MV-lehden, random youtubettajat ja huru-ukot riippumattomiksi lähteiksi?
En mutta yleensä kun tyypit puhuvat noista valtamedian ulkopuolisista riippumattomista lähteistä niin ne tarkoittavat juurikin noita MV-lehtiä ja muita vastaavia.
Ja kerta sä et kykene itse nimeämään yhtäkään tuollaista sun väittämää lähdettä niin kyllä se vahvasti haiskahtaa siltä että tarkoitat juurikin noita vastaavia lähteitä. Et välttämättä juurikin MV-lehteä mutta jotain vastaavaa randomia paskaa.
 
Liittynyt
09.03.2018
Viestejä
1 116
Lasketko MV-lehden, random youtubettajat ja huru-ukot riippumattomiksi lähteiksi?
No kerro nyt hyvä ihminen, mitä ne riippumattomat lähteet, valtamedian ulkopuoliset riippumattomat lähteet, joiden parissa miljoonien suomalaisten pitäisi viettää aikaansa, sitten ovat? Muuten tämä menee aivan trollailuksi.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Keskivertotallaajan kyky arvioida jonkun riippumattoman median valtamediasta poikkeavan uutisen oikeellisuutta = 0. Yleensä se, että valtamedia kirjoittaa toista tai ei asiasta kirjoita, on paras käytettävissä oleva indikaattori sille, että vaihtoehtomedia kirjoittaa omiaan. Ainakin Suomessa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 766
Myönnetään, että ensin kirjoitin riippumattomista lähteistä, ja tämä nähtävästi oli punainen vaate monille. Täysin riippumatonta tiedonlähdettä joistain aiheista voi ollakin mahdotonta löytää, koska moni aihe nojaa nimenoman mielipiteisiin. Joistain asioista taas helpompi, missä esim tutkimustieto voidaan kokeellisesti todentaa, niin tämmöiseen ei mielipiteillä hirveästi voi vaikuttaa.

Siksipä kirjoitinkin seuraavassa viestissä "monipuolisista ja mielellään riippumattomista lähteistä. Tässä tärkeämpää on "monipuolisista". Ja monipuolisuudella en tarkoita sitä ääripäätä mitä monet yritätte tunkea minun suuhun.

Mutta ihan sama. Jos miellätte, että mielipide kannattaa muodostaa ainoastaan valtamedia pohjalta, niin antaa mennä, ei se minulta ole pois. En jatka enempää, kun ei tämä ole tämän ketjun asia muutenkaan. Eikä minulla ole tarjota teille mitään salaista listaa salaisista oikeista tiedonlähteistä.

e:
No kerro nyt hyvä ihminen, mitä ne riippumattomat lähteet, valtamedian ulkopuoliset riippumattomat lähteet, joiden parissa miljoonien suomalaisten pitäisi viettää aikaansa, sitten ovat? Muuten tämä menee aivan trollailuksi.
En ole missään sanonut mitä kenenkin pitäisi tehdä. Jokainen tehköön mitä haluaa. Sanoin, että mielestäni ei kannata sokeasti muodostaa mielipidettään vain ja ainoastaan valtamedia pohjalta.

e2:
Juttu lähti siitä liikkeelle että "valtamedia" ei uutisoi, ja luotettavana lähteenä esitettiin umv-lehti.
Eikä lähtenyt


Ja toivottiin että mielipide ammennettaisiin muualta kuin valtamedioista (taidettiin toivoa että koko kansa siirtyisi vaihtoehto medioihin)
Eipäs, vaan että mielipidettään ei mielestäni kannata muodostaa vain ja ainoastaan valtamedian pohjalta.
Ja eipäs kuule taidettukaan toivoa tuollaista. Eikös tuommoinen sanojen suuhun tunkeminen ole säännöissö kiellettyä?

Loppu oli taas jo niin sekavaa, että en oikein edes pysy perässä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 295
Lasketko MV-lehden, random youtubettajat ja huru-ukot riippumattomiksi lähteiksi?
Kuka väittä.

Juttu lähti siitä liikkeelle että "valtamedia" ei uutisoi, ja luotettavana lähteenä esitettiin umv-lehti.

Siis kaikista mahdollisista , sitten joku vähän kritisoi kuplaantunutta touhua, niin heti perään laimattiin kritisoijaa lampaaksi ja jotain juttua monipuolisista riippumattomista lähteistä. Ja toivottiin että mielipide ammennettaisiin muualta kuin valtamedioista (taidettiin toivoa että koko kansa siirtyisi vaihtoehto medioihin)

Kuullostaa kyllä joltain salaliitto touhulta ja hörhösaittien puoltamiselta.

Nyt sitten väitetään ettei tarkoitettu mitään, eikä sanottu mitään.


P.S.

Se että jossain on salainen oikeantiedon lähde ei tuo kansalaiselle mitään arvoa jos hän ei sitä pysty tunnistamaan oikeaksi ja luotettavaksi lähteeksi.
Se että siitä kertoo nimimerkki jonka mielestä luotetuiksi todetuja lähteitä pitää vältellä.

Edit:
Riippumaton lähde, tässä yhteydessä tuo tosiaan mieleen hmm... jotain muuta kuin oikeantiedon lähde.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
16 432
Myönnetään, että ensin kirjoitin riippumattomista lähteistä, ja tämä nähtävästi oli punainen vaate monille. Täysin riippumatonta tiedonlähdettä joistain aiheista voi ollakin mahdotonta löytää, koska moni aihe nojaa nimenoman mielipiteisiin. Joistain asioista taas helpompi, missä esim tutkimustieto voidaan kokeellisesti todentaa, niin tämmöiseen ei mielipiteillä hirveästi voi vaikuttaa.

Siksipä kirjoitinkin seuraavassa viestissä "monipuolisista ja mielellään riippumattomista lähteistä. Tässä tärkeämpää on "monipuolisista". Ja monipuolisuudella en tarkoita sitä ääripäätä mitä monet yritätte tunkea minun suuhun.

Mutta ihan sama. Jos miellätte, että mielipide kannattaa muodostaa ainoastaan valtamedia pohjalta, niin antaa mennä, ei se minulta ole pois. En jatka enempää, kun ei tämä ole tämän ketjun asia muutenkaan. Eikä minulla ole tarjota teille mitään salaista listaa salaisista oikeista tiedonlähteistä.
No voitko sitten listata näitä valtamedian ulkopuolisia, ei välttämättä riippumattomia, lähteitä joita sun mielestä kannattaa monipuolisesti seurata?
 
Liittynyt
09.03.2018
Viestejä
1 116
En ole missään sanonut mitä kenenkin pitäisi tehdä. Jokainen tehköön mitä haluaa. Sanoin, että mielestäni ei kannata sokeasti muodostaa mielipidettään vain ja ainoastaan valtamedia pohjalta.
Toivon kovasti, että Suomessa on vähintään tuhatkertainen määrä ihmisiä, jotka ammentavat mielipiteensä muualta kuin valtamediasta.
Kyllä sinä tuossa toivot kovasti, että vähintään 5000 x 1000 tuhat ihmistä ammentaisi tietoa muualta kuin valtamediasta (mutta mistä, sitähän sinä et suostu kertomaan).
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 766
Kyllä sinä tuossa toivot kovasti, että vähintään 5000 x 1000 tuhat ihmistä ammentaisi tietoa muualta kuin valtamediasta (mutta mistä, sitähän sinä et suostu kertomaan).
Käsi pystyyn virheen merkiksi tuossa ensimmäisessä viestissäni. Kuten huomaat toisesta viestistäni mitä lainasit, siinä sen kirjoitin paremmin, että mielestäni ei kannattaisi muodostaa mielipidettänsä vain ja ainoastaan valtamedia pohjalta.
Mutta silitkään, toivoa ei ole sama kuin pitäisi.

E: nyt riittää. En jaksa enempää tahallista väärinymmärtämistä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
09.03.2018
Viestejä
1 116
Käsi pystyyn virheen merkiksi tuossa ensimmäisessä viestissäni. Kuten huomaat toisesta viestistäni mitä lainasit, siinä sen kirjoitin paremmin, että mielestäni kannattaisi muodostaa mielipidettänsä vain ja ainoastaan valtamedia pohjalta.
Mutta silitkään, toivoa ei ole sama kuin pitäisi.

E: nyt riittää. En jaksa enempää tahallista väärinymmärtämistä.
Eli sinä toivot , että ihmiset ammentavat mielipiteensä muualta kuin valtamediasta, mutta ihmisten ei pitäisi tehdä niin? Nyt en kyllä enää pysy perässä. Tuntuu, kuin väitteesi muuttuisivat koko ajan.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
16 432
Käsi pystyyn virheen merkiksi tuossa ensimmäisessä viestissäni. Kuten huomaat toisesta viestistäni mitä lainasit, siinä sen kirjoitin paremmin, että mielestäni ei kannattaisi muodostaa mielipidettänsä vain ja ainoastaan valtamedia pohjalta.
Mutta silitkään, toivoa ei ole sama kuin pitäisi.

E: nyt riittää. En jaksa enempää tahallista väärinymmärtämistä.
Kerta nyt jatkuvasti toitotat sitä että ihmisten pitäisi seurata myös valtamedian ulkopuolisia lähteitä niin voitko sä nyt ihan oikeasti antaa edes yhden esimerkin tuollaisesta valtamedian ulkopuolisesta lähteestä mitä ihmisten kannattaisi seurata?
 
Liittynyt
24.09.2020
Viestejä
1 244
Puolue sai hyvää vahvistusta eilen illalla, kun Nico Giansanti allekirjoitti suorassa Levelin lähtyksessä jäseneksi haku lomakkeen. Nico toki vielä kovasti kokematon näissä kuvioissa, mutta en lähtisi aliarvioimaan nuoren miehen kykyjä. Erittäin suositun Leveli-kanavan tuki puolueelle ei myöskään ole ollenkaan huono asia. Kenelläkään ei ole kristallipalloa joten voi vain toivoa, että yhteistyö olisi hedelmällinen molemmin puolin.
Ollut kyllä mielenkiintoista miten vuodessa tästä ihan potentiaalisesta podcastista on tullut moninkirjavista vieraista aikalailla yhden sanoman öyhötyskanava. Pahasti veikkaan etteivät saa vieraiksi enää samalla tavalla kirjavaa kattausta vaan edustavat vain sitä yhtä ääripäätä. Marco DeWitin esiintyminen oli todella viihdyttävää, mutta alleviivaa vain kuinka vieraskattaus on menossa todella yksipuoliseksi.

Nicolle onnea ja menestystä VKK parissa
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 120
Odotellaan, koska Ossi Tiihonen loikkaa persuista tänne, kun ei päässyt persuissa valtaan. Tekisi hyvää persuille päästä siitä kokonaan eroon.
Eiköhän Hjallis ole puolueellaan osoittanut, että "yhden miehen puolueen" imussa ei saa poliittista menestystä. Ja Siniset siinä, kuinka poliittinen pääoma voidaan kokonaan menettää. Uran kannalta on fiksumpaa pysyä Persuissa.

Tietenkin näkemykset käy paremmin yhteen Anon kanssa, mutta ei Persutkaan niitä hirveästi rajoita.
 

Timo 2

Premium-jäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 134
Odotellaan, koska Ossi Tiihonen loikkaa persuista tänne, kun ei päässyt persuissa valtaan. Tekisi hyvää persuille päästä siitä kokonaan eroon.
Kannatan Ossia VKK:n puheenjohtajaksi.

Tällöin hörhöt toivottavasti seuraa ossia ja perussuomalaiset pääsee näistä helpolla eroon.
 
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
6 577
Ollut kyllä mielenkiintoista miten vuodessa tästä ihan potentiaalisesta podcastista on tullut moninkirjavista vieraista aikalailla yhden sanoman öyhötyskanava. Pahasti veikkaan etteivät saa vieraiksi enää samalla tavalla kirjavaa kattausta vaan edustavat vain sitä yhtä ääripäätä. Marco DeWitin esiintyminen oli todella viihdyttävää, mutta alleviivaa vain kuinka vieraskattaus on menossa todella yksipuoliseksi.

Nicolle onnea ja menestystä VKK parissa
Onko Marco DeWit tämän puolueen mukana? Pahoittelut jos asia on mainittu tai itsestään selvä. Odotin vain niin kovasti näiden ei-persujen kilpajuoksua: PS uudella johdolla vs Ano vs Marco DW vs Sinimustat vs toivottavasti Siniset yrittävät vielä vs ketä vielä?
 
Liittynyt
24.09.2020
Viestejä
1 244
Onko Marco DeWit tämän puolueen mukana? Pahoittelut jos asia on mainittu tai itsestään selvä. Odotin vain niin kovasti näiden ei-persujen kilpajuoksua: PS uudella johdolla vs Ano vs Marco DW vs Sinimustat vs toivottavasti Siniset yrittävät vielä vs ketä vielä?
Marcolla joku oikeusjuttu SKE kanssa :rofl2: kai siis omasta mielestään edelleen sen johtaja
 
Liittynyt
01.03.2019
Viestejä
319
Odotellaan, koska Ossi Tiihonen loikkaa persuista tänne, kun ei päässyt persuissa valtaan. Tekisi hyvää persuille päästä siitä kokonaan eroon.
Kyllä ehdottomasti Tiihosen pitäisi älytä lähteä PS:sta pois. Siellä joutuu laittamaan hirveästi energiaa aivan turhaan ts. tappelemaan jo oman puolueen sisällä olevien vastustajien kanssa. Ossin linja ja teesit kun ovat aivan ristiriidassa jo pelkstään nykyisen (globalistisen) johdon kanssa. Lisäksi myös valtamedia oli uutisoinneissaan myös selvästi Purran takana ts. sieltäkään ei olisi Ossille luvassa mitään tukea. Mielestäni aivan mahdoton yhtälö Ossille pysyä puolueessa.

VKK:ssa taas hänen teesinsä ja linja on kirjoitettu jotakuinkin jo valmiiksi puolueohjelmaan. Tämä puolue sopisi Ossille kuin nenä päähän.
 
Liittynyt
01.03.2019
Viestejä
319
Kun tuota VKK:n puolueohjelmaa lukee, niin kyllä siitä vaan saa sellaisen kuvan, että ollaan oikeasti rakentamassa jotain aivan uudenlaista systeemiä tähän maahan. Tai siis yrittämässä sitä. Siinä on monia hienoja päämääriä mistä kaikein tärkeimpänä todellisen kansan vallan lisääminen ja edustuksellisuuden vähentäminen. Sitten puhutaan hallitus-oppositio Teatterin lopettamisesta, ja esim. talouskohta puhuttelee minua erityisen paljon. Muutamia kohtia mainitakseni.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 380
Viestejä
4 196 592
Jäsenet
70 899
Uusin jäsen
kss247

Hinta.fi

Ylös Bottom