VALOO valokuitu

Onko Valoon asiakkaita Varsinais-Suomesta? Olen katsellut Valoon sivuilta Turun ja lähialueiden rakentamisen aikatauluarvioita, mutta näyttää siltä, ettei yhdelläkään alueella ole vielä ilmoitettu käyttöönottoarviota tai valmistumista.

Onko kenelläkään liittymä jo käytössä vai onko niin, että runkoverkko on vielä Turkuun rakentamatta (vaikka alueita on jo rakennettu muutoin valmiiksi)?
Kuun vaihteessa tuli ilmoitus että nyt voisi liittymän aktivoida. Valoon sivuilla sanotaan että alueilla 15-18, eli Kastu, Takakirves, Kaerla ja Kärsämäki, on valmis verkko.
 
Onko Valoon asiakkaita Varsinais-Suomesta? Olen katsellut Valoon sivuilta Turun ja lähialueiden rakentamisen aikatauluarvioita, mutta näyttää siltä, ettei yhdelläkään alueella ole vielä ilmoitettu käyttöönottoarviota tai valmistumista.

Onko kenelläkään liittymä jo käytössä vai onko niin, että runkoverkko on vielä Turkuun rakentamatta (vaikka alueita on jo rakennettu muutoin valmiiksi)?
Kyllä käytössä on useampi alue käytössä.
 
Kuun vaihteessa tuli ilmoitus että nyt voisi liittymän aktivoida. Valoon sivuilla sanotaan että alueilla 15-18, eli Kastu, Takakirves, Kaerla ja Kärsämäki, on valmis verkko.
Kyllä käytössä on useampi alue käytössä.

Hyvä homma, kiitos tiedosta. Eipä ehkä itsekään tarvitse enää pitkään kärvistellä pätkivällä kaapelilaajakaistalla.

Näemmä tänään päivittynyt sivuille valmistuneet alueet Turussa.
 
Täällä myös Turussa viime viikolla tuli ilmoitus, että voi aktivoida ja lähti toimimaan. Tiet kaipaa vielä asfaltointia ja jalkakäytävien laatoitus kesken (mahtavatko tehdä mitään tällä hetkellä?).

Ettei olisi ihan nollapostaus, niin kysymys voiko tuon Valoon reitittimen myydä eteenpäin? Käsittääkseni sen sai kylkiäisenä eikä omistus jää Valoolle?
 
Täällä myös Turussa viime viikolla tuli ilmoitus, että voi aktivoida ja lähti toimimaan. Tiet kaipaa vielä asfaltointia ja jalkakäytävien laatoitus kesken (mahtavatko tehdä mitään tällä hetkellä?).

Ettei olisi ihan nollapostaus, niin kysymys voiko tuon Valoon reitittimen myydä eteenpäin? Käsittääkseni sen sai kylkiäisenä eikä omistus jää Valoolle?
Se reititin on kylkiäinen, saa myydä. Tuolla täälläkin niitä useita myynnissä.
 
Onko tuo reititin miten pätevä mesh reitittimenä? On kuitenkin wifi 7, minulla vanhempi asuksen wifi 6.
Ihan ok reititin. Wlanin kantavuus oli jostain syystö heikko. 1 palkki asunnon toisessa päässä missä toisella reitittimellä oli täydet. Myin myös pois 5-10e edullisemmalla kun torin edullisin.
 
Aamulla tuli pitkään odotettu viesti että liittymä aktivoitavissa. Tulin töistä kotiin äsken niin silti palaa ONT:issa punainen alarm. Aspaan ja Discordiin laitettu toki jo viestiä, onko muilla ollut vastaavaa, ettei viestistä huolimatta olekaan lähtenyt laitteet toimimaan heti? Liekkö viallinen ONT vai mikä?
 
Aamulla tuli pitkään odotettu viesti että liittymä aktivoitavissa. Tulin töistä kotiin äsken niin silti palaa ONT:issa punainen alarm. Aspaan ja Discordiin laitettu toki jo viestiä, onko muilla ollut vastaavaa, ettei viestistä huolimatta olekaan lähtenyt laitteet toimimaan heti? Liekkö viallinen ONT vai mikä?
Tuo on pikemminkin sääntö kuin poikkeus Valoolla. Itse jouduin odottamaan 5 viikkoa ennenkuin saivat liittymän kuntoon.. Toivottavasti sinulla sujuu vähän joutuisammin..
 
Tuo on pikemminkin sääntö kuin poikkeus Valoolla. Itse jouduin odottamaan 5 viikkoa ennenkuin saivat liittymän kuntoon.. Toivottavasti sinulla sujuu vähän joutuisammin..
Just. Asia selvityksessä Discordin puolella jo. Laitoin kyllä sen sävyistä viestiä että ei jäänyt mielipide epäselväksi. Saitko mitään hyvitystä tuosta?
 
Noista hyvityksistä niin itse sain viikon alennusta laskulta kuukausisummasta kun oli kaapelirikko ja punaista valoa paloi juurikin sen viikon.

Hyvitys piti hakea Valoon verkkosivuilta, oli laskutuspuoli erikseen. Tätäkään ei selvinnyt ilman kyselyjä ja vastauksien odottelua asiakaspalvelusta.
Noin niikuin ideaalitilanteesa aspa voisi siirtää pyynnön heidän laskutukseensa ja informoida asiakasta asian etenemisestä, mutta miksipä hyvistyspyynnöistä sitä helppoa asiakkaille tekisi.
 
Aamulla tuli pitkään odotettu viesti että liittymä aktivoitavissa. Tulin töistä kotiin äsken niin silti palaa ONT:issa punainen alarm. Aspaan ja Discordiin laitettu toki jo viestiä, onko muilla ollut vastaavaa, ettei viestistä huolimatta olekaan lähtenyt laitteet toimimaan heti? Liekkö viallinen ONT vai mikä?
Vika paikkoja on monia, aspaan viestiä niin selvittävät.

Tuo on pikemminkin sääntö kuin poikkeus Valoolla. Itse jouduin odottamaan 5 viikkoa ennenkuin saivat liittymän kuntoon.. Toivottavasti sinulla sujuu vähän joutuisammin..
Höpöhöpö, ymmärrän turhautuneisuuden ja tuo 5vk on kohtuuton mutta kun miettii aktivointi määriä niin siitä vaikka 5% joissa jotain vikaa niin on kpl määrissä paljon.
 
Vika paikkoja on monia, aspaan viestiä niin selvittävät.
Sanoivat että se viesti lähtee kerralla isolle porukalle, että työ voi olla vaikka kesken vielä. On kyllä aika sikamaista touhua laittaa ilmoitus valmiista työstä sellaiselle jolla se ei ole valmis! Toki aspaan laitettu viestiä ensimmäisenä, on ilmeisesti vaan noin 2 viikon jono siinä että vastaavat. Onneksi nyt Discordin puolella ottautuvat asiaan.
 
Valoolla on kahden viikon määräaika vikojen korjauksissa, ja kun valitin että se kahden viikon määräaika on jo mennyt viikko sitten umpeen, niin totesivat vain että näitä "valo palaa punaisena" ilmoituksia on tullut niin paljon ettei niitä yksinkertaisesti ehditä korjaamaan luvatussa ajassa. Että silleen. Kysyin korvauksista niin eivät ottaneet siihen mitään kantaa, ei neuvottu mihin pitää ottaa yhteyttä jne. vaan pelkästään pahoittelivat asiaa ja kehoittivat kärsivällisesti odottamaan valon sammumista.
 
Viimeksi muokattu:
Valoolla on kahden viikon määräaika vikojen korjauksissa, ja kun valitin että se kahden viikon määräaika on jo mennyt viikko sitten umpeen, niin totesivat vain että näitä "valo palaa punaisena" ilmoituksia on tullut niin paljon ettei niitä yksinkertaisesti ehditä korjaamaan luvatussa ajassa. Että silleen. Kysyin korvauksista niin eivät ottaneet siihen mitään kantaa, ei neuvottu mihin pitää ottaa yhteyttä jne. vaan pelkästään pahoittelivat asiaa ja kehoittivat kärsivällisesti odottamaan valon sammumista.
Liekkö sitten kuluttajaviranomaista kiinnostaisi tällainen viivyttely? Ei tosin varmaan mitään lakeja riko, mutta silti. Uskoisin tosin, että kunhan pahin rakennushuuma helpottaa niin paranee myös palvelun taso.
 
No nyt on valokuituyhteys aktivoitu, ei mitään valittamista palvelusta, niin asiakaspalvelu kun tukihenkilöt Discordin puolella ottautuivat asiaan täysillä.
 
Liekkö sitten kuluttajaviranomaista kiinnostaisi tällainen viivyttely? Ei tosin varmaan mitään lakeja riko, mutta silti. Uskoisin tosin, että kunhan pahin rakennushuuma helpottaa niin paranee myös palvelun taso.

Varmasti pienenee aspan ruuhkat ja yhteydenotot murto-osaan kunhan rakentamiset ja käyttöönotot alkaa olla takanapäin.
Ongelmahan tässä on se, että operaattorilla tulee pitää riittävä palvelutaso myös rakentamisen aikana. Ei voi vedota ruuhkaan jos tilanne on kestänyt jo vuosia.
 
Kysyin vuosi sitten Valoon edustajalta montako asiakaspalvelijaa heillä on töissä, niin vastaus oli 45. Oli kuulemma pakko palkata lisää henkilöstöä kun vastausajat oli luokkaa 2 viikkoa. En tiedä paljonko porukkaa on nykyisin töissä, mutta tuo samainen 2 viikkoa tuntuu edelleenkin olevan aika yleinen viive vastausajoissa.

Liittymä sinänsä on toiminut minulla moitteettomasti. Yksi ainoa katkos vuoden aikana, ja sekin kesti vain muutaman tunnin, ja sattui yöaikaan, josta en ollut edes tietoinen.

Hyvin näyttää ikivanha 25m pitkä cat5 kaapeli, varmaankin ainakin 15v vanha, puskevan täyttä nopeutta vielä 2000M liittymälläkin. Missähän nopeuksissa alkaisi tuo kaapeli hyytymään?

ScreenShot353.jpg
 
Kysyin vuosi sitten Valoon edustajalta montako asiakaspalvelijaa heillä on töissä, niin vastaus oli 45. Oli kuulemma pakko palkata lisää henkilöstöä kun vastausajat oli luokkaa 2 viikkoa. En tiedä paljonko porukkaa on nykyisin töissä, mutta tuo samainen 2 viikkoa tuntuu edelleenkin olevan aika yleinen viive vastausajoissa.

Liittymä sinänsä on toiminut minulla moitteettomasti. Yksi ainoa katkos vuoden aikana, ja sekin kesti vain muutaman tunnin, ja sattui yöaikaan, josta en ollut edes tietoinen.

Hyvin näyttää ikivanha 25m pitkä cat5 kaapeli, varmaankin ainakin 15v vanha, puskevan täyttä nopeutta vielä 2000M liittymälläkin. Missähän nopeuksissa alkaisi tuo kaapeli hyytymään?

ScreenShot353.jpg
On ilmeisesti CAT5e? Mainiot on nopeudet vanhalla kaapelilla.
 
45 hengen service desk on ihan helkkarin iso toiminto. Eiks tolla pitäis lapioida viikossa joku 3000-4000 tiksua.
Riipunee myös service deskin perehdytyksestä /tasosta ja annetun tiedon määrästä. Oikean vastauksen tai toimintatavan saamiseen voi kulua tuhottomasti aikaa, jotta voidaan viestiä asiakkaalle oikein. Toki asiakkaalle kyllä voi mielestäni sanoa, selvitän tilannetta ja palaan asiaan EIKÄ suljeta sitä tikettiä ennenkuin asiaan on palattu. Tieto että mennyt eteenpäin ja päivitelty on parempi kun ei mitään.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
290 942
Viestejä
4 974 953
Jäsenet
79 919
Uusin jäsen
arivii

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom