Valokuvatulostimet

speedjani

Tukijäsen
Onkos täällä valokuva harrastelioita?
Millaisella tulostimella printtaatte valokuvanne?
Itselläni on Canon Pixma Pro 10s ja olen tulostusjälkeen suhteellisen tyytyväinen,
mutta mustetta toki kuluu ja ihan halpaakaan se ei ole.
Epson tarjoaa vaihtoehtoista Eco Tank systeemiä ja lupaa säästöä.
Esim Epson ilmoittaa musteen riittoisuuden valokuvina, esim 2300 kuvaa yhdellä säiliöllä.
No sitä ei kerrota että onko kyse passikuvista vai A3+ kuvista. No tuskin jälkimmäistä.
Canonin kuvat on usein kylläisiä ja lämmin sävyisiä mutta tarkkoja, Epsonilla taas neurtaalimpia.
Kiinnostaisi kyllä vaihtaa tulostinta, jos vain löytyisi joku vähintään yhtä laadukas tulostin, jolla olisi
edullisempaa tulostaa, koska mustetta tuo omani kyllä syö.
Millasia tulostimia teillä on ja millasii kokemuksia???

Voin lämpimästi suositella Epson ET-8550:aa. Kyllästyin Epsonin A2-koon valokuvatulostimen kuluihin ja vaihdoin kasettien sijaan samalla rahalla koko tulostimen. Olen ollut tyytyväinen niin kuvien laatuun kuin juokseviin kuluihinkin. Tulostan aika vähän, joten vielä ei ole tarvinnut täyttää mustekasetteja, mutta ei pahemmin myöskään suuttimia ole tarvinnut puhdistella, mihin entisessä tulostimessa se muste sitten kuluikin. Kokemusta on myös yhdestä Canonin valokuvatulostimesta ja siinä en saanut koskaan oikein profiileja kohdilleen. Epsonin omien paperien lisäksi Hahnemühlella ja Cansonilla on omat profiilit tälle (ainakin vuosi sitten ainoana Eco-Tank sarjasta), mikä on mielestäni edellytys väritarkalle tulostamiselle (ellei sitten tee profiileja itse).

Voin lämpimästi suositella Epson ET-8550:aa. Kyllästyin Epsonin A2-koon valokuvatulostimen kuluihin ja vaihdoin kasettien sijaan samalla rahalla koko tulostimen. Olen ollut tyytyväinen niin kuvien laatuun kuin juokseviin kuluihinkin. Tulostan aika vähän, joten vielä ei ole tarvinnut täyttää mustekasetteja, mutta ei pahemmin myöskään suuttimia ole tarvinnut puhdistella, mihin entisessä tulostimessa se muste sitten kuluikin. Kokemusta on myös yhdestä Canonin valokuvatulostimesta ja siinä en saanut koskaan oikein profiileja kohdilleen. Epsonin omien paperien lisäksi Hahnemühlella ja Cansonilla on omat profiilit tälle (ainakin vuosi sitten ainoana Eco-Tank sarjasta), mikä on mielestäni edellytys väritarkalle tulostamiselle (ellei sitten tee profiileja itse).
Kiitos vastauksestasi. Tässä olen just pohtinut sitä, että kun oma tulostimeni käytää 10:tä mustekasettia ja Epson tuossa Eco Tankissa 6 väriä, niin saako sillä yhtä hyvää jälkeä? No ei kait se määrä tässä korvaa laatua. Toisaalta taas Epsonin ShureColor sarjassa on myös Canonin tapaan 10 kasettia, mm Chorma optimizer. Mä olen yrittänyt tulostaa tuolle Hahnemuhlellan Matte Fibre paperille ja Canonilla on sille ICC profiili, mut kuva jää "laimeaksi" . Tuo Eco Tank on kyllä ollut vahvasti mielessäni. Tekis kyllä mieli testaa

ET-8550 on itsellä ollut pitkään ostoslistalla ja nyt on tullut myös ET-18100, mutta ilmeisesti sen vahvuudet on ainoastaan kiiltävässä paperissa.

Tuommosen Epsonin ET-8550 hankin tänä vuonna. Ei ole vielä tankit tyhjenneet, joten en osaa arvioida kuluja, mutta aika kohtuulliselta vaikuttaa kulut per tulostus. En olisi valokuvatulostinta varmaan hankkinut, ellei olisi kohtuu kulut. Tuli siis eteen päätös, että pistänkö 150€ vanhan Samsung laserin mustavalkokasettiin vai investoinko sen rahan valokuvatulostimeen. Helppoa on ollut elämä tuon kanssa ja kuvia laitettu kisoihin yms. Omasta mielestä jälki oli parempaa, kuin seuran muiden harrastajien kalliimmilla tulostimilla, mutta olen toki puolueellinen ja tulokseen vaikuttaa paperi, itse kuva, yms.

Kiitos vastauksestasi. Tässä olen just pohtinut sitä, että kun oma tulostimeni käytää 10:tä mustekasettia ja Epson tuossa Eco Tankissa 6 väriä, niin saako sillä yhtä hyvää jälkeä? No ei kait se määrä tässä korvaa laatua. Toisaalta taas Epsonin ShureColor sarjassa on myös Canonin tapaan 10 kasettia, mm Chorma optimizer. Mä olen yrittänyt tulostaa tuolle Hahnemuhlellan Matte Fibre paperille ja Canonilla on sille ICC profiili, mut kuva jää "laimeaksi" . Tuo Eco Tank on kyllä ollut vahvasti mielessäni. Tekis kyllä mieli testaa
Ainakin erona on se, että sun nykyinen tulostin tulostaa pigmenttimusteilla jolloin tulosteiden kestävyys on olennaisesti parempi. Tällä merkitystä tietysti lähinnä sitten, jos myyt valokuvatulosteita kaupallisesti tai on tarve muuten maksimoida kuvatulosteiden kesto.

Pro-valokuvatulostimet ovat myös saaneet esim. Rtingissä reilustikin paremmat arviot väritarkkuudesta kuin kuluttajamallin tulostimet kuten Ecotankit, tosin en tiedä miten Pixma Pro 10 vertautuu esim. näihin uusiin Epsoneihin. Musteiden määrällä on kyllä joka tapauksessa huomattava merkityksensä ollut. Silti Epsonilla tulostettu kuva voi näyttää oikein hyvältä tai jopa paremmalta omaan silmään.

Olen itsekin ajatellut hankkivani ET-8550:n jossain vaiheessa ja jos hankin, uskon olevani siihen oikein tyytyväinen. Vaikka ei valokuvatulostuksen huippua edustakaan, on varmasti tarpeeksi hyvä harrastelijan käyttöön.

Ainakin erona on se, että sun nykyinen tulostin tulostaa pigmenttimusteilla jolloin tulosteiden kestävyys on olennaisesti parempi. Tällä merkitystä tietysti lähinnä sitten, jos myyt valokuvatulosteita kaupallisesti tai on tarve muuten maksimoida kuvatulosteiden kesto.

Pro-valokuvatulostimet ovat myös saaneet esim. Rtingissä reilustikin paremmat arviot väritarkkuudesta kuin kuluttajamallin tulostimet kuten Ecotankit, tosin en tiedä miten Pixma Pro 10 vertautuu esim. näihin uusiin Epsoneihin. Musteiden määrällä on kyllä joka tapauksessa huomattava merkityksensä ollut. Silti Epsonilla tulostettu kuva voi näyttää oikein hyvältä tai jopa paremmalta omaan silmään.

Olen itsekin ajatellut hankkivani ET-8550:n jossain vaiheessa ja jos hankin, uskon olevani siihen oikein tyytyväinen. Vaikka ei valokuvatulostuksen huippua edustakaan, on varmasti tarpeeksi hyvä harrastelijan käyttöön.
Joo, siis tuo oma Canonin Pixma Pro 10s käyttää pigmentti väriä ja sen kestävyys on tosiaan pitkäikäinen. Olis kyllä kiva päästä näkemään verrokki tulostettua kuvaa esim tuohon ET-8550 malliin

Tuossa noita musteita olen myös vertaillut, et miten on säiliökoot ja kulutus. Ainakin tuo omani kyllä imee mustetta ihan kivasti! Nyt olen katsellut, et saisko noita musteita jostain fiksummin ja joo, aina on se porukka joka
tuomitsee "piraatti musteet". No mikä on sitten piraattia ja mikä ei ja mikä on laadukasta ja mikä ei. Itse muste tehtaita ei taida kovinkaan montaa maailmassa olla, joten varmaan samaa kamaa purkitetaan eri tankkeihin.
Mielenkiintoinen firma löytyi netistä ja heillä on varsin kattavasti videoo yms esim Tuubissa. Sieltä saa esim aloituspakkauksen, jossa on alkuperäisen tankin resetointi, täyttö neulat ja pullot. Hinta on ihan toiselta planeetalta.
Tuolta löytyisi esim omaani koko setti. En jaksa uskoa, että on mitään paskaa, koska kukaan ei sen jälkeen tilaisi tuolta ja mainoskin olisi sen mukaista

Tilasin itse juuri sellaiseen ihan peruslaadukkaita kuvia tulostavaan vähän paremman kuluttajamallin Pixmaan Amazonista halvat tarvikemusteet 10 e/5 kasetin setti sitä odotellessa, että joskus tulisi tulostin vaihdettua. En ole vielä kokeillut kun Canonin tekemät kasetit vielä ovat iskussa. Jos nuo halpikset asiallista jälkeä tekevät niin välttää omiin satunnaisiin printteihin. Ihan hyvät arvostelut kyllä oli niille kaseteille joten tuskin ihan surkeita ovat.

Canonin pro-sarjoihin on tarvikemustekasetteja myös, mutta varmaan lähtisin kyllä sen tason tulostimessa ennemmin kokeilemaan noita yllä linkattuja Octopus-musteita vaikka tuleehan niille kertahankintana hintaa. Kuitenkin noissa valmistaja on tiedossa ja haluavat varmaan tehdä laatua.

Sitä Octopus ei kyllä sano, onko pigmenttimustetta vai normaalia. Voi olla kumpaa vain kun näköjään tuo firma tekee täytekyniin pigmenttimusteitakin joten sen puolen homma hanskassa. Varmaan sieltä kysymällä se tieto löytyisi.

Pixma Pro on sen tason tulostin että tälleen sivustaseuraajanakin jotenkin toivoisin sen pysyvän käytössä.:)

Statistiikka

Viestiketjuista
293 690
Jäsenet
80 569
Uusin jäsen
ankkaa

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom