• Live: io-techin Black Friday -kisastudio klo 20:45 - 00:00. Käymme läpi tarjouksia suomalaisista verkkokaupoista. Arvonassa 100€ Verkkokauppa.com lahjakortti ja AOC:n 25G4SXU-pelinäyttö! Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>

Valokuvatulostimet

speedjani

Tukijäsen
Onkos täällä valokuva harrastelioita?
Millaisella tulostimella printtaatte valokuvanne?
Itselläni on Canon Pixma Pro 10s ja olen tulostusjälkeen suhteellisen tyytyväinen,
mutta mustetta toki kuluu ja ihan halpaakaan se ei ole.
Epson tarjoaa vaihtoehtoista Eco Tank systeemiä ja lupaa säästöä.
Esim Epson ilmoittaa musteen riittoisuuden valokuvina, esim 2300 kuvaa yhdellä säiliöllä.
No sitä ei kerrota että onko kyse passikuvista vai A3+ kuvista. No tuskin jälkimmäistä.
Canonin kuvat on usein kylläisiä ja lämmin sävyisiä mutta tarkkoja, Epsonilla taas neurtaalimpia.
Kiinnostaisi kyllä vaihtaa tulostinta, jos vain löytyisi joku vähintään yhtä laadukas tulostin, jolla olisi
edullisempaa tulostaa, koska mustetta tuo omani kyllä syö.
Millasia tulostimia teillä on ja millasii kokemuksia???

Voin lämpimästi suositella Epson ET-8550:aa. Kyllästyin Epsonin A2-koon valokuvatulostimen kuluihin ja vaihdoin kasettien sijaan samalla rahalla koko tulostimen. Olen ollut tyytyväinen niin kuvien laatuun kuin juokseviin kuluihinkin. Tulostan aika vähän, joten vielä ei ole tarvinnut täyttää mustekasetteja, mutta ei pahemmin myöskään suuttimia ole tarvinnut puhdistella, mihin entisessä tulostimessa se muste sitten kuluikin. Kokemusta on myös yhdestä Canonin valokuvatulostimesta ja siinä en saanut koskaan oikein profiileja kohdilleen. Epsonin omien paperien lisäksi Hahnemühlella ja Cansonilla on omat profiilit tälle (ainakin vuosi sitten ainoana Eco-Tank sarjasta), mikä on mielestäni edellytys väritarkalle tulostamiselle (ellei sitten tee profiileja itse).

Statistiikka

Viestiketjuista
293 338
Jäsenet
80 458
Uusin jäsen
Kipparii

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom