VALOO valokuitu

Samanlainen asiakirja. Sisäasennuksen tekijä antoi ymmärtää, että pihakaivuusta aiheutuvat kaapelikatkot menee urakoitsijan piikkiin. Samalla tavalla itse tuosta ymmärtäisin, ei siinä suoraan sanota että merkkaamattoman kaapelin katko menee omistajan piikkiinkään. Harvoin vanhassa talossa varmaan kaapelisijainneista tiedetään.

Lainaus kuvan tekstistä
Kiinteistön omistajan vastuulla on selvittää ja merkitä kiinteistöllään olevat muut kaapeli-tai putkistoreitit urakoitsijalle. Ennen kaapeleiden sijoittamista asiakkaan kiinteistölle, asiakkaan kanssa on tarkistettu yhdessä kiinteistön rajat ja kiinteistön muut mahdolliset rakenteet telekaapeleiden sijoittamiseksi asiakkaan kiinteistölle. Asiakkaan kanssa tehdystä tonttikatselmuksesta on tehty kaapelinsijoitusreittikuvaus kaivutöidentekijää varten. Mikäli tästä huolimatta katselmuksessa todettuja kaapeleita, putkistoja tai muita rakenteita, jotka kuvattu alla, vaurioituu verkonrakentamisen yhteydessä, verkonhaltijan teettämien kaivutöiden tekijä vastaa niiden korjauksesta

Ottaa vastuun jos katselmuksessa todetun kaapelia ym vaurioittaa. Jos sieltä löytyy jotain muuta ja vaurioita niin tuolla lapulla vastuu työnnetään sinne kiinteistölle.

Jos menee riidaksi oliko merkattu ja olisiko pitänyt varmistaa enemmän niin se sitten hienosäätöä, tapauskohtaista.
 
Tuohon boldattuun tekstiin tyssäsi minunkin korvaushakemukseni. Totesivat vain että kun et ollut merkinnyt KTV kaapelin paikkaa, et voi vaatia mitään korvausta. Et edes lahjakorttia.
 
Meillä tehtiin tuo piha-asennus reilut 2v sitten ja silloin ei tarvinnut allekirjoittaa mitään lappuja. Tosin olin pari vuotta aikaisemmin tehnyt / teettänyt salaoja-sadevesi-sokkeli rempan niin oli aika hyvä tietämys missä mitäkin letkuja menee.
 
JUMALEISSÖN!

Naapuri nykäs hihasta eilen. Maankaivaja, ei siis Valoon tyyppi, vaan ilmeisesti samainen maankaivaja, joka kävi meilläkin reilu pari viikkoa sitten, oli soittanut. On tulossa katsomaan työmaata huomenna ja miettimään miten piuhat vedetään. Naapuri pyysi minut mukaan.

Nythän se nytkähti sille uralle millä homma olisi pitänyt olla ajat sitten. Tosin kaiketi reitin suunnitteleminen olisi enempi Valoon homma kuin konkreettiset kaivuutyöt tekevän alihankkijan. No niin tai näin, nytehkäkenties päästään asiassa vähän eteenpäin. Alustavasti naapurikin oli myötämielinen tontin läpi vetoon.
Ja nyt on piuhat vedetty, boksit asennettu ja kuitukin puhallettu.

Kyllähän minullekin tuli tuo asennusasiakirja allekirjoitettavaksi. Eihän siinä muuta kuin että vähän jäin fundeeraamaan sitä, että boksin asennus taloon on asukkaan vastuulla eikä sen asennusporukan vaikka se porukka tyris homman. Noh, ehkäpä tuo meni ok.
 
Padilla noi allekirjoitetaan. Joku palstalainen kertoili että kun piti allekirjoittaa tuo asiakirja, niin sovellus ei jostain syystä toiminutkaan, eikä asiakirjaa voinut siten allekirjoittaa. Liekö ollut yhteydessä jotain häikkää. Aikoi tulla myöhemmin hyväksyttämään sopimuksen, muttei miehestä kuulunut sittemmin mitään. Eivät ilmeisestikään kuljettele paperisia sopimuksia mukanaan.
 
Joo, sähköisesti puhelimella asennuslipare tuli allekirjoitettua.

Tuleekos Valoolta viestiä, kun pääte pitää jättää virtoihin yhteyden testaamista varten?
 
Tuleekos Valoolta viestiä, kun pääte pitää jättää virtoihin yhteyden testaamista varten?
Ei ainakaan itselleni tullut muuta viestiä kuin se "liittymä on valmis aktivoitavaksi". Huhtikuussa asennettiin sisä/ulkoboksi, ja marraskuussa tuli tuo kyseinen viesti. Vieläkään en edes tiedä milloin kuitu puhallettiin, kun ei siitäkään tullut mitään viestiä.
 
Jos liittymää ei ole aktivoitu 1v aikana, niin lähteekö laskutus vain rullaamaan? Edelleenkin puuttuu tolpanväli (kuitu vaatii sovittimen sisäboksiin), mutta eivät ole tulleet laittamaan sitä (yksi tyyppi kävi 1/2v sitten sitä ihmettelemässä). Nykyinenkin yhteys toimii OK, ja on hieman halvempikin, niin en ole niin aktiivisesti heitä hoputtanut.
 
Jos liittymää ei ole aktivoitu 1v aikana, niin lähteekö laskutus vain rullaamaan? Edelleenkin puuttuu tolpanväli (kuitu vaatii sovittimen sisäboksiin), mutta eivät ole tulleet laittamaan sitä (yksi tyyppi kävi 1/2v sitten sitä ihmettelemässä). Nykyinenkin yhteys toimii OK, ja on hieman halvempikin, niin en ole niin aktiivisesti heitä hoputtanut.
Kello lähtee käymään vasta siitä hetkestä kun liittymä toimitettu.

Mennyt kokonaan ohi onko joku jättänyt sen määräaikaisen nettipalvelun tilaamatta/aktivoimatta, määräaikaan mennessä ja onko sitten tullut se muistaakseni kahden ja puolentonnin liittymälasku. (eli se normaali hinta ilman sitä netti kytkyä)
 
Kello lähtee käymään vasta siitä hetkestä kun liittymä toimitettu.

Mennyt kokonaan ohi onko joku jättänyt sen määräaikaisen nettipalvelun tilaamatta/aktivoimatta, määräaikaan mennessä ja onko sitten tullut se muistaakseni kahden ja puolentonnin liittymälasku. (eli se normaali hinta ilman sitä netti kytkyä)
Tarkalleen Valoolta on tullut aikaa sitten viesti, liittymä on valmis aktioitavaksi OmaValoon kautta. Todellisuudessa kuitu ei ole kiinni päätelaitteessa, koska liittimet eivät käy yhteen.

Tämähän tietty selviäisi ottamalla yhteyttää Valoon, mutta noinkohan olemalla passiivinen laskutus ei käynnistyisi?
 
Tarkalleen Valoolta on tullut aikaa sitten viesti, liittymä on valmis aktioitavaksi OmaValoon kautta. Todellisuudessa kuitu ei ole kiinni päätelaitteessa, koska liittimet eivät käy yhteen.

Tämähän tietty selviäisi ottamalla yhteyttää Valoon, mutta noinkohan olemalla passiivinen laskutus ei käynnistyisi?
Jos olet rekalmoinut, niin reklamoi uudestaan.

Jos ei ota sitä määräaikaista nettiä, niin sitten on se vaihtoehto missä maksetaan liittymästä normaalihinta 2490€, en väitä että lähettävät tuollaisen laskun jos tenyt sen määräaikisen ja ei sitä aloita aikarajssa, ainkain halvempi maksaa sitä netistä se 12kk tai 24kk.

Mutta aika lähtee siitä kun se liittymä on toimitettu. ja kun ilmeisesti olet reklamoinut siitä heti.

Sitä vakiohyvitystä kannattaa kerjätä, jos ja kun olet joutunut käyttämään toista liittymää
 
Meillä päätelaitteet olleet talossa varmaan jo vuoden, mutta tonttikaivuu odottaa tekijäänsä. Pari yritystä ollut, mutta säätivät valmiin suojaputken kanssa alkuun ja nyt ei ole asentajia näkynyt moneen kuukauteen. Tässä on sitten yli 2 vuotta vierähtänyt sopimuksen tekemisestä eli luvattu asennusaikaikkuna on ylitetty. Onko tietoa onko näistä saanut jotakin kompensaatiota. Pari sivua taaksepäin kun selailin niin ei oltu ainakaan hiljattain tästä keskusteltu.
 
Meillä päätelaitteet olleet talossa varmaan jo vuoden, mutta tonttikaivuu odottaa tekijäänsä. Pari yritystä ollut, mutta säätivät valmiin suojaputken kanssa alkuun ja nyt ei ole asentajia näkynyt moneen kuukauteen. Tässä on sitten yli 2 vuotta vierähtänyt sopimuksen tekemisestä eli luvattu asennusaikaikkuna on ylitetty. Onko tietoa onko näistä saanut jotakin kompensaatiota. Pari sivua taaksepäin kun selailin niin ei oltu ainakaan hiljattain tästä keskusteltu.
Lahjakortteja ovat joskus jaelleet. Muistelisin että joku sai 100e lahjakortin K-ryhmän liikkeisiin kun oli reilustii mennyt yli tuon 2v määräajan. Kannattaa ehdottomasti reklamoida noista viivästyksistä.
 
Discordin puolella tästä olikin infoa viime viikolla.

IMG_8458.jpeg
Kiiitos tästä! Olinkin monta kertaa yhteydessä valoohon aikoinaan heidan "Suomen huonoimmista" valokuitupingeistä. Parisen vuotta näköjään kesti ja tuli tällainen sitten.

Sanotaan kuitenkin että kohtuttoman perseestä että tällaiset asiat tiedotellaan jossain discordissa. Ei ole elämässä tullut vastaan ankeampaa ja kankeampaa alustaa. Kyllä tällaiset pitää olla saatavissa ihan kirjautumatta ja liittymättä mihinkään paskapalveluun.
 
Sanotaan kuitenkin että kohtuttoman perseestä että tällaiset asiat tiedotellaan jossain discordissa. Ei ole elämässä tullut vastaan ankeampaa ja kankeampaa alustaa. Kyllä tällaiset pitää olla saatavissa ihan kirjautumatta ja liittymättä mihinkään paskapalveluun.
Itse en myöskään ymmärrä nykysuuntausta, että tiedottaminen hoidetaan pelkästään somessa / pikaviestimissä ja aina pitäisi kirjautua palveluun x, että tälläiset tiedotteet näkee. Toki somessa / pikaviestimissä kannattaa viestiä, mutta kyllä nämä pitäisi muutenkin nähdä.
 
Mielestäni firman pitäisi omilla sivuillaan kertoa tuollaiset asiat, sähköpostikin on hyvä tapa välittää tietoa niille ketkä haluaa tiedotteita.

Some ja muut kanavat sen jälkeen sitten. Joko linkattuna omille sivuille tai pieni teksti asiasta, jos omat sivut ovat alhaalla.
 
Vaihdoin eilen Elisa kuidun Valoo kuituun ja nyt tuntuu, että kaikkien sivujen alussa on epämääräinen "miettimistauko". Liittyykö DNS hakuun vai mihinkä, en tiedä.
Elisan kanssa käytin NextDNS servereitä ja mitään muuta ei ole muuttunut kuin WAN1 yhteys.
Nyt kun painelen kirjainmerkkejä selaimesta niin osalla miettii sekunnin "mitä tekisi". Elisalla en ole kiinnittänyt tälläiseen huomiota.
esim marketwatch.com kestää pitkään ennen kuin sivua aletaan lataamaan. Tämä alkoi yhteyden vaihdon yhteydessä, mikä pielessä?
 
Vaihdoin eilen Elisa kuidun Valoo kuituun ja nyt tuntuu, että kaikkien sivujen alussa on epämääräinen "miettimistauko". Liittyykö DNS hakuun vai mihinkä, en tiedä.
Elisan kanssa käytin NextDNS servereitä ja mitään muuta ei ole muuttunut kuin WAN1 yhteys.
Nyt kun painelen kirjainmerkkejä selaimesta niin osalla miettii sekunnin "mitä tekisi". Elisalla en ole kiinnittänyt tälläiseen huomiota.
esim marketwatch.com kestää pitkään ennen kuin sivua aletaan lataamaan. Tämä alkoi yhteyden vaihdon yhteydessä, mikä pielessä?
En ole ehkä ikinä avannut tuota sivua paitsi nyt Valoolla siis.

DNS on pihole, joka käyttää cloudflared doh tunnelia cloudflarelle.

Mitään erikoista viivettä ei ollut. DNS haku kesti sen 30ms tms, joka ei siis ole supernopeaa dnssää, mutta ei sitä silti ehdi huomata.

Suosittelen testailemaan niitä dnssiä. Olisiko nyt tuonne nextDNS:ään jotenkin hidasta?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
284 762
Viestejä
4 887 971
Jäsenet
78 875
Uusin jäsen
Konttinen89

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom